İçeriğe Yönlendir

Ford Fusion 1.4TDCI (Yarı Otomatik Vites) Vites Geçişlerinde Devir Yükselmesi


Mert ER

Recommended Posts

Merhabalar, öncelikle yardımlarınız için şimdiden teşekkurler.

Ford fusion 1.4 tdci yarı otomatık aracımdan memnunum fakat vites geçişleriyle başım dertte. Aracımın sorunu Vites arttıracagı vakit örnegın arac 2500 devırde ve ust vıtese gecıcek bir anda ayagım gazda oldugundan boşa geçip devir 4000bın gıbı rakamlara cıkıp sonra hemen vıtese gecerek olması gereken devrire dönüyor. Anladıgım arac o vıtes gecısındekı anda gaz pedalı tepkısını gorerek bır anda devrı fırlatıp oyle vıtese gecmiş oluyor. Sorunu forddan anlayan bır ustaya gosterdım ve baskı balata volant ve sanzıman yağı değişimi yapıldı ama sorunla ılgılı hıcbır degısıklık olmadı. 

Sizlerin görüşünü alabilirmiyim o vites geçişi anındakı gaz tepki ayarlamasıyla ılgılı sorunu sızce neden yapabılır. Vites geçişlerinin Maf sensorundende komut aldıgı gıbı bır vıdeo ızlemıstım sızce oyle bır sorun olabılır mı? Bu arada aracı defalarca obd ye bagladım hıcbır arıza kodu cıkmıyor aracta

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert ER yazdı:

Sorunu forddan anlayan bır ustaya gosterdım ve baskı balata volant ve sanzıman yağı değişimi yapıldı ama sorunla ılgılı hıcbır degısıklık olmadı. 

ana sorun bu. forddan anlayan usta cihazı yok ise el sürmemeli idi. bunlar orjinal ford cihazına bağlanmadan değişmez. debriyaj adaptasyonu ve hava alınması lazımdı öncekile. ve şimdi de lazım.  baskı balatayı takarken bile kurma prosedürü var ayrıca.

yetkili servise başvurun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Yardımız için teşekkurler çağlar eby. Hazır bilgili birini bulmuşkan bir iki soru sormamı mazur görün.

Belliki usta diye kandırıldım ve tekrar arıyarak ıds cıhazları varmıydı kalıbrasyon yapıldımı teyıt alıcam. ama sizce zaten baskı balata volant degıstı suan ortalama 5bın tl'de masrafı oldu sizce işçilik orada yapılmayacagı için yetkili servisten nasıl bir destek isteme şansım olur. Yani sadece kalıbrasron adaptasyon için yardımcı oluyorlarmı?

 

Birde peki bu ayar hatalarını bir tarafa koyarsak bu sorunun ana kaynagı sızcede baskı balata volant hatasımıydı? Öyle maf sensörü vsde yapar dıye okuyorum ama tekrar bır hata yapıp boş kurcamalar ve masraflardan kacmaya calısıyorum artık ısın aslı

 

Yorum bağlantısı

Şimdi telefonla goturdugum yerı tekrar aradım. IDS cıhaz ıle bakıp kalıbrasyonu ve hava almasını yapmıslar çağlar bey. Hatta ılk degısımde vıtes gecıslerı cok sacmalamıs ve ıkıncı kez baya ugrasarak yapıp hava almasını ve volant ayarını yaptıklarını ve sorunun tam bıttıgını soyledıler. Ben saglık nedenlerınden dolayı gıdemedıgımden babam baslarında durmustu oda sorunun cok cok kucuk oldugunu ve ıkıncı yapılısta gectıgını soyledı. Ustanın dedıgı tekrar hava yaptı yada ıcınde hava kalmıstı heralde dedı ve tekrar goturmemı ve cıhaza baglıyarak tekrar havasını almasının gerekıtıgını kalıbrasyon yapılacagını soyledı. Anladıgım sizinde direk nokta atışı soyledıgınız gıbı sorun hava ve kalıbrasyon kaynaklı. Bu arada usta ford servısınden ayrılma anladıgım ford araclar ıcın ılgılı donanımlara sahıp.

 

Bu sefer aracı ben kendım goturecegım bana onerebılecegınız yada ustaya hatırlat dıyecegınız bır püf noktası varsa cok sevınırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert ER yazdı:

Ustanın dedıgı tekrar hava yaptı yada ıcınde hava kalmıstı heralde dedı ve tekrar goturmemı ve cıhaza baglıyarak tekrar havasını almasının gerekıtıgını kalıbrasyon yapılacagını soyledı.

şimdi oldu, bir daha yapılacak ayar. hava kalabiliyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı

Yardımlarınız için tekrar teşekkurler Çağlar Bey bu bılgılerı almak moral bozukluguna ıyı geldı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli

Fordların genel özelliği sanırım. En iyi Ford ustası bile olsa cihaza bağlamadan veya test etmeden yapılan iş %100 verimli olmuyor. Hele hele bu tarz işlerde. Çözülemeyen bir şey varsa yetkili serviste mutlaka çözülüyor. Bu bence güzel bir durum. Araçlar, beni herkes elleyemez diyor :) 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
(düzenlendi)

Merhaba sorunumla ilgili bugün yetkili servisi aradım hava alınması ve kalıbrasyon yapılması ile ilgili ama malesef onlarda ilgilenmeyip direk dışarıda bır elektronik beyin tamircisine yönlendirdiler. Beyinci arıza tespite bağladı ve maf sensörü hatası var dedı. Bende magnett marelli marka takalı 50km cıvarı oldugunu soyledıgımde hatayı sildi tekrar test ettik ve tekrar hata verdi.

Sonrasında parçacıdan ricayla elınde olan bremi marka maf sensorunu alıp taktık ve hatayı sılerek gene test ettık. Tekrardan maf sensoru hatası verdı araç. Yani araçta tekrar eden bir maf sensörü hatası var ve vites değişimindeki bağırmanın bundan kaynaklı olabılecegını dusunuyorlar. Yada aracın beynınde sorun var dıyorlar. Açıkçası şanzıman dışında direk aracın beynıne odaklanmaları beni çok tereddut ettırdı. Yani ilk etapta çağlar beyinde dediği gibi söyle havasını aldırıp kalıbrasyondan emın olabılsem beyin ve diğer senoryalarada mecbur yonelıcem.

İnana cok cıddı masraflar ettım son donemde ve artık bu sorun ömrümden ömür yer hale geldi. İzmit tarafında varmı bildiğiniz biri yada verecegınız bır akıl?

Aracın beynındede sorun varsa tamır olmayacagını ve tahmını 4-5bın tl'ye cıkma olarak degısmesi gerektiğini belirttiler

tarihinde Mert ER tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert ER yazdı:

Merhaba sorunumla ilgili bugün yetkili servisi aradım hava alınması ve kalıbrasyon yapılması ile ilgili ama malesef onlarda ilgilenmeyip

444ford ve şikayetvar a ve twittera yazıp arkanıza yaslanıp bir bekleyin sonucu, piyasamız bu şekilde maalesef, tüketici savaşmadan elde edemiyor hakını, parası ile iş yaptıracak olana servis hayır diyemez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...

  Arkadaşlar yazı biraz uzun olacak ama benim forumdan yararlandığım gibi başka arkadaşlarında aynı soruna çare ararken işini yarayacağını düşünerek paylaşmak istedim.

 

  Yukarıda da paylaşmıştım ama özetle yarı otomatik aracımın vites geçişlerinde sorun vardı.

  Bu sorun için ciddi bir masrafla ford özel servisinde "baskı+balata+volant+yağ" değişti ama malesef sonuç alamadım. (Bu noktada daha önce Çağlar Bey'in dediği gibi hava alma ve adaptasyon çok önemli)

  Ford Yetkili serviside araçla uğraşmaya sıcak bakmadı model eski artık vs diye dışarıda bir elektronik servisine gitmem yönünde tavsiyede bulundu. :) Tavsiye edilen yere aracı götürdüm ve MAF sensörü ve TCM hatası okuduklarını beyinin değişeceğini ve maf sensörlerinin yenileneceğini söylediler.

  İlk iş hava akış metre (maf) değişmesi zaten yapılması gereken birşeydir aracın yaşı var vs diye Magnet Marelli marka alarak değiştirdim ve tekrar maf sensörü hatasının devam ettiğini söylediler. Bu seferde gidip orjinal logolu maf sensörü aldım. Fakat sorun ve hata devam etmekteydi. En son beyinin kesin değişmesi gerektiği ve 3-4bin tl 'de masrafı olacağı söylendi.

 

Artık iyice harcanan paraları vs düşününce ve sorunun çözüleceğinden de emin olamayınca tadım kaçmıştı ki forum'da benimle birebir aynı sıkıntılara sahip Ferhat bey ile denk geldik.

Ferhat Bey daha teşhisin başındaydı baskı+balata+volant değişecek, Maf değişecek demişlerdi ve komik tarafı bız bu sorunu çözeriz 5bin tl tutar deyıp ne degısecek ne yapılacak net birşey soylemeyen google'da baya yorumu olan özel ford servisleri bile çıkmış :)

 

Özetle ben zaten bu masrafları yapıp çözüme ulaşamadıgım için Ferhat Abi bodozlama masrafı yapmak yerine kendi topun altına girdi. Aracın altı üstü derken yarı otomatik şanzıman soketlerinin pis oldugu dikkatini çekmiş. Kontak Sprey alarak aracın altına yatarak tüm şanzıman maf sensörü vs pis soketlerde hassas bir temizlik gerçekleştirerek bir teste çıkıyor ve aracın vites geçişlerinin aşırı yumuşadıgını ve geçişlerde saçmalamadıgını görüyor.Bu aradada yaklaşık 500km kadar yol yapıyor ve sorundan eser yok çok şükür.

 

Bende hakkı ödenmez sağolsun Ferhat Abininde yönlendirmesiyle Yağsız kontak spreyi alarak aynı işlemleri uyguladım. İnşallah benim araçtada bu şekilde sonuç alınabilir diye ve şuan işlemi daha yeni uyguladım 50km kadar yol gidebildim henuz ama çok şükür şanzıman geçişlerindeki sorun şuana kadar tekrar etmedi. İnşallah sorunuda böyle çözüme kavusturmuş olucaz.

 

Özetle arkadaşlar baskı+balata+volant+Maf Sensörü değişip  Beyinde değişecek hele arkadaşım diyen süper ustalarımızın hiç biri aslında en basit ihtimal soketlerde kısa devre temassızlık şıkkına bakmamış bile ve canımızı yakmışlar. İnşallah bu sorunu yaşayan yada benzer sensör sorunu yaşayan arkadaşlar ilk etapta uygun spreyler ile temizlik yapmayı akıl ederler benım düştüğüm hataya düşmezler :) :) 

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert ER yazdı:

Ford Yetkili serviside araçla uğraşmaya sıcak bakmadı model eski artık vs diye dışarıda bir elektronik servisine gitmem yönünde tavsiyede bulundu. :) Tavsiye edilen yere aracı götürdüm ve MAF sensörü ve TCM hatası okuduklarını beyinin değişeceğini ve maf sensörlerinin yenileneceğini söylediler.

 

Mert ER yazdı:

Ferhat Abi bodozlama masrafı yapmak yerine kendi topun altına girdi. Aracın altı üstü derken yarı otomatik şanzıman soketlerinin pis oldugu dikkatini çekmiş. Kontak Sprey alarak aracın altına yatarak tüm şanzıman maf sensörü vs pis soketlerde hassas bir temizlik gerçekleştirerek bir teste çıkıyor ve aracın vites geçişlerinin aşırı yumuşadıgını ve geçişlerde saçmalamadıgını görüyor.Bu aradada yaklaşık 500km kadar yol yapıyor ve sorundan eser yok çok şükür.

1. bu vakayı ford otosan a mail ile yollayın (bir şey çıkmaz ama olsun)

2. beyine dalanların çoğu (nazikçe) aslınca beyin falan da değişmez o ayrı konu

3. maf hatası dtc olarak okunduğu anda parçaya dalınmaz, maf canlı verisi okunur, soket/tesisat teşhisi yapılabilir

Allah sabır versin böyle serviler sanayi ustaları oldukça

üzücü

geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

 

1. bu vakayı ford otosan a mail ile yollayın (bir şey çıkmaz ama olsun)

2. beyine dalanların çoğu (nazikçe) aslınca beyin falan da değişmez o ayrı konu

3. maf hatası dtc olarak okunduğu anda parçaya dalınmaz, maf canlı verisi okunur, soket/tesisat teşhisi yapılabilir

Allah sabır versin böyle serviler sanayi ustaları oldukça

üzücü

geçmiş olsun.

Sanayinin %95’i böyle maalesef. Çok üzücü

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sanayinin %95’i böyle maalesef. Çok üzücü

sKing ile  beraberdik, benim arabanın beynine dalmak üzere idi usta, canımızı zor kurtardık, ben serveti ustanın önüne yem olarak attım, kaçtım kurtuldum :rofl: 2 gün sonra döndüm baktım durumu iyi idi , 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

 

1. bu vakayı ford otosan a mail ile yollayın (bir şey çıkmaz ama olsun)

2. beyine dalanların çoğu (nazikçe) aslınca beyin falan da değişmez o ayrı konu

3. maf hatası dtc olarak okunduğu anda parçaya dalınmaz, maf canlı verisi okunur, soket/tesisat teşhisi yapılabilir

Allah sabır versin böyle serviler sanayi ustaları oldukça

üzücü

geçmiş olsun.

bizim emanet mersoya şanzıman beyin değişmesi gerekebilir diye yolunu yapıyordu eleman.. dedim beyin yok bunda.. baktı kaldı..

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
sKing ile  beraberdik, benim arabanın beynine dalmak üzere idi usta, canımızı zor kurtardık, ben serveti ustanın önüne yem olarak attım, kaçtım kurtuldum :rofl: 2 gün sonra döndüm baktım durumu iyi idi , 

Kokoreç almaya gidiyorum diye çıkmıştın?
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

sanayide maalesef arıza tespiti ve tamiri yok. artık arızalı olabilecek parçaların ucuzdan pahalıya değişimi ile yapılıyor.

teşhis yok, koyabilende yok

benim araçta yaşadıklarım araba ısınınca çalışmıyor yapılan işlemler sırası ile yakıt hortumları değişti, pompa testi yapıldı, enjektör testi yapıldı, krank sensörü değişti, en son beyin değişti. artık kendi ustamız olmak durumundayız. bir de en sinir olduğum şey ustaların sorunu tam dinlememesi nesi var sorusunu şunu yapıyor diyorsun arkasını dönüp gidiyor başka nedenler varsa anlatmaya çalışıyorsun dinlemiyor sonra aaaa sen bunu söylememiştin 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Bencede en büyük sıkıntı bu zaten. Arabasını iyi tanıyan insanlar aslında sorununu noktasına kadar doğru anlatmaya  çabalasada malesef ustaların %90 dinlemiyor bile. Kurduğumuz cümlerin içinden tek kelimeyi alıp aa demekki bu bozuktur diyerek direk ucuzdan pahalıya başlıyorlar can yakmaya.

 

İlk eski model araba aldıgımda neredeyse aracın yağ su kontrolu dısında bırsey bılmıyordum. Şuan özetle lift ve özel ekipman gerektirmeyen çoğu işlemi kendim yapabilir ve en önemlisi yapmaya cesaret edebilir hale geldim. Artık kapı döşemesi sök cam krikosu tamir et, Motor sensörlerini, bobinleri ateşleme sistemini değiştir, kablo tamirlerini yap vs bunlar artık hobilerim oldu :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...