İçeriğe Yönlendir

Ankara'da Enjektör Tamircisi Önerileriniz?


Murat Sahın

Recommended Posts

Murat Sahın
(düzenlendi)

Selamlar,

 

Aracımın enjektörlerinin bakımını yaptıracağım. Aslında muayene'de söylemişlerdi ancak işlerden dolayı ertelemiştim. Ocak ayından itibaren bir süre izinliyim. Bu esnada araca yapmayı planladıklarım için fırsatım olacak.

Şikayetler; sabahları beyaz duman, ani gaz vermelerde siyah duman. Yağ su vb. eksiltme yok araçta. Egsoz muayenesinde enjektörcüye göster aracını demişlerdi. Sonra bakım yaptırırken arkadaşım yine aynını söyledi. 

EGR'den de ben şüpheliyim. En azından emin olurum.

 

Yapılacak işlemler ; Enjektörlerin kontrolü ve temizliği, varsa arızalı olanların tamiri. EGR valfi temizliği. Boğaz kelebeği temizliği.

 

Bunları Ankara'da yaptırabileceğim işini düzgün yapan yer var mı acaba? Yani mevcuttaki durumdan (enjektörler için) daha kötü bir durumla karşılaşmak istemem açıkçası. Bir de tahmini olarak maliyetleri ne olacaktır?

 

Edit: Araç 1.3 MTJ Euro5 Linea. KM 210 bin.

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

Ben geçen sene Ares pompa Nuh usta da yaptırdım, hiç memnun kalmadım. önümüzdeki hafta tekrar söktürüp kontrol ettireceğim. çünkü araçta yığılma başta olmak üzere bir kaç sorun var. Tuncay ustanın da referans olduğu güneş pompaya götüreceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık

İvedik osb 1352.sokakta merkez pompa var. İşinin ehli ustalar. Bir arkadaş 2 3 tane enjektörcü gezip sorunu çözememiş buraya yönlendirdik sorunu çözüldü. Gözünüz kapalı gidebilirsiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

Gözünüz arkada kalmayacak şekilde iş yapacak tek bir firma var oda Seçkin Pompa'dır.. Ankara'nın en bilindik ve en kurumsal pompacısıdır, bilmeyen yoktur.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Emre Öğüt yazdı:

Gözünüz arkada kalmayacak şekilde iş yapacak tek bir firma var oda Seçkin Pompa'dır.. Ankara'nın en bilindik ve en kurumsal pompacısıdır, bilmeyen yoktur.

Çok üç kağıtçılıklarını duydum.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Emre Öğüt yazdı:

Gözünüz arkada kalmayacak şekilde iş yapacak tek bir firma var oda Seçkin Pompa'dır.. Ankara'nın en bilindik ve en kurumsal pompacısıdır, bilmeyen yoktur.

Seçkin'de daha önce focus tdci'nin enjektörlerini yaptırdım. En son enjektörün birini bahçede piknik tüpü ile ısıtarak enjektör muhafazasını sökmeye çalışıyorlardı. Yani tamam, parça sıkışmış, lakin bu kadar profesyonel bir firmanın bahçede piknik tüpü ateşi ile yakmaktan daha teknik bir metodu olması gerektiğine inanıyorum. 

Gökhan Ünal yazdı:

Ben geçen sene Ares pompa Nuh usta da yaptırdım, hiç memnun kalmadım. önümüzdeki hafta tekrar söktürüp kontrol ettireceğim. çünkü araçta yığılma başta olmak üzere bir kaç sorun var. Tuncay ustanın da referans olduğu güneş pompaya götüreceğim.

Ares hakkında bende iyi şeyler okumadım. Zaten şüphe varsa gitmem. Güneş pompayı araştıracağım.

Oğuzkan Erışık yazdı:

İvedik osb 1352.sokakta merkez pompa var. İşinin ehli ustalar. Bir arkadaş 2 3 tane enjektörcü gezip sorunu çözememiş buraya yönlendirdik sorunu çözüldü. Gözünüz kapalı gidebilirsiniz.

Merkez pompayı duydum, araştıracağım. Aklımda iyi bir seçenek olarak kalmış, demek ki iyi şeyler duydum daha önce de hakkında. İyi bir seçim olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Oğuzkan Erışık yazdı:

Çok üç kağıtçılıklarını duydum.. 

Esasen gerçekten üçkağıtçı olduklarını düşünmüyorum. Şöyle ki, İvedik gibi küçük bir sanayi sitesinde, sahtekar olsalar iş yapamazlardı bu kadar.

Benim beğenmeme sebebim ise, vaktiyle babamın focusu götürmüştüm, araçta siyah duman atma var. Hatta o kadar fazla ki arka tampon ve bagaj kapağının arkaya bakan kısmı simsiyah oluyor, araç çekmiyordu. Daha kaputu açmadan enjektörlerin hepsi tamir edilecek dediler. Tamam dedim. Sabah saat 9'du tamam dediğimde. Kaputu açıp enjektörlerin bağlantılarını (yakıt ve elektrik) söktüler saat 9.30 gibi. Biri gelip ciddi ciddi aracım üzerinde çalışmaya başladığında saat 13 falandı. Yani "sıkılıp gitmesin" diye, işe başlamış görünmek için aracın bir yerlerini söküp saatlerce boş boş beklettiler. 13'de geldi biri, enjektörleri söktü. Koydu kenara yemek yemeye gitti. (Allah var, davet ettiler) saat 14.30 gibi geldiler, enjektörleri alıp bir sprey sıkıp tekrar 30 dk bekledik. Sonra enjektörün bir tanesinin dışındaki metal koruyucu muhafaza çıkmadı. "Abi bu iş bu gün yetişmez, sen yarın gel istersen" deyince, toplayın arabamı, başka pompacı mı yok, gider başkasına yaptırırım dedim, hemen yetiştirmeye çalışırıza döndü iş. Ya ben sabah 9 a randevu almışım, sen enjektörlere gerçekten ilk işlem yaptığında saat 14:30. Yani ben zaten 5 saat 30 dk beklemişim orada boş boş. (ev çubukta, malum, mesafe uzak, git gel yapmak istemiyorum çünkü o hafta tek izin günüm.) Böyle söyleyince önce "biz enjektörler sökülürken zarar görmesin diye solisyon sıktık, onun etki etmesi için 13'e kadar bekledik" tarzı bir şeyler söylerlerken lafı tıktım ağzına ben aracın başındaydım, kabloları yakıt beslemesini söküp bıraktınız diye, "e abi yoğunuz, görüyorsun" dedi. İyi de bana ne? Randevu almışım ben...

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mert Gulkokan yazdı:

Dışarıdan kurumsal
İçeriden mahalle bakkalı gibi bir durum olmuş

Hocam, opel garaj diye bir yer var. Opel forumlarında tavsiye ederler. Opele bindiğim dönem oraya gidiyorum. Bir gün gittim, elektrikle ilgili ne varsa devre dışı ateşleme hariç. Elektrik destekli direksiyondan abs'ye, airbaglerden farlara kadar çalışan tek bir elektrikli bölüm yok araçta. Gittim, Hakan ustam bir bakıver dedim. 5 dk inceledi, şarjı ölçtü, "abi şarj etmiyor araç, dinamoya bakılması lazım ama elimde çok iş var, sökersek bu gün yetiştiremeyebiliriz. İstersen bizim referansımızla seni elektrikçi yönlendireyim, ister aracı bırak yarın gel al" dedi. Yönlendir ustam, yarın araba lazım dedim. Elektrikçiye götürdüler, müşterimizdir, itina göster dediler, adam işimi halletti, binip arabama devam ettim. Olması gereken budur.

Arabayı söküp saatlerce bekleyip sonra yetişmez deyince benim keçiler çok uzaklara gidiyor, gözümün önüne bagajdaki beyzbol sopası ve beyzbol sopası ile herkesi döven stickman oyunu geliyor :bambam2::bambam2:   :D:D:D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Murat Sahın yazdı:

Esasen gerçekten üçkağıtçı olduklarını düşünmüyorum. Şöyle ki, İvedik gibi küçük bir sanayi sitesinde, sahtekar olsalar iş yapamazlardı bu kadar.

Benim beğenmeme sebebim ise, vaktiyle babamın focusu götürmüştüm, araçta siyah duman atma var. Hatta o kadar fazla ki arka tampon ve bagaj kapağının arkaya bakan kısmı simsiyah oluyor, araç çekmiyordu. Daha kaputu açmadan enjektörlerin hepsi tamir edilecek dediler. Tamam dedim. Sabah saat 9'du tamam dediğimde. Kaputu açıp enjektörlerin bağlantılarını (yakıt ve elektrik) söktüler saat 9.30 gibi. Biri gelip ciddi ciddi aracım üzerinde çalışmaya başladığında saat 13 falandı. Yani "sıkılıp gitmesin" diye, işe başlamış görünmek için aracın bir yerlerini söküp saatlerce boş boş beklettiler. 13'de geldi biri, enjektörleri söktü. Koydu kenara yemek yemeye gitti. (Allah var, davet ettiler) saat 14.30 gibi geldiler, enjektörleri alıp bir sprey sıkıp tekrar 30 dk bekledik. Sonra enjektörün bir tanesinin dışındaki metal koruyucu muhafaza çıkmadı. "Abi bu iş bu gün yetişmez, sen yarın gel istersen" deyince, toplayın arabamı, başka pompacı mı yok, gider başkasına yaptırırım dedim, hemen yetiştirmeye çalışırıza döndü iş. Ya ben sabah 9 a randevu almışım, sen enjektörlere gerçekten ilk işlem yaptığında saat 14:30. Yani ben zaten 5 saat 30 dk beklemişim orada boş boş. (ev çubukta, malum, mesafe uzak, git gel yapmak istemiyorum çünkü o hafta tek izin günüm.) Böyle söyleyince önce "biz enjektörler sökülürken zarar görmesin diye solisyon sıktık, onun etki etmesi için 13'e kadar bekledik" tarzı bir şeyler söylerlerken lafı tıktım ağzına ben aracın başındaydım, kabloları yakıt beslemesini söküp bıraktınız diye, "e abi yoğunuz, görüyorsun" dedi. İyi de bana ne? Randevu almışım ben...

 

Küçük değil organize sanayi bölgesi  :) Çoğu iş makinası tamircisinin işini yaparlar. Enjektörleri yapılan ve düzen tutmayan araçlar vs... Markayı kötülemek değil niyetim. 

Merkez pompaya çok araç götürdük hiç birinde geri gitmedik. Tercih, araba, para hepsi sizin.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Oğuzkan Erışık yazdı:

Küçük değil organize sanayi bölgesi  :) Çoğu iş makinası tamircisinin işini yaparlar. Enjektörleri yapılan ve düzen tutmayan araçlar vs... Markayı kötülemek değil niyetim. 

Merkez pompaya çok araç götürdük hiç birinde geri gitmedik. Tercih, araba, para hepsi sizin.  

Yok, yeni enjektör takacaz deseler gitmem hocam zaten :) Merkez pompa aklıma yattı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
Oğuzkan Erışık yazdı:

Çok üç kağıtçılıklarını duydum.. 

Ben bildiğim kadarıyla söyledim ama gerisini bilmiyorum, doğrudur..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)

Değerli arkadaşlar, 

Hafta içi tamirci arkadaşımla lafladık. Durumu ona anlatıp tavsiye rica ettim. Sağ olsun bana bir saat vakit ayırıp durumun teşhisi hakkında yardımcı oldu. Net teşhislerimiz şu şekilde;

 

1- Aracın yakıtı güzel. Mesela 90 km/h sabit hızda 5. viteste yol eğimine göre anlık tüketim 3,4 litre ile 3,9 litre arasında değişiyor. (Yol düz, eğim 3-5 derece gibi, fark edilmeyecek kadar) Son 2000 km'de ortalamam 5,1 litre, bunun içinde yaklaşık olarak 700-800 km net şehir içi var. En az 400 km'si ise 3. vitese takamadığım kadar sıkışık trafikte dur kalk sürüş. Geriye kalan kısmı ise, işe gidiş gelişlerde kullandığım görece sakin olan havalimanı yolu. Bu rotada ise 4 tane trafik lambası mevcut. Yine bu rotada araın hararet göstergesi işyerinin otoparkına girdiğimde yeni 90'ı bulmuş oluyor yani sıcak bir sürüş diyemem. Bu arada, sakin bir mizacım yoktur direksiyonda. Lambalardan seri kalkarım, gaza basmaktan çekinmem. Lastikler de kışlık. Bu verilere göre, aracımın yakıtı iyiymiş. Tam dolu depo ile şehir içi 700 km çeviriyorum. Biraz gayret ile 800de çevirebilirim amasıkılıyorum :)

 

2- Araçta egzozdan gelen duman olayını şu şekilde anlattı arkadaş, soğukken gaza dokunduğumda hafif siyah duman, 3-5 dk'lık sürüşten sonra (bu arada hararet göstergesi yerinden hafif oynamış oluyor) duman vb. yok. Boşta aragaz verdiğimde redline'a yaklaşınca tekrar siyah duman (bunu özellikle egzoz muayenesinde fark ettiğim için denedim, normalde redline ile hatta 3500d/d'nin üzeri ile işim yok), bunun 1.3 multijetlerin çoğunda olduğunu söyledi arkadaş. Tam tabiri şu idi, ben gaza aniden bastığımda viteste boşta olduğu için turbo devrini alamadan motor devri yükseldiği, enjektörler ise motor devrine göre püskürtme yaptığı için zengin karışım oluyormuş. Yanmamış yakıt atıyor o esnada, sürüş esnasında sen gaza böyle yüklendiğinde araç öyle devirlenemeyeceği için bu dumanı atmaz dedi. Sürüş esnasında deneyimledik, hakikaten öyle rahatsız edici bir durum yoktu.

 

3- Araçta isteksizlik, titreşim, patlatma (ne olduğuna dair fikrim yok), rölanti bozukluğu, geç çalışma (binanın kuzey cephesinde buz tuttuğu halde 4 gün parktan sonra yarım marş ile çalışıyor) vb. hiç bir rahatsız edici durum tespit etmedi.

 

4- Arıza ışığı yok, cihaza bağladı, kayıtlı arıza yok(son 20 bin km'de cihaza bağlanmamıştı).

 

5- Yağda eksilme yok. 3.2 lt koyduklarına eminmisin? dedi, kullanılan yağın kendisi 3.2 litrelik paket dedim. Yağı boşaltıp ölçsek 3,1lt'den fazla geleceğine eminim dedi.

 

Bu veriler doğrultusunda, araç benim olsa, ben elletmezdim. İngilizlerin dediği gibi; "bozuk değilse tamir etme" dedi. 

 

1.3 multijetlerin karakteristiği olarak ise, boşta 4000d/d'nin üzerine aniden çıkartırsan siyah duman atar, bunu engelleyemezsin, turbonun devirlenmesi ve yeterince hava basması ile alakalı bir durum dedi.

Soğukken gaz verdiğimde gaza fazla yüklendiğime (bina otoparkının girişi dik, ve ben orayı geri geri çıkmak durumundayım, oradan çıkarken fark etmiştim duman attığını hafiften, tam olarak onu simule etmeye çalıştım) ve bunun yanlış olduğuna karar verdi. Bunu yazın yaşamazsın, kış şartları, araç soğuk, kızdırma bujileri bir miktar ısınma sağlasa da hemen geri soğur. Mazotun yanması için yeterli sıcaklık olmadığı için gaza bastığında duman atıyor biraz dedi. Ben çalıştırıp 1 dk kadar (hava çok soğuksa ya da bir günden uzun zamandır park halindeyse 2 dk) rölantide çalıştırıp hareket ediyorum.

 

Şimdi, bu bilgiler doğrultusunda gidip enjektörler ile uğraşmalı mıyım sizce?

 

@Çağlar Bayurhocamı da davet edeyim konuya :)

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Esasen gerçekten üçkağıtçı olduklarını düşünmüyorum. Şöyle ki, İvedik gibi küçük bir sanayi sitesinde, sahtekar olsalar iş yapamazlardı bu kadar.
Benim beğenmeme sebebim ise, vaktiyle babamın focusu götürmüştüm, araçta siyah duman atma var. Hatta o kadar fazla ki arka tampon ve bagaj kapağının arkaya bakan kısmı simsiyah oluyor, araç çekmiyordu. Daha kaputu açmadan enjektörlerin hepsi tamir edilecek dediler. Tamam dedim. Sabah saat 9'du tamam dediğimde. Kaputu açıp enjektörlerin bağlantılarını (yakıt ve elektrik) söktüler saat 9.30 gibi. Biri gelip ciddi ciddi aracım üzerinde çalışmaya başladığında saat 13 falandı. Yani "sıkılıp gitmesin" diye, işe başlamış görünmek için aracın bir yerlerini söküp saatlerce boş boş beklettiler. 13'de geldi biri, enjektörleri söktü. Koydu kenara yemek yemeye gitti. (Allah var, davet ettiler) saat 14.30 gibi geldiler, enjektörleri alıp bir sprey sıkıp tekrar 30 dk bekledik. Sonra enjektörün bir tanesinin dışındaki metal koruyucu muhafaza çıkmadı. "Abi bu iş bu gün yetişmez, sen yarın gel istersen" deyince, toplayın arabamı, başka pompacı mı yok, gider başkasına yaptırırım dedim, hemen yetiştirmeye çalışırıza döndü iş. Ya ben sabah 9 a randevu almışım, sen enjektörlere gerçekten ilk işlem yaptığında saat 14:30. Yani ben zaten 5 saat 30 dk beklemişim orada boş boş. (ev çubukta, malum, mesafe uzak, git gel yapmak istemiyorum çünkü o hafta tek izin günüm.) Böyle söyleyince önce "biz enjektörler sökülürken zarar görmesin diye solisyon sıktık, onun etki etmesi için 13'e kadar bekledik" tarzı bir şeyler söylerlerken lafı tıktım ağzına ben aracın başındaydım, kabloları yakıt beslemesini söküp bıraktınız diye, "e abi yoğunuz, görüyorsun" dedi. İyi de bana ne? Randevu almışım ben...
 
bunda olumsuz bir durum göremedim ben. klasik Türk sanayi esnafı yani. o da ustasından öyle gördü.
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

baskent sanayisindeki seckin pompada bir bimizim mazot pompası mazot kacırıyordu onu yaptırdık ama memmun kalmadık dip gazda araba arızaya geciyor öncesinde böyle bir sorunu yoktu arabanın hata koduda yüksek yakıt püskürtme sınırına ulastı diyor onlara götürüyoruz beyindedir diyor pompa beyni tırt yani seckin pompa

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tahir Ak yazdı:
Murat Sahın yazdı:
Esasen gerçekten üçkağıtçı olduklarını düşünmüyorum. Şöyle ki, İvedik gibi küçük bir sanayi sitesinde, sahtekar olsalar iş yapamazlardı bu kadar.
Benim beğenmeme sebebim ise, vaktiyle babamın focusu götürmüştüm, araçta siyah duman atma var. Hatta o kadar fazla ki arka tampon ve bagaj kapağının arkaya bakan kısmı simsiyah oluyor, araç çekmiyordu. Daha kaputu açmadan enjektörlerin hepsi tamir edilecek dediler. Tamam dedim. Sabah saat 9'du tamam dediğimde. Kaputu açıp enjektörlerin bağlantılarını (yakıt ve elektrik) söktüler saat 9.30 gibi. Biri gelip ciddi ciddi aracım üzerinde çalışmaya başladığında saat 13 falandı. Yani "sıkılıp gitmesin" diye, işe başlamış görünmek için aracın bir yerlerini söküp saatlerce boş boş beklettiler. 13'de geldi biri, enjektörleri söktü. Koydu kenara yemek yemeye gitti. (Allah var, davet ettiler) saat 14.30 gibi geldiler, enjektörleri alıp bir sprey sıkıp tekrar 30 dk bekledik. Sonra enjektörün bir tanesinin dışındaki metal koruyucu muhafaza çıkmadı. "Abi bu iş bu gün yetişmez, sen yarın gel istersen" deyince, toplayın arabamı, başka pompacı mı yok, gider başkasına yaptırırım dedim, hemen yetiştirmeye çalışırıza döndü iş. Ya ben sabah 9 a randevu almışım, sen enjektörlere gerçekten ilk işlem yaptığında saat 14:30. Yani ben zaten 5 saat 30 dk beklemişim orada boş boş. (ev çubukta, malum, mesafe uzak, git gel yapmak istemiyorum çünkü o hafta tek izin günüm.) Böyle söyleyince önce "biz enjektörler sökülürken zarar görmesin diye solisyon sıktık, onun etki etmesi için 13'e kadar bekledik" tarzı bir şeyler söylerlerken lafı tıktım ağzına ben aracın başındaydım, kabloları yakıt beslemesini söküp bıraktınız diye, "e abi yoğunuz, görüyorsun" dedi. İyi de bana ne? Randevu almışım ben...
 

bunda olumsuz bir durum göremedim ben. klasik Türk sanayi esnafı yani. o da ustasından öyle gördü.

Valla ben tekrar gitmiyorum. Yaptıkları işten hiç bir şikayetim yoktu, buna rağmen bir daha gitmem. Öyle esnaflık olmaz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Valla ben tekrar gitmiyorum. Yaptıkları işten hiç bir şikayetim yoktu, buna rağmen bir daha gitmem. Öyle esnaflık olmaz...
özellikle küçük ilçelerde falan sanayici esnafları hep öyle.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tahir Ak yazdı:
Murat Sahın yazdı:
Valla ben tekrar gitmiyorum. Yaptıkları işten hiç bir şikayetim yoktu, buna rağmen bir daha gitmem. Öyle esnaflık olmaz...

özellikle küçük ilçelerde falan sanayici esnafları hep öyle.

Başkentte görece büyük sayılabilecek bir organize sanayi sitesindeler aslında. Ama işte, kafa değişmeyince dükkanın yeri fark etmiyor :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yücel Metin
(düzenlendi)

@Murat SahınSahın hocam aracınızın km yüksek daha önce enjektörler kontrol edildimi? Euro 5 enjektörler biraz hassas

Yücel Meta yazdı:

Ankara'da tavsiye edebileceğim pompa servisleri sırası ile:

1-Orhan dizel

2-Uzman pompa

3-Hızal pompa

4-Uraz pompa

 Bu saydıklarımdan;

Hızal pompa'ya Megane 3 Euro 5 aracımın yakın zamanda enjektör temizliğini yaptırdım uygun fiyat hızlı iş şeffaflık gördüm.

 

Orhan pompaya geç çalışma arızası için gitmiştim 2019 sonunda  ücretsiz cihaza bağlayıp arıza tespiti yapmıştı enjektör ve turboyu incelemişti .

 

Uraz pompa biraz pahalı ama bildim bileli Ankara'daki en eski ve kurumsal enjektör pompa tamir bakımcısı 

 

 

tarihinde Yücel Meta tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Yücel Meta yazdı:

@Murat SahınSahın hocam aracınızın km yüksek daha önce enjektörler kontrol edildimi? Euro 5 enjektörler biraz hassas

 

@Yücel Metahocam, aracı 2. el aldığım için emin değilim ama sanmıyorum. 

Yorum bağlantısı
Yücel Metin
Murat Sahın yazdı:

@Yücel Metahocam, aracı 2. el aldığım için emin değilim ama sanmıyorum. 

Euro 5 motorlar dpf yüzünden sahada hassas egr valfi ve enjektörler arıza yaptığında tamiratı diğerlerine göre biraz daha pahalı. Bu yüzden belli aralıklarla bakım yapılmalı diye  düşünüyorum, Kasım ayında 400 TL vererek yaptırdım enjektörleri, sökülüp ayarlarına bakılıyor temizlenip takılıyor. Gayet memnunum, egr temizliğini söküp kendim yaptım. Motor alt devirlerde hissedilir derecede canlandı.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Murat Sahın yazdı:

Değerli arkadaşlar, 

Hafta içi tamirci arkadaşımla lafladık. Durumu ona anlatıp tavsiye rica ettim. Sağ olsun bana bir saat vakit ayırıp durumun teşhisi hakkında yardımcı oldu. Net teşhislerimiz şu şekilde;

 

1- Aracın yakıtı güzel. Mesela 90 km/h sabit hızda 5. viteste yol eğimine göre anlık tüketim 3,4 litre ile 3,9 litre arasında değişiyor. (Yol düz, eğim 3-5 derece gibi, fark edilmeyecek kadar) Son 2000 km'de ortalamam 5,1 litre, bunun içinde yaklaşık olarak 700-800 km net şehir içi var. En az 400 km'si ise 3. vitese takamadığım kadar sıkışık trafikte dur kalk sürüş. Geriye kalan kısmı ise, işe gidiş gelişlerde kullandığım görece sakin olan havalimanı yolu. Bu rotada ise 4 tane trafik lambası mevcut. Yine bu rotada araın hararet göstergesi işyerinin otoparkına girdiğimde yeni 90'ı bulmuş oluyor yani sıcak bir sürüş diyemem. Bu arada, sakin bir mizacım yoktur direksiyonda. Lambalardan seri kalkarım, gaza basmaktan çekinmem. Lastikler de kışlık. Bu verilere göre, aracımın yakıtı iyiymiş. Tam dolu depo ile şehir içi 700 km çeviriyorum. Biraz gayret ile 800de çevirebilirim amasıkılıyorum :)

 

2- Araçta egzozdan gelen duman olayını şu şekilde anlattı arkadaş, soğukken gaza dokunduğumda hafif siyah duman, 3-5 dk'lık sürüşten sonra (bu arada hararet göstergesi yerinden hafif oynamış oluyor) duman vb. yok. Boşta aragaz verdiğimde redline'a yaklaşınca tekrar siyah duman (bunu özellikle egzoz muayenesinde fark ettiğim için denedim, normalde redline ile hatta 3500d/d'nin üzeri ile işim yok), bunun 1.3 multijetlerin çoğunda olduğunu söyledi arkadaş. Tam tabiri şu idi, ben gaza aniden bastığımda viteste boşta olduğu için turbo devrini alamadan motor devri yükseldiği, enjektörler ise motor devrine göre püskürtme yaptığı için zengin karışım oluyormuş. Yanmamış yakıt atıyor o esnada, sürüş esnasında sen gaza böyle yüklendiğinde araç öyle devirlenemeyeceği için bu dumanı atmaz dedi. Sürüş esnasında deneyimledik, hakikaten öyle rahatsız edici bir durum yoktu.

 

3- Araçta isteksizlik, titreşim, patlatma (ne olduğuna dair fikrim yok), rölanti bozukluğu, geç çalışma (binanın kuzey cephesinde buz tuttuğu halde 4 gün parktan sonra yarım marş ile çalışıyor) vb. hiç bir rahatsız edici durum tespit etmedi.

 

4- Arıza ışığı yok, cihaza bağladı, kayıtlı arıza yok(son 20 bin km'de cihaza bağlanmamıştı).

 

5- Yağda eksilme yok. 3.2 lt koyduklarına eminmisin? dedi, kullanılan yağın kendisi 3.2 litrelik paket dedim. Yağı boşaltıp ölçsek 3,1lt'den fazla geleceğine eminim dedi.

 

Bu veriler doğrultusunda, araç benim olsa, ben elletmezdim. İngilizlerin dediği gibi; "bozuk değilse tamir etme" dedi. 

 

1.3 multijetlerin karakteristiği olarak ise, boşta 4000d/d'nin üzerine aniden çıkartırsan siyah duman atar, bunu engelleyemezsin, turbonun devirlenmesi ve yeterince hava basması ile alakalı bir durum dedi.

Soğukken gaz verdiğimde gaza fazla yüklendiğime (bina otoparkının girişi dik, ve ben orayı geri geri çıkmak durumundayım, oradan çıkarken fark etmiştim duman attığını hafiften, tam olarak onu simule etmeye çalıştım) ve bunun yanlış olduğuna karar verdi. Bunu yazın yaşamazsın, kış şartları, araç soğuk, kızdırma bujileri bir miktar ısınma sağlasa da hemen geri soğur. Mazotun yanması için yeterli sıcaklık olmadığı için gaza bastığında duman atıyor biraz dedi. Ben çalıştırıp 1 dk kadar (hava çok soğuksa ya da bir günden uzun zamandır park halindeyse 2 dk) rölantide çalıştırıp hareket ediyorum.

 

Şimdi, bu bilgiler doğrultusunda gidip enjektörler ile uğraşmalı mıyım sizce?

 

@Çağlar Bayurhocamı da davet edeyim konuya :)

@Çağlar Bayur üstadım tekrar davet edeyim sizi :) 

 

  

Yücel Meta yazdı:

Euro 5 motorlar dpf yüzünden sahada hassas egr valfi ve enjektörler arıza yaptığında tamiratı diğerlerine göre biraz daha pahalı. Bu yüzden belli aralıklarla bakım yapılmalı diye  düşünüyorum, Kasım ayında 400 TL vererek yaptırdım enjektörleri, sökülüp ayarlarına bakılıyor temizlenip takılıyor. Gayet memnunum, egr temizliğini söküp kendim yaptım. Motor alt devirlerde hissedilir derecede canlandı.

Esasen enjektörlerle birlikte egr'yi de temizletmeyi düşünüyorum. DPF ayrı bir dünya, bende şimdilik rejenerasyon denemesi yapmadı araç. Ara ara çevre yoluna çıkıp gaz gazlıyorum ve böyle Etimesgut tarafına gidiyorum. Muhtemelen orada yakıyor DPF'in içinde birikenleri. @Çağlar Bayurüstat söylemişti, o dpf bize atılan büyük bir kazık zaten. ABD'de dizel 8 silindir lokomotiften daha fazla duman atan kurum atan kamyonetlere biniyorlar, bize gelince 1.3 dizele dpf. Bizde kamyon diye ruhsatlandırılan F650'ye adamlar gündelik araba muamelesi yapıyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Murat Sahın yazdı:

 

 

Şimdi, bu bilgiler doğrultusunda gidip enjektörler ile uğraşmalı mıyım sizce?

 

 

Çalışıyorsa kurcalama :)

Otoclub sözü

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
 
Çalışıyorsa kurcalama [emoji4]
Otoclub sözü
 
kurcalamayan adamın forumda işi nedir? Sanayi ustası sözü :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Tahir Ak yazdı:

kurcalamayan adamın forumda işi nedir? Sanayi ustası sözü :)

Sanayiciler bunu sevdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...