İçeriğe Yönlendir

Ford Focus MK1 2,0 Ghia Sabah Çalışmama Sorunu ve Motor Rektefiye


Emre Demir

Recommended Posts

Emre Demir
(düzenlendi)

Sevgili Forum üyeleri arkadaşlarım abilerim kardeşlerim; Ford Focus mk1 2.0 ghia aracımı uzun süre binmek için aldım .

 

Bu süreçte hiç bir masraftan kaçınmamak adına ; motor sıvıları , tüm kayışlar, bujiler ,alt takım 4 amortisör ,aks keçeleri motor takozu ,baskı balata ,fren balataları

değiştirilmiştir .

Sorun 1

Şuan sabah ilk çalıştırmada araba çalışıp stop ediyor anlık olarak , daha sonra ikinci marş da araba çalışıyor , akü lambası 5 saniye kadar yanık kalıyor 

akü voltajını anlık görebiliyorum 12,2 /12,3 arasında ilk 8/10 saniye bekledikten daha sonra  13/14 olarak çıkıyor 

1km gidince 14,5 14,3 arası değişiyor 

aküyü ölçtürdüm , kötü akü  yazıyor ölçüm aletinde değişmesi gerekiyor dedi usta , ustaya sorunumu anlattığımda yeni akü takarsak düzelir mi dedim , düzelirse tak dedim , ama düzelmezse getiririm dedim , usta sorun başka yerde de olabilir dedi , ama net bişey söyleyemedi 

ben şarj dinamosunda sıkıntı var gibi düşündüm ölçüm aleti takılı iken gaz ver dedi usta , dinamoda sıkıntı yok dedi ama siz daha iyisini bilirsiniz .

 

Sorun 2

Dediğim gibi uzun süre binmek için aldım arabamı , sıkıntısız bir araç olmasını istiyorum, şuan arabada beyaz duman atma ve yağ eksiltme var 

rektefiye olması gerekiyor dediler , üst kapak sökülecek sübap , sekman vs gibi kurtulursa 2, 2,5 arası tutar dediler , diğer türlü komple yapılırsa 5/6 bin tutar dediler 

Bu işlemlere başlamadan önce motor kompresyon testi yapılsa neyin ne olduğu sökülmeden anlaşılır mı ?

Söyleyecekleriniz önerileriniz yönlendirmeleriniz  benim için çok önemli , şimdiden çok ama çok teşekkür ederim .

Saygılarımla.

tarihinde Emre Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Emre Demir yazdı:

Sevgili Forum üyeleri arkadaşlarım abilerim kardeşlerim; Ford Focus mk1 2.0 ghia aracımı uzun süre binmek için aldım .

 

Bu süreçte hiç bir masraftan kaçınmamak adına ; motor sıvıları , tüm kayışlar, bujiler ,alt takım 4 amortisör ,aks keçeleri motor takozu ,baskı balata ,fren balataları

değiştirilmiştir .

Sorun 1

Şuan sabah ilk çalıştırmada araba çalışıp stop ediyor anlık olarak , daha sonra ikinci marş da araba çalışıyor , akü lambası 5 saniye kadar yanık kalıyor 

akü voltajını anlık görebiliyorum 12,2 /12,3 arasında ilk 8/10 saniye bekledikten daha sonra  13/14 olarak çıkıyor 

1km gidince 14,5 14,3 arası değişiyor 

aküyü ölçtürdüm , kötü akü  yazıyor ölçüm aletinde değişmesi gerekiyor dedi usta , ustaya sorunumu anlattığımda yeni akü takarsak düzelir mi dedim , düzelirse tak dedim , ama düzelmezse getiririm dedim , usta sorun başka yerde de olabilir dedi , ama net bişey söyleyemedi 

ben şarj dinamosunda sıkıntı var gibi düşündüm ölçüm aleti takılı iken gaz ver dedi usta , dinamoda sıkıntı yok dedi ama siz daha iyisini bilirsiniz .

 

Sorun 2

Dediğim gibi uzun süre binmek için aldım arabamı , sıkıntısız bir araç olmasını istiyorum, şuan arabada beyaz duman atma ve yağ eksiltme var 

rektefiye olması gerekiyor dediler , üst kapak sökülecek sübap , sekman vs gibi kurtulursa 2, 2,5 arası tutar dediler , diğer türlü komple yapılırsa 5/6 bin tutar dediler 

Bu işlemlere başlamadan önce motor kompresyon testi yapılsa neyin ne olduğu sökülmeden anlaşılır mı ?

Söyleyecekleriniz önerileriniz yönlendirmeleriniz  benim için çok önemli , şimdiden çok ama çok teşekkür ederim .

Saygılarımla.

Sökülmeden sana söyleyecekleri herşey farazi olur.Bu işlemleri yaptıracağın ustada eski fordçu olursa daha sonra arkasını toplamayla uğraşmassın.Ford motorunu heleki eski modelse mutlaka ustası yapmalı.Scorpioda bunu yaşadım.Her ustayım diyen ford motordan anlamıyor. Silindir üstkapak testde çatlak çıkmassa parça yönünden çokda masrafa girmessin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Şarj dinamosu işini yapıyor gibi sıkıntı akü olabilir. Üst kapaktan önce bunları diyene kadar bi kompresyon testi yapaymış ya ona göre konuşaymış. Yağlı ve yağsız yaptırın ona göre duruma bakın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Metin Akbal yazdı:

LPG var mı?

O araca km 70.000 ve altı değilse ' Ki tahminim 180 ve üstüdür LPG takılmaması mucize olur. %98 vardır diyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

LPG var mı?

242 bin de lpgli

tarihinde Emre Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
242 bin de lpgli
Lpg yi kapatıp 3 5 gün benzinde bin arabanın tepkisinde değişme olacak mı anlayalım. Lpg regülatör diyaframı yırtık ise bu arızayı gösterebilir.

Lpg kiti nedir?
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emre Demir yazdı:

üst kapak sökülecek sübap , sekman vs gibi kurtulursa 2, 2,5 arası tutar dediler

iyimser bir rakam . üst kapak açıldıktan sonra mutlaka blık ölçülsün. müşteri kaçmasın diye ölçmüyorlar, sonra üst kapağa yapılan masraf da bir işe yaramaz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Emre Demir yazdı:

Sorun 1

Dinamo gidici bence. Aküyü şarj etmediği için doğru düzgün, muhtemelen o yüzden akü ölü ya da voltajı düşük.

 

Emre Demir yazdı:

Sorun 2

Çağlar abi'nin lafının üstüne laf olmaz zaten. Ben olsam, ne gerekiyorsa yaptırırdım. 2500TL verip içim huzursuz olacağına (bu para çöpe de gidebilir) 5000 verip rahata ererdim.

Burada önemli olan, doğru usta ile çalışmak. Yanlış ustaya da 5bin verseniz, yine rahata eremeyebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Emre Demir
Lpg yi kapatıp 3 5 gün benzinde bin arabanın tepkisinde değişme olacak mı anlayalım. Lpg regülatör diyaframı yırtık ise bu arızayı gösterebilir.

Lpg kiti nedir?
atiker Metin Hocam
iyimser bir rakam . üst kapak açıldıktan sonra mutlaka blık ölçülsün. müşteri kaçmasın diye ölçmüyorlar, sonra üst kapağa yapılan masraf da bir işe yaramaz.
Konyaya gidecem abi o zaman Karamanda olacak iş değil, konyada usta önerisini alabilirim yaşayan arkadaşlardan
Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Sani Gerşon yazdı:

Dinamo gidici bence. Aküyü şarj etmediği için doğru düzgün, muhtemelen o yüzden akü ölü ya da voltajı düşük.

 

Çağlar abi'nin lafının üstüne laf olmaz zaten. Ben olsam, ne gerekiyorsa yaptırırdım. 2500TL verip içim huzursuz olacağına (bu para çöpe de gidebilir) 5000 verip rahata ererdim.

Burada önemli olan, doğru usta ile çalışmak. Yanlış ustaya da 5bin verseniz, yine rahata eremeyebilirsiniz.

3 ay olmadı bir sürü para harcayıp motor yaptıralı. geçen hafta yapılan işlemin büyük oranda çöp olduğunu ve  kendine usta diyen adam yüzünden paramın boşa gittiğini öğrendim. kapak ölçme yok, sızdırmazlık testi yok. önceden olmayan yağ sızıntısı, tekleme de cabası. şimdi İstanbul'da gittiğim daihatsu ustası ya sıfırdan yaparım ya da hiç dokunmam diyor.  Ez cümle;  kullanmayı düşünüyorsan doğru usta bulup  üçe beşe bakmadan layıkıyla yaptırmak lazım

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
3 ay olmadı bir sürü para harcayıp motor yaptıralı. geçen hafta yapılan işlemin büyük oranda çöp olduğunu ve  kendine usta diyen adam yüzünden paramın boşa gittiğini öğrendim. kapak ölçme yok, sızdırmazlık testi yok. önceden olmayan yağ sızıntısı, tekleme de cabası. şimdi İstanbul'da gittiğim daihatsu ustası ya sıfırdan yaparım ya da hiç dokunmam diyor.  Ez cümle;  kullanmayı düşünüyorsan doğru usta bulup  üçe beşe bakmadan layıkıyla yaptırmak lazım
üzüldüm geçmiş olsun
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir

Karamanda ikamet ediyorum, konya bu konuda sanırım fena bir yerde değil, iyi bir usta önerisi olursa gideceğim

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Akşamdan sanayiye bırak..

Benzin pompasının sigortasını söksünler.

Tam gaz vererek silindir kompresyonlarını ölçsünler. 

Sonra ikişer damla yağ damlatsınlar silindirlere ve tekrar ölçsünler. 

Çıkan sonuçları bizimler paylaş. 

Subapların mı bozuk sekmanların mı bozuk çıkar ortaya.. 

 

 

Stop etme sorunu için şu testi de yap, öncelikle lpg'yi kapat ve 100-150 km normal kullanımda sadece benzinde kullan. Bu süre zarfında da her sabah kontro let bakalım yine stop edecek mi. ?

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Ozyurek yazdı:

1-Akşamdan sanayiye bırak..

Benzin pompasının sigortasını söksünler.

Tam gaz vererek silindir kompresyonlarını ölçsünler. 

Sonra ikişer damla yağ damlatsınlar silindirlere ve tekrar ölçsünler. 

Çıkan sonuçları bizimler paylaş. 

Subapların mı bozuk sekmanların mı bozuk çıkar ortaya.. 

 

 

2-Stop etme sorunu için şu testi de yap, öncelikle lpg'yi kapat ve 100-150 km normal kullanımda sadece benzinde kullan. Bu süre zarfında da her sabah kontro let bakalım yine stop edecek mi. ?

 

1- ek olarak

 

-aküyü takviye ye bağlayarak yapsınlar Akün zayıf ise son silindire doğru kompresyon düşüyor. Hatta   yağsız ölçümü 1-2-3-4  silindir ve 4-3-2-1 silindir şeklinde iki kez yapsın.

- bobin soketini de çeksin 😛

 

2 - ek

 

teybin orjinal ise kodunu biliyorsan. Aküyü sök en az 1 saat öyle kalsın beyin sifirlasin yakıt değerleri vs ilk 7 km mi ne değişik haraketler yapacak sonra düzelecek yüksek rölanti vs olabilir ilk anda

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Demir

aşık oluyorum şu yazılanlara.
Eminim ne alaka sigotta sök yağ damlat felan diyecekler ,bana usta gerek bunları anlayıp yapacak.
her şeyi paylaşacam sizinle.
Yakında konu açacam sırf benim focusa yapılanlara

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Demir

-En kötü ihtimal ile a dan z ye civatasına kadar rektefiye için konya ayna ford dan 8-10 bin arası  fiyat aldım , 1 hafta süre de tamamlanır dediler .

Kötü ihtimal harici , dediğiniz testlerin hepsini yaptırıp forumda paylaşacağım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...