İçeriğe Yönlendir

Fiesta Gauge Menü Er0146


Abdulkadir Kılıç

Recommended Posts

Abdulkadir Kılıç
(düzenlendi)

Merhaba herkese iyi bayramlar;

 

2011 Fiesta 1.4 tdci aracımda Motor arıza lambası yanıyor. 3 ve 4. 5. viteslerde yokuşlarda az sıkıştırmada ise orta göğüsteki ekrana Motor arızalı Servise götürün uyarısı düşüyor. Kontağı aç kapa sonrası uyarı metni kayboluyor fakat arıza lambası sürekli yanıyor. Servis uyarısı çıktığında ise araç güçden aşırı düşüyor ve yığılıyor 1. Viteslere kadar düşüyorum.

Uyarı metni ekranda yokken araç boşta , 1. ve 2. viteslerde 3500 4000 devir rahat çıkabiliyor herhangibi bir güç kaybı yok. Yokuşlarda yüksek viteslerde direk arızaya geçip gücünü kesiyor(yada korumaya alıyor). Metin ekranda ilen 2700 devri kesinlikle geçmiyor yada geçemiyor. 

Bu şekilde Ankara'dan Düzce'ye otobanda gaz pedalını köklemeden pedalın %30 luk kullanımı ile düzlükte 5. viteste 100-110 km/h arası yolculuk yaptım.

 

Ustamı telefonla aradım senin turbo gitmiş gelde sana turbo takalım diyor. Arabamın turbosunda sıkıntı olduğunu düşünmüyorum muhtemelen sanayiden 1 hafta çıkamıyacağım ve ellenmedik değişmedik sensör bırakmıcaklar.

 

Gauge menüsünde ER0146 hata kodu gözüküyor. Bulunduğum ilçede obd yada beyinle iletişime geçebilecek bir cihaz yada usta yok.

 

Kodu arattığımda çok fazla kaynağa ulaşamadım yada beceremedim. Hava akış metre , hava debi metre arızası buldum bir kaç yerde.

 

Turbo ile hava filtresi arasındaki hortumu söktüm. İçinde yağ ve bolca kurum vardı. Yag az miktarda idi 190.000 km deki araçta yağ (yağ katı ve yüksek viskositeliydi yeni oluştuğunu düşünmüyorum) normalmi ?

 

Hortumla hava filtresi kutusu arasındaki üzerinde continental yazan sensörün aradığım sensör olduğunu düşünerek balata spreyi ile temizledim( hava hortumunun içine giren 2 adet tel ve bunlara bağlı mercimek büyüklüğünde diyota benzer bişi var).

 

Temizlik sonucu sanki aracı biraz daha sıkıştırmama izin veriyor gibi fakat durum yine aynı.

(Not: Araçda kara duman yada farklı bir eksoz duman problemi gözlemsel olarak yok)

 

Bu araç ile yaklaşık 250-300 km yol yapmam ne kadar risk ?

Sorunun kaynağı ne olabilir.

 

Tekrardan herkese iyi bayramlar. 

 

 

 

 

tarihinde Abdulkadir Kılıç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Eskiden konuşulmuş aynı arıza belki yardımcı olur oksijen sensörü arızası görünüyor

 

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Kılıç
Ömer Sarıgül yazdı:

Eskiden konuşulmuş aynı arıza belki yardımcı olur oksijen sensörü arızası görünüyor

 

Hocam teşekkürler konuyu incelemiştim ama bir sonuca varılamamış galiba. Hata alan araçta performans kaybıda yokmuş. Ama kutup başı sökmeyi deniyecem akşama.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Er0142 Oksijen sensörünü işaret ediyormuş onlara daha çok yoğunlaşırsınız diye paylaştım. 

Obd cihazı ile bağlanıp hatalara bakabilirsiniz kodları görmeden işe başlamak zor

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Kılıç

Usta bilgisayardan P010F hava akış metre hatası okudu.

MAF sensörü tekrar usta tarafından temizlendi değişen bişi yok.

Maf sensörünün soketi sökük olarak deneme amaçlı 200 km yol yaptım. Araç çekişi düşük fakat ekranda hiçbir arıza yada uyarı yanmıyor. Koruma moduna geçmedi.

Sorunun sebebi maf sensörünün referans değerleri dışında değer üretmesimi(arızalımı?) yoksa maf sensörü takıldığında araç tam güce geçtiğinde farklı bi hatayımı tetikliyor ?

Hava hattında gözle görülür bir kaçak yok.

Yarın çıkma maf sensörü deneyeceğim.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Maf voltajinin forscandan takibi var. Rolantide sabit olur gaz verince yükselir. Yükselmiyor ise yada hiç sinyal yoksa sensor bozuktur.

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Kılıç
Ömer Sarıgül yazdı:

Maf voltajinin forscandan takibi var. Rolantide sabit olur gaz verince yükselir. Yükselmiyor ise yada hiç sinyal yoksa sensor bozuktur.

Forscan için galiba elm27 çipsetli serial kablo lazım fiyatı biraz pahalı geldi.

Pic altyapılı obd2 leri tavsiye üzerine satın aldım yarın elimde olur.

 

Maf sensörünü realtime sürüşte kontrol etmeye çalışcam. 

İlk aracım bu biraz tecrübesizim araçlarla ilgili.

Sensörün tamir edildiği bir kaç youtubede video var. Sensörün üstünde bir devre kartı var onu sökmeyi planlıyorum. Belki bozuk direnç yada benzeri kompanent yada lehim çatlağı olabilir diye düşündüm. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Pic altyapili obd ile forscan uyumlu. Ecuya baglanmasi yeterli.

Elektronikcisiniz galiba sensor calismadigini anlarsaniz sokmek mantikli kontrol edin👍

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Kılıç
Ömer Sarıgül yazdı:

Pic altyapili obd ile forscan uyumlu. Ecuya baglanmasi yeterli.

Elektronikcisiniz galiba sensor calismadigini anlarsaniz sokmek mantikli kontrol edin👍

Hocam yardımlarınız için teşekkürler.

 

Sorunu çözdük

 

Map sensörü sürekli sabit emme hava basıncı okuyordu. Sensörü kablo soketini çıkarmadan ağız yoluyla vakumlama ile test ettik sensör tepki veriyordu. Hava filtre kutusunda olmasına rağmen triger koruma kapağına kadar hattı takip ettik ve triger plastik kapağına bağlandığı yerin karşılığı olmadığını boşta olduğunu farkettik. Kapağın altında yaklaşık 3 4 cm uzunluğunda tahminim manifolda bağlanan silikon hortumun yırtık olduğunu ve bu yüzden basınç okuyamadığını farkettik.

Triger muhafaza kapağına yandan bir delik açarak tortumu direk bağladık. Ve sorun çözüldü.

 

Obd cihazı olarak standar elm327 obd2 çipsetli cihaz kullandım.

Torque ve forscan android sürümleri hataları okuyamadı.

Eobd facile programı ile;

- P0101

- P0113

- P010F

Hata kodlarını okuyabildim.

 

Sensörleri izlemek için carscanner programı kullandım.

Belki birilerinin işine yarar.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Abdulkadir Kılıç yazdı:

Hocam yardımlarınız için teşekkürler.

 

Sorunu çözdük

 

Map sensörü sürekli sabit emme hava basıncı okuyordu. Sensörü kablo soketini çıkarmadan ağız yoluyla vakumlama ile test ettik sensör tepki veriyordu. Hava filtre kutusunda olmasına rağmen triger koruma kapağına kadar hattı takip ettik ve triger plastik kapağına bağlandığı yerin karşılığı olmadığını boşta olduğunu farkettik. Kapağın altında yaklaşık 3 4 cm uzunluğunda tahminim manifolda bağlanan silikon hortumun yırtık olduğunu ve bu yüzden basınç okuyamadığını farkettik.

Triger muhafaza kapağına yandan bir delik açarak tortumu direk bağladık. Ve sorun çözüldü.

 

Obd cihazı olarak standar elm327 obd2 çipsetli cihaz kullandım.

Torque ve forscan android sürümleri hataları okuyamadı.

Eobd facile programı ile;

- P0101

- P0113

- P010F

Hata kodlarını okuyabildim.

 

Sensörleri izlemek için carscanner programı kullandım.

Belki birilerinin işine yarar.

 

Geçmiş olsun ustam sorunun çözüldüğüne sevindim. Programlar modellere göre tam destek sağlamıyor demek ki.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Abdulkadir Kılıç yazdı:

Ustamı telefonla aradım senin turbo gitmiş gelde sana turbo takalım diyor.

ustanızı değişcekmisiniz?

Abdulkadir Kılıç yazdı:

Torque ve forscan android sürümleri hataları okuyamadı.

universal cihazlara bu yüzden güven olmaz.

 

çok geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Kılıç
Ömer Sarıgül yazdı:

Geçmiş olsun ustam sorunun çözüldüğüne sevindim. Programlar modellere göre tam destek sağlamıyor demek ki.

Eyvallah hocam

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Kılıç
Çağlar Bayur yazdı:

ustanızı değişcekmisiniz?

universal cihazlara bu yüzden güven olmaz.

 

çok geçmiş olsun

Teşekkürler.

 

Ustayı değiştirmek şart fakat sanayide usta bulmakda zor.

Sorunu kendim gibi meraklı bir arkadaşımla birlikte çözdük.

Obd cihazları biraz karışık tam anlayamadım açıkcası. Arkadaşımdan modifiye edilmiş bir obd aldım.Üzerine kendisi yönlendirici switch yerleştirmiş ve soketteki farklı bacaklardan bağlanmayı denedik.

İnternetten 40 tl ye aldığım obd sadece hız devir gibi göstergeleri okuyabildi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...