İçeriğe Yönlendir

Çok Noktalı Enjeksiyon Sistemli Turbo Motorlar


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

ibrahim Tiryaki

Dostlar, piyasada GDİ,TSİ gibi motorlarda var, çok noktalı enjeksiyon sistemine sahip, turbolu araçlarda var. Bu 2 enjeksiyon sistemi arasındaki fark nedir? TSİ-GDİ motorlar daha mı maliyetli?

Fiat, Renault, Dacia çok nokta enjeksiyona sahip turbolu motorlar kullanıyor. Örn: 0.9 TCE, 1.0 TCE vs. vs.

Bu 2 motor arasındaki enjeksiyon farkını biliyorum elbette ama x marka direkt enjeksiyon tercih ederken, diğeri neden çok nokta enjeksiyon tercih eder?


Ayrıca Çok Noktalı Enjeksiyon + Turbo motorların yapısı atmosferik motora benzediği için daha uzun ömürlü olur deniyor bu doğru mu?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

TSI motorda benzin enjektörü pistonun yakınına kadar uzanıyor. zaten daha farklı bir şekli var, uzun bir boynu ve özel o ringleri var. ben tiguan da o rignleri değiştirdim oradan biliyorum. çok da pahalı namussuz. sanırsın dizel enjektörü. normal motor enjektörler ise plastik ve daha kısa, oldukça ucuz parçalar. emme menifolduna yakın yerde, karbüratör mantığı ile ama sırası geldiğince yakıt püskürtecek şekilde çalışıyorlar.

 

03C906036M_awej-ig.jpg?t=1548532564

 

Original-Gas-Fuel-Injector-Type-For-DODG

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
  ibrahim Tiryaki yazdı:

Dostlar, piyasada GDİ,TSİ gibi motorlarda var, çok noktalı enjeksiyon sistemine sahip, turbolu araçlarda var. Bu 2 enjeksiyon sistemi arasındaki fark nedir? TSİ-GDİ motorlar daha mı maliyetli?

Fiat, Renault, Dacia çok nokta enjeksiyona sahip turbolu motorlar kullanıyor. Örn: 0.9 TCE, 1.0 TCE vs. vs.

Bu 2 motor arasındaki enjeksiyon farkını biliyorum elbette ama x marka direkt enjeksiyon tercih ederken, diğeri neden çok nokta enjeksiyon tercih eder?


Ayrıca Çok Noktalı Enjeksiyon + Turbo motorların yapısı atmosferik motora benzediği için daha uzun ömürlü olur deniyor bu doğru mu?

Genişlet  

 

 

Doğrudan (Direct) enjeksiyon da çok noktalı. Sonuçta 4 tane enjektör var. Tek noktalı enjeksiyon ilk dönemde vardı pek kalmadı mesela ford escort ilk zamanlar. Karbüratörün bi tık bilgisayar kontrollu versiyonu.

 

Çok noktalı enjeksiyon yine manifoldda ama silindire çok yakın ama süpap dışında sonuçta. Faydası kontrol daha hassas yapılabiliyor. yanmanın hemen öncesinde çünkü.

 

Doğrudan enjeksiyon ise silindir içine. GDI TSI vb. Bunlar dizel gibi. Tek farkı buji de var.

 

Herkes doğrudan (direct) enjeksiyon tercih edecektir bir gün. Nasıl ki karbüratörden tek noktalıya sonra çift noktalıya geçildi ise.

 

Şimdi mesela sormuyoruz bazı araçlar niye karbüratör tercih ederken bazıları enjeksiyon tercih ediyor diye. Ama bir zamanlar ikisi de piyasadaydı.

 

Doğrudan enjeksiyon daha az yakıt harcaması sağlıyor. Ancak kurumlanma gibi bazı temel sorunları da beraberinde getiriyor. Manifold kuru çünkü. istersen tinerle doldur depoyu o tiner emme süpabını görmüyor. 

  ibrahim Tiryaki yazdı:


Ayrıca Çok Noktalı Enjeksiyon + Turbo motorların yapısı atmosferik motora benzediği için daha uzun ömürlü olur deniyor bu doğru mu?

Genişlet  

 

Böyle bir durum yok. Bilakis kontrol görece daha gevşek olduğundan ayarı kaçık kullanımı sözkonusu olabilir. doğrudan enjeksiyon motorlar buji ve enjektör seçeceklerdir. Enjektör işemesi vb bazı teknik sorunlar spreyleme sorunları kurum sorunları olabilir. Ama bu ömür anlamına gelmez. Ömrü bittiği için çöpe giden TSI ya da GDI  motor görmedim daha. Ya araba pert olur ya da yağsız susuz kalır başına bişey gelir. Velev ki geldi yapılır.

 

Ama yeni 1.5 TSI motorlarda hatırladığım kadarı ile silindir gömleği yok. Bu demektir ki motor yapılması yok sadece sekman büyük boy atılabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Kısaca GDI/TSI da yakıt doğrudan silindir içerisine yüksek basınçta püskürtülüyor. Püskürtme basıncı nesilden nesile 100 bardan 350 bara kadar hatta yeni yapılan çalışmalarda 700 bara kadar çıkabiliyor. Dezavantajı partikül emisyonlarının fazla oluşu bu nedenle benzin partikül filtreleri kullanılmaya başlandı...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
  Mehmet Göktürk yazdı:

Evet budur. Karbüratörlü ise de enjektörlü ise de ayrı klape varsa Itb

Genişlet  

 

Mehmet abi asıl soruma cevap gelmemiş, muhtemelen senin bir cevabın vardır :) 

 

"Fiat, Renault, Dacia çok nokta enjeksiyona sahip turbolu motorlar kullanıyor. Örn: 0.9 TCE, 1.0 TCE vs. vs.

Bu 2 motor arasındaki enjeksiyon farkını biliyorum elbette ama x marka direkt enjeksiyon tercih ederken, diğeri neden çok nokta enjeksiyon tercih eder?"

Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
  Mehmet Göktürk yazdı:

Doğrudan (Direct) enjeksiyon da çok noktalı. Sonuçta 4 tane enjektör var. Tek noktalı enjeksiyon ilk dönemde vardı pek kalmadı mesela ford escort ilk zamanlar. Karbüratörün bi tık bilgisayar kontrollu versiyonu.

Genişlet  

1997 model Broadway alacaktım. RN ve RNİ vardı. RNİ nin jantları çok güzeldi. Param yetmemiş, alamamıştım. RNİ bahsettiğiniz gibi tek nokta enjeksiyonluydu. 

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

LPG si de çok sıkıntı. ince ayar ve ustalıkla montaj istiyor. bunun yanında benzini de bir miktar harcıyor. az yakıt yakıp sıkıntısız gözükse de TSİ motora nazaran halen daha atmosferik motor sevenlerdenim , sesi bile başka :)

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
  Tayfun Aydın yazdı:

LPG si de çok sıkıntı. ince ayar ve ustalıkla montaj istiyor. bunun yanında benzini de bir miktar harcıyor. az yakıt yakıp sıkıntısız gözükse de TSİ motora nazaran halen daha atmosferik motor sevenlerdenim , sesi bile başka :)

Genişlet  

 

TSİ gibi motor alıp LPG taktıranı anlamıyorum. Ya en başta LPG''ye uyumlu bir motor al ya da taktırma. Zorlamanın bir anlamı yok gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
  ibrahim Tiryaki yazdı:

 

Mehmet abi asıl soruma cevap gelmemiş, muhtemelen senin bir cevabın vardır :) 

 

"Fiat, Renault, Dacia çok nokta enjeksiyona sahip turbolu motorlar kullanıyor. Örn: 0.9 TCE, 1.0 TCE vs. vs.

Bu 2 motor arasındaki enjeksiyon farkını biliyorum elbette ama x marka direkt enjeksiyon tercih ederken, diğeri neden çok nokta enjeksiyon tercih eder?"

Genişlet  

 

Yanıt verdim. Dikkatli oku. 

 

Doğrudan  (direkt türkçe değil) enjeksiyon zaten çok noktalı. Burada düşüneceğin konu firma motorunda doğrudan enjeksiyona geçmiş mi geçmemiş mi? Bu bir geçiş dönemi. Herkes zamanla geçecek. Manifolddan enjeksiyon eski yöntem. Doğrudan enjeksiyon yeni yöntem. Adam tercih etmiyor sana eski teknolojiyi kullanan görece daha  ucuz motoru kullanıyor. Maliyet de bir faktör burda. Herkes bilir mersedese binmeyi ama binemiyoruz. Şimdi soruyor muyuz bir adam mersedes tercih ederken diğeri niye skoda tercih ediyor diye :)

 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
  Mehmet Göktürk yazdı:

 

Yanıt verdim. Dikkatli oku. 

 

Doğrudan  (direkt türkçe değil) enjeksiyon zaten çok noktalı. Burada düşüneceğin konu firma motorunda doğrudan enjeksiyona geçmiş mi geçmemiş mi? Bu bir geçiş dönemi. Herkes zamanla geçecek. Manifolddan enjeksiyon eski yöntem. Doğrudan enjeksiyon yeni yöntem. Adam tercih etmiyor sana eski teknolojiyi kullanan görece daha  ucuz motoru kullanıyor. Maliyet de bir faktör burda. Herkes bilir mersedese binmeyi ama binemiyoruz. Şimdi soruyor muyuz bir adam mersedes tercih ederken diğeri niye skoda tercih ediyor diye :)

 

Genişlet  

 

O zaman daha az maliyetli motor üretmek için bu tarz motorları tercih ediyorlar diyebiliriz.

 

Ayrıca Fiat ve Renault (Dacia) Türkiye ve Avrupa'da bu tip çok noktadan enjeksiyonlu turbo araçlarında fabrikasyon lpg sistemini kullanıyor, benim aracımda fabrikasyon lpgli bir sandero mesela. LPG ile sorunsuz olmasından dolayı mı acaba bu motorları halen kullanıyorlar. Direkt Enjeksiyon yapsalar tüm ürün gamını LPG pazarını devre dışı bırakmak zorunda kalacaklar muhtemelen.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Deriz belki. Motor teknolojisi ne kadar eski ise o kadar yakıtı daha fazla emisyonu daha yüksek ve oynamaya ve ayar bozukluğuna da bi o kadar dayanıklıdır. 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
  Mehmet Göktürk yazdı:

Deriz belki. Motor teknolojisi ne kadar eski ise o kadar yakıtı daha fazla emisyonu daha yüksek ve oynamaya ve ayar bozukluğuna da bi o kadar dayanıklıdır. 

Genişlet  

 

Yeni motorlar çok kibar, zibilyon tane sensör vs. 

 

Emisyon durumları olmasa keşke elektroniği daha minimum motorlar kullanabilsek

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
  ibrahim Tiryaki yazdı:

 

Yeni motorlar çok kibar, zibilyon tane sensör vs. 

 

Emisyon durumları olmasa keşke elektroniği daha minimum motorlar kullanabilsek

Genişlet  

 

al bi tane landrover bak keyfine düz karbüratör SUV istemiyorsan da ford granada V6

 

image.png.637d2bc2e098b467c927395be8d1d737.png

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

@Ali Cihangiroğlu 0,9 ve 1,0 sanırım direkt değil. 1.3’lerde durum ne acaba? 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Cihangiroğlu 0,9 ve 1,0 sanırım direkt değil. 1.3’lerde durum ne acaba? 

Genişlet  

6 noktadan  250 bar yüksek basınçlı direkt enjeksiyon 1.33 tce ler,  1.0 dediğin gibi direk değil sanırım...

 

01:07

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...