Emre Demir 5 Ekim 2020 Paylaş 5 Ekim 2020 (düzenlendi) Sevgili Forum üyeleri arkadaşlarım abilerim kardeşlerim; Ford Focus mk1 2.0 ghia aracımı uzun süre binmek için aldım . Bu süreçte hiç bir masraftan kaçınmamak adına ; motor sıvıları , tüm kayışlar, bujiler ,alt takım 4 amortisör ,aks keçeleri motor takozu ,baskı balata ,fren balataları değiştirilmiştir . Sorun 1 Şuan sabah ilk çalıştırmada araba çalışıp stop ediyor anlık olarak , daha sonra ikinci marş da araba çalışıyor , akü lambası 5 saniye kadar yanık kalıyor akü voltajını anlık görebiliyorum 12,2 /12,3 arasında ilk 8/10 saniye bekledikten daha sonra 13/14 olarak çıkıyor 1km gidince 14,5 14,3 arası değişiyor aküyü ölçtürdüm , kötü akü yazıyor ölçüm aletinde değişmesi gerekiyor dedi usta , ustaya sorunumu anlattığımda yeni akü takarsak düzelir mi dedim , düzelirse tak dedim , ama düzelmezse getiririm dedim , usta sorun başka yerde de olabilir dedi , ama net bişey söyleyemedi ben şarj dinamosunda sıkıntı var gibi düşündüm ölçüm aleti takılı iken gaz ver dedi usta , dinamoda sıkıntı yok dedi ama siz daha iyisini bilirsiniz . Sorun 2 Dediğim gibi uzun süre binmek için aldım arabamı , sıkıntısız bir araç olmasını istiyorum, şuan arabada beyaz duman atma ve yağ eksiltme var rektefiye olması gerekiyor dediler , üst kapak sökülecek sübap , sekman vs gibi kurtulursa 2, 2,5 arası tutar dediler , diğer türlü komple yapılırsa 5/6 bin tutar dediler Bu işlemlere başlamadan önce motor kompresyon testi yapılsa neyin ne olduğu sökülmeden anlaşılır mı ? Söyleyecekleriniz önerileriniz yönlendirmeleriniz benim için çok önemli , şimdiden çok ama çok teşekkür ederim . Saygılarımla. 5 Ekim 2020 tarihinde Emre Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 5 Ekim 2020 Paylaş 5 Ekim 2020 Emre Demir yazdı: Sevgili Forum üyeleri arkadaşlarım abilerim kardeşlerim; Ford Focus mk1 2.0 ghia aracımı uzun süre binmek için aldım . Bu süreçte hiç bir masraftan kaçınmamak adına ; motor sıvıları , tüm kayışlar, bujiler ,alt takım 4 amortisör ,aks keçeleri motor takozu ,baskı balata ,fren balataları değiştirilmiştir . Sorun 1 Şuan sabah ilk çalıştırmada araba çalışıp stop ediyor anlık olarak , daha sonra ikinci marş da araba çalışıyor , akü lambası 5 saniye kadar yanık kalıyor akü voltajını anlık görebiliyorum 12,2 /12,3 arasında ilk 8/10 saniye bekledikten daha sonra 13/14 olarak çıkıyor 1km gidince 14,5 14,3 arası değişiyor aküyü ölçtürdüm , kötü akü yazıyor ölçüm aletinde değişmesi gerekiyor dedi usta , ustaya sorunumu anlattığımda yeni akü takarsak düzelir mi dedim , düzelirse tak dedim , ama düzelmezse getiririm dedim , usta sorun başka yerde de olabilir dedi , ama net bişey söyleyemedi ben şarj dinamosunda sıkıntı var gibi düşündüm ölçüm aleti takılı iken gaz ver dedi usta , dinamoda sıkıntı yok dedi ama siz daha iyisini bilirsiniz . Sorun 2 Dediğim gibi uzun süre binmek için aldım arabamı , sıkıntısız bir araç olmasını istiyorum, şuan arabada beyaz duman atma ve yağ eksiltme var rektefiye olması gerekiyor dediler , üst kapak sökülecek sübap , sekman vs gibi kurtulursa 2, 2,5 arası tutar dediler , diğer türlü komple yapılırsa 5/6 bin tutar dediler Bu işlemlere başlamadan önce motor kompresyon testi yapılsa neyin ne olduğu sökülmeden anlaşılır mı ? Söyleyecekleriniz önerileriniz yönlendirmeleriniz benim için çok önemli , şimdiden çok ama çok teşekkür ederim . Saygılarımla. Sökülmeden sana söyleyecekleri herşey farazi olur.Bu işlemleri yaptıracağın ustada eski fordçu olursa daha sonra arkasını toplamayla uğraşmassın.Ford motorunu heleki eski modelse mutlaka ustası yapmalı.Scorpioda bunu yaşadım.Her ustayım diyen ford motordan anlamıyor. Silindir üstkapak testde çatlak çıkmassa parça yönünden çokda masrafa girmessin. 1 Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 5 Ekim 2020 Paylaş 5 Ekim 2020 Şarj dinamosu işini yapıyor gibi sıkıntı akü olabilir. Üst kapaktan önce bunları diyene kadar bi kompresyon testi yapaymış ya ona göre konuşaymış. Yağlı ve yağsız yaptırın ona göre duruma bakın. 1 Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 5 Ekim 2020 Paylaş 5 Ekim 2020 Metin Akbal yazdı: LPG var mı? O araca km 70.000 ve altı değilse ' Ki tahminim 180 ve üstüdür LPG takılmaması mucize olur. %98 vardır diyorum 1 Yorum bağlantısı
Emre Demir 5 Ekim 2020 Yazar Paylaş 5 Ekim 2020 (düzenlendi) Metin Akbal yazdı: LPG var mı? 242 bin de lpgli 5 Ekim 2020 tarihinde Emre Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Akbal 5 Ekim 2020 Paylaş 5 Ekim 2020 242 bin de lpgliLpg yi kapatıp 3 5 gün benzinde bin arabanın tepkisinde değişme olacak mı anlayalım. Lpg regülatör diyaframı yırtık ise bu arızayı gösterebilir.Lpg kiti nedir? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Ekim 2020 Paylaş 5 Ekim 2020 Emre Demir yazdı: üst kapak sökülecek sübap , sekman vs gibi kurtulursa 2, 2,5 arası tutar dediler iyimser bir rakam . üst kapak açıldıktan sonra mutlaka blık ölçülsün. müşteri kaçmasın diye ölçmüyorlar, sonra üst kapağa yapılan masraf da bir işe yaramaz. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Ekim 2020 Paylaş 5 Ekim 2020 Emre Demir yazdı: Sorun 1 Dinamo gidici bence. Aküyü şarj etmediği için doğru düzgün, muhtemelen o yüzden akü ölü ya da voltajı düşük. Emre Demir yazdı: Sorun 2 Çağlar abi'nin lafının üstüne laf olmaz zaten. Ben olsam, ne gerekiyorsa yaptırırdım. 2500TL verip içim huzursuz olacağına (bu para çöpe de gidebilir) 5000 verip rahata ererdim. Burada önemli olan, doğru usta ile çalışmak. Yanlış ustaya da 5bin verseniz, yine rahata eremeyebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Emre Demir 5 Ekim 2020 Yazar Paylaş 5 Ekim 2020 Lpg yi kapatıp 3 5 gün benzinde bin arabanın tepkisinde değişme olacak mı anlayalım. Lpg regülatör diyaframı yırtık ise bu arızayı gösterebilir.Lpg kiti nedir?atiker Metin Hocam iyimser bir rakam . üst kapak açıldıktan sonra mutlaka blık ölçülsün. müşteri kaçmasın diye ölçmüyorlar, sonra üst kapağa yapılan masraf da bir işe yaramaz.Konyaya gidecem abi o zaman Karamanda olacak iş değil, konyada usta önerisini alabilirim yaşayan arkadaşlardan Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ 5 Ekim 2020 Paylaş 5 Ekim 2020 Sani Gerşon yazdı: Dinamo gidici bence. Aküyü şarj etmediği için doğru düzgün, muhtemelen o yüzden akü ölü ya da voltajı düşük. Çağlar abi'nin lafının üstüne laf olmaz zaten. Ben olsam, ne gerekiyorsa yaptırırdım. 2500TL verip içim huzursuz olacağına (bu para çöpe de gidebilir) 5000 verip rahata ererdim. Burada önemli olan, doğru usta ile çalışmak. Yanlış ustaya da 5bin verseniz, yine rahata eremeyebilirsiniz. 3 ay olmadı bir sürü para harcayıp motor yaptıralı. geçen hafta yapılan işlemin büyük oranda çöp olduğunu ve kendine usta diyen adam yüzünden paramın boşa gittiğini öğrendim. kapak ölçme yok, sızdırmazlık testi yok. önceden olmayan yağ sızıntısı, tekleme de cabası. şimdi İstanbul'da gittiğim daihatsu ustası ya sıfırdan yaparım ya da hiç dokunmam diyor. Ez cümle; kullanmayı düşünüyorsan doğru usta bulup üçe beşe bakmadan layıkıyla yaptırmak lazım 3 Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp 5 Ekim 2020 Paylaş 5 Ekim 2020 3 ay olmadı bir sürü para harcayıp motor yaptıralı. geçen hafta yapılan işlemin büyük oranda çöp olduğunu ve kendine usta diyen adam yüzünden paramın boşa gittiğini öğrendim. kapak ölçme yok, sızdırmazlık testi yok. önceden olmayan yağ sızıntısı, tekleme de cabası. şimdi İstanbul'da gittiğim daihatsu ustası ya sıfırdan yaparım ya da hiç dokunmam diyor. Ez cümle; kullanmayı düşünüyorsan doğru usta bulup üçe beşe bakmadan layıkıyla yaptırmak lazımüzüldüm geçmiş olsun 1 Yorum bağlantısı
Emre Demir 5 Ekim 2020 Yazar Paylaş 5 Ekim 2020 Karamanda ikamet ediyorum, konya bu konuda sanırım fena bir yerde değil, iyi bir usta önerisi olursa gideceğim Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Ekim 2020 Paylaş 5 Ekim 2020 Akşamdan sanayiye bırak.. Benzin pompasının sigortasını söksünler. Tam gaz vererek silindir kompresyonlarını ölçsünler. Sonra ikişer damla yağ damlatsınlar silindirlere ve tekrar ölçsünler. Çıkan sonuçları bizimler paylaş. Subapların mı bozuk sekmanların mı bozuk çıkar ortaya.. Stop etme sorunu için şu testi de yap, öncelikle lpg'yi kapat ve 100-150 km normal kullanımda sadece benzinde kullan. Bu süre zarfında da her sabah kontro let bakalım yine stop edecek mi. ? 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Ekim 2020 Paylaş 5 Ekim 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: 1-Akşamdan sanayiye bırak.. Benzin pompasının sigortasını söksünler. Tam gaz vererek silindir kompresyonlarını ölçsünler. Sonra ikişer damla yağ damlatsınlar silindirlere ve tekrar ölçsünler. Çıkan sonuçları bizimler paylaş. Subapların mı bozuk sekmanların mı bozuk çıkar ortaya.. 2-Stop etme sorunu için şu testi de yap, öncelikle lpg'yi kapat ve 100-150 km normal kullanımda sadece benzinde kullan. Bu süre zarfında da her sabah kontro let bakalım yine stop edecek mi. ? 1- ek olarak -aküyü takviye ye bağlayarak yapsınlar Akün zayıf ise son silindire doğru kompresyon düşüyor. Hatta yağsız ölçümü 1-2-3-4 silindir ve 4-3-2-1 silindir şeklinde iki kez yapsın. - bobin soketini de çeksin 😛 2 - ek teybin orjinal ise kodunu biliyorsan. Aküyü sök en az 1 saat öyle kalsın beyin sifirlasin yakıt değerleri vs ilk 7 km mi ne değişik haraketler yapacak sonra düzelecek yüksek rölanti vs olabilir ilk anda 2 Yorum bağlantısı
Emre Demir 5 Ekim 2020 Yazar Paylaş 5 Ekim 2020 aşık oluyorum şu yazılanlara. Eminim ne alaka sigotta sök yağ damlat felan diyecekler ,bana usta gerek bunları anlayıp yapacak. her şeyi paylaşacam sizinle. Yakında konu açacam sırf benim focusa yapılanlara 2 Yorum bağlantısı
Emre Demir 6 Ekim 2020 Yazar Paylaş 6 Ekim 2020 -En kötü ihtimal ile a dan z ye civatasına kadar rektefiye için konya ayna ford dan 8-10 bin arası fiyat aldım , 1 hafta süre de tamamlanır dediler . Kötü ihtimal harici , dediğiniz testlerin hepsini yaptırıp forumda paylaşacağım. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts