Furkan Avcı 16 Şubat 2021 Paylaş 16 Şubat 2021 Mercedes forumunda bir konu hakkında lastik ebatlarımı paylaşınca gündeme geldi burada da bilgili bir çok üyemiz olduğundan (en başta 4x4 lara fısıldayan adan @Servet Aydın mesela ) sorayım istedim. Benim araç 4x4 aracın orjinal fabrika çıkışında 4 lastik ön/arka farklılığı yok. Kışlıklarda ben de hepsini aynı ebat kullanıyorum, yazlıklarda ise önlerde 8.5Jx19 arkalarda ise 9.5Jx19 orjinal jantlar var. Lastik ölçülerim ise önler : 245/45/19 arkalar : 275/40/19 Bu ön/arka lastikler arasındaki çap farkı %0.071 sanırım 10 binde 7 yapıyor (hesaplayamadım bir an 1000 de 7 mi ?) Şimdi bu durum: ön-arka diferansiyel, aktarma organları, şanzıman vs açısından problem/aşınma/zorlanma vs oluşturacak bir durum mudur? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Şubat 2021 Paylaş 16 Şubat 2021 subaru gibi awd araçlarda sorun yapar. suzuki jimny land rover series gibi araçlarda yapar. diğer 2H 4H olan araçlarda yapmaz. Ama ESP kafayı yemiyor mu? Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 16 Şubat 2021 Yazar Paylaş 16 Şubat 2021 Mehmet Göktürk yazdı: subaru gibi awd araçlarda sorun yapar. suzuki jimny land rover series gibi araçlarda yapar. diğer 2H 4H olan araçlarda yapmaz. Ama ESP kafayı yemiyor mu? 9.600 km kullandım hiç sıkıntı olmadı hocam, 10000 de 7 lik fark lastik hava basıçlarından da oluşmaz mı aynı bile olsa ebatlar? benim araç ne oluyor hocam şimdi 2H 4H mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Şubat 2021 Paylaş 16 Şubat 2021 Furkan Avcı yazdı: 9.600 km kullandım hiç sıkıntı olmadı hocam, 10000 de 7 lik fark lastik hava basıçlarından da oluşmaz mı aynı bile olsa ebatlar? benim araç ne oluyor hocam şimdi 2H 4H mi? bilmem ki AWD değil. Haldex gibi bir sistem 40-60 balatalı sistem. sürekli hafif bi taraf kayıyor gibi balata geride kalacaktır bence ama fark az olduğu için aşınma hissedilmez. Bu konuyu Servet iyi biliyor. ben hiç gözümle görmedim haldex. Yorum bağlantısı
Tahir Ak 16 Şubat 2021 Paylaş 16 Şubat 2021 subaru gibi awd araçlarda sorun yapar. suzuki jimny land rover series gibi araçlarda yapar. diğer 2H 4H olan araçlarda yapmaz. Ama ESP kafayı yemiyor mu?yüzde 3 lük çap farkını tolere ediyor 1 Yorum bağlantısı
İsa Erdoğan 16 Şubat 2021 Paylaş 16 Şubat 2021 Çap farkı yoksa sıkıntı olmaz diye okumuştum. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 Şubat 2021 Paylaş 16 Şubat 2021 Furkan Avcı yazdı: Mercedes forumunda bir konu hakkında lastik ebatlarımı paylaşınca gündeme geldi burada da bilgili bir çok üyemiz olduğundan (en başta 4x4 lara fısıldayan adan @Servet Aydın mesela ) sorayım istedim. Benim araç 4x4 aracın orjinal fabrika çıkışında 4 lastik ön/arka farklılığı yok. Kışlıklarda ben de hepsini aynı ebat kullanıyorum, yazlıklarda ise önlerde 8.5Jx19 arkalarda ise 9.5Jx19 orjinal jantlar var. Lastik ölçülerim ise önler : 245/45/19 arkalar : 275/40/19 Bu ön/arka lastikler arasındaki çap farkı %0.071 sanırım 10 binde 7 yapıyor (hesaplayamadım bir an 1000 de 7 mi ?) Şimdi bu durum: ön-arka diferansiyel, aktarma organları, şanzıman vs açısından problem/aşınma/zorlanma vs oluşturacak bir durum mudur? bu kadar az farktan birşey olmaz. ama rahatsılık veriyorsa sat kurtul bence :DD 3 Yorum bağlantısı
Ali Gök 17 Şubat 2021 Paylaş 17 Şubat 2021 Dogan Arsiray yazdı: bu kadar az farktan birşey olmaz. ama rahatsılık veriyorsa sat kurtul bence :DD 2009 model laredo paket wk larınız değerinde nakit alınır 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 17 Şubat 2021 Paylaş 17 Şubat 2021 o dururken birşey daha almak lazım. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Şubat 2021 Paylaş 17 Şubat 2021 Çap farkı oem ise aktarma organları hesabı ona göre yapılır. Şayet fark yokken farklı çap takılır ise bir yerleri kırmak kaçınılmaz olur 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 17 Şubat 2021 Paylaş 17 Şubat 2021 Mantıken senkronize çalışan bir yapıda farklı çaplar sorun olacaktır. 155 Q4 araştırıyorum bu aralar, muayenede filan bir aksı roller'a koymadan diğerini tambura çıkartırlarsa vizkozu bozarsınız diyorlar. Neticede o farkı friction ile tolere ediyor aktarma organı, sürekli olursa balataları bitecektir. Ya da mekanizma her nasılsa aşınacaktır. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 17 Şubat 2021 Paylaş 17 Şubat 2021 Bu kadar bir farkta hiç bir şey olmaz, kaldı ki benim hesaplama için kullandığım siteye göre fark yok. https://tiresize.com/tyre-size-calculator/ Ayrıca diyelim ki iki lastik arasında diş yüksekliği fark var, biri 7 mm, diğeri 6 mm. Bu durumda bile fark % 0,3 çıkıyor. Sizin fark bundan çok az, hatta fark yok. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Şubat 2021 Paylaş 17 Şubat 2021 (düzenlendi) Her iki lastik tipindede çap 703 mm olduğundan sıkıntı yok. Sadece arka lastik geniş, ön lastikler dar seçilmiş. Her iki lastikte 100 km hız yaparken, aynı süratte dönüyor. 17 Şubat 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ali Gök 17 Şubat 2021 Paylaş 17 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: Her iki lastik tipindede çap 703 mm olduğundan sıkıntı yok. Sadece arka lastik geniş, ön lastikler dar seçilmiş. Her iki lastikte 100 km hız yaparken, aynı süratte dönüyor. Merakımdan soruyorum bu resim ceza verdirirmi mesela ? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 17 Şubat 2021 Paylaş 17 Şubat 2021 Abi alman yapmış . Ebatlar fabrika ebati ise ve veya eş değeri bişi olmaz. Zaten absürt bı ebat olsa ABS direk devre dışı kalıyor Yorum bağlantısı
Ozkan çoban 17 Şubat 2021 Paylaş 17 Şubat 2021 Hız göstergesinde sapmalar olmuyor mu Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 17 Şubat 2021 Paylaş 17 Şubat 2021 + ofset et degeri ile her jant ebat her lastikle aynı durmuyor. Ön janta arka lastiği taksan far eder. Ki ben c de mecbur kaldım 4 teker aynı oldu idi arkalar ofseti farkı iken. Isınınca arkası oynardi fazladan Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 17 Şubat 2021 Paylaş 17 Şubat 2021 Gerekli cevaplar verilmiş, fabrikasyon ön arka farklı ebat ise ya toleransı vardır yada aktarma organları uygun yapıdadır. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 17 Şubat 2021 Yazar Paylaş 17 Şubat 2021 Servet Aydın yazdı: Çap farkı oem ise aktarma organları hesabı ona göre yapılır. Şayet fark yokken farklı çap takılır ise bir yerleri kırmak kaçınılmaz olur Abi fabrikasyon 4 lastik aynı. Ama benim taktığım lastikler aynı eşdeğer çapa sahip yani aynı oranda dönüyorlar, sadece arka lastikler yere daha fazla temas ediyor. Mustafa Tüfekçi yazdı: Abi alman yapmış . Ebatlar fabrika ebati ise ve veya eş değeri bişi olmaz. Zaten absürt bı ebat olsa ABS direk devre dışı kalıyor Hiç sıkıntı olmadı şimdiye kadar. Ozkan çoban yazdı: Hız göstergesinde sapmalar olmuyor mu Hayır olmadı. Sami Demirpaz yazdı: Gerekli cevaplar verilmiş, fabrikasyon ön arka farklı ebat ise ya toleransı vardır yada aktarma organları uygun yapıdadır. Orjinalde yok ama benim taktıklarımda eş değer çapta. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 19 Şubat 2021 Paylaş 19 Şubat 2021 Bak mesela konu blablabla aracıma farklı ebat lastik taksam ne olur filan olsaydı, iki yorum alırdı, "amaan istersen 4 farklı ebat tak ne olacak pfffff" filan olurdu cevaplar. ama konu S olunca... "ABiM! elinizi öpeyim. nereye ne takılacak ben takayım, buyrun beyefendi, siz bir latte alın, oğlum koş Furkan abine bir latte kap gel latteocağından, köşeden, bol köpüklü, köpüğü ortadan ayrık kalp şekilli olsun, siz bu arada keyfinize bakın saunamız alt katta.." şeklinde oluyor... Diğer arabanın sahibi ise 6 saattir ısıtılan çayı, beyaz naylon bardakta, kendisi alacaktı oysaki atölyede. 1 2 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 1 Mart 2021 Yazar Paylaş 1 Mart 2021 Kafama çok takıldı bu konu, pis kıllandım @Dogan Arsiray gelip öldüm fiyatına alırım dese vereceğim ( pışıkkkkk ) Şaka bir yana yabancı forumlarda da çok yerde okudum, fikir ayrılığı var, All-Whell-Drive (AWD) imiş mercedes, kimi diyor çap birebir eş ise sorun olmaz ama yinede AWD de gereksiz bir şey olur, kimi de diyor ki arkalar yere fazla basacak mukavvemet önden farklı olacak,bu da zamanla bozar. Ordan biri diyor yeni serilerde 4MAtic ama bu şekil fabrika çıkışı var, cevaben 7g-tronic şanzımanda sorun oluyormuşta, 7g-tronic-plus olanlarda problem yokmuş vs. Evet bu benim hatam, C320 de ki gibi düşündüm ama 4Matic falan hiç aklıma gelmemişti. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 1 Mart 2021 Yazar Paylaş 1 Mart 2021 Mehmet Göktürk yazdı: sıkıntı yok devam et. Edeyim demi hocam, şimdi jant lastik bir sürü iş... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Mart 2021 Paylaş 1 Mart 2021 Furkan Avcı yazdı: Edeyim demi hocam, şimdi jant lastik bir sürü iş... ben baktım şanzıman şemasına bir slip balata sistemi var kaymayı gördükçe sıkıştırıyor. sende fark çıkmadığı için sıkıştırma olmuyor. test amaçlı taksici lastiği takıp bakalım lamba yakıyor mı deneyebilirsin bilim adına. Yani subaru gibi permanent AWD değil. gerçi subaruda da o kalktı galiba emin değilim. Yani bi balata var sende. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts