İçeriğe Yönlendir

Mondeo MK2 Gaz Tepkisi


Burak Başokçu

Recommended Posts

Burak Başokçu
(düzenlendi)

Aracım mondeo 1997 model mk 2 ghia 130 beygir benzinli modeldir. 

 

Aracımda gaz tepkime alışmakta zorlanıyorum. Şöyle ki gaza basıyorum devir saatinde tepkiyi yarım saniye bazen 1 saniye kadar geç görüyorum. Gaza özellikle altında yumurta varmış gibi bastığımda daha belli oluyor bu tepki gecikmesi. Mesela gaza daha güçlü bastığımda gecikme hissi çok az oluyor. 

 

Ama şöyle diyim arada bir şahin araç kullanıyorum onda basar basmaz tepki veriyor gaz sonra kendi aracıma geçince bi afallıyorum özellikle bayırlarda kalkışta

 

Forumlarda biraz baktım bizde sensör gibi birşey varmış sanırım o yüzden tepkisi biraz geç oluyormuş telli araçlara göre ? 

 

Sizin tecrübeleriniz nedir bu konuda. Mesela 1 saat önce araçtaydım şöyle nasıl diyim çok hafif gaza dokundum devir saati 1 saniye sonra tepki verdi nasıl diyim devir 800 civarı araç ısınınca öyle hafif bastım ki 1500 bile olmadı devir. Aynı şekilde sanki atiyorum 3000 4000 devire çıkıyorum gazdan ayağımı çekiyorum aynı hızda devir düşmüyor devirin düşüşü çok yavaş değil ama gaz telli araçlara göre daha yavaş gibi. Ford taunus kullandım gts modeli vardı onda böyle değildi tepkiler.

 

Denemelerimi bugün vites boşta durduğum yerde yaptım 

 

 

Araçta herhangi bir titreme yada devirde herhangi bir sorunum yok. Ama gaza basmamla aracın devir alması arasında 0.5 ile 1 saniye arası farkı hissediyorum. 

 

 

Şimdi benim arabada gaz telli değilde sensörlü olduğu için mi böyle ? Gaz Kelebek Sensörü diye geçiyor sanırım. 

 

Bujiler yeni hava filtrem yeni buji kablolarım baskı balatam yeni. Herhangi bir hata da çıkmıyor bilgisayarda. 

 

Araç 97 model ama 79.000 km daha. Orjinal km. 

 

Bu araçtan kullanan varsa sizde nasıl gaz tepkileri ? 

tarihinde Burak Başokçu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Maf sensörü kirlenince yada gaz kelebek sensörü sorunlu ise böyle sıkıntılar olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Başokçu

maf sensörünü klasik kolonya ile uzaktan spreyle sıkarak temizleyen bir video gördüm acaba gerçekten işe yarar mı ?

 

Balata spreyi zarar veriyormuş sanırım.

 

liqui molly markasının ürünü var ama kargo ile 65 tl şimdi. 

 

Hassas bir parça sanırım var mı maliyeti düşük bir öneri ? 

 

kolonya ile temizleyen kişinin videosu ; 

 

Ayrıca aracımda rolantim çok düzgün hiç dalgalanma yok 800 devirde sabit nerdeyse 20 30 dk denedim. Bi kez arada hafif bir silkeleme gibi yaptı ama çok hafifti yaklaşık 5 saniye sürdü sonra gaza basınca geçti. 

 

Ama işte gaza basıyorum bastığım gaza araç yarım saniye sonra tepki veriyor :( bölgemde güvenilir ustada yok en yakın usta 100 km bana 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Kolonya hikaye Balata spreyi zarar vermez nerdeyse 3 4 aya bir ben temizliyorum spreyle gayet güzel temizliyor pahalı spreye gerek yok. Mafı hiç temizlemediyseniz kirlenmiştir tepkiyi geciktirir. Boğuluyor hisside verir.

Yorum bağlantısı
Burak Başokçu
(düzenlendi)
Ömer Sarıgül yazdı:

Kolonya hikaye Balata spreyi zarar vermez nerdeyse 3 4 aya bir ben temizliyorum spreyle gayet güzel temizliyor pahalı spreye gerek yok. Mafı hiç temizlemediyseniz kirlenmiştir tepkiyi geciktirir. Boğuluyor hisside verir.

çok rahatsızlık verdim ama arabayı anlamaya çalışıyorum iyi bir usta tanıdıgımda yok şimdi benim arabada gaz teli var ama gaz kelebeği sensörüde var. Gaz teli kelebeği açıp kapatıyor orası tamam ama kelebek sensörü neye yarıyor o zaman ? 

 

Sanırım gaz kelebeği sensörü potansiyometre diye geçiyor. 

 

Araca biraz önce yine bindim araba rolantiyi resmen ayarlıyor aracı çalıştırdım 1500 devire yakın başladı 1 dk içinde 1000 devire indi 4 5 dk ya kalmadan 800 civarına indi. 

 

Gaz pedalında sanki boşluk var gibi biraz ama gaz telini sıkılaştırma ayarı var mı yokmu anlamadım 2 tane gaz teli var bunda hız sabitleyici için. Araç hız sabitleyicide de düzgün çalışıyor.

 

Şimdi denediğimde şunu anladım;

 

Kaputu açtım, gaza yüklendim havayı çekme sesini duydum gaza yüklenme ile havayı çekme sesi 1 e 1 aynı anda onda bir sıkıntı yok. Devir saatine yansıması yaklaşık 0.5 saniye kadar sanırım. Yani önce havayı çekme sesi geliyor sonra devire yansıyor. o aradaki farkı ben ilk başta şöyle yorumladım gaza basıyorum araç havayı alıyor gaz kelebek sensörüde hava sensörüyle birlikte yakıt hava olayını ayarlıyor onun bir gecikmesi şeklinde. Ama şimdi bakınca gaz kelebeği motorlu değil telliymiş bizim. Gaz kelebek sensörü ne o zaman :) valla kafam çok karıştı. 

 

Umarım anlatabildim durumumu 

 

mafı sökmeyi denedim ama özel bir vidalama yapmışlar açamadım. 

tarihinde Burak Başokçu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

😁😁😁 ustam araç karbüratörlü olsaydı şahin gibi mesela herşey orda biterdi.

Arabada ecu var kaba tabirle beyinli.

Gaz verince kelebek açılır boğazdan hava akışı başlar. Beyin kelebek açıldığını anlamaz ise motor rölantide bekler aynı yakıt miktarını gönderir devir yükselmez. Gaz verdiğini anlaması için kelebek sensörü ve maf sensörü beyine sinyal yollar.

Kelebek konumu değişince beyin enjektörden çıkan yakıtı arttırır devir yükselir. Buna maf sensörü de dahil hava geçişi artınca sinyale göre devir yükselir. 

Soğukken devrin 1500 olmasını rölanti sensörü sağlar ısınınca devir düşer.

Burda herşeyi beyin kontrol eder. 

Maf i torx uçlu tornavida söker şu altıgen yıldız şekli olan tam ismi aklımda değil ☺️

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aykut Selçuk
Burak Başokçu yazdı:

Aracım mondeo 1997 model mk 2 ghia 130 beygir benzinli modeldir. 

 

Aracımda gaz tepkime alışmakta zorlanıyorum. Şöyle ki gaza basıyorum devir saatinde tepkiyi yarım saniye bazen 1 saniye kadar geç görüyorum. Gaza özellikle altında yumurta varmış gibi bastığımda daha belli oluyor bu tepki gecikmesi. Mesela gaza daha güçlü bastığımda gecikme hissi çok az oluyor. 

 

Ama şöyle diyim arada bir şahin araç kullanıyorum onda basar basmaz tepki veriyor gaz sonra kendi aracıma geçince bi afallıyorum özellikle bayırlarda kalkışta

 

Forumlarda biraz baktım bizde sensör gibi birşey varmış sanırım o yüzden tepkisi biraz geç oluyormuş telli araçlara göre ? 

 

Sizin tecrübeleriniz nedir bu konuda. Mesela 1 saat önce araçtaydım şöyle nasıl diyim çok hafif gaza dokundum devir saati 1 saniye sonra tepki verdi nasıl diyim devir 800 civarı araç ısınınca öyle hafif bastım ki 1500 bile olmadı devir. Aynı şekilde sanki atiyorum 3000 4000 devire çıkıyorum gazdan ayağımı çekiyorum aynı hızda devir düşmüyor devirin düşüşü çok yavaş değil ama gaz telli araçlara göre daha yavaş gibi. Ford taunus kullandım gts modeli vardı onda böyle değildi tepkiler.

 

Denemelerimi bugün vites boşta durduğum yerde yaptım 

 

 

Araçta herhangi bir titreme yada devirde herhangi bir sorunum yok. Ama gaza basmamla aracın devir alması arasında 0.5 ile 1 saniye arası farkı hissediyorum. 

 

 

Şimdi benim arabada gaz telli değilde sensörlü olduğu için mi böyle ? Gaz Kelebek Sensörü diye geçiyor sanırım. 

 

Bujiler yeni hava filtrem yeni buji kablolarım baskı balatam yeni. Herhangi bir hata da çıkmıyor bilgisayarda. 

 

Araç 97 model ama 79.000 km daha. Orjinal km. 

 

Bu araçtan kullanan varsa sizde nasıl gaz tepkileri ? 

Bende 1997 mk2 mondeo var henüz 175 000 km de bu arabalar da daha doğrusu tüm Fordlar da çekici bunlarda ön lastik ebatları 205/55/15 olması lazım veya 195/60/15 olsa da olur bu ebatları kontrol edin çekiş düşüklüğünü bunlarda yapar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...