İçeriğe Yönlendir

Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo


Rahmi Tanır

Recommended Posts

Rahmi Tanır
(düzenlendi)

Herkese Selamlar,

 

Bu foruma ilk kez üye oluyorum. Bu konuyu da hem kendimi hem de aracımı tanıtmak amacıyla açmış olayım.

 

Aracım Alfa Romeo MiTo. 2010 model ve 155hp'lik Distinctive paket ve T-jet motorlu olan versiyon.

Ben de elektronik mühendisiyim ve Bir Arge şirketinde PM olarak görev yapıyorum.

İzmirliyim, evliyim ve 3,5 yaşında bir oğlum var. 

Babam 38 yıldır kendi mekanını işleten bir oto tamircisi. Ben de hafta sonları kendi aracımı kurcalamak üzere dükkanda bolca vakit geçiririm.

 

Oğlan doğmadan yaklaşık 4 hafta önce Mito'yu almıştım. Her ne kadar tipik memleketimin mahalle baskısı mantığında, çocukla tek kapılı araba olmaz dense de, çok güzel olduğunu net şekilde yaşadık ve gördük.

MiTo ile 3,5 yıl devirdim. 12 Aralık 2016'da 68.000 km'de aldığım arabam ile şu an 174.000km'deyim. Aracımı hem günlük hem de pist gazlaması için kullanıyorum. Yani arabanın sağlıklı olabilmesi için çok çok fazla sayıda eklenti var üstünde.

Şu an için Arabanın güncel setup'ını listeleyerek başlayayım detaylara:

Motor ve çevresindeki elemanlar:

  • GT1446 Turbo
  • Forge Wastegate
  • 8,2 lt Intercooler 
  • Intercooler water spray
  • Bonalume dump valve
  • K&N açık filtre & CAI (custom design)
  • Down pipe + 60lık düz boru + stock son susturucu
  • OPC enjektör
  • S3 benzin regülatörü
  • QV N75 Valfi
  • 4h-Tech Short Shifter
  • 1.4 NA Egzantirik
  • Oil Catch Tank
  • RSA Yazılım


Süspansiyon ve şase eklentileri:

  • Koni Str.t amörtisör seti
  • Vogtland 3,5cm yay
  • Ön ve arka kule gergileri => Kendi tasarım ve imalatım
  • Alt travers ve tünel gergileri => Kendi tasarım ve imalatım
  • Arka tekerler için 15m spacer
  • Pist için ikinci set OEM jant
  • Bilimum miktarda lastik (yazlık, kışlık, pist vs.)


Fren:

  • Stock ön fren kaliperlerimiz zaten Brembo 4 piston
  • Goodridge çelik fren hortumları (tüm set)
  • Önlerde 305mm MTEC desenli fren diskleri
  • Önlerde Ate Ceramic balatalar
  • Ön frenler için soğutma kanalları


Diğer Eklentiler:

  • AEM Wideband AFR
  • Turbo basınç sensörü
  • Yağ sıcaklık sensörü
  • EGT sıcaklık sensörü
  • Pioneer bluetooth'lu single din teyp
  • Sparco pedal seti
  • OMP ayak dayama
  • Yarı alcantara kaplı direksiyon
  • Alcantara el freni ve vites körüğü
  • Llumar cam filmi
  • LED farlar
     

Corona'sız günlerden, pistte güzel bir günden hatıra. Pist için aldığım ikinci set OEM jantlarımız ile beraber.
VUeK6p.jpg
Soran olacaktır illa, neden OEM diye. Cevap 4x98 bijon aralığında. 4x100 olarak nispeten makul fiyata hafif sayılabilecek jant alternatifi bol. Ama o 2mm'yi pistte risk etmek akıl işi değil.

Günlük halimiz de böyle:
0Qpd0H.jpg

Daha Geçen hafta sonu aracın içini halı yıkama ile güzelce temizlemiştim, o esnada arka koltuktan çektiğim bir foto:
RkNEfR.jpg

Koni'leri ilk montajlarken:
7fq5Pb.jpg

Kaput altımız:
1m6JI1.jpg

Corona günlerinden hemen önce egzantirik değiştirirken:
JnrBj7.jpg
Egzantirik değiştikten sonra araba çok değişti. Şu an yazılımda güncelleme yapmamaız gerekiyor. Çünkü egzoz emiş ve çıkış açıları genişlediğinden, N75 valfi üzerinden açılan WG resmen coşuyor ve dip gaz yapınca araç overboost'a düşüp hata veriyor. Talep edilen basıncı üst devilerde biraz daha açıp, N75'e ayar çekeceğiz. 

Sıradaki modlar ise Racing Diff'in LSD Convertion Kit'i ve radyatör tipi yağ soğutucu montajı.

LSD için Racing Diff firması ile bir süredir yazışıyordum ve MiTo için prje yapacaklarının sözünü almıştım. Geçtiğimiz hafta firmanın TR distiribütöründen haber geldi ve 2 haftaya sipariş alabilecek seviyeye geleceklerini belirttiler. 

Yağ soğutucu için pek çok malzemeyi tedarik ettim ama hala bazı aparatları bekliyorum. Onlar gelince detaylı bir montaj aşaması olacak.

 

Son olarak da arabanın performansı açısından fikir vermesi adına bir de pist videosu paylaşayım:

 

tarihinde Rahmi Tanır tarafından düzenlendi
  • Beğen 16
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Hoşgeldiniz. Çok güzel bir araç. Güle güle kullanın. Allah kaza bela vermesin. Bir de "Mito neymiş, nerden buluyorsunuz böyle arabaları?" tarzında tepkiler de almışsınızdır. 

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Merhaba,

 

Hoş geldiniz, aracada maşallah çok emek var.Cevat'ın kanalındaki araba değilmi bu ? Memleketimin plakasından hatırladım :)

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

Epey uğraşmışsınız, tebrikler . Hoş geldiniz.

Yorum bağlantısı
Rahmi Tanır
Eyüp Çetin yazdı:

Hoşgeldiniz. Çok güzel bir araç. Güle güle kullanın. Allah kaza bela vermesin. Bir de "Mito neymiş, nerden buluyorsunuz böyle arabaları?" tarzında tepkiler de almışsınızdır. 

Teşekkürler hoşbulduk. Babam bile aynen bu tepkiyi vermişti, periyodik olarak alıyorum bu tepkiyi hatta :D

Şöyle bir örnek vereyim, arabayı ilk aldık. Daha kullandan önce garanti olsun hesabı triger ve çeşitli akımlarını yapalık dedik. Triger kayışı için babam "araştırma yapayım, bunu bulmak zor olur dedi". Şase kodundan bakınca, triger'in fiat'ın 1.4 atmosferik motoru ile birebir aynı olduğunu gördük ve o triger babamın kendi dükkanındaki stoklarından çıktı :D

 

Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:

Merhaba,

 

Hoş geldiniz, aracada maşallah çok emek var.Cevat'ın kanalındaki araba değilmi bu ? Memleketimin plakasından hatırladım :)

Teşekkürler, hoşbulduk.

Dediğiniz gibi Cevat'ın kanalındaki MiTo. Cevat ile iki kez video çektik. ilkinde araç stock idi. Sonrasında biraz yüklü idi. Şu an daha da yüklü ama artık yeni video çekme gibi bir niyetimiz yok. Forumlardan ve benim kendi yayınladığım pist videoları ile devam ederiz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Rahmi alamadım Mitoyu, vermedi şirket bana. 75000 tl den alacaktım, oyun bozanın biri 83000 den satmış yabancıya :( 

 

Hoş geldin Rahmi. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hoş geldiniz. araba çok sevimli ve çok küçük. işiniz için pm demişsiniz o nedir?

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Hoşgeldiniz. Maşallah güle güle kullanın kazasız belasız. Yapılanlardan sonra tahmini hp değeri ne oldu?

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Göktaş

Maşallah, kazasız belasız kullanın. Keyifle demiyorum zira zaten belli ne kadar keyif aldığınız. Alfa çok tutkulu bir marka. Her zaman bana tutkuyu çağrıştırıyor. Her modeli mi böyle olur bir markanın. Ben de ilk 156 almak istemiştim bundan 10 yıl önce ama nasip değilmiş.
Aileye hoşgeldiniz [emoji4]

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Hemde LPG'li ooooooo tam benim tipim.

 

Şu videoları olan araç ve sahibi sizsiniz galiba . hoşgeldiniz

Yorum bağlantısı
Rahmi Tanır
Haluk Şentürk yazdı:

Epey uğraşmışsınız, tebrikler . Hoş geldiniz.

Teşekkürler, hoşbulduk.

 

Ali Darbaz yazdı:

Rahmi alamadım Mitoyu, vermedi şirket bana. 75000 tl den alacaktım, oyun bozanın biri 83000 den satmış yabancıya :( 

 

Hoş geldin Rahmi. 

Hoşbulduk Ali.

Keşke alabilseydin, kötü kaçtı bence. Malum bu piyasada her şeyin değeri artıyor. O araba kesinlikle o paraya bile hakkını fazlasıyla verirdi.

 

Dogan Arsiray yazdı:

hoş geldiniz. araba çok sevimli ve çok küçük. işiniz için pm demişsiniz o nedir?

Teşekkürler, hoşbulduk. PM program manager oluyor. Proje yöneticisinin bir üstü olarak düşünebilirsiniz.

 

Sinan Akgöl yazdı:

Hoşgeldiniz. Maşallah güle güle kullanın kazasız belasız. Yapılanlardan sonra tahmini hp değeri ne oldu?

Hoşbulduk.

Egzantiriklerden önce güç tahmini olarak 190hp civarında idi. Haftaya yeni egzantiriğe uyumlu yazılımı yapacağız, 200-220hp arası beklentim var. Daha doğrusu, özellikle yurt dışında yapılan benzer projelerde 230hp civarlarından bahsediliyor. Malum memleketin benzin kalitesinden ötürü bizler avans açmayacağız, tahmini dediğim değerleri alırız gibi.

 

Önder Özcan yazdı:

Hoşgeldiniz. Mitoya maşallah.

Çok teşekkürler.

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

O alfa. Hemde gıdıklamis. :nazar:

Çok teşekkürler. Gıdıklanmıştan ziyade, hormunlu falan diyen de var :D

 

Oktay Göktaş yazdı:

Maşallah, kazasız belasız kullanın. Keyifle demiyorum zira zaten belli ne kadar keyif aldığınız. Alfa çok tutkulu bir marka. Her zaman bana tutkuyu çağrıştırıyor. Her modeli mi böyle olur bir markanın. Ben de ilk 156 almak istemiştim bundan 10 yıl önce ama nasip değilmiş.
Aileye hoşgeldiniz emoji4.png

Hoşbuldum.

Dediğiniz gibi burada kilit tanımlama "tutku". Araba sürmekten keyif alan adam ancak alfaya biner, alfaden keyif alır. yoksa eziyet gelir.

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Hemde LPG'li ooooooo tam benim tipim.

 

Şu videoları olan araç ve sahibi sizsiniz galiba . hoşgeldiniz

LPG konusunda başlı başına bir konu açsam yeridir:)

Eskiden de LPG'li araç kullanmıştım ama atmosferik olduğundan ustadan aldığım gibi aksırma/tıksırma olmadan sorunsuz kullanmıştım.

ama turbo motorda LPG için doğru setup'ın yapılması malesef meleketimizin pek çok ustası tarafından bilinmiyor. ama azmettim, LPG setup kurulması ve ayar yapılmasını tamamen kendim öğrendim ve gerçekten pürüzsüz bir ayar ile arabamı kullanabilir oldum. Kendi LPG ustamdan daha çok LPG biliyorum artık :D

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Selamlar, tanışmadık ama Alfisti Turkey'den takip ediyordum otomobilinizi, iki Alfa kullanmış üçüncüyü kovalayan biri olarak ben de kendimi Alfisti sayabilirim hoşgeldiniz. :)

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Hoş geldiniz, zamanında çok kovaladığım ama nasip olmayan bir model.

Maşallah

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

LPG konusunda yaptığıniz iş mantıklı. Kendi ayarını kendin yap en güzeli. Zaten ezbere ayar size gelmez.

 

Prins mi kit? :)

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

Maşallah önü açık bir motor 250+ hp sorunsuz kullanan arkadaşlarım var gündelik modda ...

Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay

Maşallah güzel araç. Genelde kullanılan "Hot Hatch" tabiri yerine "warm" farklı olmuş.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Hoşgeldiniz. Kazasız belasız ve de cezasız güle güle kullanın aracınızı... :nazar: 

Yorum bağlantısı
Rahmi Tanır
Selim Bilgin yazdı:

Selamlar, tanışmadık ama Alfisti Turkey'den takip ediyordum otomobilinizi, iki Alfa kullanmış üçüncüyü kovalayan biri olarak ben de kendimi Alfisti sayabilirim hoşgeldiniz. :)

Selamlar hocam, memnun oldum. 

 

Selçuk Bakış yazdı:

Hoş geldiniz, zamanında çok kovaladığım ama nasip olmayan bir model.

Maşallah

Teşekkürler, hoşbulduk.

 

Çağlar Bayur yazdı:

:nazar: koni street yeterince sert mi? görüşünüz nasıl

Koni street sonrasında sertlikte bariz bir değişiklik konfor anlamında olmadı.

ama arabanın engebelerden geçtikten sonra kısa sürede zemin ile tekrardan teması yakaladığını direksiyon ile savaşınızdan ve patinajın azalmasından ötürü net hissettiriyor. Yine hafif bozuk yollarda performanslı kullanımda eski amortisörler ile araba bam güm ederken, Koni'lerden sonra bu vurmalar falan da azaldı. Bu tür hafif bozuk yollarda eskiye göre çok daha performanslı bir sürüş yapabiliyorum. Keza otoban viyadüklerinde falan olan asfalt dalgalanmalarında eski amörtisörler ile arabanın arkası sekerdi, şu an o sekmeler neredeyse tamamen bitti.

 

Yani arabanın stabilitesi ve yol ile devamlı teması konusunda Koni'lerin katkısı büyük. Yukarıda yazdığım eski vs koni amörtisör karşılaştırmasında yaylar her iki senaryoda da Vogtland 3,5cm'lerdir.

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

LPG konusunda yaptığıniz iş mantıklı. Kendi ayarını kendin yap en güzeli. Zaten ezbere ayar size gelmez.

 

Prins mi kit? :)

LPG kiti karma. Regülatör Romano Turbo uyumlu, beyin Atiker Fast, Enjektörler de yine Romano üretimi Atiker enjektör. Bir süre Atikerin farklı regülatörlerini de kullandım ama regülatör basınçları hiç stabil değildi ve bu devamlı sorun çıkarıyordu. Romano turbo tip regülatöre geçince sistem stabil oldu.

 

Serkan Karakoca yazdı:

Maşallah önü açık bir motor 250+ hp sorunsuz kullanan arkadaşlarım var gündelik modda ...

Teşekkür ederim iyi dilekriniz için. TD35 veya TD04 gibi turbolar ile dediğiniz gibi 250hp'ler mümkün. 

 

Sani Gerşon yazdı:

Hoş geldiniz.

Teşekkürler, hoşbulduk.

 

Ahmet Ertugay yazdı:

Maşallah güzel araç. Genelde kullanılan "Hot Hatch" tabiri yerine "warm" farklı olmuş.

Teşekkrüler öncelikle.

Aracın özellikle fabrika çıkışı verilerine bakılınca, tam anlamıyla hot hatch güçleri sunmuyor. O sebeple sportif karakterli bu tür arabalar için özellikle İngiliz otomobil gazetecileri warm hatch tanımlaması kullanır. Bir de günümüzün 2.0 litre turbo hot hatch'leri artık hep 300hp+ güçlerde. O sebeple ben de aşırı iddialı olmamak adına arabamı hep warm hatch olarak tanımlarım.

 

H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Hoşgeldiniz. Kazasız belasız ve de cezasız güle güle kullanın aracınızı... :nazar: 

 

Çok teşekkürler, hoşbulduk.a

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

LPG kitinde Prina vsi2 turbo öneririm. Turbo kit demişsin büyük ihtimalle olayı çözmüşsun. İki mercedes de kullandım benzinden daha performanslı idi :) enjektör ve basınç sensörü vs güzel

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bocanegradan daha asi geliyor bana bu arac masallah kazasiz belasiz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Rahmi Tanır

Meth kit olayına da el attım sonunda.

Yerli bir markamız olan Bosphorus innovations'ın sahibi Kemal ile geçmişte tanışıklığım vardı. Kendisine meth kit için iletişime geçmiştim, hemen aşağıdaki LCD ekranlı Stage 1,5+ Turbo Meth Kitimizi temin ettik.

9xapKA.jpg
 

Burada çoğu kişi Bosphorus innovations'ı az çok tanıyordur ama yine de Bosphorus İnnovations adına bir parantez açmak isterim. Kendileri ebay ve Aliexpress üzerinden genellikle ihracat şeklinde satış yapan bir firma, 70'ten fazla ülkeye meth kit satışı yapmışlar. Elektronik tasarım ve üretim kendi bünyelerinde yapılıyor. Kiti tamamlayan diğer malzemeleri ise çeşitli kaynaklarından tedarik ediyorlar.

Montaj için detaylı video çektim ama düzenlemesi vakit alacak. O sebeple şu an için bazı ufak fotolar sadece paylaşayım.

Özellikle elektrik işleri çok fazla ve detaylıydı. Baya bir tesisat çekme, lehimleme işi mevcuttu. Özellikle benim göğüsün ortasındaki sensörleri içeren paneli güncellemem gerekti, çok uğraştırdı. Emme hattına takılacak nozzle'ın oturacığı kısım için ufak bir kaynak işi yapıldı. Kaynak hariç diğer tüm işleri kendim yaptım ve 1,5 günden fazla zamanımı aldım.

Orta panel spagetti görseli:
vgNpsV.jpg

 

Aynı panelin toplanmış hali:
pgKvr3.jpg

 

Kaput altına eklenmiş olan selenoid valf ve ona bağlı kırmızı meth hattı. Mavi renkli hortumlar ise yeni eklenen vakum hatları.

aiUfy3.jpg
 

Bagajın kenarına konulan depo ve çok da görünmeyen pompa:

lREDfy.jpg


İlk test sürüşünde selenoid valfin çalışmadığını tespit ettim. Bununla ilgili zaten voltaj koruması diye bir şey olduğunu biliyordum. Eğer aracın sağladığı voltaj 13V'den düşük olabiliyorsa selenoid valf çalışmıyor. Bunu engellemek için selenoid valfi akışın ters yönünde bağlamak yeterli oluyor. Sonrası ise bingoooooo!!!

Test sürüşünde %50 su %50 meth karışımı ile hava sıcaklığı 34C iken, iat 33C idi. Yani meth kit ON/OFF arasında iat'de 10C'den fazla fark var. Ve sürüşte ne aksırma, ne öksürme en ufak bir tuhaflık yoktu. EGT ise yaklaşık 80-100C kadar daha düşük.

ely6Qv.jpg
 

Tum montaji bir de videoya cektim ama dil ingilizce. Bu Bosphorus Innovations Kemal'in benden ozel ricasi idi. Ozellikle yurt disi satislarinda kullanacagi bir montaj videosuna ihtiyaci varmis, o sebeple video ingilizce.

https://youtu.be/zZJCSrV7QQ8

 

Meth'den sonra yazilimi guncelledik. Avans degerini ciddi miktarda acabilir olduk. Pompa benzini ve %50 meth %50 su karisimi ile aracin ozellikle 5000 devir sonrasindaki hizlanmasi cok cok fark etti.

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...