Kemal Demirden 18 Mayıs 2020 Paylaş 18 Mayıs 2020 Merhaba arkadaşlar. Bende 2004 model 1.4 benzin-lpg Fiesta var. Geçenlerde kasise yaklaştığım için 3. vitesten 2'ye düşmek için debriyaja bastım boşa aldım fakat 2'ye çekmeye çalıştığımda vites bir türlü geçmedi. 1'e deneedim o da olmadı, 3'e denedim yine olmadı. 5-6 saniye sürdü sonra normale döndü. Sizce neden olabilir ara ara yapıyor bunu. Şanzıman yağı özelliğini mi kaybetti, baskı balatayı kontrol ettim 3'ten 2'te düşerken devir göstergesi fırlıyor. Tepkileri normal. Yorumlarınızı bekliyorum. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu 18 Mayıs 2020 Paylaş 18 Mayıs 2020 Benim de 2006 TDCI fiestam var. Aynı sorunun konusunu uzun zaman önce burda açmıştım. Benim arabam 1 ve 2. viteslerde yapıyor o takılma olayını. Vites değiştireceğim zaman vitesten çıkaramıyorum, zorlamam gerekiyor. Sonradan farkettim ki aynı viteste bir dakika kadar gaz basıp gidersem (fazla değil, yarım gaz falan) sıcak havalarda oluyor bu hadise. 1 ve 2. viteste çabuk vites değiştirmeye çalışıyorum. Balata değiştirdim, şanzıman yağında sorun yok, ayrıca arabam da bakımlıdır ama; bu sorun devam ediyor. Yorum bağlantısı
Kemal Demirden 18 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 18 Mayıs 2020 İbrahim Bey teşekkür ederim cevabınız için. Temmuz ayında almıştım aracımı o zamanlar vardı zaten. Araya kış girdi hiç olmadı. Günlük kullanıyorum zaten. Dediğiniz gibi havalar ısınınca ara ara yapmaya başladı. 3'ten 2'ye düşerken oldu bende de. Kronik bir şeydir belki de. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Isınınca sorun oluyorsa sıvılara odaklanmak gerek.. Önce hidroliği bi değiştirin. Yorum bağlantısı
Kemal Demirden 19 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 19 Mayıs 2020 Metin Taşcı yazdı: Evet, fren sıvısı yapısı gereği cok fazla nem çeker ve sıkıştırma özelliği kaybolur ve kaynama derecesi ciddi oranda düşer.(kaynama derecesi konumuzla alakalı değil tabi) fren pedalında da süngerimsi bi his var mı? Yok hocam. Kavrama hidroliği de aynı hazneyi kullandığı için mi hidrolik değişimi önerdiniz? 1 Yorum bağlantısı
Kemal Demirden 19 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 19 Mayıs 2020 (düzenlendi) Hocam bahsettiğiniz süngerimsi his debriyajda var. Altında sünger var gibi bir direnç, aslında direnç de denemez ama öyle bir şey. 19 Mayıs 2020 tarihinde Kemal Demirden tarafından düzenlendi Eksik. Yorum bağlantısı
Kemal Demirden 19 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 19 Mayıs 2020 Metin Taşcı yazdı: Bi hidrolik sıvı değişimi yaparak bi deneyin bakalım, birazda debriyaj hidroliginden akıtsınlar, içindeki sıvı yenilensin Cuma günü gideceğim hocam değişim için, dediğinizi ayrıca belirtmem gerekir mi yoksa o da akar mı? Bir de araç şu an bende değil. Sordum frende de süngerimsi his varmış. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Metin Bey cevaplamış ilave yapayım.. Evet fren ve debriyaj hidroliği ortak ve 2 yılda bir değişim önerilir. Yorum bağlantısı
Kemal Demirden 19 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 19 Mayıs 2020 Geçen yıl temmuz ayında satın almıştım, eski sahibi ile irtibata geçtim hiç hidrolik değişimi yapılmamış. Teşekkür ederim cevap veren herkese. Yorum bağlantısı
Kemal Demirden 22 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 22 Mayıs 2020 İyi akşamlar arkadaşlar. Aracı bugün Ford özel servise götürdüm. Araçtan çıkan hidrolik sıvısı yeşilimsi gibi bir şeydi. Ustaya özelliğini kaybetmiş sanırım dedim. Bu aracın hidrolik sıvısı dot4 olması gerekirdi, buna dot3 koymuşlar dedi. Tamamen dot4 ile değişti. Dot4'ün rengi ayçiçek yağı gibi bir şey. Çok fazla sürüş imkanım olmadı tabi. İlerleyen günlerde problemin devam edip etmediğini yazarım. Yorum bağlantısı
Kemal Demirden 23 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 23 Mayıs 2020 Metin Taşcı yazdı: O zaman teşhiş doğru gibi, bekliyoruz Hocam fren ve debriyajdaki süngerimsi his gitti ama o kesin. Yorum bağlantısı
Kemal Demirden 21 Haziran 2020 Yazar Paylaş 21 Haziran 2020 Hidrolik sıvısı değişiminden sonra 4 hafta geçti herhangi bir problem kalmadı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts