İçeriğe Yönlendir

Focus Su Eksiltme Sorunu


Selim Uzun

Recommended Posts

Selim Uzun

arkadaslar kolay.gelsin.hayirli isler aracim ford focus 2000 moden anbiante aracim 100.km de yaklasik 250 gr su eksiltiyo daha az eksiltiyor du simdi daha hizli eksiltiyor.aracin altinda bir akinti yok.baktim.birde benzinde gidersem daha hizli su eksiltiyor.gazda daha az.nerden ve niye eksiltebilir.engin bilgilerine.tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dış hortumları iyice kontrol etmeli, musluktan akar gibi olmaz zaten sızdırma var ise, iz bırakır sadece suyun kaçtığı yerde

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

kapak contası gidiktir. yağ kapağının altında hardal rengi toru varmı?

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Biraz yol yapıp aracı sıkıştırıp. Radyatörde minik bir delik olabilir. Radyatör alt bakalitinde ön tampon altından bakarak ıslaklık falan var mı bir bakın. Bizzat tecrübem oldu.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

1.6 motorun çalışma sıcaklığı çok yüksektir. Siz su koydukca kaynatıp buhar eder. Antifriz oranı nedir. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

1.6 motorun çalışma sıcaklığı çok yüksektir. Siz su koydukca kaynatıp buhar eder. Antifriz oranı nedir. 

vesile ile kapalı sistemlerde buhar dışarı kaçmaz. gagıldan gelip okuyan olabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile kapalı sistemlerde buhar dışarı kaçmaz. gagıldan gelip okuyan olabilir

 

Basınç kapaktan kaçıyor abi. Benimde kapalı sistem. Kapağın altında güvenlik subabı var. Aşırı ısınınca kapaktan boşalıyor. Antifriz ekleyip kesmiştik. Burda yazmıştım. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Basınç kapaktan kaçıyor abi. Benimde kapalı sistem. Kapağın altında güvenlik subabı var. Aşırı ısınınca kapaktan boşalıyor. Antifriz ekleyip kesmiştik. Burda yazmıştım. 

tekil örnek emsal olmaz, sorunlu bir yer vardır, onu örtmüştür vs. sıfır mekanikteki yapı ele alınır. gagıl için vesile olsun

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

tekil örnek emsal olmaz, sorunlu bir yer vardır, onu örtmüştür vs. sıfır mekanikteki yapı ele alınır. gagıl için vesile olsun

 

Ama arkadaşda su eksildikçe su ekliyor. Antifriz dökmüyor. Bunuda hatırlatalım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Uzun

Su yerine antifiriz koysam faydasi olurmu acaba

Antifiriz vardi icinde tabi eksile eksile bitmistir.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Ben olsam önce lpg için yapılan ek yerinden başlayarak devirdaim termostat ve sonra bütün hortumları kontrol ederim. Sorun çıkmaz ise soğutma kabını ve kapağını orjinali ile değişirdim. Doğal olarak sistem suyu da yenilenmiş olurdu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

1 LPG sıcak su T  bağlantı yeri 

2 termostat 

3 su devir daim pompası kontrol edilmeli bence 

Yorum bağlantısı
Uğur Kaya

Motor soğuyunca en azından elinizin ulaştığı bağlantı yerleri elle kontrol edilebilir ıslaklık tortu belli olur yoksa  lpg bağlantıları ve kalorifer şüpheli olabilir

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Ali Darbaz yazdı:

 

Ama arkadaşda su eksildikçe su ekliyor. Antifriz dökmüyor. Bunuda hatırlatalım. 

 

Hatırlatayım.

Forumdaki konulardan birinde, Mehmet Özyürek der ki ; "Çağlar Bayur un sözünün üstüne söz olmaz" :)

 

Çağlar Bayur yazdı:

tekil örnek emsal olmaz, sorunlu bir yer vardır, onu örtmüştür vs. sıfır mekanikteki yapı ele alınır. gagıl için vesile olsun

 

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Selim Uzun

arkadaslar iyi aksamlar aracim ford focus 1.6 2000 moden ambiante regulatorde sizinti vardi regulator ve borulari degisti.araci eve getirdik 3 gun sonra bi yere gittim az once geldim bir baktim aracin altina motorun arjasindan su akiyor su deposu minimumu gecmis.stop ettin bekledim akma kesildi su deposunu tekrar doldurdum arac calismasken gene motorun altindan ve arkasindan su akmaya basladi yarin ustaya goturcem ne olabilir sizce

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

devirdaim veya kelepçeden hortum kaçırıyor. yeni antifriz konmuş muydu

Yorum bağlantısı
Selim Uzun

caglar abi antifiriz yok.su motorun arka kismindan akiyor ve arac calismiyokende akiyor.bayagida fazla akiyor.yedek su deposunu doldurdum ve yine akmaya basladi 

regulatorde su kacagi vardi onu degistirdiler 3 gun once hortum ve kelepceler degisti bir akinti yoktu az once bir baktim yedek depoda su iyice azalmis ve motorun arka kismindan su bayagi akiyor motoru arka yarisindan da akiyor.sonra kesildi fakat yedek su eeposuna suyu koyunca gene akmaya basladi motor calismiyokende akiyor yani

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

zayf bir yer patlamıştır su kaçağı böyle olur, direkt akar. o değil de antfirz neden konmadı?

Yorum bağlantısı
Selim Uzun

arkadaşlar günaydın hayırlı işler aracımı bu sabah çalıştırdım ustaya götürmek için hararet ibresi 90 ı geçti sanayiye gidene kadar su akmaya devam ediyor.burdaki kaçak hararet ibresini yükseltirmiki.bir patlak kırık varsa hortumlarda acaba termostat patlamıs olabilirmi onda motor suyu akarmı motorun arkasından biryerden

motorla iligi bir sorun olsa bu su motor çalışmaskende akıyor motorun arka tarafından yani yedek su deposuna su konduğunda motorun arkasın dan su akıyor bayağıda bariz akıyor.regülatörün kendisi veboruları ve kelepçeleri geğişmişti 3 gün önce.

Yorum bağlantısı
Uğur Kaya
Selim Uzun yazdı:

arkadaşlar günaydın hayırlı işler aracımı bu sabah çalıştırdım ustaya götürmek için hararet ibresi 90 ı geçti sanayiye gidene kadar su akmaya devam ediyor.burdaki kaçak hararet ibresini yükseltirmiki.bir patlak kırık varsa hortumlarda acaba termostat patlamıs olabilirmi onda motor suyu akarmı motorun arkasından biryerden

motorla iligi bir sorun olsa bu su motor çalışmaskende akıyor motorun arka tarafından yani yedek su deposuna su konduğunda motorun arkasın dan su akıyor bayağıda bariz akıyor.regülatörün kendisi veboruları ve kelepçeleri geğişmişti 3 gün önce.

Mesafe çok çok yakın değilse bence riske girme su devamlı akıyorsa zaten hemen bosalir çekici en mantiklisi

Yorum bağlantısı
Selim Uzun

arkadaşlar su deposundan motora giden hortum patlamış.o değişecek.inş.motora falan zarar vermemişitir.ve de başka yerlere ne dersiniz su takviyesi yapıp sadece sanayiyey geldim okadar o da 1 km falan.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Selim Uzun yazdı:

arkadaşlar su deposundan motora giden hortum patlamış.o değişecek.inş.motora falan zarar vermemişitir.ve de başka yerlere ne dersiniz su takviyesi yapıp sadece sanayiyey geldim okadar o da 1 km falan.

Su deposundan motora giden hortum ciddi gidik ise motora su girmedi ya da eksik geldi demektir. 

 

Eğer rota sonunda su yoktuysa depoda risk daha fazla. Bence işlemler yapılsın, sonra 50 km kadar kullanın ve hemen conta testi yapılsın. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...