İçeriğe Yönlendir

2013 Jetta Tamir Edilemeyen DSG Mekatronik Arızası


Reşit Berke Can Koltukoğlu

Recommended Posts

Reşit Berke Can Koltukoğlu

Gerçekten çok mağdur olduğumuz bir konuyu belirtmek isterim ve çözüm odaklı yardımlarınızı bekliyorum. İlk olarak aracım vites yerinde tamir işareti yanıp sönüyordu ve araç kendini yolda giderken boşa alıyordu bende n'ye atıp geri d'ye aldığımda devam ediyordum yada kapatıp açıyordum aracı motor arızada veriyordu ilk gittiğim usta gaziantep'te 2000 tl'ye alt gövde ve iç gövdeyi değiştirdi mekatronikte hidrolik pompa arızası yazıyordu sorun 1 ay çözüldü sıkıntı yaşatmadı daha sonra tekrar aynı olay yaşandı bu sefer 1100 tl vererek mekatronik 8 adet valf varmış bunların 6 sını değiştirdi ve sorun 1 aylığına yine çözüldü yine sıkıntı yaşadım. Bu noktadan sonra aracımı 2. bir arkadaşım olan ustaya götürdüm ve komple kart hariç mekatronik değişecek dedi 0'dan 4500 tl ücret ödedim geçenlerde değişti fakat yine aynı hata yine aynı hata şanzıman elektroniğinde arıza veriyor yine vites boşa düşüyor tamir işareti çıkıyor yolda bırakıyor. 2. ustamız sorunun elektrik aksamından olacağını ve aküyü değiştirip (akü gerçekten kötüleşti) ve şarj dinamosunu ölçtürmemiz gerektiğini söylüyor. Ben toplamda bu sorun için 7500 tl 2 ustaya para vermeme rağmen bu sorun çözülmedi daha sizce aküyle alakalı olabilirmi, gerçekten bu sorunu nasıl çözebiliriz.

 

Dipnot: 2. ustamız mekatronik 6 ay garanti verdi

  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

bu kadar masraf,tamirciden sonra nereye gidilir? bakarsa yetkili servis,oda bakmazsa gittiğiniz ustalara bir daha gidilir,tekrardan büyük masraf çıkarmadan kurtarabilirseniz şanslısınız,geçmiş olsun

Yorum bağlantısı

akü kötüyse saçmalatabilir kabul de hep aynı yerini arabanın saçmalatır bilemedim

 

bence akü değildir

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Reşit Berke Can Koltukoğlu yazdı:

Gerçekten çok mağdur olduğumuz bir konuyu belirtmek isterim ve çözüm odaklı yardımlarınızı bekliyorum. İlk olarak aracım vites yerinde tamir işareti yanıp sönüyordu ve araç kendini yolda giderken boşa alıyordu bende n'ye atıp geri d'ye aldığımda devam ediyordum yada kapatıp açıyordum aracı motor arızada veriyordu ilk gittiğim usta gaziantep'te 2000 tl'ye alt gövde ve iç gövdeyi değiştirdi mekatronikte hidrolik pompa arızası yazıyordu sorun 1 ay çözüldü sıkıntı yaşatmadı daha sonra tekrar aynı olay yaşandı bu sefer 1100 tl vererek mekatronik 8 adet valf varmış bunların 6 sını değiştirdi ve sorun 1 aylığına yine çözüldü yine sıkıntı yaşadım. Bu noktadan sonra aracımı 2. bir arkadaşım olan ustaya götürdüm ve komple kart hariç mekatronik değişecek dedi 0'dan 4500 tl ücret ödedim geçenlerde değişti fakat yine aynı hata yine aynı hata şanzıman elektroniğinde arıza veriyor yine vites boşa düşüyor tamir işareti çıkıyor yolda bırakıyor. 2. ustamız sorunun elektrik aksamından olacağını ve aküyü değiştirip (akü gerçekten kötüleşti) ve şarj dinamosunu ölçtürmemiz gerektiğini söylüyor. Ben toplamda bu sorun için 7500 tl 2 ustaya para vermeme rağmen bu sorun çözülmedi daha sizce aküyle alakalı olabilirmi, gerçekten bu sorunu nasıl çözebiliriz.

Dipnot: 2. ustamız mekatronik 6 ay garanti verdi

 

Öncelikle hoş geldiniz.

Çok geçmiş olsun, İlk tamirattan sonra 2. ustaya neden gittiniz? 

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım

Akü olma ihtimali düşük. Öyle olsa ara tamirlerde 1 ay gitmez 1 ya da 2 gün giderdi.

Servise gittiniz mi hiç. Gittiyseniz ne kadar fiyat çekti ne yapılacak dedi?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İlk düzeltmelerde 1 aylık sorunsuz kullanımlar olmuş. Değişen şeyleri bozan bir şey var

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

soketlerde bir sorun vardır. yada hız sensörlerinde. VW bir tuhaf, marka neden bu kadar popüler hiç anlamıyorum. 1 sene tiguan  bindim çalışrıken harika araçlar ama bozulunca ne niye oluyor çözmek zor. MAP sensörü bozulunca hillholder çalışmazmı? çalışmıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

Sadece mekatronik değil, araçtaki elektronik sistemlerin çoğu, normal çalışabilmek için akünün ideal çalışma gerilimine ihtiyaç duyar.

Son 10 yılın araçlarında artık hep böyle..
Kitapçıklarında, zamanında ve uygun akü ile değişim, bol bol vurgulanır.

 

Mekatronik bölümünün bu konuda çok daha hassas olduğu doğrudur. Bununla ilgili, teşhis edilmiş durumlar da vardır ( https://youtu.be/wxauAw_AuAo )

 

Aküyü kontrol ettirmeniz faydalı olur. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Mustafa Ayıkoğlu

Keşke resim yükleyebilsem ayni arızayi  1 hafta önce bi jettada cözdüm arac 2013 1.6 7 ileri dsg idi araba sadece 2 4 6. Viteslere geciyordu 1 3 5 7 ci vitesler yoktu mekatronik kartını degistirip eskisinin programi ile kodlattim problem ortadan kalktı aracında kart arızası var.Buraya resim yükleyebilsem daha detayli anlatırım.Çok mekatronik söktüm topladım detaylı fotograflarda cektim.Volswagen 7 ileri dsg de kronik kart yakma tüp patlatma gibi mekatronik arızaları oluyor.

Saygılar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Çok para harcanmış ama o ustalar değiştir bak yöntemiyle gidiyor. Sorunu çözmek için önce kendiniz biraz araştırıp sonra diğer ustaları dinleyerek tercih yapmak mantıklı olacaktır

Yorum bağlantısı
Dogan Arsiray yazdı:

soketlerde bir sorun vardır. yada hız sensörlerinde. VW bir tuhaf, marka neden bu kadar popüler hiç anlamıyorum. 1 sene tiguan  bindim çalışrıken harika araçlar ama bozulunca ne niye oluyor çözmek zor. MAP sensörü bozulunca hillholder çalışmazmı? çalışmıyor.

öğlen eve yemeğe geldim araba ateş ediyordu. eve çıktım yemek yedim aşağı indim anahtarı taktım araba direksiyon kilidini bile açmadı 

vites p de direksiyon kilitli el freni kilitli kaldı :D  ahtapot çekici ile gitti elv mi bişeymiş adı anahtarı görünce direksiyon kilidine açıl talimatı veren parça bozukmuş tamir oldu düzeldi hayatımda çekiciye binen ilk arabam oldu vw bence de çok tuhaf bir araba 

 

ama harika yav :D 

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Muhtemelen plate değişmiştir. Çok kötü olanlar var ilk zaman sorun göstermesede sonradan sıkıntı çıkartıp basınç hatası verdirtebiliyor.

Mekatroniği malesef her usta düzgün tamir edemiyor. 

ilk önce arka tarafta mutlaka hata kodu veriyordur. Onu kontrol etmek gerekiyor. Hata kodlarını yazabilirseniz daha iyi yorumlayabiliriz.

ikinci olarak mekatronik vw de en hassas parçadır. Voltajdaki dalgalanmalardan akü azlığından çabuk etkilenir bu sebep ile zayıf akü ile takviye yapılmaması önerilir.

 

Aküyü biraz daha kullanıyım diye kaçacağınız 500-1000 lira masraf size daha büyük sorunlar yaşatabilir. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Gök yazdı:

öğlen eve yemeğe geldim araba ateş ediyordu. eve çıktım yemek yedim aşağı indim anahtarı taktım araba direksiyon kilidini bile açmadı 

vites p de direksiyon kilitli el freni kilitli kaldı :D  ahtapot çekici ile gitti elv mi bişeymiş adı anahtarı görünce direksiyon kilidine açıl talimatı veren parça bozukmuş tamir oldu düzeldi hayatımda çekiciye binen ilk arabam oldu vw bence de çok tuhaf bir araba 

 

ama harika yav :D 

jeep wk da oldu aynisi. dijital anahtar ne ya??

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Bu Dsg den çekinir oldum artık. Yeni nesil bir vw grubu arabaya binecek olursam kesin manuel alırım herhalde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Dogan Arsiray yazdı:

jeep wk da oldu aynisi. dijital anahtar ne ya??

Direksiyon kilidini açmak için bir parça sinyal veriyormuş anahtar takılınca kilide

 

wk dadamı aynı mevzuydu

saçmalık yav tamamen  hırsız herşeyi

çözdü o kaldı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...