İçeriğe Yönlendir

2004 Fiesta / Kompresyon Testi Sonucu


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI

Arkadaşlar merhaba,

Aracımla ilgili buraya onlarca konu açtım. Motorla ilgili hep tereddütlerim vardı. İlk alırken Ekspertizde 3. Silindirde tekleme çıktı. Bir çok hata kaydı çıktı. Daha önceki konularımda rapor resimlerini bulabilirsiniz. Bujilerin altından yağ çıkmıştı. Daha sonra bilgisayara bağladığımızda 3.silindir tekleme hatası vermedi bir sıkıntıda yoktu yürürde çekişte. Sorduğumda ise araç kendi kendine çözmüş sorunu denildi 😁

 

Aracı almamın üzerinden 6.000 km oldu. Hiç yolda kalmadım ama kıldan nem kapar vaziyette her an bir şey olacakmış gibi huzursuz bindim. Uzun zamandırda niyetimde kompresör yaptırmak vardı. Çok merak ediyordum çıkacak oranları, bir yandan da korkuyodum öğrenip keyfim kaçacak falan diye.

 

Bugün sadece fiestaların ağırlıklı olarak gittiği fiesta özel servisine gittim. Yetkili servis cihazı ile bakıldı. Arıza kaydında sadece oksijen sensörü hatası çıktı. Kompresör testi yaptırdım. Araç 180 bine yaklaştı. Benzin&LPG

Sonuçları paylaşıyorum:

 

 

GASbfJ.jpg

 

 

tNgQCj.jpg

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

180bin km'de 14 kompresyon çok iyi bir sonuç. Bir carbon clean ile biraz daha kazancınız da olabilir.

Oksijen sensörünüzü iletmiştim zaten başka bir konuda. Değiştirirseniz yakıt tüketiminiz de efsane düşecektir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

Değerler çok iyi ama testin adı kompresyon testi olacak bilginize. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

180bin km'de 14 kompresyon çok iyi bir sonuç. Bir carbon clean ile biraz daha kazancınız da olabilir.

Oksijen sensörünüzü iletmiştim zaten başka bir konuda. Değiştirirseniz yakıt tüketiminiz de efsane düşecektir.

Sani abi oksijen sensörü konuyu %100 çözeceğini bilsem değiştireceğim ama çok farklı şeyler söyleniyor. Lpgden dolayı zamanla bu hatayı verir diyorlar. Zengin karışım hatası vs. oda bunla alakalı galiba. Bir usta kesin sensörden dolayı değiştiğimizde sorun kalmayacak dese okeyliyicem.

 

Çağlar Bayur yazdı:

çiçek gibi motor. satışa çıkarsa bunu ilana koyun

Abi teşekkür ederim. İlana koyarsam bunu da belirteceğim mutlaka

Mehmet Cihat yazdı:

Değerler çok iyi ama testin adı kompresyon testi olacak bilginize. 

Konuyu açtıktan sonra farkettim. Teşekkür ederim bilgi için.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Sani abi oksijen sensörü konuyu %100 çözeceğini bilsem değiştireceğim ama çok farklı şeyler söyleniyor. Lpgden dolayı zamanla bu hatayı verir diyorlar. Zengin karışım hatası vs. oda bunla alakalı galiba. Bir usta kesin sensörden dolayı değiştiğimizde sorun kalmayacak dese okeyliyicem.

 

 

Oksijen sensörü hatası ayrıdır, zengin / fakir karışım hatası ayrıdır. Oksijen sensörü hatası var ise, sensörü değiştirmek gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

Oksijen sensörü hatası ayrıdır, zengin / fakir karışım hatası ayrıdır. Oksijen sensörü hatası var ise, sensörü değiştirmek gerekir.

Hocam birde testi sadece marş ile yaptık. Gaz pedalına sonuna kadar basılı yapılıyormuş vs. Öyle bir şey var galiba. Gaz pedalsız sadece marş ile yaptığımızda yanlış bir sonuç mümkün mü? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hata varsa x konumda da olsa pedal, fren, debriyaj vs, hata sabittir. Sensor degisecek.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

Hata varsa x konumda da olsa pedal, fren, debriyaj vs, hata sabittir. Sensor degisecek.

Yok yok. Motor kompresyon testinden bahsediyorum hocam. Gaz kelebeğinin tamamen açık olması falan lazımmış. Gaz pedalı tamamen basılı iken marş basılmalıymış kompresyon test için falan. Onu sormak istemiştim. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Yok yok. Motor kompresyon testinden bahsediyorum hocam. Gaz kelebeğinin tamamen açık olması falan lazımmış. Gaz pedalı tamamen basılı iken marş basılmalıymış kompresyon test için falan. Onu sormak istemiştim. 
Arac calismiyorken gaz kelebegi ile ne alakası olsun pistonlarin :) sizdeki sonuc nihaidir, sikinti yok :good1:
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Arac calismiyorken gaz kelebegi ile ne alakası olsun pistonlarin :) sizdeki sonuc nihaidir, sikinti yok :good1:

O zaman bu güzel sonuçlardan sonra araç bana, ben fazlasıyla iyiyim biraz harcama yapta bak bana demeyi hakediyor. Ağır bakıma sokma vakti. Triger devirdaim v kayışları 4 lastik yenileme ve malesefki daha 10 gün önce orjinal shell antifrizle değişen motor suyunu o çöp olacağı için tekrar yenileme 😁   Bİrde son soru: bu araç fabrikadan 0km çıktığında kompresyon testi yapılsa idi bütün silindirler 15 mi çıkacaktı. Kaçtan başladığı belli mi? Örneğin fabrikadan 16 ile çıkıyorlar vs. Diye bir Bilgi var mı?

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

 Bİrde son soru: bu araç fabrikadan 0km çıktığında kompresyon testi yapılsa idi bütün silindirler 15 mi çıkacaktı. Kaçtan başladığı belli mi? Örneğin fabrikadan 16 ile çıkıyorlar vs. Diye bir Bilgi var mı?

 

14,5, 15 falan çıkardı heralde. 

Ölçüm nasıl yapıldı, aşama aşama anlatabilir misin ?

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

14,5, 15 falan çıkardı heralde. 

Ölçüm nasıl yapıldı, aşama aşama anlatabilir misin ?

Hocam üst kapağı söktü. Bujileri söktü. Bütün bujiler sökükken benden direksiyona geçmemi istedi ve dur diyene kadar marşa bas dedi. Ölçüm cihazını buji yerine soktu. Kendide motorun üzerine çıkarak zarar vermeden üstten baskı uyguladı tam otursun vs diye sanırsam. Her bas dediğin de Ben marşa yaklaşık 5-6 saniye bastım her silindirde aynı olayı yaptık. El freni çekili vites boşta sadece tek elle onun komutlarına göre marş bastım bu kadar.

Motor ne sabah çalıştırması kadar soğuk nede yoğun trafikteki kadar sıcaktı. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Eksik ama güzel.
Benzini kesmesi ve tam gaz verip emişi artırması gerekirdi.
Üst kapağı söktüğüne göre benzini kesmiştir.
Tam gaz versen biraz daha yüksek çıkabilirdi.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Mehmet Ozyurek yazdı:

Eksik ama güzel.
Benzini kesmesi ve tam gaz verip emişi artırması gerekirdi.
Üst kapağı söktüğüne göre benzini kesmiştir.
Tam gaz versen biraz daha yüksek çıkabilirdi.

Ah keşke tam gaz verseymişiz ya. Orada sonucu 15 lerde görmek ne güzel olurdu. Gidip tekrar mı yaptırsam :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Ozyurek yazdı:

Eksik ama güzel.
Benzini kesmesi ve tam gaz verip emişi artırması gerekirdi.
Üst kapağı söktüğüne göre benzini kesmiştir.
Tam gaz versen biraz daha yüksek çıkabilirdi.

Emmi silindirdeki kompresyona bakıyor test. Maksimum hava da alsa içeri, ateşleme olmadığı için kompresyon neyse odur zaten.

Benzini kesmeden yapmış da olamaz ki, yoksa benzinle dolar silindirler?

Hatta tüm bujileri sökmezse araç da çalışır :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sani Gerşon yazdı:

Emmi silindirdeki kompresyona bakıyor test. Maksimum hava da alsa içeri, ateşleme olmadığı için kompresyon neyse odur zaten.

 

 

Emiş olmaz ise neyi sıkıştıracak Sani.

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
 
Emiş olmaz ise neyi sıkıştıracak Sani.
 
Kelebek %100 kapali değil ki?
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tam prosedürü:

benzin pompa sigortası sökülür, buji sökülür, tam gaz basılır. 3 defa marş yapılır. her silindir için tekrarlanır.

 

düşük çıkmış ise

buji deliğinden az yağ dökülür, yükselmilş ise blok/segman, yanı kalmış ise subap/yuvalar dan kaçak olduğu anlaşılır.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
tam prosedürü:
benzin pompa sigortası sökülür, buji sökülür, tam gaz basılır. 3 defa marş yapılır. her silindir için tekrarlanır.
 
düşük çıkmış ise
buji deliğinden az yağ dökülür, yükselmilş ise blok/segman, yanı kalmış ise subap/yuvalar dan kaçak olduğu anlaşılır.
takviye de yapiyor bizim usta abi akü performansı düşüp yanlış veri vermesi diye
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Çağlar Bayur yazdı:

tam prosedürü:

benzin pompa sigortası sökülür, buji sökülür, tam gaz basılır. 3 defa marş yapılır. her silindir için tekrarlanır.

 

düşük çıkmış ise

buji deliğinden az yağ dökülür, yükselmilş ise blok/segman, yanı kalmış ise subap/yuvalar dan kaçak olduğu anlaşılır.

Abi şimdi tam gaz verseydik bu oranlar yükselecek miydi yükselmeyecek miydi? Yani biz en ölü değerleri mi bulduk böyle? Bunun altının çıkma ihtimali yok ancak üstünde bir değer çıkma ihtimali az da olsa var mı denilebilir?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Abi şimdi tam gaz verseydik bu oranlar yükselecek miydi yükselmeyecek miydi? Yani biz en ölü değerleri mi bulduk böyle? Bunun altının çıkma ihtimali yok ancak üstünde bir değer çıkma ihtimali az da olsa var mı denilebilir?

düşük çıksa bi hitimal derdik bu motorda durum iyi, zaten bizim yazdıklarımızı yapan usta aç kalır dükkan kapatır, bizim piyasa maalesef böyle.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...