İçeriğe Yönlendir

Audi A3 Başına Gelenler.


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Alman arkadaşımız, Bp yakıtın 1 depoda 66 km ek menzil sunan mazotunu test etmek ister. 1700 km yol yapacak , fakat 909 kmde deniz kenarında mola verir. Ayağını suya sokar,  oynar zıplar arabaya döner . Kontak açar ama akü bitmiş. Dizel motor çalışmıyor. Audi a3 gibi dizel bir arabanız var. 909 km uzun yol yapmış. Burda teorik olarak akü boş bile yola çıksa , 909 km sonunda akünün full + full olması beklenirdi. Bu audi uzun yoldan sonra neden aküsü bitmiş olabilir. Uzmanlar bunuda cevaplasın.  Çok önemli bilmediğimi zbir detay varsa bilgilenelim. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

dinamik akü şarj programı adam gibi kullanan hipermilci olmayan için çalışıyor. 

 

Arabanın orjinal donanımı olmayan , araba da kontak açık olmadığı halde çalışır vaziyette olan tablet ekran aküyü bitirmiş olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Zafer Oflu
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabanın orjinal donanımı olmayan , araba da kontak açık olmadığı halde çalışır vaziyette olan tablet ekran aküyü bitirmiş olabilir mi?

Normalde bitirmemesi lazım ancak bir yerinde kaçak veya şarj dinamosu konjektörü düzgün çalışmıyor ise olabilir

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Zafer Oflu yazdı:

Normalde bitirmemesi lazım ancak bir yerinde kaçak veya şarj dinamosu konjektörü düzgün çalışmıyor ise olabilir

 

Audi gibi bir arabada konjektör arızası ikazı mutlaka olmasını beklerdim. Çünkü Cruze 3 konjektöründe ayrı ayrı arıza kodu var.  

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Şarj dinamosu bozuk belki.

 

Bendeki derme arabada bile alternatöre ait onlarca arıza kodu var. Audi gibi bir arabada bu tip  bir ön uyarı olmaması beni üzer. Alternatörden çok, sistem kapalı aracta Vampir Drain dedikleri olayın yaşanıyor olabilir. 

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabanın orjinal donanımı olmayan , araba da kontak açık olmadığı halde çalışır vaziyette olan tablet ekran aküyü bitirmiş olabilir mi?

1 yıldan fazladır kendi aracımda kullanıyorum android teyp bir sorunla karşılaşmadım ve araç zaten bir süre sonra kendi elektrik sistemini kapatıyor. + olarak orjinal teyp kontakta anahtar yokkende çalışıyordu açma tuşuna basında(30 dk cıvarı) bu kontaksız çalışmıyor(1 kademede olsa anahtar çevrilmiş olmalı) geçen kış 3 gün kar altında yattı ve tek marşla çalıştı.

2010 önceki jettalarda orjinal teyp değişince akü bitme sorunu olabiliyor(takılan farklı yeni bir orjinal teyp olsa bile) a3 tede böyle bir durum olmuş olabilir belki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Adam Audi A3 ile 3,5 litre dizel yaktı. Saate 90 km hıza sabitledi. Aküsü boştu ve yanında birde yolcusu vardır. Bb Ultimade mazot ile 1627 km yol yapmış. 

Daha ucuz mazot kullanarak  aynı şekilde 90 km hıza sabit, aküsü dolu ve yalnız yaptığı yolculukta ise 1555 km yol yapmış 3,6 litre yakmış. 

 

Yani Bp nin yakıtının etkili olduğunu kanıtlamış. Üstelik boş akü ve 1 yolcu ile bunu başarmış.  

Alternatör 1,8 kw motordan güç çalıyor + 75 kilo yolcuyu sayarsak bence başarılı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Selim Bilgin yazdı:

 

:D 

 

Bunu ben hep hissederim. sakin düz kullanınca alternatör şarja girmiyor. yavaşlarken giriyor. 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Umarım aracı garanti dahilindedir ya da garanti uzatmaya bolca para dökmüştür :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

arıza ayağın hangi suya girdiğine bakmaz. adı üstünde beklenmedik hadise. 750 avro yollasın alman arkadaşa yatdımcı olayım

Ali Darbaz yazdı:

Audi gibi bir arabada konjektör arızası ikazı

gibi drrken? 1974 model 124 te de aynı arıza kontrolü var

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Zafer Oflu
Ali Darbaz yazdı:

 

Audi gibi bir arabada konjektör arızası ikazı mutlaka olmasını beklerdim. Çünkü Cruze 3 konjektöründe ayrı ayrı arıza kodu var.  

 

Bendeki derme arabada bile alternatöre ait onlarca arıza kodu var. Audi gibi bir arabada bu tip  bir ön uyarı olmaması beni üzer. Alternatörden çok, sistem kapalı aracta Vampir Drain dedikleri olayın yaşanıyor olabilir. 

Normalde şarj dinamosu arızlı olduğunda akü lambası yanar göstergede, ancak bir aracımda yeterli akımı göndermediği halde (akü lambası yanmıyordu) aküyü bitirmişti. Sonrasında konjektörü değişince sorun çözüldü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

gibi drrken? 1974 model 124 te de aynı arıza kontrolü var

 

Üstün Alman mühendisliği arıza ikazını koyar ama yanmasına gerek kalmaz diyor.

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

Üstün Alman mühendisliği arıza ikazını koyar ama yanmasına gerek kalmaz diyor.

gizli ikaz... görünürse anlamı kalmıyordur?

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

gizli ikaz... görünürse anlamı kalmıyordur?

 

Bilmiyorum, küçük Audi bunlar her şey olabilir. A6'da olay farklı.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

Bilmiyorum, küçük Audi bunlar her şey olabilir. A6'da olay farklı.

a3 ün far merceği bile röno ile aynı.. A6 başka bir dünya

Ali Darbaz yazdı:

Yani Bp nin yakıtının etkili olduğunu kanıtlamış.

yolda trafikte, 8888 adet değişken ile  0.1 lt /100km az yakınca,yutubtaki kanıta ikna oldu isen sorun yok.

ben aytemiz diseli ile 3lt/100km yaktım, bagaj da dolu

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

C5
Akü zayıfsa 13,8 ile düzenli şarj yapıyor.
Akü doldukça voltaj düşüyor. Akü dolunca 13 volta kadar çekiyor.
Akü boşken farlar ısıtıcılar kapalı ise gazı kesip cutoff a girince 15,2 volt ile başlayan üretim de akü doldukça 14,8 e kadar düşüyor.
Far açık, ısıtıcılar açık ise zaten 13,8 i geçmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Burda tipik alternatörler var. Adam 90 sabit giderken 1300 devir atıyor. Alternatör 100 amperlik bile olsa 1300 devirde rahat 80 amper üretmesi gerek. 80 amperin arabaya fazla fazla yetmesi lazım

 

Screen-Shot-2019-05-28-at-8.31.03-AM.png

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu aracın çalışma ve elektrik üretim sürecinde bir hata olduğunu sanmıyorum. Bozulmuş bu akü.
Flaman kesmiştir.

Ben de focus ile 600 km gittim, kontağı kapattım ve bir daha çalışmadı, takviye ile çalıştırıp akü almaya gitmiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

C5
Akü zayıfsa 13,8 ile düzenli şarj yapıyor.
Akü doldukça voltaj düşüyor. Akü dolunca 13 volta kadar çekiyor.
Akü boşken farlar ısıtıcılar kapalı ise gazı kesip cutoff a girince 15,2 volt ile başlayan üretim de akü doldukça 14,8 e kadar düşüyor.
Far açık, ısıtıcılar açık ise zaten 13,8 i geçmiyor.

 

Abi uzun yolda akü biter mi? C5 ile uzun yola gittinmi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

motorinin fiyatı çok güzel 1.3 birim. ben olsam basar giderim ki akü şarj olsun 😉

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Üstün dünya da eşi benzeri olmayan teknoloji harikası GM üretimi Astra aracım bir gün tık dedi çalışmadı. Günlük kullanılıyordu üstelik. Hiçbir arıza kodu vs de yoktu, tam öncesinde sinyaller sapıttı kadran sapıttı falan başka belirti vermedi. Belki Ruselheim Almanya üretimi olduğundan olabilir.

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ha aklıma geldi. Kayınbiraderim Golf V almıştı ve aldıktan 1 hafta sonra Çorum dan Rizeye 650 km yol geldi. Araç ertesi gün çalışmadı. Hiçbir arıza belirti vs vs yoktu. Akü aldık yolda nolur nolmaz diye. Dönüş yolunda sorun olmadı. Sorunu bulamadık ya.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...