İçeriğe Yönlendir

LPG’li Araçta Karbon Kanister Sistemi Hakkında


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Aklıma takılan bir durum var. Depodaki benzin buharı bilindiği gibi evap deposunda tutuluyor ve ecu gerekli gördüğü zaman bunu emme manifolduna yolluyor. Bizler lpg’de sadece benzin enjektörlerini uyutuyoruz. Diğer sistemler çalışıyor. Peki lpg tüketirken benzin buharı ne oluyor, Aynı anda onu da mı yakıyoruz? 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aklıma takılan bir durum var. Depodaki benzin buharı bilindiği gibi evap deposunda tutuluyor ve ecu gerekli gördüğü zaman bunu emme manifolduna yolluyor. Bizler lpg’de sadede benzin enjektörlerini uyutuyoruz. Diğer sistemler çalışıyor. Peki lpg tüketirken benzin buharı ne oluyor, Aynı anda onu da mı yakıyoruz? 

 

Cruzede okadar öneliki evap, eğer gaza basınca ordan buharı çekmez ise çekiş düşüyormuş. Evap çok öenmli bir parça Cruze için :) Hatta açıklamayı bulayım. 

 

 

Buharlaşıcı Emisyon Kontrol Sistemi Açıklaması
EVAP Sisteminin Çalışması
Kullanılan buharlaşıcı emisyon (EVAP) kontrol sistemi, karbon filtresi depolama yöntemidir. Bu yöntem yakıt deposundan gelen yakıt buharını araç çalışmazken tutmak için etkin bir karbon, kömür depolama aygıtı veya filtresine aktarır. Motor çalışırken yakıt buharı emme havası akışı tarafından karbon elemandan atılır ve normal yanma prosesinde tüketilir.

Yakıt deposundan gelen benzin buharları, filtreye akar. Bu buharlar karbona emilir. Motor belirli bir süre çalıştığında filtre, motor kumanda modülü (ECM) tarafından boşaltılır. Hava filtreye çekilir ve buharla karışır. Bu karışım daha sonra emme manifolduna çekilir.

ECM, evaporatif emisyon (EVAP) kabı tahliyesi solenoid valfine enerji vermek üzere bir topraklama besler. Bu valf, atım genişliği modülasyonludur (PWM) ve saniyede birkaç kez AÇIK ve KAPALI konuma getirilir. Evaporatif emisyon (EVAP) kabı tahliyesi solenoid valfı PWM iş çevrimi, motor yükü, yakıt ayarı ve emme havası sıcaklığı tarafından belirlenen koşullara göre değişir.

Bozuk rölanti, bayılma veya kötü sürüş özellikleri, aşağıdaki durumlardan kaynaklanabilir:

    •     Çalışmayan bir evaporatif emisyon (EVAP) kabı tahliyesi manyetik valfi
    •     Hasarlı bir kap
    •     Ayrık, çatlak veya doğru borulara bağlanmayan hortumlar
Buharlaşıcı Emisyon Kabı
Buharlaşıcı emisyon (EVAP) kabı, aktif karbon granülleri içeren bir emisyon kontrol aygıtıdır. EVAP emisyon kabı, yakıt deposundan gelen yakıt buharlarını depolamak için kullanılır. Bazı koşullar karşılandığında motor kumanda modülü (ECM), evaporatif emisyon (EVAP) kabı tahliyesi solenoid valfını devreye sokarak yakıt buharının motor silindirlerine çekilmesine ve yanmasına olanak tanır.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Ali Darbaz özetle, benzin buharı lpg ile birlikte yanıyor. Yani benzin tüketimi oluyor. İ10 nasıl çözmüştü acaba bunu. Fabrikasyon ya

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Darbaz özetle, benzin buharı lpg ile birlikte yanıyor. Yani benzin tüketimi oluyor. İ10 nasıl çözmüştü acaba bunu. Fabrikasyon ya

 

Valla o zamanlar hiç canistere dikkat etmedim. depoyuda 6 ayda bir defa indirim zamanları doldurduğumdan eksiliyor isede anlamadım. 

İ10daki sistemde Kanister var . Baya baya Cruze sistemin aynısı. 

 

3131011.gif28289A11.gif

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

Kanister valfinin çalışmaması ile tecrübe ettiğim şey benzin deposunda basınç oluşuyor ve benzin depo kapağından patlamış lastik gibi hava çıkıyor ayrıca kapağı ilk açtığınızda pofluyarak bir anda hava boşalıyor. Kanister valfini değiştirdikten sonra benzin pompasının elektriğini kesen bir kesici bir devre yaptırdım ustanın söylemesine göre pompa çalışmayacağı için benzin deposu içinde de basıncın düşeceği.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

Aracım focus 1. Merak ettim bugün seyir esnasında kanister sistemini forscandan kisa süre takip ettim. İlk marş sonrası 4 - 5 sn kapalı kaldı sonra hemen açıldı seyir halinde boşa atma rölantiye almada sürekli açıktı. Aracı stop edip kontağı geri açınca kapalı konuma geçti. 

Sonuç olarak depoda basınç oluşmaması için araç genel manada valfi açık tutuyor

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ömer Sarıgül yazdı:

Aracım focus 1. Merak ettim bugün seyir esnasında kanister sistemini forscandan kisa süre takip ettim. İlk marş sonrası 4 - 5 sn kapalı kaldı sonra hemen açıldı seyir halinde boşa atma rölantiye almada sürekli açıktı. Aracı stop edip kontağı geri açınca kapalı konuma geçti. 

Sonuç olarak depoda basınç oluşmaması için araç genel manada valfi açık tutuyor

Forscan’da hangi bölümden bakılıyor?

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Dashboard dan eklenecek veri arama kısmına evap yazınca CANP olarak çıkıyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ömer Sarıgül yazdı:

Dashboard dan eklenecek veri arama kısmına evap yazınca CANP olarak çıkıyor. 

Şunu buldum eğer doğruysa tabi. Sürerken gözlemledim. Ne zaman gaza bassam, hızlanırken vs evap %100 açılıyor. Yani ara ara açılıp kapanma değil de, sanki araç gaz yiyince açılıyor bendeki. 
 

2-F4-D046-D-DB26-463-D-8-C43-6-B2-DA779-

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...