Okan Tavukcu 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Merhabalar, Bu konuyla alakalı bir çok makale ve bir çok benzer konuları da okuyarak, daha öncede otomatik kullanıcı olarak özellikle DSG şanzımanda en çok yaşanılan problemlerden biri OTOMATİK ŞANZIMAN problemleri. Manuellere göre işçiliği biraz da dikkatli ve sorunsuz yapılması gerektiği için bildiğiniz ustaları kesinlikle değiştirmeyin. Özellikle her işi her modeli yapan değilde OPEL yada hangi modeli kullanıyorsanız mutlaka ona yaptırmanız gerekiyor ki daha sonra size ciddi problemler açabilir. Bu konuda araçlarımız kaç kmde olursa olsun, bu araçlarda KRONİK, SORUNLU, bir durum söz konusu değildir. KRONİK ve SORUNLU olan aslında biz kullanıcılarıyız, çünkü çoğumuz manuel araç kullandıktan sonra trafik vs. nedenlerden dolayı OTOMATİK bizler için büyük kolaylık olmuştur. Bu nedenle aslında OTOMATİK araç nasıl kullanılır, bilmiyoruz. Bunların toplamında bu iş ciddi paralar ödeyerek aldığımız araçlar bize ızdırap haline nasıl geliyor hepimiz bir yerlerde okuyoruz görüyoruz. Bunun için sürekli yaptığımız hataları en aza indirmeliyiz. 1. Aracı çalıştırıp, direk D konumuna alıp direk yola çıkmayın. 2.Araç kış aylarında, çalıştırmadan önce mutlaka klima(ısıtma)yı kontrol edin, direk motora yüklenmesin. 3.(Opel Astra J için söylüyorum ve genelinde genelde böyledir.)Aracımız bildiğiniz gibi beyinli bir araç, Nasıl bir bilgisayarı açtığınızda belirli bir işletim sisteminin açılması zaman alıyorsa, bekleyin araç kendine gelsin, zaten sesinden anlarsınız. 4.Park edilirken; 4.1 FRENE BASIN 4.2 N KONUMUNA ALIN 4.3 EL FRENİNİ ÇEKİN 4.4 P KONUMUNA ALIN 5. Kulaktan duyma yakıt aldığınız petrol istasyonlarından YAKIT TAKVİYESİ- ENJEKSİYON TEMİZLEYİCİ ALMAYIN !!! 6. Yağ bakımı araçlarımızda, çok önemli kesinlikle aksatmayın. 7. Sürekli yakıt değişimi yapmayın OPETE güveniyorsanız OPET - SHELL ise SHELL ( Dizelde ve Benzinde Shell bence en iyisi, bu göreceli kavramdır.) 8. Kış aylarında, Antifriz ölçümünü yaptırın, aracınızı kışa hazırlayın. 9. Aracınıza uygun LASTİK ve EBATINI seçin. 10. Gaza basarken özellikle tam otomatik şanzımanda, ayağınızı sürekli bas çek bas çek şeklinde kullanmayın. Zira manuelde ki gbi düşünün şanzımana verdiğiniz zarar görünüzün önüne gelir. 11. Tam otomatik şanzıman da vites geçişlerini 1-2-3 de çok az minimum seviyede hissedersiniz, aracınızın hızına göre gazı kullanın. DSG şanzımanda daha farklıdır ama o vites geçişlerini hissederek kullanmakta yarar var. Bunlar genel anlamda, çoğumuz günlük hayatımıza göre nasıl bakarsak nasıl alıştırırsak, araçlarımızda o şekilde alışır ve çok sıklıkla bir sorunla karşılaşma ihtimaliniz olmaz. ( Zira( MANUEL 2012 de 0 Km Citroen Nemo Combi 1.4 HDİ SX Plus şuan ortalama 150.000km de geçen sene kış ayından ağır bakımları yapıldı, yaşıtlarına göre saat gibi motoru var. Nakliye için kullanıyoruz.) Ayrıca nacizane tavsiyem, BENZİNLİ araç aldıysanız LPG taktırmayın, taktıracaksanız benzinli araç almayın. Çünkü HONDA'da ki gibi fabrikasyon olsaydı, korkmayın alın derdim ama LPG sonradan takıldığında ne kadar uyumlu olursa olsun, Bakımlarını bir defa aksatttığınız da büyüyen sorunla karşılaşıyorsunuz. En önemlisi O ÖTEN EMNİYET KEMERİMİZİ TAKALIM , uzun kısa mesefe fark etmez !! Bunun altına sizlerinde tavsiyesini alarak , konuyu büyütebiliriz. Katıldığınız ve ya katılmadığınız konuları tartışabiliriz. Hepinize belasız, kazasız sürüşler dilerim. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 1. Aracı çalıştırıp, direk D konumuna alıp direk yola çıkmayın. 1 numaralı maddede aracı d ye alıp yola çıkmayın demişsiniz, yani önce P den R ye sonra N ye sonra D ye mi alın demek istediniz? (aralarda bekleme yaparak) 1 2 Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 (düzenlendi) 4. madde bana bariz saçma geliyor.Nedeni şu biz N yani boşa alıp el frenini çekiyoruz iyi güzel sonra P ye almak için tekrar R yani geri vitesten geçmek zorunda kalıyor araç yani vites tekrar yüke biniyor,sonra tekrar P ye alıyoruz.Yani pek bir mantığı yok hatta daha sakıncalı gibi geliyor bana. Benim aracımda ayağım frende durduktan sonra aracı P ye aldığımda zaten otomatik olarak araç el freni çekiyor yani ayak henüz frende iken el freni çekilmiş oluyor.Vites zaten P komununa gelince otomatik olarak kendini boşa alıyor. Bana göre bu uygulama gereksiz. 16 Aralık 2020 tarihinde Ahmet Türedi tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Okan Tavukcu 16 Aralık 2020 Yazar Paylaş 16 Aralık 2020 Mustafa Karaca yazdı: 1. Aracı çalıştırıp, direk D konumuna alıp direk yola çıkmayın. 1 numaralı maddede aracı d ye alıp yola çıkmayın demişsiniz, yani önce P den R ye sonra N ye sonra D ye mi alın demek istediniz? (aralarda bekleme yaparak) Aracı çalıştırdığınızda belirli bir durumdaysanız özellikle park esnasından çıkarken bazen dikkat ettiyseniz küt diye bir ses çıkar denk geldiyseniz. Bazen olur bu yüzden uzmanlar ya da servistekiler genelde fevri davranmayın diyor bu konuda. Yani P KONUMUNDAYKEN HIZLA D ye çekmeyin. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Okan Tavukcu yazdı: 4.Park edilirken; 4.1 FRENE BASIN 4.2 EL FRENİNİ ÇEKİN 4.3 N KONUMUNA ALIN 4.4 P KONUMUNA ALIN burada eksiklik var Ahmet Türedi yazdı: 4. madde bana bariz saçma geliyor.Nedeni şu biz N yani boşa alıp el frenini çekiyoruz iyi güzel sonra P ye almak için tekrar R yani geri vitesten geçmek zorunda kalıyor araç yani vites tekrar yüke biniyor,sonra tekrar P ye alıyoruz.Yani pek bir mantığı yok hatta daha sakıncalı gibi geliyor bana. Benim aracımda ayağım frende durduktan sonra aracı P ye aldığımda zaten otomatik olarak araç el freni çekiyor yani ayak henüz frende iken el freni çekilmiş oluyor.Vites zaten P komununa gelince otomatik olarak kendini boşa alıyor. Bana göre bu uygulama gereksiz. park edilirken 1. frene basılır 2. araç N ye alınır 3. el freni çekilir 4. ayak freni bırakılır 5. araç P ye alınır doğru olan bu şekilde olmasıdır. aracın kayma yükü el frenine bindirilmiş olur şanzımana yük bindirilmez. Okan Tavukcu yazdı: Aracı çalıştırdığınızda belirli bir durumdaysanız özellikle park esnasından çıkarken bazen dikkat ettiyseniz küt diye bir ses çıkar denk geldiyseniz. Bazen olur bu yüzden uzmanlar ya da servistekiler genelde fevri davranmayın diyor bu konuda. Yani P KONUMUNDAYKEN HIZLA D ye çekmeyin. oradaki küt diye gelen sesin sebebi hızlı ve ya yavaş çekmek değil. park ederken araç viteste yükte bırakıldığı için olur. eğer yukarıda sıraladığım işlemleri yaparsanız kütleme olmaz 2 1 Yorum bağlantısı
Okan Tavukcu 16 Aralık 2020 Yazar Paylaş 16 Aralık 2020 (düzenlendi) Ahmet Türedi yazdı: 4. madde bana bariz saçma geliyor.Nedeni şu biz N yani boşa alıp el frenini çekiyoruz iyi güzel sonra P ye almak için tekrar R yani geri vitesten geçmek zorunda kalıyor araç yani vites tekrar yüke biniyor,sonra tekrar P ye alıyoruz.Yani pek bir mantığı yok hatta daha sakıncalı gibi geliyor bana. Benim aracımda ayağım frende durduktan sonra aracı P ye aldığımda zaten otomatik olarak araç el freni çekiyor yani ayak henüz frende iken el freni çekilmiş oluyor.Vites zaten P komununa gelince otomatik olarak kendini boşa alıyor. Bana göre bu uygulama gereksiz. Aracınızı servise götürdüğünüzde sorun nasıl olması gerektiği konusunda söylerler -Vites "D" konumundayken ayağımızı frene basıp el frenini çekiyoruz ama ayağımız hala frende - Ayağımız hala frendeyken ve el freni çekikken vitesi "N" konumuna alıyoruz. ( böylece şanzıman boşta kalıyor) - Ayağımızı frenden kaldırıyoruz ve "P" konumuna alıyoruz. Dediğim gibi zaten diğer arkadaşlar yada kullanlar ne diyecek, bakalım görelim. Herkese mantıklı gelmeyebilir. Ama araştırmalar bu yönde Mehmet Kazancıoğlu yazdı: burada eksiklik var park edilirken 1. frene basılır 2. araç N ye alınır 3. el freni çekilir 4. ayak freni bırakılır 5. araç P ye alınır doğru olan bu şekilde olmasıdır. aracın kayma yükü el frenine bindirilmiş olur şanzımana yük bindirilmez. oradaki küt diye gelen sesin sebebi hızlı ve ya yavaş çekmek değil. park ederken araç viteste yükte bırakıldığı için olur. eğer yukarıda sıraladığım işlemleri yaparsanız kütleme olmaz Düzeltelim sıralamayı... Mühim olan birilerine yararımız olsun. 16 Aralık 2020 tarihinde Okan Tavukcu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Evet.. 4.3,5 freni bırakın 4.4 P konumuna alın olmalı. 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Aracı park edecekken frene basıp, N'ye alınca ve el frenini çekince şanzımana herhangi bir yük bindirmemiş oluyorsunuz, Özellikle yokuş aşağı ya da yokuş aşağı park durumunda bu iş önemli. Aracın yükü el freninde. Sonra P'ye alınca şanzıman zarar görmemiş oluyor. Aksini deneyip doğrudan P'ye alıp bırakırsanız, araç ilk kalkışta zorlanıyor, deneyin görün. Bu arada N'den P'ye alırken arada R yani geri vites var ama, vitesin mandalına basılı tuttuğunuzda sıkıntı olmayacaktır bence... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Okan Tavukcu yazdı: Aracı çalıştırdığınızda belirli bir durumdaysanız özellikle park esnasından çıkarken bazen dikkat ettiyseniz küt diye bir ses çıkar denk geldiyseniz. Bazen olur bu yüzden uzmanlar ya da servistekiler genelde fevri davranmayın diyor bu konuda. Yani P KONUMUNDAYKEN HIZLA D ye çekmeyin. Ne kadar yavaş çekersen çek küt diyecek ise der. Sizin belki demek istediğini çeker çekmez gaza basıp roketleme gitmeyin demek idi. H.Cenk Bayrakçı yazdı: Aracı park edecekken frene basıp, N'ye alınca ve el frenini çekince şanzımana herhangi bir yük bindirmemiş oluyorsunuz, Özellikle yokuş aşağı ya da yokuş aşağı park durumunda bu iş önemli. Aracın yükü el freninde. Sonra P'ye alınca şanzıman zarar görmemiş oluyor. Aksini deneyip doğrudan P'ye alıp bırakırsanız, araç ilk kalkışta zorlanıyor, deneyin görün. Bu arada N'den P'ye alırken arada R yani geri vites var ama, vitesin mandalına basılı tuttuğunuzda sıkıntı olmayacaktır bence... katırtı kuturtu çok fena oluyor. 2 Yorum bağlantısı
Okan Tavukcu 16 Aralık 2020 Yazar Paylaş 16 Aralık 2020 Mehmet Göktürk yazdı: Ne kadar yavaş çekersen çek küt diyecek ise der. Sizin belki demek istediğini çeker çekmez gaza basıp roketleme gitmeyin demek idi. Evet dediğiniz gibi, açıkcası ben anladığım gibi yazdığım için sizin gibi bilgili ve tecrübeli abilerimizin görüşleri mutlaka bizler için önemlidir. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 klima ve motora yüklenme konusunu ben ayrıca anlamadım. klimanın otomatikte olmasının bir sıkıntısı yok yaz kış. araçlar çok eski ve ayarsız değilse (ki o kadar eski araçta klia pek olmuyor) soğukta klima devresinin açık olması nedeniyle motorda bir stabilite bozukluğu yaşanmaz. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Yazılanlar sadece otomatik için degil de tüm araçlara yönelik olmuş.Sondan bir önceki lpg kısmına katılmıyorum. Benzin lpg dizel hibrit elektrik hangisini kullanırsan kullan bakımını aksatırsan sorun yaşarsın. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Bu başlıktaki yazıyı Okan arkadaşımızın gelen yorumlar doğrultusunda revize etmesi mümkün müdür? SOnrası için internette kaynak olur. Yanlış bilgi olmasın. Ayrıca bas çek kullanımını biraz daha net açıklamak lazım. trafikde dur kalkları, beklemeleri, rampaları açıklamak lazım. manevra sırasında geri alırken D den R ye geçme süresini tam durmadan geriye atılıp atılamayacağını durduktan sonra biraz beklenmezse türbinlide ne olduğunu yazmak lazım olabilir. yağlı ve yağsızların yağ kontrolu. yağ kontrolu için motorun ve şanzımanın sıcak olması gerektiği vs. Ayrıca DSG demeyelim çift kavramalı şanzımanlar diyelim. Arıza çok sayılmaz aslında araç çok biraz mesele o. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 P konumu ile N konumu arasındaki şanzıman açısından fark nedir. P de zaten vites boşta olmuyor mu? Yokuşta D de frene basarak stop edip P ye çekilmediği sürece şanzımana nasıl yük binecek? Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Erhan Doruk yazdı: P konumu ile N konumu arasındaki şanzıman açısından fark nedir. P de zaten vites boşta olmuyor mu? Yokuşta D de frene basarak stop edip P ye çekilmediği sürece şanzımana nasıl yük binecek? vites P de boş olmuyor kilitleniyor. yani P deki aracı hareket ettiremeyiz. eğer aracı frene basıp N ye alıp el freni çekip ayak frenini bırakmadan P ye alırsak ayak frenin bıraktığımızda araç eğime doğru hafif hareketlenir, bu da dişlilerin bir birine baskı yapmasına zamanla aşındırmasına neden olur ve aracı hareket ettirmek istediğimiz zaman küt diye vuruntu yapar veya zor P den zor çıkar vuruntu nedenlerinden bir tanesi budur. ayrıca yarı otomatik yani robotize şanzımanlarda kolun konumu olması gereken yerde kalamayacağı için aracın beyni karışır veya robot kollar aşınır (DSG) de ki en büyük sorun genelde bu oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 (düzenlendi) El freni çekikken frene basmadan P ye direkt nasıl alıyorsunuz. burdan bir yanlış anlaşılma var yada ben yanlış anladım. 16 Aralık 2020 tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Ümit Türk yazdı: El freni çekikken frene basmadan P ye direkt nasıl alıyorsunuz. burdan bir yanlış anlaşılma var yada ben yanlış anladım. neden frene basmak gerekli araç sabit duruyor ise istediğiniz gibi vitesleri hareket ettirebilirsiniz mandal olan vites kollarında. mandalsız olan yarı otomatiklerde ise aracı durdurdunuz frene basarak vitesi N ye aldınız, el frenini çektiniz freni bırakıp aracın yükünü el frenine verdikten sonra vitesi hareket ettirmek için tekrar frene basmak gerekecektir vites kolunun hareketi için ancak yük el freninde kalır fren sadece hareket mandalını açmak için kullanılabilir. Yorum bağlantısı
İsa Erdoğan 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Mehmet Kazancıoğlu yazdı: burada eksiklik var park edilirken 1. frene basılır 2. araç N ye alınır 3. el freni çekilir 4. ayak freni bırakılır 5. araç P ye alınır doğru olan bu şekilde olmasıdır. aracın kayma yükü el frenine bindirilmiş olur şanzımana yük bindirilmez. oradaki küt diye gelen sesin sebebi hızlı ve ya yavaş çekmek değil. park ederken araç viteste yükte bırakıldığı için olur. eğer yukarıda sıraladığım işlemleri yaparsanız kütleme Doğrusu bu şekilde olmalı. 1 Yorum bağlantısı
Ersev Kaya 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Bir de yaz -kış lastik değiştirirken, araç lift'ten indikten sonraki kütlemeye bir çözüm bulun n'olur? O an sanki canımı alıyorlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Ersev Kaya yazdı: Bir de yaz -kış lastik değiştirirken, araç lift'ten indikten sonraki kütlemeye bir çözüm bulun n'olur? O an sanki canımı alıyorlar. tabanca ile sıkmasınlar lastikleri el ile sıksınlar Yorum bağlantısı
Önder Özcan 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Ümit Türk yazdı: El freni çekikken frene basmadan P ye direkt nasıl alıyorsunuz. burdan bir yanlış anlaşılma var yada ben yanlış anladım. Frene basmadan D den P ye geçer. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Önder Özcan yazdı: Frene basmadan D den P ye geçer. Yanlışın olmasın abi? Frene basmazsan araç ilerler d'de. Mehmet Kazancıoğlu yazdı: park edilirken 1. frene basılır 2. araç N ye alınır 3. el freni çekilir 4. ayak freni bırakılır 5. araç P ye alınır doğru olan bu şekilde olmasıdır. aracın kayma yükü el frenine bindirilmiş olur şanzımana yük bindirilmez. Ben de böyle yapıyorum. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Sani Gerşon yazdı: Yanlışın olmasın abi? Frene basmazsan araç ilerler d'de. Stop ettiğimizi varsaymıştım. Bazen aceleden D de kapatıyorum da 😅 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Mehmet Kazancıoğlu yazdı: burada eksiklik var park edilirken 1. frene basılır 2. araç N ye alınır 3. el freni çekilir 4. ayak freni bırakılır 4.5 ayak frenine tekrar basılır 5. araç P ye alınır 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts