İçeriğe Yönlendir

Focus I Radyatör Fanları


Mehmet ŞAN

Recommended Posts

Mehmet ŞAN

Iyi günler, önceki açılmış konulara baktım fakat istediğimi bulamadım. Aracım 1999 focus 1.6, radyatör fanları nasıl çalışır bilgi almak istiyorum. Bu hafta dikkatimi çekti, aracı ilk çalıştırdığımda 2 fan da dönmüyor, 20 dk kullandıktan sonra kontak kapatıp kaputu açıp tekrar çalıştırıyorum yine hareketlilik yok, motor soğukken klima açıyorum sadece 2 nolu fan(soldaki) dönüyor. Araç 10 yıldır bizde çok fazla uzun yola da çıktık ne hararet yaptı ne de kontak kapattıktan sonra fan açtı, hâlâ da sıkıntısı yok gibi duruyor. Sorum, radyatör fanları hangi durumlarda ve sıcaklıkta hangi sırayla ve hızla döner.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
(düzenlendi)

Klima açıldığında dönen fan klima radyatörü fanı.Diğer fan motoru biraz sıkıştırdığınızda dönüyordur.Siz kontağı kapattığınızda ideal sıcaklığa düştüğü için denk gelmemiş yada dikkat etmemişsinizdir.Hareket halinde sesini duymak zordur zaten. Eğer hiç fan açmıyorsa harareti kontrol edin motor sürekli soğuk çalışıyor olabilir.müşür arızalı olabilir.

tarihinde Ahmet Türedi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)

Kural olarak, seyir halinde iken motor soğutma suyu sıcaklığı 104 dereceye ulaştığında 1. kademe, 108 dereceye ulaştığında 2 kademe hızda fan/fanlar çalışır.

 

1- Klimayı aktif hale getirmeniz durumunda;

Motor suyu sıcaklığı düşük iken tek, harareti istenen seviyeye gelince çift fan;

 

2- Klima kapalı iken hararet istenen seviyeye gelince tek, hararet düşmüyor ise klima kapalı iken çift,


3- Hararet yapmıyor ve klima soğutuyor ise her şey yolunda ister tek ister çift fan çalışır.

ECU kafasına göre karar verir onun bileceği iş.

 

4- Bunun dışında aracı ilk çalıştırmanız, stop edip tekrar çalıştırmanız salt bu sebeple fanı aktif hale getirmeyecektir.


5- Şayet klima düğmesi basılı değil ancak havalandırma konumu ön cama ayarlı iken iç havalandırma düğmesinin açık olması halinde klima ve dolayısıyla fan ilk çalıştırma olsa bile yukarıda belirtilen sıcaklık durumlarına göre tek veya çift otomatikman çalışır.

 

Özetle klima ve soğutma sistemi sağlıklı bir şekilde görevini yerine getiriyorsa hararet göstergesi normal sınırlarda ise motorunuzda aşırı bir ısınma durumu söz konusu değilse çok da kurcalamayın. 😊

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet ŞAN

Yani kontak açar açmaz fan dönecek diye bir kaide yok anladım kadarıyla. Benim endişem 1.fanı bozuk varsayıyorum, 1. fan çalışmayacak motor çok ısınacak ve ecu iki fana da sinyal gönderecek fakat sadece 2. fan dönecek, içerideki masum ben ise hararet göstergesine bakıp "hmmm motor sıcaklığı iyi, soğutma sistemi mükemmel" diyeceğim. Böyle düşünmeme iten bir diğer sebep, 2. fan elimle kolay dönerken, 1. fan yaklaşık iki katı kuvvet istiyor. Soketi söküp ölçüm falan yapayım dedim fakat forumdaki diğer konularda soketin dayanıksız olduğunu okuyunca kurcalamak istemedim.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Benim Focus 1 varken kontak kapalı iken her ikisi de elle rahatlıkla dönüyordu. Havalar sıcak zaten rampa çıktıktan veya aracı biraz devirli kullanıp yoldan geldiğinizde klimayı açık konuma getirin her iki fanın da dönüp çalışması gerekir, tariflediğinize göre ilk fana giden tesisat veya soket bağlantılarında herhangi bir sorun yoksa fan motorunun bobinajı arızalı gibi duruyor ehil bir elektrikçi halleder tamiri ucuzdur.

Osman Yücel Çetin yazdı:

Klima fanı çok sesli çalışıyor benim de sıkıntım bu...

Ondan değil yalıtım sınıfına göre biraz zayıf kalıyor mucur asfaltta ilerlerken birbirimizi duymakta zorlanıyorduk biz de 😊

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Forscanda düşük devir yüksek devir fan test etme var. Output test mode kısmında, motor çalıştırmadan kontak açık test ediyor. İki fanı aynı anda çalıştırıyor. Çalışmayan varsa görülür.

Yorum bağlantısı
Mehmet ŞAN

Cevaplarınız için teşekkür ederim. Önümüzdeki günler denk gelirse biraz sıkıştırır takometre menüsünden yağ ve su sıcaklıklarını kontrol ederim. Araç iyi çalışıyor belki de ben kuruntu yapıyorum, motor sürekli 10℃ fazla çalışsa hem mekanik hem de kaput içindeki plastik malzemelere uzun vadede büyük zarar verir. Haftaya askere gidicem bu aralar bakamazsam dönüşte bakarım artık, eğer sorun çıkar ve düzeltirsem izlediğim adımları buraya yazarım.

Yorum bağlantısı
Mehmet ŞAN
Ömer Sarıgül yazdı:

Forscanda düşük devir yüksek devir fan test etme var. Output test mode kısmında, motor çalıştırmadan kontak açık test ediyor. İki fanı aynı anda çalıştırıyor. Çalışmayan varsa görülür.

Obd cihazı yok malesef bir sonraki araba daha modern olursa onun için almayı düşünüyorum 50$ civarında olan ve 1 VIN için sadece motor değil tüm sistemleri tarayanlardan. Bu 20TL olanlar binde bir de olsa içersindeki lehim kalitesinden dolayı ecu'ya şase falan yapabiliyormuş. Uygulama tavsiyesi için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...