Tansu Kalafatoğlu 23 Temmuz 2020 Paylaş 23 Temmuz 2020 (düzenlendi) Aklıma takılan bir durum var. Depodaki benzin buharı bilindiği gibi evap deposunda tutuluyor ve ecu gerekli gördüğü zaman bunu emme manifolduna yolluyor. Bizler lpg’de sadece benzin enjektörlerini uyutuyoruz. Diğer sistemler çalışıyor. Peki lpg tüketirken benzin buharı ne oluyor, Aynı anda onu da mı yakıyoruz? 23 Temmuz 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 Temmuz 2020 Paylaş 23 Temmuz 2020 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Aklıma takılan bir durum var. Depodaki benzin buharı bilindiği gibi evap deposunda tutuluyor ve ecu gerekli gördüğü zaman bunu emme manifolduna yolluyor. Bizler lpg’de sadede benzin enjektörlerini uyutuyoruz. Diğer sistemler çalışıyor. Peki lpg tüketirken benzin buharı ne oluyor, Aynı anda onu da mı yakıyoruz? Cruzede okadar öneliki evap, eğer gaza basınca ordan buharı çekmez ise çekiş düşüyormuş. Evap çok öenmli bir parça Cruze için Hatta açıklamayı bulayım. Buharlaşıcı Emisyon Kontrol Sistemi Açıklaması EVAP Sisteminin Çalışması Kullanılan buharlaşıcı emisyon (EVAP) kontrol sistemi, karbon filtresi depolama yöntemidir. Bu yöntem yakıt deposundan gelen yakıt buharını araç çalışmazken tutmak için etkin bir karbon, kömür depolama aygıtı veya filtresine aktarır. Motor çalışırken yakıt buharı emme havası akışı tarafından karbon elemandan atılır ve normal yanma prosesinde tüketilir. Yakıt deposundan gelen benzin buharları, filtreye akar. Bu buharlar karbona emilir. Motor belirli bir süre çalıştığında filtre, motor kumanda modülü (ECM) tarafından boşaltılır. Hava filtreye çekilir ve buharla karışır. Bu karışım daha sonra emme manifolduna çekilir. ECM, evaporatif emisyon (EVAP) kabı tahliyesi solenoid valfine enerji vermek üzere bir topraklama besler. Bu valf, atım genişliği modülasyonludur (PWM) ve saniyede birkaç kez AÇIK ve KAPALI konuma getirilir. Evaporatif emisyon (EVAP) kabı tahliyesi solenoid valfı PWM iş çevrimi, motor yükü, yakıt ayarı ve emme havası sıcaklığı tarafından belirlenen koşullara göre değişir. Bozuk rölanti, bayılma veya kötü sürüş özellikleri, aşağıdaki durumlardan kaynaklanabilir: • Çalışmayan bir evaporatif emisyon (EVAP) kabı tahliyesi manyetik valfi • Hasarlı bir kap • Ayrık, çatlak veya doğru borulara bağlanmayan hortumlar Buharlaşıcı Emisyon Kabı Buharlaşıcı emisyon (EVAP) kabı, aktif karbon granülleri içeren bir emisyon kontrol aygıtıdır. EVAP emisyon kabı, yakıt deposundan gelen yakıt buharlarını depolamak için kullanılır. Bazı koşullar karşılandığında motor kumanda modülü (ECM), evaporatif emisyon (EVAP) kabı tahliyesi solenoid valfını devreye sokarak yakıt buharının motor silindirlerine çekilmesine ve yanmasına olanak tanır. 23 Temmuz 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 23 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 23 Temmuz 2020 @Ali Darbaz özetle, benzin buharı lpg ile birlikte yanıyor. Yani benzin tüketimi oluyor. İ10 nasıl çözmüştü acaba bunu. Fabrikasyon ya Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 Temmuz 2020 Paylaş 23 Temmuz 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: @Ali Darbaz özetle, benzin buharı lpg ile birlikte yanıyor. Yani benzin tüketimi oluyor. İ10 nasıl çözmüştü acaba bunu. Fabrikasyon ya Valla o zamanlar hiç canistere dikkat etmedim. depoyuda 6 ayda bir defa indirim zamanları doldurduğumdan eksiliyor isede anlamadım. İ10daki sistemde Kanister var . Baya baya Cruze sistemin aynısı. 1 Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 23 Temmuz 2020 Paylaş 23 Temmuz 2020 Kanister valfinin çalışmaması ile tecrübe ettiğim şey benzin deposunda basınç oluşuyor ve benzin depo kapağından patlamış lastik gibi hava çıkıyor ayrıca kapağı ilk açtığınızda pofluyarak bir anda hava boşalıyor. Kanister valfini değiştirdikten sonra benzin pompasının elektriğini kesen bir kesici bir devre yaptırdım ustanın söylemesine göre pompa çalışmayacağı için benzin deposu içinde de basıncın düşeceği. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 25 Temmuz 2020 Paylaş 25 Temmuz 2020 (düzenlendi) Aracım focus 1. Merak ettim bugün seyir esnasında kanister sistemini forscandan kisa süre takip ettim. İlk marş sonrası 4 - 5 sn kapalı kaldı sonra hemen açıldı seyir halinde boşa atma rölantiye almada sürekli açıktı. Aracı stop edip kontağı geri açınca kapalı konuma geçti. Sonuç olarak depoda basınç oluşmaması için araç genel manada valfi açık tutuyor 25 Temmuz 2020 tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2020 Ömer Sarıgül yazdı: Aracım focus 1. Merak ettim bugün seyir esnasında kanister sistemini forscandan kisa süre takip ettim. İlk marş sonrası 4 - 5 sn kapalı kaldı sonra hemen açıldı seyir halinde boşa atma rölantiye almada sürekli açıktı. Aracı stop edip kontağı geri açınca kapalı konuma geçti. Sonuç olarak depoda basınç oluşmaması için araç genel manada valfi açık tutuyor Forscan’da hangi bölümden bakılıyor? Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 25 Temmuz 2020 Paylaş 25 Temmuz 2020 Dashboard dan eklenecek veri arama kısmına evap yazınca CANP olarak çıkıyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 27 Temmuz 2020 Ömer Sarıgül yazdı: Dashboard dan eklenecek veri arama kısmına evap yazınca CANP olarak çıkıyor. Şunu buldum eğer doğruysa tabi. Sürerken gözlemledim. Ne zaman gaza bassam, hızlanırken vs evap %100 açılıyor. Yani ara ara açılıp kapanma değil de, sanki araç gaz yiyince açılıyor bendeki. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 27 Temmuz 2020 Paylaş 27 Temmuz 2020 @Tansu Kalafatoğlu O takip ettiğiniz kanister kutusunun temiz hava giriş valfi olarak gördüm. Bende de gaz verirken %100 oluyor. https://hizliresim.com/UEnf50 https://hizliresim.com/6d5f2c Resimde var CANP gaz kelebeğine giden hattın valfi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 27 Temmuz 2020 Ömer Sarıgül yazdı: @Tansu Kalafatoğlu O takip ettiğiniz kanister kutusunun temiz hava giriş valfi olarak gördüm. Bende de gaz verirken %100 oluyor. https://hizliresim.com/UEnf50 https://hizliresim.com/6d5f2c Resimde var CANP gaz kelebeğine giden hattın valfi O yok. Pid kodunu bulmam lazım sanırım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts