İçeriğe Yönlendir

Ön Tekerin Kayarak Dönmesi


Mehmet Zincirkıran

Recommended Posts

Mehmet Zincirkıran

arkadaşlar focus 3.5 aracımda dönüşlerde yaşadığım sıkıntıyla ilgili fikir almak istedim. dönüşlerde tam sağ ve sola kırımlarda lastik düz bir şekilde dönmek yerine özellikle kumlu tutuşun az olduğu zeminlerde kayarak dönüyor. araç dışa gitmek istermiş gibi zorlanarak ve kayarak hareket ediyor. ilk başlarda daha azdı ancak rot yapıldıktan sonra bir miktar arttı diye düşünüyorum. tekrar rot ayarına sokmadan fikir almak istedim, başına gelen var mıdır diye.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

4 çeker araçlarda, ort adefransiyel kiliti bırakmayınca olurdu. önden çekişte olmaması gerekli.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Lastik havalarını kontrol edin. Sonrasında da lastikleri kontrol ettirin. Tellerinde kırık vs olabilir. Başımdan yakın zamanda geçti araç saçma tepkiler veriyordu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Yani bu olay önden çekişli aracımda bir sefer eski turanzalarım varken yağ damlamış asfaltta sert sol  yaparken başıma geldi ama sizin durum arızaya çalıyor gibi. Bir tekerin diğerinden daha az dönmesinden kaynaklı sürüklenme olabilir mi acaba ?  

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Şanzımana göre sağ veya sol aks mesafeleri farklı olduğundan düz yolda dahi ani kalkışta araç sağa veya sola (kısa olan tarafa göre) kayar. 

 

Eğer havalarda farklılık, lastikte aşınma farkı veya ön düzende bir farklılkk varsa bu daha da artar

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran
Kerem Kurluva yazdı:

Sebebi, önden çekişli araçlarda rastalanan ve ön aks tahrik millerinin eşit olmamasından kaynaklanan,  tork yönlendirmesi "torque steer" olabilir. 

https://www.youtube.com/watch?v=iba-Ik_sb7E

bu olayda ani kalkışta sağa sola çekme oluyomuş sanıyorum hocam, benim araç çizgisinden çıkmıyo bildiğim kadarıyla. yarın deneyeyim çekiyo mu diye. düz yolda hiç çekmiyo onu biliyorum.

 

Ersen Tapan yazdı:

Lastik havalarını kontrol edin. Sonrasında da lastikleri kontrol ettirin. Tellerinde kırık vs olabilir. Başımdan yakın zamanda geçti araç saçma tepkiler veriyordu. 

yazlık kışlık lastiklerin ikisinde de yapıyodu hocam, lastikten değil ama lastiklerin içi de dışı da aşınmış bariz şekilde.

 

Ayhan Asil yazdı:

Rot ayarı ile alakalı olabilir mi;

rot ayarından sonra da düzelmedi hocam. 

 

Çağrı Alaf yazdı:

Yani bu olay önden çekişli aracımda bir sefer eski turanzalarım varken yağ damlamış asfaltta sert sol  yaparken başıma geldi ama sizin durum arızaya çalıyor gibi. Bir tekerin diğerinden daha az dönmesinden kaynaklı sürüklenme olabilir mi acaba ?  

muhtemelen böyle bir arıza var, daha doğrusu iç lastik yolunu giderken dışardaki lastik böyle dışarıya kaçmaya çalışıyomuş gibi, daha doğrusu sanki tam dönmemişte sürükleniyo gibi.

 

Ü.Emre Kartal yazdı:

Şanzımana göre sağ veya sol aks mesafeleri farklı olduğundan düz yolda dahi ani kalkışta araç sağa veya sola (kısa olan tarafa göre) kayar. 

 

Eğer havalarda farklılık, lastikte aşınma farkı veya ön düzende bir farklılkk varsa bu daha da artar

yarın düz zeminde deneyeyim sağa sola sapma için, fikir verir muhtemelen.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Farklı bir yerde Rot ayarı yaptırın. Tekerler de aşınma varsa rot ayarından emin olmalı.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Kamber kaster ayarlarınız bozuk, lastiklerde düzensiz aşınmaya başlamıştır. 

Benim araçta kaza sonrası bu durum ortaya çıkmıştı ama aracın normal halini bilmediğim için 2 sene o şekilde kullandım. Şimdi lastiklerin ikisi resmen bitik.

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran
Ersen Tapan yazdı:

Farklı bir yerde Rot ayarı yaptırın. Tekerler de aşınma varsa rot ayarından emin olmalı.

kapanmadan sonra yaptıracağım hocam.

 

Selçuk Bakış yazdı:

Kamber kaster ayarlarınız bozuk, lastiklerde düzensiz aşınmaya başlamıştır. 

Benim araçta kaza sonrası bu durum ortaya çıkmıştı ama aracın normal halini bilmediğim için 2 sene o şekilde kullandım. Şimdi lastiklerin ikisi resmen bitik.

hocam lastiğin hem içi aşınmış hem dışı, onu çok anlayamadım, kamber ya da kaster açıda bi problem olsa sadece bi tarafı yemez miydi

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Genelde bir tarafı yer bildiğim kadarıyla ama sağa ve sola dönüşlerde farklı açılardan da yemiş olabilir. Yüksek ihtimal bu ayarlar sonrası probleminiz düzelecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Focus 3 de değişik bı özellik gelmişti. Limitli elektronik difransiyelin fordcasi. Dinamik tork kontrol mu ne. Onla alakalı bir şey yada bir sorun mu hissediyorsunuz acaba

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Focus 3 de değişik bı özellik gelmişti. Limitli elektronik difransiyelin fordcasi. Dinamik tork kontrol mu ne. Onla alakalı bir şey yada bir sorun mu hissediyorsunuz acaba

aklımda bulunsun rottan sonra düzelmezse bu konuyu da irdeleyeyim hocam

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Lastik tabanı bozuk parça parça kopmalar varsada yapıyor. Özellikle eskimiş kışlık lastikte başıma geldi tam sağ yada tam solda daha belirgin oluyor .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Erken

Lastikler çok eskimişse de yapar. Benim başıma geldi. Geçen yaz aynı şeyi çok yaşadım. Kışlıklara geçince düzeldi. Bende bunun üzerine yeni yazlık lastik aldım. Henüz yenileri deneyemedim ama adım gibi eminim artık, lastik ömrü bitince çok tehlikeli oluyor. Eski lastikler ile kaza riski kat be kat artıyor. Yola tutunma adına hiç bir katkı sağlamıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

Limitlerinin üzerinde ağırlık taşıyan araçlarda da sık görüyorum aynı durumu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Erken
Ferit Erken yazdı:

Lastikler çok eskimişse de yapar. Benim başıma geldi. Geçen yaz aynı şeyi çok yaşadım. Kışlıklara geçince düzeldi. Bende bunun üzerine yeni yazlık lastik aldım. Henüz yenileri deneyemedim ama adım gibi eminim artık, lastik ömrü bitince çok tehlikeli oluyor. Eski lastikler ile kaza riski kat be kat artıyor. Yola tutunma adına hiç bir katkı sağlamıyor.

Dün itibari ile yeni lastiklere geçtim. Falken ZE310 fena değil. Yalnız değişim esnasında liftte iken lastik el kontrolünde sağ lastikte rotta boşluk olduğunu tespit ettim. Acil hemen değişimi yapıldı. Şimdi gayet iyi. Bence sizde bir el kontrolü ile basitçe kontrol edin.  Yada en yakın rot-balanscı ya kontrol ettirin. Ön takımdaki sıkıntıları tespit eder.

Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem
arkadaşlar focus 3.5 aracımda dönüşlerde yaşadığım sıkıntıyla ilgili fikir almak istedim. dönüşlerde tam sağ ve sola kırımlarda lastik düz bir şekilde dönmek yerine özellikle kumlu tutuşun az olduğu zeminlerde kayarak dönüyor. araç dışa gitmek istermiş gibi zorlanarak ve kayarak hareket ediyor. ilk başlarda daha azdı ancak rot yapıldıktan sonra bir miktar arttı diye düşünüyorum. tekrar rot ayarına sokmadan fikir almak istedim, başına gelen var mıdır diye.
Birebir aynısı benim 99 Mondeo da da var. Defalarca rot ayarı yaptırdım 4 takım lastik değiştim yine aynı. Kamber kaster toe açı ayarlarından gerçekten anlayan bir rot balansci bulsak çözülür bence ama hala düzgün bir rot balansciya denk gelemedim

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

@Ferit Erkenhocam boşluk gibi birşey de olabilir ama bana daha çok @Mücahit Erdemhocamın dediği gibi kamber kaster ayarlarıyla ilgili gibi geldi. zaten aracın kırımını da beğenmiyorum, önceki aracım daha uzun olmasına rağmen dar alanda daha rahat dönüyodu. başka focus kullandım ama direk birebir test edebileceğim şekilde olmadığından bir şey diyemiyorum, muhtemelen iyi bir rot ayarıyla düzelecek iki problemde

Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem
[mention=45761]Ferit Erken[/mention]hocam boşluk gibi birşey de olabilir ama bana daha çok [mention=86172]Mücahit Erdem[/mention]hocamın dediği gibi kamber kaster ayarlarıyla ilgili gibi geldi. zaten aracın kırımını da beğenmiyorum, önceki aracım daha uzun olmasına rağmen dar alanda daha rahat dönüyodu. başka focus kullandım ama direk birebir test edebileceğim şekilde olmadığından bir şey diyemiyorum, muhtemelen iyi bir rot ayarıyla düzelecek iki problemde
Benimkinin dönüş açısı da çok dar. Çoğu yerden tek seferde dönemiyorum.Normal olmadığının farkındayım ama bulamadım işte ustasını. Eski mercedeslerde direksiyonu tam sağa kırınca ön tekerin üst kısmı da sağa doğru yatık durur benimkinde tam tersi oluyor. Direksiyon tam sağda dururken sol ön tekere bakınca lastik yanağa binmiş duruyor

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Zincirkıran

dün rot ayarına gittim, daha önceki aracımdaki çözülmeyen bir problemi çözdüğü için işinin ehli bir usta olduğunu biliyodum. direk rot ayarına soktu, birlikte baktık, elle kontrolünden sonra ön düzende herhangi bir boşluk eskimiş parça vs. olmadığını söyledi. kamber kaster açılarının da hepsi yeşil renkteydi. sadece lastiğin düzensiz aşınmasına neden olan 4 mmlik bir sapma var dedi, onuda ayarladı. direksiyon hidroliği falan herşeyi tam dedi, aracı denediğinde de gayet normal dedi. bir ihtimal amartisörün biri arızalı olabilir, ondan dolayı yapabilir dediğini, hava ısınınca oda azalabilir biraz bekle dedi, bende tamam dedim çıktım. son olarak da ön lastikler düzensiz aşındığı için ilk fırsatta arka ile yer değiştirip bu şekilde kullanmaya devam edecem, belki araçta birşey yoktur da ben işkilleniyorumdur durduk yere bilmiyorum 🙂

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...