İçeriğe Yönlendir

Arabanın Soğutulmasında Nemli Hava Faktörü


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Arabanın içindeki nemin klimanın performansında etkisi nedir. Kuru havada arabanın soğutulması dahamı kolay olur yoksa dahamı zor olur. Ayrıca kuru havanın insan bedeni üzerinde etkisi nedir. 

Saygılarımla 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Kuru havada klimasız yapabilirsin. Klimada kondanse olma işi azalır ayrıca havadakı suyu yoğuşturacam diye enerji sarfetmezsin. Çünkü yoğuşurken ısı verecek bu ısıyı klimada dışarı atmak zorundasın. İnsanların ıslak havada sıcal algısı da fazladır. Amerika buna fena örnektir.

Nevada çölünde sıcak gelmezken floridada turşu olursun.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Nemli ortamda klima daha zorlanarak çalışıyor. Örneğin karadenizde temmuz ağustos ayında klimaları açtığınızda bir süre hiç çalıştığını hissedemiyorsunuz bile. Eğer imkan varsa su tahliyesine baktığınızda musluk açıkmış gibi su aktığını görüyorsunuz. Seneler önce 1 günde 5 litrelik su şişesini 2-3 defa boşalttığımı bilirim. Ortam o kadar nemli oluyorki, klima öncelikle ortamdaki nemle savaşmak durumunda kalıyor.

 

Nemli hava için şunu söyleyebilirim, mühendis olarak üniversitede daha ilk derste öğrendiğim bir cümledir kendisi "suyun girdiği hiçbir yerden hayır gelmez" Gerçektende öyle, nem miktarı arttıkça havadaki su buharı da arttığı için vücut daha az oksijen alıyor, oksijen miktarını dengelemek için daha fazla nefes alıp verme döngüsü oluyor. Bütün organları etkiliyor. Tabi şu var, vücut için belirli aralıkta nem gerekli. Aksi durumda aşırı kuru hava ciğerlerde tahriş yapar, cilt pul pul olur dökülür, saçlar ciltten beslenemez dökülmeler artar.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Merhaba 
Arabanın içindeki nemin klimanın performansında etkisi nedir. Kuru havada arabanın soğutulması dahamı kolay olur yoksa dahamı zor olur. Ayrıca kuru havanın insan bedeni üzerinde etkisi nedir. 
Saygılarımla 
Yazın Köyceğiz taraflarında bir gez, nemin insan bedeni üzerine etkisini gör.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İnsanı bunaltan aslında sıcaklıktan ziyade nemdir. 

Soğukta da aynı etki vardır.. 

-30 dan gelen erzurumlu +4 teki istanbulda donar.. 

 

Klimanın doğru kullanımı, dış sıcaklık -5 derece şeklinde olmalıdır.. 

Dış sıcaklık 35 derece ise sen içeriyi 30'a ayarla ama klima çalışsın, nemi alsın.. Bu 30 seni rahatsız etmeyecektir.. 

Araçtan indiğinde de kalp krizi geçirmezsin.. 

 

Senin soruna gelince, tabi ki.. Göktürk hocam açıklamış. Nem, ayrıca bir yük.. 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

 

Klimanın doğru kullanımı, dış sıcaklık -5 derece şeklinde olmalıdır.. 

Dış sıcaklık 35 derece ise sen içeriyi 30'a ayarla ama klima çalışsın, nemi alsın.. Bu 30 seni rahatsız etmeyecektir.. 

 

 

 

Dubaide geçerli mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Dubaide geçerli mi?

 

Sağlık için evet.. 

iç ve dış sıcaklık arasındaki fark 5 dereceyi geçmemeli.. 

Yada inmeden önce kademeli olarak ısı artırılmalı. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Arabanın içindeki nemin klimanın performansında etkisi nedir. Kuru havada arabanın soğutulması dahamı kolay olur yoksa dahamı zor olur. Ayrıca kuru havanın insan bedeni üzerinde etkisi nedir. 

Saygılarımla 

yeni dünyada klima sistemlerini unutabiliriz

Mehmet Ozyurek yazdı:

iç ve dış sıcaklık arasındaki fark 5 dereceyi geçmemeli.. 

risk 16 C farkda. 6-8 C iyidir derim

Ü.Emre Kartal yazdı:

nem miktarı arttıkça havadaki su buharı da arttığı için vücut daha az oksijen alıyor, oksijen miktarını dengelemek için daha fazla nefes alıp verme döngüsü oluyor.

katkı yapayım , nem deriyi kaplıyor, ten nefes alamıyor, sonrası zaten rahatsız verici olmaya başlıyor beden için

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Kullandığın en kötü klimaya sahip araba hangisi deseler 13 araba içinde en kötüsü  i10 , bir tık iyisi accent era, onunda 1 tık üstü i20 olurdu. 

Cruze ise ilk 5 e girer kesinlikle. 

Uzun lafın kısası, ben hasta edecek kadar soğutamıyor araba.

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

Kullandığın en kötü klimaya sahip araba hangisi deseler 13 araba içinde en kötüsü  i10 , bir tık iyisi accent era, onunda 1 tık üstü i20 olurdu. 

Cruze ise ilk 5 e girer kesinlikle. 

Uzun lafın kısası, ben hasta edecek kadar soğutamıyor araba.

 

 

Bende arka camlar zaten fabrikasyon karartılmış, ön ve ön kapı camlarına şeffaf ancak güneşin ısısını diğer filmler gibi hatta daha iyi kesen cam filmlerinden yaptırmayı düşünüyorum. Şeffaf olduğu için belli olmuyor, sıkıntı çıkarma ihtimali yok. Birkaç yere sorabildim fikir için, 400-600 lira arası fiyat aldım. Klima soğutsa dahi ön cam daha yatıklaştıkça güneş daha fazla sıcaklık yayıyo araca.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

İnsanı bunaltan aslında sıcaklıktan ziyade nemdir. 

Soğukta da aynı etki vardır.. 

-30 dan gelen erzurumlu +4 teki istanbulda donar.. 

 

Klimanın doğru kullanımı, dış sıcaklık -5 derece şeklinde olmalıdır.. 

Dış sıcaklık 35 derece ise sen içeriyi 30'a ayarla ama klima çalışsın, nemi alsın.. Bu 30 seni rahatsız etmeyecektir.. 

Araçtan indiğinde de kalp krizi geçirmezsin.. 

 

Senin soruna gelince, tabi ki.. Göktürk hocam açıklamış. Nem, ayrıca bir yük.. 

 

2 kasımda Erzurumdan Antalyaya gidince soğuktan titretme geliyordu. Millet sen nasıl Erzurumlusun bu havada üşünürmü diyordu 😂

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bende arka camlar zaten fabrikasyon karartılmış, ön ve ön kapı camlarına şeffaf ancak güneşin ısısını diğer filmler gibi hatta daha iyi kesen cam filmlerinden yaptırmayı düşünüyorum. Şeffaf olduğu için belli olmuyor, sıkıntı çıkarma ihtimali yok. Birkaç yere sorabildim fikir için, 400-600 lira arası fiyat aldım. Klima soğutsa dahi ön cam daha yatıklaştıkça güneş daha fazla sıcaklık yayıyo araca.

 

400 500 benim için büyük meblağ. Onun yerine beyaz gömlek ve güneş gözlüğü ile işe gidiyorum. Birde benim full beyaz pantalon gömlek ve tşört kombinlerim var. Güneş altında araba sürmeye özel yaptığım kombinler. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

 

400 500 benim için büyük meblağ. Onun yerine beyaz gömlek ve güneş gözlüğü ile işe gidiyorum. Birde benim full beyaz pantalon gömlek ve tşört kombinlerim var. Güneş altında araba sürmeye özel yaptığım kombinler. 

Fiyata çok takılmayın, ben tamamen tabeladan gördüğün yerlere sordum. 200-300 liraya yaptırılır diye düşünüyorum. Uzunyolda klima ihtiyacını düşürme ve aracı parkettiğimde kapalı yer olmadığı için güneşte kaldığı için düşünüyorum ben. İzmir'de olunca klima ihtiyacı çok fazla, o an rahat ediyoruz ama sonrası var birde malum :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

Kullandığın en kötü klimaya sahip araba hangisi deseler 13 araba içinde en kötüsü  i10 , bir tık iyisi accent era, onunda 1 tık üstü i20 olurdu. 

Cruze ise ilk 5 e girer kesinlikle. 

 

Bu güne kadar araçlarım arasında kliması en doğru çalışan aracın Mk2 mondeo idi.. 

Yaz kış otomatik modda klima aktif kullandım.

Yazdığım derecede tuttu hep, sapması en az olandı..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

400 500 benim için büyük meblağ. Onun yerine beyaz gömlek ve güneş gözlüğü ile işe gidiyorum. Birde benim full beyaz pantalon gömlek ve tşört kombinlerim var. Güneş altında araba sürmeye özel yaptığım kombinler. 

doğru cam filmi tüketimi azaltır, daha da önemlisi kaza riskini de azaltır, %1 ihtimal de olsa can bile kurtarır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu güne kadar araçlarım arasında kliması en doğru çalışan aracın Mk2 mondeo idi.. 

Yaz kış otomatik modda klima aktif kullandım.

Yazdığım derecede tuttu hep, sapması en az olandı..

 

Rampalı yolda soğutmuyor :) Rampa inerkende donuyorsun :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

subaplarda kurum birikimi vardır

 

Abi 5000 km sonra bol bol incelersin. Ayten 32000 kmde aldığımda nasılsa, 100000 km dede aynı davranıyor. Hiç bir zaman klima ile yıldızım barışmadı :) 

 

Bu yazıyı 2016 haziran ayında yazmışım.

" Klima actığında ise her devirde 5 beygir düşüyormuş gibi hissediyorsunuz. Bu beygir düşüşü motorun cevirdiği devir artıkca hissi azalıyor. 2500 devirde 5 beygir kaybetmek, 25 beygirbir otomobil sürüyormuş hissi yaratırken, 3500 devir ve üzerinde klima etkisi neredeyse kayboluyor. Bunun sebebi güc kaybının yüzdeye olan oranı olarak düşünüyorum." 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

subapdaki kurumlanmaya zamnala alışılır, ne zamanki yenilenir fark o zaman hissedilir birden iyileşme

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ali dizel al, klima güç kaybıda neymiş dersin, hipermilinde über mile geçer :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Ali dizel al, klima güç kaybıda neymiş dersin, hipermilinde über mile geçer :D

karantina gecelerinde özel yapım focusS  ile bol dumanla gazlıyorum 5,7 yi geçemedi tüketim mağdurum?

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Adana ya bekleriz. Klimanın İflas edip, Hava Kanallarından İçeriye Nem Vermeye Başladığını Gördü Bu 1,25Miyop Gözler.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Muhittin Kaplan yazdı:

Adana ya bekleriz. Klimanın İflas edip, Hava Kanallarından İçeriye Nem Vermeye Başladığını Gördü Bu 1,25Miyop Gözler.

gece serinliğinde çaıtda kebap?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Adana ya bekleriz. Klimanın İflas edip, Hava Kanallarından İçeriye Nem Vermeye Başladığını Gördü Bu 1,25Miyop Gözler.

Oluşan buğudan dolayı sürekli silecek çalıştırmak.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...