İçeriğe Yönlendir

Yazılım, EGR/DPF İptali?


Aydın Sert

Recommended Posts

Aydın Sert

Değerli üstadlar,

Bu konuda çok fazla bilgim olmamakla birlikte, aracıma Stage1 yazılım yaptırmak istiyorum.

Amacım; araç oldukça ağır olduğu için 1. ve 2. viteslerdeki hantallığı gidermek. Çoğunlukla kasisten vs geçerken 2 den 1 e almak zorunda kalıyorum. Yoksa ki üst devirlerdeki hızından çok memnunum.

Bu işleri yapan tanıdık bir abimiz var.

Yazılım ile birlikte EGR ve DPF iptali de yaparsan daha iyi sonuç alırız dedi.

Sadece yazılım yaptığımızda; 115 hp----> 140 hp ye, 270 tork---> 340 torka çıkıyor. Diğer işlemlerle birlikte 5-10 hp ilave daha oluyormuş.  

 

Aklıma takılanlar şunlar;

1- Sadece yazılım yeterli olur mu? İlerleyen zamanlarda EGR de ya da DPF de sıkıntı yaşar mıyım?

2- Muayeneden geçebilir miyim?

3- Yapılan işlemlerin uzun vadede veya kısa vadede teknik anlamda aracıma bir zararı olur mu? 

4- Yakıt tüketimim eskiye göre nasıl olur? 

 

Bu arada aracım 65.000 km de.

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Bence DPF ve EGR ile probleminiz yoksa hafif bir güç istiyorsanız. Üzerindeykende düzgün bir yazılım yapılabilir. 140 hp 340 tork olmazda 130 bg 320 Tork olur. Düzgün bir yazılımla alt taraflardaki devir bandında biraz daha güç aldığınızda aracınız canlanacaktır.

 

DPF yi iptal etmek kolay ama iptali sonrası sağlam olan parçayı bozduğunuz için geri dönüşü malesef değiştirmek oluyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Tecrübem yok ancak yazılım sonrası egr ve dpf daha hızlı dolacaktır. İkisi de pahalı sistemler. Çevre hassasiyeti açısından bakmak lazım ama yoksa ikisini de iptal ettirmek daha mantıklı. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

Caddy'de stage 1 diye tabir edilen yazılımı yaptırdım (102hp>175hp) EGR ve DPF söktürmeden, aracın stage 1 yazılımı DPF ve EGR sökülmeden 190hp sökülmüş halde 210hp olarak atılmasına rağmen ben risk olarak düşündüğümden girmedim. Arada yüksek devirli kullanıp kurumları temizlettiriyorum. Bir sorun yaşamadım.

 

Daha fazla kurum oluşacağı ve erken dolacağı için ilgili parçaların sökülmesi öneriliyor çünkü normal çalışma sistemine göre daha erken dolacak iki parça da. İptallerinde emisyon değerleri değişecek ve aracın Euro normu düşecektir, egzoz muayenesinde sıkıntı çıkarır mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Bu tamamen kullanma karakterinizle ilgili.

1.6 tdi golf tecrübemi paylaşıyım.

90 binde yazılım atıldı 105 ten 130 a yükseltildi. DFP ve EGR üzerinde bırakıldı. 70 bin km böyle kullandım sıkıntı çıkarmadı.

160 binde 130 dan 155 e yükseltildi. DPF ve EGR hem yazılım hemde donanım olarak iptal edildi.

180 binde big turbo yapıldı. 200bg den fazla şuan. Kopmle egzoz yapıldı 20 bin km oldu araç 200 binde enjektör temizliği haricinde motor bana sıkıntı çıkartmadı. 

 

aracı 70 bin km de aldım şuan 200 binde.

En büyük pişmanlığım dpf yi boşalttırmak olmuştur. Çünkü geri dönüşü için yenisini almam gerek. Gerçi geri dönmek gibi bir fikrim yok ama söktüğüm parçaları kenarda tutmak gibi bir huyum var.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Aydın Sert
Erdem Dertsiz yazdı:

Bu tamamen kullanma karakterinizle ilgili.

1.6 tdi golf tecrübemi paylaşıyım.

90 binde yazılım atıldı 105 ten 130 a yükseltildi. DFP ve EGR üzerinde bırakıldı. 70 bin km böyle kullandım sıkıntı çıkarmadı.

160 binde 130 dan 155 e yükseltildi. DPF ve EGR hem yazılım hemde donanım olarak iptal edildi.

180 binde big turbo yapıldı. 200bg den fazla şuan. Kopmle egzoz yapıldı 20 bin km oldu araç 200 binde enjektör temizliği haricinde motor bana sıkıntı çıkartmadı. 

 

aracı 70 bin km de aldım şuan 200 binde.

En büyük pişmanlığım dpf yi boşalttırmak olmuştur. Çünkü geri dönüşü için yenisini almam gerek. Gerçi geri dönmek gibi bir fikrim yok ama söktüğüm parçaları kenarda tutmak gibi bir huyum var.

 

 

 

Erdem hocam peki sadece soft yazılım(Stage1) + EGR iptali (bakır ile mekanik olarak) ?

Bu şekilde 115 hp--->140 hp, 270 tork--->340 oluyor.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

dpf daha çabuk dolar, sürekli dip gaz gitmeyeceğinize göre. dpf kadar gereksiz birşey yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Aydın hocam ben de böyle bir konu açmayı planlıyordum. Tuzlada ecumasters adlı bir yazılım firması ile görüştüm. 109luk focus 144e 215 nm torku yanlış bilmiyorsam 300lere çıkarabileceklerini söylediler. Ayrıca motor için 2 yıl garanti, bir hafta içinde memnun kalmazsam iptali ayrıca 10 yıl içinde yazılımı sildirebileceğimi söylediler. Fiyat olarak şu anda yüzde 50 indirimle 700 liraya yapacaklarını söylediler. @harunkocacaliskan ile görüştüğümüzde bütün firmaların benzer işler yaptıklarını bu yüzden yapılabileceğini söyledi. Kafama yattı. Son bir görüş önerilerinin alıp yazılım yaptırmak istiyorum. Yolda habire cliolarla uğraşmak zorunda kalıyorum. 😊

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

Tam 100k km yazilimli 1.9tdi var egr mekanik olarak kapali ne kurum tuttu nede muanede bir sıkıntı cikmadi motorda öyle. Kurum egr acik olursa tutar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Sert
(düzenlendi)
Mehmet Yeter yazdı:

Aydın hocam ben de böyle bir konu açmayı planlıyordum. Tuzlada ecumasters adlı bir yazılım firması ile görüştüm. 109luk focus 144e 215 nm torku yanlış bilmiyorsam 300lere çıkarabileceklerini söylediler. Ayrıca motor için 2 yıl garanti, bir hafta içinde memnun kalmazsam iptali ayrıca 10 yıl içinde yazılımı sildirebileceğimi söylediler. Fiyat olarak şu anda yüzde 50 indirimle 700 liraya yapacaklarını söylediler. @harunkocacaliskan ile görüştüğümüzde bütün firmaların benzer işler yaptıklarını bu yüzden yapılabileceğini söyledi. Kafama yattı. Son bir görüş önerilerinin alıp yazılım yaptırmak istiyorum. Yolda habire cliolarla uğraşmak zorunda kalıyorum. 😊

 

Hocam kafama koydum. Yarın kısmetse gidiyorum yaptırmaya. Yoksa hep içimde uhde kalacak. Sadece soft yazılım+EGR mekanik ve yazılımsal olarak iptal edilecek. 

Aracımı alalı 1 yıl olmadı ve uzun bir müddet kullanmayı düşünüyorum. Zaten 65 bin km de daha. 

Grand olduğu için 5 kişiliklere göre bir tık daha hantal 1.-2. viteslerde.

Işıklarda ani kalkış yapayım, kapışayım vs yapmam zaten. Aile aracı olduğunu ve içinde evladımı taşıdığımı bilirim. Amacım aracın hantallığını bir nebze de olsa gidermek ve ayağımın altında istediğimde bir miktar güç olduğunu bilmek. 

Bu sebeple bu yazılımın bana fazlasıyla yeteceğine düşünüyorum.

 

EK bilgi; Ecufast/Esenyurt 700 TL, Remaps/Maslak 1200 TL rakam verdi.

tarihinde Aydın Sert tarafından düzenlendi
Ek bilgi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Stage 1 yazılım yaptırıp motora zarar vermek zor. Dozunda yazılım her zaman sizin sürüş zevkinizi artıracaktır. ÖZellikle alt ve üst devirlerdeki cansızlığı ciddi olarak düzeltir. Araç çok daha keyifli hal alır. Sakin kullanımda yakıtı düşüdüğü de kısmen doğrudur ama yakıt düşürmek için yazılım yapılmaz. Devirli kullanırsanız da 1 lt civarında yakıt artışınız olur. 

DPF ve katalitik iptali yapılınca aracın dinamikleri daha bir değişir elbette. Daha performanslı olur ancak egzost emisyon değerleri kesinlikle değişecektir muayenede sıkıntı yaşama ihtimaliniz yüksek. Bunlar iptal edilirken yazılımsal iptalle birlikte fiziksel iptal yapılması daha sağlıklı olacaktır elbette. 

Eğer çok performans beklentiniz yoksa ben olsam sadece yazılım yaptırır kafam daha rahat binerdim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Aydın Sert yazdı:

 

Hocam kafama koydum. Yarın kısmetse gidiyorum yaptırmaya. Yoksa hep içimde uhde kalacak. Sadece soft yazılım+EGR mekanik ve yazılımsal olarak iptal edilecek. 

Aracımı alalı 1 yıl olmadı ve uzun bir müddet kullanmayı düşünüyorum. Zaten 65 bin km de daha. 

Grand olduğu için 5 kişiliklere göre bir tık daha hantal 1.-2. viteslerde.

Işıklarda ani kalkış yapayım, kapışayım vs yapmam zaten. Aile aracı olduğunu ve içinde evladımı taşıdığımı bilirim. Amacım aracın hantallığını bir nebze de olsa gidermek ve ayağımın altında istediğimde bir miktar güç olduğunu bilmek. 

Bu sebeple bu yazılımın bana fazlasıyla yeteceğine düşünüyorum.

 

EK bilgi; Ecufast/Esenyurt 700 TL, Remaps/Maslak 1200 TL rakam verdi.

Peki aydın hocam firmalar hakkında ne söyleyebiliriz her firma aynı işimi yapıyor yoksa illaki bildik bir yere mi gitmek lazım. 

Yorum bağlantısı
Aydın Sert
Mehmet Yeter yazdı:

Peki aydın hocam firmalar hakkında ne söyleyebiliriz her firma aynı işimi yapıyor yoksa illaki bildik bir yere mi gitmek lazım. 

Hocam tabi ki herkes bilindik ve kurumsal firmaları öneriyor.

Yukarıda saydığım firmalar dışında Paşaoğlu/Maslak ve MegaChips/Ataşehir firmalarını da önerenler oldu. Kullanıcı yorumları ve diğer forumlardan araştırdığım kadarıyla bu firmalar önerildi.

Benim gideceğim yer bilindik değil fakat beyin ve yazılım konusunda tanınmış bir usta. Eski bir yetkili servis ustası. Değerli bir abimin vasıtasıyla gideceğim. Biraz dost işi oldu benimki.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

katalitik konvertörü iptal etmeyin. en büyük sınırlama DPF den ileri geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Aydın Sert yazdı:

Hocam tabi ki herkes bilindik ve kurumsal firmaları öneriyor.

Yukarıda saydığım firmalar dışında Paşaoğlu/Maslak ve MegaChips/Ataşehir firmalarını da önerenler oldu. Kullanıcı yorumları ve diğer forumlardan araştırdığım kadarıyla bu firmalar önerildi.

Benim gideceğim yer bilindik değil fakat beyin ve yazılım konusunda tanınmış bir usta. Eski bir yetkili servis ustası. Değerli bir abimin vasıtasıyla gideceğim. Biraz dost işi oldu benimki.

O zaman bu konudan yorumlarınızı bekliyorum Aydın hocam. Eğer memnun kalırsanız ben de tanışıp yaptırabilirim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Sert
Mehmet Yeter yazdı:

O zaman bu konudan yorumlarınızı bekliyorum Aydın hocam. Eğer memnun kalırsanız ben de tanışıp yaptırabilirim. 

Yarın her şey yolunda giderse, buradan yorum yapacağım hocam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Dogan Arsiray yazdı:

katalitik konvertörü iptal etmeyin. en büyük sınırlama DPF den ileri geliyor.

Egr+dpf daha doğru olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

egr konusunda bilgim yetersiz. pek çok şey okudum ama dizel araçta ne zarar getirdiğini çözemedim. (tıkanması sonucunda çıkan sentetik arızalar hariç) ancak DPF partükül topladığı için dizelin emisyon değerini azaltmayı amaçlayan, dışarı atılan gazı yavaşlatan, bence zorlama bir parça. zaten sürdürülebilir değil belli km ye çıkınca.  düzgün kodlanacaksa DPF yi sök gitsin hocam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Aydın Sert yazdı:

Yarın her şey yolunda giderse, buradan yorum yapacağım hocam.

Buna ek olarak memnun kalırsanız aynı ustanın yolunu tutabilirim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu
(düzenlendi)

Bende leona yaptırmak istiyorum ama bir türlü cesaret edemedim.2CR öneriliyor gruplarda da.Yazılım sonrası cmax'ın durumunu merak ettim takipteyim :) 

tarihinde Oğulcan Akıncıoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Ben 1 ay kadar önce ecumasters'da (ataşehir diye geçiyor-Bostancı sanayide)  yazılım yaptırdım. 700-750 tl gibi bir rakamı var.

Aracın yazılımını alıp Almanya'ya mail ile yolluyorlar, 1-2 saat içinde almanyadan araca göre yeni yazılım geliyor onu yüklüyorlar. Alt devir cansızlığı gitti ben memnunum şahsen.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki

Yazılım atmanın hep iyi yönü mü var kötü yönü yok mu? Madem o kadar iyi bir şey fabrikadan neden o güçte çıkmıyor araç? 

 

Ayrıca bu yazılım mevzusu sadece turbo dizelde mi randımanlı oluyor, turbo benzinde de aynı işlevsellik var mıdır? 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

emisyon hesabı var firmaların. bu nedenle kullanılan yakıtı kısmak zorundalar.  turbo herşeyde güç artışı olur. dizelte yakıt basıncını arttırarak yapılıdığı için daha basit ayarlaması. benzinlide bir sürü ayar lazım çünkü hava miktarına göre ayarlanıyor yakıt.

Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Az önce işim bitti. Sadece stage1 yazılım ve EGR iptali yapıldı.

OBD ile olmadı. ECU söküldü ve pinlere girilerek işlem yapıldı.

Hiç bir şekilde arıza ışığı vs yanmadı.

Bu zamana kadar yaptırmadığıma pişman oldum. Aracın ruhu değişti. 1-2-3 mükemmel oldu, tam istediğim gibi. İvmelenme çok çok iyi. Eskiden kasisten falan geçerken 2 de toplamıyordu araç 1 e almam gerekiyordu, şimdi titreme bile yok. Özellikle rampada 2-3-4 şeklinde denedim, asılıyor canavar :)  Sanki gaz pedalının tepkileri arttı gibime geliyor. Belki psikolojiktir fakat aracın önceki haliyle şimdiki hali arasında dağlar kadar fark var.  

İlk izlenimlerim şimdilik bunlar. Biraz daha kullandıktan sonra detaylı yazarım. Haftaya 1500 km uzun yol yapacağım. Asıl orada belli olacak.

Sanırım bundan sonra yazılımsız binmem:i-ih:

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...