İçeriğe Yönlendir

Mondeo 2.0 240 HP Powershift


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Ebrar Tüfek
Cem Dilmen yazdı:

Valla bana da herkesin alma deyip burnumun dikine giderek tekno paketlisini aldığım araç. Yaklaşık 1.5 yıl binip 3 günde sattığım araç aynı zamanda. Bugüne kadar 30 dan fazla araç değiştirdim aklımda kalan 3 araçtan biridir kendileri. Ben alır almaz tüm detaylı bakımlarını yaptırıp başka da sanayiye uğramamıştım. Forumda paylaştığımda hayretler uyandıran uzun yol verisi 6.2 lere kadar düşürebildiğim bir araçtır. Ama aynı aracın Afyon Ankara arasını 3 çeyrek depo ile de tamamladığı olmuştur 2 tane yurt dışı plaka X6 ve X5 ile kapışma sonucu 200 ün altına neredeyse düşmeyerek ve yolda 1 kez ceza yiyerek :) .  Ben hiç bir sıkıntı yaşamamıştım. Hatta silinmediyse forumda detaylı anlatımım olacaktı. Tekno paketlisi çok eğlenceli idi. Adaptif CC, kör nokta vs ile. Motor sağlam bir motor ama her ecoboost gibi bakım en önemlisi. Özellikle bujiler. Bakımları zamanında yapılmış bir ecoboost sizi üzmez diye düşünüyorum. 

Yazılım olayını hiç araştırmadım zira aracın performansı baya iyiydi. Ben aile aracı için kullandığım için daha fazlası zaten bana fazla olacaktı. Ama stage 1 soft bir yazılımla hiç bir sorun olacağını düşünmüyorum. Zaten stage 1 yazılımla 270 Bg civarına gelir ki acayip canlı olur. Yazılımda tabiki önemli olan tork artış derecesi. Şanzıman standart powershift değil yağlı tip bu araç için, dizeller gibi değil yani. Ben sorun yaşayanı duymadım. Hatta DSG kadar seri ve yakıta etkisi az olmamakla birlikte DSG ye göre çoook daha sorunsuz bir şanzımandır. 

İnşallah hakkınızda hayırlısı olur. 

Eğer gerçekten arabaya hatta makineye binmek istiyorsanız temiz ve bakımlı bir tane bulursanız kaçırmayın derim. 

 

Neey x6 x5 miii,  satılık multivan var :D

Bakım konusunu aksatmayacağımı düşünüyorum, yanlızca şanzımandan yana korkularım var. Çünkü ben kesinlikle o arabaya stock binmeyeceğime eminim. 

 

Babam memleketten gelirken eds'erde 50 ile gitmekten fenalık geçirmiş, eve girdi ilk cümlesi bu arabayı sat oldu. 

Serkan Karakoca yazdı:

alsam direk manuele çeviririm forgedler binerim :) 

 

Abi biz senle aynı dili konuşuyoruz galiba :) bu arabayı manuele çevirmenin maliyeti nedir, manueli varmı diye hiç bakmadım aslında :) ingiltere'de bunun forged parçaları vardır. Fena şaka makinası olmaz mı 300+ hp :)

Ali Darbaz yazdı:

 

Bunun vergisi neymiş baktınmı 

 

Baktım, 6 aylık 1000 küsür

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Neey x6 x5 miii,  satılık multivan var :D

Bakım konusunu aksatmayacağımı düşünüyorum, yanlızca şanzımandan yana korkularım var. Çünkü ben kesinlikle o arabaya stock binmeyeceğime eminim. 

 

Babam memleketten gelirken eds'erde 50 ile gitmekten fenalık geçirmiş, eve girdi ilk cümlesi bu arabayı sat oldu. 

 

Abi biz senle aynı dili konuşuyoruz galiba :) bu arabayı manuele çevirmenin maliyeti nedir, manueli varmı diye hiç bakmadım aslında :) ingiltere'de bunun forged parçaları vardır. Fena şaka makinası olmaz mı 300+ hp :)

 

Baktım, 6 aylık 1000 küsür

Ebrar Kardeşim sen eğer güzel bir yazılım yaptırırsan X5- X6 falan nal toplar emin ol. Şimdi o gün bu ikisi beni pek takmadılar önce onlar geçer ben geçer falan gittik sonuçta ne olabilir ki dediler sanırım kıçı kırık mondeo :)  Bir süre sonra dik bir rampa vardı ben rampada bunları 180 le geçince normal bir mondeo olmadığını anladılar. Sonrası zaten malum yin mi yimen mi :) 

Şanzımanda sorun olup olmadığını alırken de anlarsın. Araba parkta iken geri vitese atarken böyle küt diye bir düşme varsa uzak dur. Ama tabi ustaya da gösterirsin. Sorunlu bir şanzıman değil emin ol. Yalnız yazılımda torka fazla yüklenilirse o durumda sıkıntı çıkarabilir onu unutma. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Acayip kızdım. Ameliyathanenin kapısına tekmeyi vurup gireceğim

O2 yazan tüpü bul...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Acayip kızdım. Ameliyathanenin kapısına tekmeyi vurup gireceğim

 

Ersen Tapan yazdı:

Dikkat et ama neşter ile dalak böbrek ciğeri söküp mangal yapmasınlar. :mangal:

                                   Ameliyat öncesi                                                                                    Ameliyat sonrası

 

ncvwT0.png

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Çok sevdiğim bir kombinasyon ama pimi çekili bomba malesef. 2.0  TDCI bakmalı, yazılımla o da :rallici:

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Cem Dilmen yazdı:

Ebrar Kardeşim sen eğer güzel bir yazılım yaptırırsan X5- X6 falan nal toplar emin ol. Şimdi o gün bu ikisi beni pek takmadılar önce onlar geçer ben geçer falan gittik sonuçta ne olabilir ki dediler sanırım kıçı kırık mondeo :)  Bir süre sonra dik bir rampa vardı ben rampada bunları 180 le geçince normal bir mondeo olmadığını anladılar. Sonrası zaten malum yin mi yimen mi :) 

Şanzımanda sorun olup olmadığını alırken de anlarsın. Araba parkta iken geri vitese atarken böyle küt diye bir düşme varsa uzak dur. Ama tabi ustaya da gösterirsin. Sorunlu bir şanzıman değil emin ol. Yalnız yazılımda torka fazla yüklenilirse o durumda sıkıntı çıkarabilir onu unutma. 

 

Abi cevabın için çok teşekkür ederim :) işte benim tek çekincem şanzımanın tork dayanımı, bunu araştırmam lazım kesinlikle. İnternette bu akşam bu arabanın yazılımlı yüklü videoları varmı bakayım bi :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

 

                                   Ameliyat öncesi                                                                                    Ameliyat sonrası

 

ncvwT0.png

ipone müşterisi mi?

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Çok sevdiğim bir kombinasyon ama pimi çekili bomba malesef. 2.0  TDCI bakmalı, yazılımla o da :rallici:

 

Ecoboost manuel olsa arkama bile bakmam da, otomatik şanzımana tövbeliyim aslında bu araba aklımı çeliyor :) 2.0 dizeli de çok güzel gider egr dpf iptal bide yazılım mis gibi olur tabi ama bi 2.0 turbo benzin ile yanyana gelemez :)

Sefa Çelik yazdı:

 

200 üstü hp araca bu fiyata bineceğin tek seçenek.

Diğer 200+ hp alternatifler göreceli uçuk fiyat olacaktır. 

 

Evet şu piyasaya bakınca öyle görünüyor. Station olmasından kaynaklı fiyat düşük yoksa başka bir model olaydı fiyat 1.5 katı olurdu diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

O değilde yıllar öncesi önümde bir tane gidiyor.. Hele artise bak çift çıkış yapmış dedim. Egzos içi temiz ve benzinli olduğu belli. 1.6. Dur şunun üstünden atlıyim dedim ve yanaşıp selektör kolunu çektim...bıraktım. Üstün h4 ampülümün akkor flamanı yandı ve sönüyor o saniye içinde. Ulen ceza gerektiren kelime bari uzun far ampülü sönene kadar gözden kaybolma

  • Beğen 2
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

o araç, neredeyse e350cdi kadar iyi gidiyor. 160 km üstü hızlara çıkınca hafif hafif geride kalıyordu. aldırmadın bana... ufff

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
o araç, neredeyse e350cdi kadar iyi gidiyor. 160 km üstü hızlara çıkınca hafif hafif geride kalıyordu. aldırmadın bana... ufff

Bozuluyor işte. Soğutma hortumu patlatıyor birde turbo. Aynı motor lr2 de var. Birebir aynı semptomları
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:


Bozuluyor işte. Soğutma hortumu patlatıyor birde turbo. Aynı motor lr2 de var. Birebir aynı semptomları

pişman değilim almadığım için o ayrı...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Dogan Arsiray yazdı:

pişman değilim almadığım için o ayrı...

Yanlış.  :p

 

aldıklarım için pişman değilim haa aklım hala almadıklarımda 😛

 

 

Seversin

 

 

Ebrar Tüfek yazdı:

Merhabalar, bu araç hakkında bilgiye ihtiyacım var. Mondeoda bu motor+şanzıman kombinasyonunu kullanan varmıdır ? Bu en önemli soru yazılım ile binildiğinde şanzıman bir problem yaratırmı :)? Dikkat edilmesi gerekenler nelerdir ?

 

İlan temsilidir

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-tek-kurus-masrafsiz-790315062/detay

Çok baktım uyguna da buldum

 

Ama bu kasada tek alınır kombin 1.6 tdci manuel titanium. 

 

Bide bu araçla git servise parça alacak ol Ford'un vi saçma tavrı. "Biz bunu satmış mıyız". Adam serviste şase no ile parça soruyom benim programda bu araç çıkmaz diyor. Parça nosu istiyom vermem diyor. Ben vereyim sana parça no bak o zaman diyince bozuluyor :) kocaeli esoto ya mi özel bilmem ama kaç araba için gittim hep aynı dialog

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yanlış.  :p

 

aldıklarım için pişman değilim haa aklım hala almadıklarımda 😛

 

 

Seversin

 

 

Çok baktım uyguna da buldum

 

Ama bu kasada tek alınır kombin 1.6 tdci manuel titanium. 

 

Bide bu araçla git servise parça alacak ol Ford'un vi saçma tavrı. "Biz bunu satmış mıyız". Adam serviste şase no ile parça soruyom benim programda bu araç çıkmaz diyor. Parça nosu istiyom vermem diyor. Ben vereyim sana parça no bak o zaman diyince bozuluyor :) kocaeli esoto ya mi özel bilmem ama kaç araba için gittim hep aynı dialog

 

 

1.6 dizel böyle arabalara yakışmıyor, 2.0 dizel ve yazılımlı olmalı, 140 lık alınıp 180 civarı binilmeli,  uzun yolda oynamalık :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

 

 

1.6 dizel böyle arabalara yakışmıyor, 2.0 dizel ve yazılımlı olmalı, 140 lık alınıp 180 civarı binilmeli,  uzun yolda oynamalık :)

octavia 2.0tdi rs alınrı 4x4.....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

octavia 2.0tdi rs alınrı 4x4.....

 

Ona para yetmez abi, 2.0 tdi 170 lik manuel passat variant alınır. Egr dpf iptal bide yazılım 200+ mis gibi binilir. Bagajı kargoyla 2 gün önceden gideceğin yere yollayıp otobanda mermiye kafa atma stayla gideceksin. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ebrar Tüfek yazdı:

işte benim tek çekincem şanzımanın tork dayanımı,

 

450 nm diyor. 6DCT450 var diye biliyorum.

images?q=tbn:ANd9GcRb_-XayTVFTgNwIOVvFre

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Dogan Arsiray yazdı:

dodge journeydeki sanziman... kisa 

 

Vites geçişlerinden memnunmusunuz, rampa inerken gereksiz vites küçültüp arabayı öne yığması yada seri kullanımda tepki gecikmesi varmı ? 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

 

450 nm diyor. 6DCT450 var diye biliyorum.

images?q=tbn:ANd9GcRb_-XayTVFTgNwIOVvFre

 

Hmm, demekki alınsa limitlerde oynayacak.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yeteri kadar hizli vites degistiriyordu, tam olmasi gerektigi gibi ama journey de sportiflik namina bir numarasi yoktu. hareket halindeyken yavaalayinca  ilk vitese dusus biraz sarsintili olabiliyor bu sanzimanda. ara gaz da verebiliyordu arac vites kuculturken. pek bileni yok o problem. parcasi feci pahali. bozuldumu cinden almak lazim. volvo ile ortak kullanim.

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

Abi biz senle aynı dili konuşuyoruz galiba :) bu arabayı manuele çevirmenin maliyeti nedir, manueli varmı diye hiç bakmadım aslında :) ingiltere'de bunun forged parçaları vardır. Fena şaka makinası olmaz mı 300+ hp :)

manuele çevirmek için şanzıman vites halatları vites kulesi volant baskı balata bilya ...focus st 2.0 ecobbost 250 ps ile aynı motor...onun şanzımanı bolt on olur....

tarihinde Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Serkan Karakoca yazdı:

manuele çevirmek için şanzıman vites halatları vites kulesi volant baskı balata bilya ...focus st 2.0 ecobbost 250 ps ile aynı motor...onun şanzımanı bolt on olur....

10 bin tl yer bu haliyle.  araba ucuz olsa uğraşılır yada şanzıman patlaksa eldeki aracın. yoksa tam fantazi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Sw kasaların, geyik testlerini incelemek lazım.

Çoğu iyi araç dediklerimizin sonucu hüsran oluyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Ona para yetmez abi, 2.0 tdi 170 lik manuel passat variant alınır. Egr dpf iptal bide yazılım 200+ mis gibi binilir. Bagajı kargoyla 2 gün önceden gideceğin yere yollayıp otobanda mermiye kafa atma stayla gideceksin. 

115bin TL idi sıfırı geçen yılbaşı. 1.6 passat 150 iken

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...