Muhammet Dede 15 Haziran 2020 Paylaş 15 Haziran 2020 Merhabalar, geçenlerde lastik üzerine bir konu açmıştım ve fikirlerinize danışmıştım. 2013 fiesta aracım için yaz lastiği alacağım halen alamadım GoodYear Efficient Grip Performance 185/65 R15 sipariş etmiştim lastikler geldi ve henüz gelme sürecindeyken 15 inç için 185/65 ebatı kullanıp sorun yaşamadım diyen olsa da davlumbaz parçalattığını sürttüğünü söyleyenlerde oldu fiesta için ve bu konuda geri adım attım, lastikleri teslim almadım iade olacak. Şimdi lastikte önceliğim az ses yapması. Bu konuda Nokian wetproof 185/65 kafama yatmıştı ki “ XL “ gibi bir ibare var, XL lastik son kullanıcı tarafında tavsiye etmeyen bir kesim var. XL ibaresine sahip lastiklerin çok konforsuz olduğu küçük taşları bile hissettirip ses yaptığı söyleniyor. Lakin anlamadığım konu wetproof emsallerine göre en sessiz lastik. 66 desibel ve ses kademesi 1. Wetproof modelinin 185/65 olanı XL değil lakin oda 65 yanak yani davlumbaz sürtmesi vs olağan. Birçok modele baktım bu fiyat aralığında etiket değeri olarak gerçekten en sessiz lastik. Lakin şu “ XL “ ibaresi beni almamaya itiyor. XL olmayanıda 65 yanak olunca iki arada bir derede kaldım. Anlam veremediğim konu lastiğin XL olan versiyonu da aynı ses değerine sahip XL olmayanı da. XL lastikler madem ses yapıyor ve konforsuz, Nokian 185/60 R15 88H XL nasıl emsalleri içinde ve XL olmayan rakiplerine göre daha sessiz oluyor? Yoksa XL bir lastik için bu etiket değerindeki sessizlik yük altındamı geçerli ? Çok soru sordum farkındayım lakin aldıktan sonra acaba şunumu alsaydım demek canımı sıkacak bu nedenle iyice araştırıp en doğru seçimi yapmak istiyorum. Teşekkürler.. Yorum bağlantısı
Muhammet Dede 15 Haziran 2020 Yazar Paylaş 15 Haziran 2020 Evren Erakçora yazdı: 195 50 15, xl olmayan Yolları bozuk bir ilçede yaşıyorum gerçekten zulüm 50 yanak 🤦🏻♂️ Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 15 Haziran 2020 Paylaş 15 Haziran 2020 Wetroof nasıl bilemem ama dunlop fm800n ıslak performansına hayran kalmıştım. 195/50 R15 ebat için söylüyorum. Zaten fiesta için doğru ebat budur, nerde yaşarsanız yaşayın. Bozuk yola dayanıklı lastik olsun istiyorsanız sert yapılı lastik kullanın. Nokian yumuşak yapılı markalar arasında. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Haziran 2020 Paylaş 15 Haziran 2020 XL'ler, extra load, yani ekstra yük demek. Taban değil, yanaklar güçlendirilmiş üründür. Senelerdir kullanırız şirket araçlarımızda, sıkıntı yok. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2020 Paylaş 16 Haziran 2020 Hyundai i10 fabrikadan 175 65 r14 xl lastikle çıkıyor. Bu nedir diye bakınca mini ticari lastiği yazıyor. 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Dede 16 Haziran 2020 Yazar Paylaş 16 Haziran 2020 Sani Gerşon yazdı: XL'ler, extra load, yani ekstra yük demek. Taban değil, yanaklar güçlendirilmiş üründür. Senelerdir kullanırız şirket araçlarımızda, sıkıntı yok. Konfora bir etkisi yokmu XL olmasının Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 16 Haziran 2020 Paylaş 16 Haziran 2020 Olumsuz etkiler. Run-flat kullananlar nasıl kullanıyor merak ediyorum. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 16 Haziran 2020 Paylaş 16 Haziran 2020 Ali Darbaz yazdı: Hyundai i10 fabrikadan 175 65 r14 xl lastikle çıkıyor. Bu nedir diye bakınca mini ticari lastiği yazıyor. Bizim kangoonun lastik ebadı Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Haziran 2020 Paylaş 16 Haziran 2020 Konfora bir etkisi yokmu XL olmasının Xl ler daha sert olur Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 16 Haziran 2020 Paylaş 16 Haziran 2020 xl sert oluyor 40 yanak ile xl kullanıyorum, yanakları güçlendirilmiş oluyor.40 yanak + xl ile konfor sadece temiz asfaltta var. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Haziran 2020 Paylaş 16 Haziran 2020 Muhammet Dede yazdı: Konfora bir etkisi yokmu XL olmasının Biz hiç bir farkını göremedik. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Haziran 2020 Paylaş 16 Haziran 2020 lastik üstündeki yapışık olan etiketteki hiçbir değere inanmayın Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Haziran 2020 Paylaş 16 Haziran 2020 yanak daha sert olur. konforla birebir ilişkisi olmayabilir. uzaktan olabilir. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 16 Haziran 2020 Paylaş 16 Haziran 2020 Sani Gerşon yazdı: XL'ler, extra load, yani ekstra yük demek. Taban değil, yanaklar güçlendirilmiş üründür. Senelerdir kullanırız şirket araçlarımızda, sıkıntı yok. 2014 den beri 215/50 ve 235/50 xl lastik kullanıyorum. Hiç bir sıkıntı yaşamadım. Xl yanakları güçlendirilmiş yani balon yapıp yarılma ihtimali daha az xl olmayan göre. 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Dede 17 Haziran 2020 Yazar Paylaş 17 Haziran 2020 Metin Uzunoğlu yazdı: 2014 den beri 215/50 ve 235/50 xl lastik kullanıyorum. Hiç bir sıkıntı yaşamadım. Xl yanakları güçlendirilmiş yani balon yapıp yarılma ihtimali daha az xl olmayan göre. Konfor konusunda bir eksisi olmuyormu standart lastiğe göre ? Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 XL Lastiklerde balon yapma riski, standart ürünlerden daha azdır. XL lastikler kullanılan ekstra karkas katmanı nedeni ile daha sert ve dayanıklıdır. XL lastiklerde yük taşıma kapasitesi daha fazladır. Standart lastikler, daha yumuşak oldukları için sürücülere daha fazla konfor sunmaktadır. Kaynak: Buraya tıkla 2 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Muhammet Dede yazdı: Konfor konusunda bir eksisi olmuyormu standart lastiğe göre ? Mondeoda hiç standart lastik kullanmadım. Araç zaten boş olarak 1650 kilo. 50 yanak performans odaklıdır. Denk gelseydi 235/45 r18 jant lastikli alacaktım olmadı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts