Ali Darbaz 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Merhaba Bu güzel videoda , arabanızın alternatörünü simule etmişler. Sonuc olarak rölanti devrinde alternatöre yük binde , alternatör regülatörü yanıyor. Rölanti devrinde elektrik sistemine yüklenmemekte fayda var. Test düzeneğinde Türk malı elektrik motoru var. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Aralık 2020 Yazar Paylaş 20 Aralık 2020 Bu Video izledikten sonra arabaya büyük takmanın hatalı bir düşünce olduğuna karar verdim. Günümüz arabalarında genele japon arabalarında aküler küçük oluyor. Çok mantıklı bir sebebden dolayı akü küçük oluyor Akü ne kadar büyük ise şarj süresi okadar uzuyor. Şarj süresi uzun olursa alternatör regülatörü aşırı ısınıp bozulabiliyor. Küçük akü olunca şarj süreside kısa oluyor. Alternatör ısınıp harap olacak kadar şarj etmiyor. Yorum bağlantısı
Ali Gök 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 alternatörle uğraştığın kadar covidle uğraşsaydı aşıyı bulurdun bizde rahat ederdik 4 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Aralık 2020 Yazar Paylaş 20 Aralık 2020 Ali Gök yazdı: alternatörle uğraştığın kadar covidle uğraşsaydı aşıyı bulurdun bizde rahat ederdik Youtube girince hep önüme çıkıyor, araştırmayı bırakmıştım. 80 lik akü takayım diyordum. Ama tekrar 55 lik akü alayım geçeyim moduna giridim. Yorum bağlantısı
Ali Gök 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Akü bitince akücüye gidip şuna bir akü tak de yeterli bence onlar takıyor hemen bidahada umrunda olmasına gerek yok bence şu covid aşısına yönel de kurtulalım çareyi bul Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Aralık 2020 Yazar Paylaş 20 Aralık 2020 Ali Gök yazdı: Akü bitince akücüye gidip şuna bir akü tak de yeterli bence onlar takıyor hemen bidahada umrunda olmasına gerek yok bence şu covid aşısına yönel de kurtulalım çareyi bul Yeni yeni şeyler öğreniyom . Adam çift alternatör bağladığı motoru ile, 300 amperlik lityum bataryayı 88 dakikada şarj etti. Biz boşa 2 saat motor çalıştırıyoruz, yolu barkı uzatıyoruz. Tek alternatör ile halbuki 55 amperlik aküyü 30dakikada fullemek mümkün. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 ncap videoları izleme, arabayı satıp otobüse binersin ? 2 Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Videoda lityum akülerin düşük devirlerde bile yüksek akım çekebildiği için alternatörün yüksek ısılara çıkabileceğini anlatıyor. Bildiğim kadarıyla lüks arabalarda lityum aküler kullanılmakta. Üreticiler de önlemini illaki almışlardır. Geleneksel kurşun-asit akülerde sorun yaşanmadığını söylüyorlar. Araçların orijinal aküler değiştirileceği zaman orijinal ile aynı AH değerinde akü bulunsa da CCA değerleri oldukça düşük oluyor. Haliyle daha CCA'yı tutturabilmek için yüksek AH değerli akü almak zorunda kalıyoruz. Aracın orijinalinde kullanılan aküden daha yüksek amper değerli akü kullanılması durumunda alternatörün biraz daha fazla kullanılacağı ve yıpranacağı söylenmekte. Ancak, yabancı kaynaklarda bunun önemsenmeyecek kadar az bir yıpranma olacağı belirtiliyor. Buradan ustalara sormak istiyorum, aracımın orijinal aküsünde 590 A CCA değeri var, 540 A CCA değeri olan akü taktığımda marş esnasında bir sorun yaşar mıyım? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Bence videoda asıl odaklanmanız gereken, alternatörün verimliliği. %50 verimliymiş ki, bu çok ama çok kötü. Çok daha verimli bir alternatör olsa, yakıt ekonomisi çok daha iyi olabilir araçlarımızda. Ayrıca yaydığı ısıdan ötürü çevreye olan zararını da unutmamak lazım. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Bu Video izledikten sonra arabaya büyük takmanın hatalı bir düşünce olduğuna karar verdim. Günümüz arabalarında genele japon arabalarında aküler küçük oluyor. Çok mantıklı bir sebebden dolayı akü küçük oluyor Akü ne kadar büyük ise şarj süresi okadar uzuyor. Şarj süresi uzun olursa alternatör regülatörü aşırı ısınıp bozulabiliyor. Küçük akü olunca şarj süreside kısa oluyor. Alternatör ısınıp harap olacak kadar şarj etmiyor. Yanlış mantık. Kaan Karakaya yazdı: Videoda lityum akülerin düşük devirlerde bile yüksek akım çekebildiği için alternatörün yüksek ısılara çıkabileceğini anlatıyor. Bildiğim kadarıyla lüks arabalarda lityum aküler kullanılmakta. Üreticiler de önlemini illaki almışlardır. Geleneksel kurşun-asit akülerde sorun yaşanmadığını söylüyorlar. Araçların orijinal aküler değiştirileceği zaman orijinal ile aynı AH değerinde akü bulunsa da CCA değerleri oldukça düşük oluyor. Haliyle daha CCA'yı tutturabilmek için yüksek AH değerli akü almak zorunda kalıyoruz. Aracın orijinalinde kullanılan aküden daha yüksek amper değerli akü kullanılması durumunda alternatörün biraz daha fazla kullanılacağı ve yıpranacağı söylenmekte. Ancak, yabancı kaynaklarda bunun önemsenmeyecek kadar az bir yıpranma olacağı belirtiliyor. Buradan ustalara sormak istiyorum, aracımın orijinal aküsünde 590 A CCA değeri var, 540 A CCA değeri olan akü taktığımda marş esnasında bir sorun yaşar mıyım? 590 550 çok oynamaz ama 400-600 gibi sayılar farkeder. Ali Darbaz yazdı: Yeni yeni şeyler öğreniyom . Adam çift alternatör bağladığı motoru ile, 300 amperlik lityum bataryayı 88 dakikada şarj etti. Biz boşa 2 saat motor çalıştırıyoruz, yolu barkı uzatıyoruz. Tek alternatör ile halbuki 55 amperlik aküyü 30dakikada fullemek mümkün. Öyle yüklenilmez alternatöre. Yükleneceksen büyük alternatör takılır. 150A. Regülatör bozulması için kısa devrede durması lazım. öyle bir olay yok anormal şartlar üretilmemeli. 2 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Sani Gerşon yazdı: Bence videoda asıl odaklanmanız gereken, alternatörün verimliliği. %50 verimliymiş ki, bu çok ama çok kötü. Çok daha verimli bir alternatör olsa, yakıt ekonomisi çok daha iyi olabilir araçlarımızda. Ayrıca yaydığı ısıdan ötürü çevreye olan zararını da unutmamak lazım. 45ah yerine 60 ah takınca altrenatöre yük gelecek sanılıyor videodan izleyince. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: 45ah yerine 60 ah takınca altrenatöre yük gelecek sanılıyor videodan izleyince. Videoda asıl anlatılmak istenen ile Ali bey'in anladığı şeyler farklı sanırım. Videoda Lityum bataryanın şarjıyla kontrol ünitesi olmazsa alternatörün bozulabileceği anlatılmış. Zira çektiği akımı sınırlamıyormuş. Ali bey ise çok yüklenirsek patlar diyor ancak zaten araçta lion akü kadar yüklenemiyoruz zira 90ah akım çekmek çok mümkün değil araçlarımızda. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Alternatör büyürse motora binen yük artar, tüketim artar diye düşünüyorum, yanlış mı? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Aralık 2020 Yazar Paylaş 20 Aralık 2020 Benim aklım direk arabayı %100 kullanmaya gitti. Tasarrufu bırakıp, öncam buhu çözme, farlar, ön arka sisler, klima kompresörü, kondensör fanı, çakmak şarjı kullanımı vs vs hepsi açık gezilse alternatörü çok zorlarım. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Sani Gerşon yazdı: Videoda asıl anlatılmak istenen ile Ali bey'in anladığı şeyler farklı sanırım. Videoda Lityum bataryanın şarjıyla kontrol ünitesi olmazsa alternatörün bozulabileceği anlatılmış. Zira çektiği akımı sınırlamıyormuş. Ali bey ise çok yüklenirsek patlar diyor ancak zaten araçta lion akü kadar yüklenemiyoruz zira 90ah akım çekmek çok mümkün değil araçlarımızda. Bir videoda 1/10 ile şarj edilir diyordu, yani 70 Ah bir akü 7 amper ile sarj edilmeli diyordu (evde güç kaynağı ile şarj) yanlış bilmiyorsam benim alternatör 120A, PTC li modellerde 150A var. Nereye gidiyor bu kadar akım araçta çalışan birşey yokken. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Evren Erakçora yazdı: Alternatör büyürse motora binen yük artar, tüketim artar diye düşünüyorum, yanlış mı? Yanlış diyelim. Akım çekmezsen yatakların sürtünmesi ile sınırlı. Ahmet İhsan Akşen yazdı: Bir videoda 1/10 ile şarj edilir diyordu, yani 70 Ah bir akü 7 amper ile sarj edilmeli diyordu (evde güç kaynağı ile şarj) yanlış bilmiyorsam benim alternatör 120A, PTC li modellerde 150A var. Nereye gidiyor bu kadar akım araçta çalışan birşey yokken. Gitmiyor bir yere üretilmiyor. Arabanın 100 beygir olması gibi düşün. 10da bir şarj maksimum değerdir. Daha yavaş da şarj edebilirsin. Sani Gerşon yazdı: Videoda asıl anlatılmak istenen ile Ali bey'in anladığı şeyler farklı sanırım. Videoda Lityum bataryanın şarjıyla kontrol ünitesi olmazsa alternatörün bozulabileceği anlatılmış. Zira çektiği akımı sınırlamıyormuş. Ali bey ise çok yüklenirsek patlar diyor ancak zaten araçta lion akü kadar yüklenemiyoruz zira 90ah akım çekmek çok mümkün değil araçlarımızda. Hangi geri zekalı akım sınırlaması olmadan lityumu şarja bağlar? 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Sani Gerşon yazdı: Videoda asıl anlatılmak istenen ile Ali bey'in anladığı şeyler farklı sanırım. Videoda Lityum bataryanın şarjıyla kontrol ünitesi olmazsa alternatörün bozulabileceği anlatılmış. Zira çektiği akımı sınırlamıyormuş. Ali bey ise çok yüklenirsek patlar diyor ancak zaten araçta lion akü kadar yüklenemiyoruz zira 90ah akım çekmek çok mümkün değil araçlarımızda. olabilir, ikna olmuşsa sorun yok Mehmet Göktürk yazdı: Hangi geri zekalı akım sınırlaması olmadan lityumu şarja bağlar? yutbr olmanın birincil şartı diyelim 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Aralık 2020 Yazar Paylaş 20 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: olabilir, ikna olmuşsa sorun yok yutbr olmanın birincil şartı diyelim Akü büyük olunca, şarj için gereken süre uzar. Sürenin uzaması alternator sıcaklığını artırır. Küçük akü olsa doldurması kısa sürer ısınmadan şarj keser. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Akü büyük olunca, şarj için gereken süre uzar. Sürenin uzaması alternator sıcaklığını artırır. Küçük akü olsa doldurması kısa sürer ısınmadan şarj keser. test ortamımız: 1 adet baraj 1 adet bardak 1 adet damacana barajdan ve damacandan aynı büyüklükte olan 1 bardak su alıp içtin, barajın ve damacanın harcanan suyu geri kazanım süresi farkı ne olur? 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Aralık 2020 Yazar Paylaş 20 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: test ortamımız: 1 adet baraj 1 adet bardak 1 adet damacana barajdan ve damacandan aynı büyüklükte olan 1 bardak su alıp içtin, barajın ve damacanın harcanan suyu geri kazanım süresi farkı ne olur? Abi araba yüzde oranından şarja geciyor. 45 amp akünün yüzde 80ni ile 60 lık akünün yüzde 80ni farklı değerlere sahip. Arabanın açıklaması net şekilde %80 altına düşerse şarj başlar diyor. İ Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Akü büyük olunca, şarj için gereken süre uzar. Sürenin uzaması alternator sıcaklığını artırır. Küçük akü olsa doldurması kısa sürer ısınmadan şarj keser. Ali hiç dinamolu bisiklet kullandın mı? ya da jeneratöre matkap bağlayıp vın vın jeneratörün yanında jenratörün gaz kolunun kendi kendine değiştiğini gözlemledin mi? Gözlemlemedi isen üçüncü deney önereceğim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: 45 amp akünün yüzde 80ni ile 60 lık akünün yüzde 80ni farklı değerlere sahip. Arabanın açıklaması net şekilde %80 altına düşerse şarj başlar diyor. açıklamadaki yüzde değeri volt, amp dediğin ve aslında Ah olan değer ise akünün saat başına verebileceği max akım. biri portakal diğeri muz, yakınlıkları ise sadece aynı manvda bulunmaları. vesile ile elma turtasına bayılırm gece gece iş çıkarma başımıza Mehmet Göktürk yazdı: hiç dinamolu bisiklet kullandın mı bisikleti ters çevirip pedalı çevirirken dinamo çıkışlarına dil değersek? 9V pil kesmeyince? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: açıklamadaki yüzde değeri volt, amp dediğin ve aslında Ah olan değer ise akünün saat başına verebileceği max akım. biri portakal diğeri muz, yakınlıkları ise sadece aynı manvda bulunmaları. vesile ile elma turtasına bayılırm gece gece iş çıkarma başımıza bisikleti ters çevirip pedalı çevirirken dinamo çıkışlarına dil değersek? 9V pil kesmeyince? çalışıyo mu diye mi bakıyoz? Daha gaddar devreler var Servet de bilir. Kıyıda köşede bi bobin varsa araçtan çıkma..... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Mehmet Göktürk yazdı: çalışıyo mu diye mi bakıyoz çoçuğuz... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Aralık 2020 Paylaş 20 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: çoçuğuz... Yüzümüzü ıslatıp kızkaçıran sürer miydiniz? gece iskelet gibi parlar. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts