İçeriğe Yönlendir

Focus - Buji Yağlanması


Adem Uçak

Recommended Posts

Adem Uçak

Selamın aleyküm,

hayırlı ramazanlar 

aracım Focus 1 2004 model araçta eskisi gibi hızlanmama sorunu var tekleme gibi sorunlar  bujileri bayadır değişmedi ve buji kablosuda aynı şekilde  bugün buji kablosunu çıkardım içi yağ dolmuş 

nedeni üst kapak contasıdır diye düşünüyorum bi zarar verir mi ?

 

bide buji değişimi yapacağım ne marka önerirsiniz arabayı canlandıracak bi buji var mıdır 

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Hocam büyük ihtimalle ilk çalışmada da beyaz duman atması vardır. kapak taşlanır diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Silindir kompresyon testi yapıldı mı? Orjinal buji kullanmalısınız. Silindir kaçağı varsa buji ile düzelmez sorununuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Buji kablosunda yağlanma, çekiş düşüklüğü ve tekleme. Önce sorunun esas kaynağını bulmanız gerekiyor bujinin değişmesi kolay iş. Muhtemelen subaplarınız yanık bunun için  yağlı yağsız sırasıyla silindir basınçlarına bakmak gerek. Motor arıza lambanız yanıyor mu?

Araçta yağ eksiltme mevcut mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adem Uçak

@Koray Demir 

araçta yağ eksilmesi oluyor hatta alt takımda baya bi terleme mevcut motor arıza ışığı yanıyor ama bilgisayara bağlattığımda lpg ile ilgili yandığını söylediler zengin ya da fakir  karışım dan dolayı 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Arıza kodu ve dediğim test sonucunun değerlerine bakmak gerekiyor yaklaşık bir teşhis konulması için. İyi bir ustanız var mı bulunduğunuz yerde ehil ellerde çözülür mesele.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Adem Uçak yazdı:

Selamın aleyküm,

hayırlı ramazanlar 

aracım Focus 1 2004 model araçta eskisi gibi hızlanmama sorunu var tekleme gibi sorunlar  bujileri bayadır değişmedi ve buji kablosuda aynı şekilde  bugün buji kablosunu çıkardım içi yağ dolmuş 

nedeni üst kapak contasıdır diye düşünüyorum bi zarar verir mi ?

 

bide buji değişimi yapacağım ne marka önerirsiniz arabayı canlandıracak bi buji var mıdır 

 

Buji yağlanması üst kapak contası sorunu ile ilgili değildir. Motorun sekmanlarının özellikle yağ sekmanının yetersiz gelmesi nedeniyle yanma odasına yağ kaçması nedeniyle olur. Aracın gücü de zayıfladı ise bu daha büyük ihtimaldir. Duman ise beyaz değil mavidir ama pek görmeyebilirsiniz de sürerken anlaşılmayabilir.

 

Yağlanan bujiler temizlenir biraz daha kullanılabilir. Yağlanır yine temizlenir. Kabaca 100-150km de bir temizleyerek kullanılabilir (fukaralık dönemleri). Daha sonra sekman değişmesi gerekir.

Bazı durumlarda PCV sistemindeki tıkanıklıklar ya da valf bileziklerindeki kaçaklar da silindire yağ kaçmasına yol açarlar. Yani motorunuzun yapılma zamanı gelmiştir.

 

Bunu kısa vadede kesmek için yağa katkı koymayı deneyin. güzel katkılar ver. ENGINE RESTORER diye metal bir kutuda bir katkı var onu deneyebilirsiniz.

Bir süre idare eder. Ayrıca bujileri üç tırnaklı (aynı boy olmak kaydıyla) ile değişirseniz yağdan çalışmama olasılığı zamanı biraz daha gecikir.

 

DÜşük bir ihtimal ise arabanın sente ayarının bozulması triger kayışının bozulması olabilir. Buna da bakmak lazım.

 

 

 

Tayfun Aydın yazdı:

Hocam büyük ihtimalle ilk çalışmada da beyaz duman atması vardır. kapak taşlanır diye düşünüyorum.

 

İlgisi yok. 

 

 

 

 

 

 

 

Devamını okudum. mesajların. 

 

Aracınız LPG li ne bekleniyor ki? LPG tasarrufludur. O tasarrufun geri dönüşü de budur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Buji kablosunu yağlayan yağın kaynağı bulunmalı ve kesilmeli. Buji ve kablosu hatta bobin değişmeli. 

Silindir kompresyonu yağlı ve yağsız olarak yapılmalı. Sonuca göre, gerekirse subaplar değişmeli. 

Olay rektefiyelik mi değil mi yağlı kompresyon testine göre anlaşılır. 

 

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Adem Uçak yazdı:

@Tayfun Aydın aslında duman var zaten şu sıralarda fazla bir duman çıkarıyor gaza hafif bassam bile 

Hocam benim megane 1 coupe aracımda başıma geldi. 4. yanma odasının bujisi yağlanmıştı. Van Renault yetkili servisine götürmüştüm ve ustalar incelemişti. Durum şu ki benim araçta belirti olarak ilk çalıştırmada beyaz duman vardı ve araç zor çalışıyordu. tabii bu bujisi yağlanan bir araç için normal. Servis zaman kısıtlığında temizleme işlemi yaptı ve daha sonra gelip üst kapağı taşlatmamı istedi. Yüksek ihtimal yağ kanallarından sızma olabileceğini söyledi.  E tabi açılmışken conta da değişiyor. Yukarıda bir arkadaşımızın yazdığı gibi bu gibi durumlarda öncelikle hafif maliyetli yöntemlerle başlamak gerekir. Daha sonrası durum kesilmiyorsa motorun içine doğru inilebilir..

Yorum bağlantısı
Adem Uçak
(düzenlendi)

@Mehmet Ozyurek

@Mehmet Göktürk

@Koray Demir aracı   sanayiye götürdüm ustam üst kapak contasından yapar dedi ve üst kapak contası aldım buji ve buji kablosunu da yeniledim bide yolda giderken km ibresi devir saati hararet göstergesi  hepsi sıfıra iniyor sadece benzin ibresi çalışır durumda idi km ekranında - - - -

gösteriyor bi kaç yere sordum kronik sorun dediler km sensörü değişecek dediler değiştim ama hala durum aynı ve aracın çekişi yine yerine gelmedi araç gitmiyor eskisi gibi 

 

Aracı bilgisayara bağlattık ve şu arızalı çıktı Çıkış mili devir sensör devresinde kesillik.

yakıt seviye sensörü A devresi.

sistem fakir ( sıra 1 )

usta bunlar hep gazdan dolayı dedi 

 

 

 

tarihinde Adem Uçak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Böyle bir kronik sorun yok.
Şarj ve akü sorunu yaşıyor olabilirsiniz.
Araç çalışırken voltajı ölçtürün.

Silindir kompresyonları yağlı yağsız ölçüldü mü ?

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Tam meali şu şekilde;

 

1) “P0723 Çıkış Mili Devir Sensör Devresinde Kesiklik” Çıkış mili şanzımanın bir parçasıdır yani hız (vss) sensörünüz arızalı. Sensörü mutlaka Ford logolu orjinal olarak alın ve montaj esnasında elektrik kablosu soket gibi tüm bağlantılarını kontrol ettirin. (Km ekranında - - - ibaresi düzelmişse ve hata kodunu sildikten sonra tekrardan aynı uyarı kodunu vermiyorsa bu sorunu çözdüğümüzü varsayıyorum)

 

2) Fakir karışımın kaynağına birden çok sorunun varlığı delalet edebilir. Lpg kalibrasyon ayarı, supapların kavlaması, sente ayarı, ateşleme problemleri vs. Şayet Bank 1 arıza kodu P0301 ise ve gaz ayarı, beyin güncellemesi ile buji/buji kablosu/bobin üçlüsünün set halinde değişimi ile düzelmiyorsa büyük ihtimalle aracın supapları yanık. Araç yağ eksiltiyor bir de gereği gibi gitmiyorsa bu safahatta segmanlarda aşıma olabilir.


Evvela ilkin silindir kompresyonunuzu ölçtürün. Bunlar hep gazdan diyen ustanız topu sürekli taca atmak yerine biraz sorunun tekniğine odaklansın. 😊

Yorum bağlantısı
Adem Uçak

@Mehmet Ozyurek

aküyü henüz hiç değiştirmedim aldığımdan beri 60 amperlik akü yaklaşık 5 senedir biniyoruz araca artık bizden önce ne  kadar kullanıldı bilmiyorum arabada amfi de mevcut 

henüz silindirleri ölçtürmezdim daha doğrusu burada ölçen var mı bilmiyorum ustam ona gerek yok dedi zaten onda da yok ölçecek alet

@Koray Demirkm sensörünü geri söktüm ve iade ettim zaten yan sanayi ürünüydü değiştirdiğim halde yine yaptı söktürüp iade ettin eskiyi taktım. 

Bujiler buji kabloları  bobin yeni değişti araba benzinde de gitmiyor gaz ayarı gaz filtresinide değiştim gaz da da benzinde de performansı düştü hissediyorum 3 de patinaj çeken araba şuan iki ye atınca yığılma yapıyor  

şuan ilk işim silindirleri ölçtürmek olacak ama burada yapan var mı araştırmam lazım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...