İçeriğe Yönlendir

Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo


Rahmi Tanır

Recommended Posts

Rahmi Tanır

Yuklenen her turbo aracta karter içindeki basinc artar. Bunun icin pek cok uretici karter havalandirma icin birden fazla nokta tanimlar. Cunku karter icindeki basinc fazla olursa, ozellikle turbo yagi geri donus hattinda olisan pozitif basinctan oturu yag sirkulasyonunda sikinti olusabilir.

 

Tjet motorda mevcutta tek karter havalandirma mevcut. Fakat biraz yurt disindaki tjet projelerini inceledigimde, aslinda asagidaki gibi iminci karter havalandirma cikisinin hali hazirda mevcut oldugunu ama bir vida ile kapatildigini fark ettim. Soz konusu vida M18 idi.

IWYX57.jpg

 

Hem bu havalandirmayi aktif hale getirmek, hem de oct baglantilarini daha duzgun hale getirmek icin ptfe boru ve an tipi adaptorleri aliex'ten siparis ettim.

eLWSLD.jpg

 

Bugun oglen dukkana gecip montaji kendi ellerimle yaptim:

kpN6TI.jpg

 

TTLZDh.jpg

 

Ve motor kapagi yerine takilinca final halimiz:

C7JyDs.jpg

 

Ayrica oct cikisini da kucuk bir filtre ile tekrar disariya verdim. Artik emmemiz tam anlamiyola tertemiz kalacak.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

100-200 stock 25 saniye sanırım youtube dan gördüğüm. 15 saniyeye inmiş sanırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yeğenim aldı manisada. Belki tanışırsınız ben de biraz kullanma fırsatı buldum onun sayesinde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rahmi Tanır
Mehmet Göktürk yazdı:

Yeğenim aldı manisada. Belki tanışırsınız ben de biraz kullanma fırsatı buldum onun sayesinde. 

Alfa ege grubumuz mevcut, Manisa'dan bir kac genc arkadas da var. Yuksek ihtimalle kendisi de gruptadir.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Bu canavarda gördükten sonra aile arabasına fazla geldiğini anladım, satılık focus 2 koni STR.T takım var 😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Rahmi Tanır
(düzenlendi)
Taa Temmuz 2020'de alıp da kendi dükkanımızda takmaya fırsat oluşturamadığım Racing Diffs LSD Convertion set arabanın bagajında, 3 litre şanzıman yağı ile birlikte uzun süredir dolaşıyorudu.
 
Pist sezonu artık en azından İzmir için yaklaştığından, artık işi bitirmek için Alfa Ege'den arkadaşımız olan Ata'dan randevu alıp, dün sabah 3. Sanayi'de Alfa Rosso'ya gittim. 
VT8oiM.jpg
 
Uzun zamandır işi ertelememizin sebebi, montaj için ya travers inecek, ya da şanzıman inecek diye şüphelenmemizdendi. Ama Racing Diffs benim aynı şanzımanı kullanan (M32) Corsa D OPC için montaj videosu yayınlamış ve burada sadece diferansiyel karpuzunu sökerek montajın mümkün olduğunu göstermiş. 
 
MiTo'da travers biraz daha büyük olduğundan, daha zor görüküyordu ama tarvers indirmeden şansımızı deneyelim dedik. Arabayı Kaldırıp tekerlek, alt koruma gibi şeyleri sökerek başladık.
r34jkW.jpg
 
Sonrasında aks ve şanzıman takozunu söktük. Özellikle şanzıman takozu sökülünce, motorun kulaklarından esnetilerek diferansiyel karpuzunu sökecek kadar bir boşluk açıldığını gördük.
Ycjbot.jpg
 
Ve diferansiyel aşağıda. Kendisini bol tiner ile temizledik:
5xjrTw.jpg
 
Instagram'a atmalık diferansiyel ve racing diffs'in tüm parçaları serilerek fotolandı.
E8MPR9.jpg
 
LSD dönüşüm kiti denen sistemin temel mantığını özetlemek gerekirse, differansiyelin göbeğine iki plaka yerleştiriliyor. bu plakaların ortasında 4 adet çok sert yay var, bunlar gövde plakaları ile differansiyel göbeğindeki büyük dişlilerin arasında kalan balatayı baskılıyor. İlk montaj öncesinde mengenede bu yayları sıkıştırıyoruz:
qnSpdI.jpg
 
Sonrasında göbek plakalarını ve balata plakalarını diferansiyelin göbeğine yerleştirip, sıkıştırma vidalarını geri söküyoruz. Son olarak kit ile birlikte gelen pinyon pini de göbeğe yerleştiriliyor:
SbmklS.jpg
 
Son olarak diferansiyel montaja hazır:
2OuqQk.jpg
 
Fotosunu çekmemişim ama şanzıman yağı olarak Motul gear 300 ls 75w90 kullandık. Bu kiti taktıktan sonra LSD uyumlu yağ kullanmak olmazsa olmaz, onu da not edelim.
 
Büyük iş diye aylardır kendi dükkanımızda yapamadığımız iş aslında yaklaşık 3 saatlik bir montaj ile tamamlanabilen, usta olan adam için kolay bir işmiş. Montaj konusunda benim gibi gözü korkanlar, korkmasın :)
 
Sonrasında yola çıktım, hava yağmurlu. Ama ufak ufak denemeler de yapmadan duramıyor insan.
Aracın patinaja düşmesi baya azaldı. patinaja düşse bile torque steer sebebiyle direksiyon ile savaşmak diye bir şey kalmadı.
Hızlı virajlarda, gaza oturunca araç bariz şekilde kendini içeri çekiyor. Bu sebeple çok daha ufak ve yumuşak direksiyon müdahaleleri ile araç çok daha fazla yönlenme sağlıyor.
 
Akşam yağmur durduğunda, tekrar virajlı yollara çıktım. Çok saçma şekilde virajlarda gaza oturunca müthiş bir stabilite hissediyorsunuz. Direksiyon başında zevkten kahkaha atar durumda buldum kendimi pek çok kez.
 
Bir de MiTo'da orijinal halinde bulunan Q2 elektronik diff kilidi konusuna açıklık getireyim. Bu sistem tamamen direksiyon açısı ve ön tekerlerin hız farkının ölçülmesine istinaden frenleyerek çalışan bir sistem. Bu sistem de günlük kullanımda oldukça faydalı ama çalışması için önce bir miktar kafadan kaymanız, sonra da fren ile gücü tek tekerde de olsa düşürme ile çalışıyor. Şu an tekerlekler arası hız farkı ortadan kalktığından, bu sistem devreye girmiyor, en azından belli bir noktaya kadar girmiyor diyelim. Çünkü bugün biraz abartıp, artık tekerlekler tutuşu kaybedince, VSC ışığı pavyona bağladı. 
Aynı Q2 vs mekanik LSD mantığı İngiltere tabanlı Alfa forumlarında Giulietta ve MiTo için benzer şekilde hep özetlenmiş.
 
Burada önemli olan bir başka konu ise ömür. Sonuçta oluşturulan LSD tipi balata tipi ve her balata gibi unun da bir ömrü var. Racing Diffs TR distiribütorü Arda ile olan konuşmamda, kendi aracında 40.000km'dir kullandığını ve her hani bir kaçırma olmadığını. Ama üreticinin yaklaşık 60-70 bin KM'de bir balata değişimi tavsiye ettiğini belirtti.
 
Son olarak, montaj için Alfa Rosso Ata ustamıza, Racing Diffs ürünlerini TR'ye ithal eder Arda'ya teşekkürü bir borç bilirim.
tarihinde Rahmi Tanır tarafından düzenlendi
fotoğraf linkleri düzenlendi
  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı
(düzenlendi)
Rahmi Tanır yazdı:

Meth

abi bunu böyle yazmasan mı acaba, insanın aklı başka yerlere gidiyor :D 

image_750x_5f243698057e8.jpg

bu arada konu da araç da hayırlı olsun, sinan koç ve cevat'la videolar vardı herhalde, seni burada görmek güzel oldu.

tarihinde Umut Taşlı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Rahmi Tanır
Umut Taşlı yazdı:

abi bunu böyle yazmasan mı acaba, insanın aklı başka yerlere gidiyor :D 

image_750x_5f243698057e8.jpg

bu arada konu da araç da hayırlı olsun, sinan koç ve cevat'la videolar vardı herhalde, seni burada görmek güzel oldu.

Meth konusu evet biraz sey olmus :)

 

Cevat ile mitonun 2 tane videosu var, sanirim 3. video da gelecek, guncel halimiz ile.

 

Sinan ile eski civic'imin bir videosu var, kendi kanalimda, o kadar. Firsat olsa, mitoyu sinan'in cekmesini isterdim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...