İçeriğe Yönlendir

Sıfır Araç mı? Yeni Crossland, Seat Arona, İkinci El Nissan Qashqai mi?


Aslan Kara

Recommended Posts

Selçuk Keleş
Mehmet Göktürk yazdı:

Nasıl titresim? 3 silindir işi mi?


Detayını bilmiyorum, ben deneyemedim onun huysuzluğundan da olabilir. Servise götürdü "normal" dediler :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Selçuk Keleş yazdı:


Detayını bilmiyorum, ben deneyemedim onun huysuzluğundan da olabilir. Servise götürdü "normal" dediler :) 

üç silindir araçlar rölantide titreşimi hissettirebiliyor ama o motor acayip devirleniyor çok keyifli sesi de.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Biraz abartmıyor muusunuz;)

 

nissan servis aralıkları 10 bin km ve pahalı. Piyasada parçalar daha pahalı. Dizel aracın yeni nesilde dpf sorunları bitmez şanzıman sorunlarınise dsg den fazladır.

 

nissan primera maxima dan bahsetmiyoruz. Zaten müdür de lübnana kaçtı.

 

dağılan dsg diye birşey yok. Dur kalkta aracı kavramada tutanlar hep onlar. Ve sayıları az sesleri çok çıkıyor.

 

benim önerim b sınıfı bir araç olur. 

Listeden ise seat olur

Dünya'da dsg kadar şikayet edilen başka şanzıman yok Mehmet bey. Bu dediğim hoşunuza gitse de gitmese de böyle. VW konforlu premium olmasa da yakın araçlar yapıyor ama çok belirli ve masraflı kronik sorunları var. Maalesef şanzıman da bunlardan biri. Sadece Türkiye'de değil Dünya'da da premium araçlar kadar konforlu ama çabuk arıza çıkaran bir otomobil olarak tanımlanıyor. Son 2-3 yıldır araç satışlarında liderliği Toyota'ya kaptırdı zaten. Japonlar sorunsuz yapıyor.

 

Nissan servisi pahalı demişsiniz Vw servisleri de çok ucuz değil aşağı yukarı aynı hatta belki vw daha pahalı olabilir. Ayrıca Qashqai'lerin bakımı reno servislerinde de yaptırılabiliyor.

 

Bizzat çevremdeki insanlarda gördüm kaç tanesinde illallah etti adamlar bana inanmıyorsanız vereyim numaralarını arayın sorun neler çekmişler. Vw deyince küfür etmeye başlıyor adam :D 

 

Ben zaten tüm araçlar sorunlu demiyorum dikkat çekerim. Sorun çıkarma ihtimali daha fazla vag'ın. Açın türkiye'deki listeleri dünya geneli listeleri inceleyin zaten görürsünüz.. He size denk gelmiştir sorunsuz uzun yıllar binersiniz. Kimi insanın ocağına incir ağacı dikiyor..

 

Nissan müdürü japonya'da tutuklandı lübnana kaçtı. Buradan vurdun da beni adam Nissan araçlar kötü diye değil şirketten para çaldığı finansal usulsüzlükler yaptığı için tutuklanmıştı :) 

 

Ayrıca madem buradan konuşuyoruz ben de ekleyeyim ortada bir hile dönüyorsa maalesef dünya'nın en büyük hilecisi de Vag yine. 

 

https://www.cnnturk.com/ekonomi/abddeki-col-volkswagen-ve-audi-mezarligi-oldu?page=3

Volkswagen Mezarlığı

Volkswagen Emisyon Skandalı ve Mezarlık

 

Dsg tamirini yaygınmış. Doğrudur o kadar çok aracında arıza çıkardı ki ustalar da alıştı artık dsg ustası oldular. Ekmek kapısı oldu adamlara. 3-15k'ya kadar masraf çıkardığı için... 

 

---

 

Sonuç olarak herkesin görüşü ayrıdır. Kimse kimseyi de ikna edemez. Kimse benim malım kötü de demez ki biz de kimsenin aracına kötü demiyoruz. Bu makinelerin hepsinin sorunu çıkıyor. Kiminde sık sık ve masraflı kiminde tek tük sorun çıkıyor. Mesele bundan ibaret.

Konu sahibi arkadaşa Nissan öneriyorum hala. Tabiki yine de kendisi bilir. 

tarihinde Muhammet Ali Deli tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Oktay Göktaş

Benim naçizane tavsiyem, sıfır alma imkanınız var ise sıfır almanız yönündedir. İkinci elde ne sürprizle karşılaşacağınızı ne siz ne de satan kişi bilemez. Geçen yıl, 2015 model 1,6 dizel astramı satmıştım. Gözüm gibi bakmıştım. Geçenlerde sattığım kişi aradı, duman atma sorunu var diye. Turboyla alakalı sıkıntısı vardı galiba. Bana birkaç şey sordu.

Sonra aramadım tekrar, ne yaptı halletti mi, kaça maloldu vs.

Bu arada ben aldığım ilk günden, sattığım güne kadar asla çalıştırır çalıştırmaz hareket etmedim, gideceğim yere varınca 30 saniyeden fazla beklemeden stop etmedim. Uzun yola gidince en az 5 dk rölantide çalışır bırakırdım falan. Titizliğimi anlayın diye lafı uzattım.

Velhasılı kelam, en akıllıca ve mantık eksenindeki seçim, gücünüz yettiği oranda, sıfır almaktır. Bence dsg den de o kadar korkmayın. Kullanım şartlarına dikkat ederseniz, bakımlarını zamanında yaptırırsanız büyük bir sorun yaşayacağınızı sanmam.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



Dünya'da dsg kadar şikayet edilen başka şanzıman yok Mehmet bey. Bu dediğim hoşunuza gitse de gitmese de böyle. VW konforlu premium olmasa da yakın araçlar yapıyor ama çok belirli ve masraflı kronik sorunları var...


Honda CVT şanzıman arızası ne kadar tutuyor araştırmanızı ve satış rakamları ile kıyaslamanızı tavsiye ederim :) Bu yüzden insanlar genelde sayıya bakar orana degil. Sayı fazla olunca sorun çokmuş gibi algılanıyor. Bakılması gereken asıl mevzu orandır.

1.6 TDI ve 1.4 TSI kullanan arkadaşlarımda kavrama değişti ama değişmeyenlerde var.

1.0 Ecotsi da henüz DSG sorunu ile karşılaşan ben görmedim.

Bu forumda Honda kullanıcısı bir arkadaş paylaştı. DSG komple serviste 15-17 bine değişirken Honda servis yanlış hatırlamıyorsam 40 bin lira faturalandırıyordu.

Vw yetkili servisi Nissan Honda grubundan uygun. Aynı motor için bakım aralığı Renault ta 15 bin iken Nissan da 10 bin km gibi saçmalıklar da var.

Arıza istemiyorsan Toyota, arıza istiyorsan VW, çözümü olmayan arıza da diğerleri gibi bir söz vardı bulamadım.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel





Honda CVT şanzıman arızası ne kadar tutuyor araştırmanızı ve satış rakamları ile kıyaslamanızı tavsiye ederim default_smile.png Bu yüzden insanlar genelde sayıya bakar orana degil. Sayı fazla olunca sorun çokmuş gibi algılanıyor. Bakılması gereken asıl mevzu orandır.

1.6 TDI ve 1.4 TSI kullanan arkadaşlarımda kavrama değişti ama değişmeyenlerde var.

1.0 Ecotsi da henüz DSG sorunu ile karşılaşan ben görmedim.

Bu forumda Honda kullanıcısı bir arkadaş paylaştı. DSG komple serviste 15-17 bine değişirken Honda servis yanlış hatırlamıyorsam 40 bin lira faturalandırıyordu.

Vw yetkili servisi Nissan Honda grubundan uygun. Aynı motor için bakım aralığı Renault ta 15 bin iken Nissan da 10 bin km gibi saçmalıklar da var.

Arıza istemiyorsan Toyota, arıza istiyorsan VW, çözümü olmayan arıza da diğerleri gibi bir söz vardı bulamadım.

Etrafımda vw ve dsg kullanan çok sayıda arkadaşım var. Daha hiç birinden dsg de sorun var diyen duymadım. Benim bildiğim ilk yıllarda üretilen dsg de sorun çok çıkıyordu. Ve bu sorunların aşıldığı yönde bilgi duymuştum.
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Etrafımda vw ve dsg kullanan çok sayıda arkadaşım var. Daha hiç birinden dsg de sorun var diyen duymadım. Benim bildiğim ilk yıllarda üretilen dsg de sorun çok çıkıyordu. Ve bu sorunların aşıldığı yönde bilgi duymuştum.
2016 A3 1.6 TDI Stronic 14 binde kavrama değişti sonra sahibi pert etti. Gitti 2018 A3 1.0 Ecotsi aldı onda sorun yok. Bu arkadaş her ışıklarda abanarak kalkar.

2013 Golf 1.4 TSI garanti sürecinde kavrama değişti. Yalnız bu arkadaş biraz kaşıntılı idi. Fazlaca sürekli abanır güce ihtiyacı olsun olmasın.

2011 Passat SW 1.4 TSI 140 bin de sorunsuz kullanıldı.

Kendi mesai arkadaşım 2016 Ibiza 1.0 Ecotsi DSG aldık 5 sene oldu sorun yok.

Yeni modellerde de olabiliyor. Bunlar benim yakın çevremden örnekler.

İşin garibi bu kişiler arızaya rağmen ille de DSG diyor.

Ha şu var. Bugatti (yanlış hatırlamıyorsam) ye takılan DSG takılsa belki sorun olmaz [emoji16]
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Sanayilerde sadece DSG şanzıman bakan yerler var. Bu tamirhaneler sağdan soldan duyulan safsatalarla iş yapıyor olamazlar değil mi :) VW amerika’da neden tam otomatik seçeneği de koymak zorunda kaldı mesela. Gözleri yummaya gerek yok. DSG’nin zevki yanında bunlar da olan gerçekler. Ha DSG öyle bir hale geldi ki, sorunlar sorunsuz şekilde çözülüyor. O yüzden dsg arızası korkulacak bir dert olmaktan çıktı. Sert kullananlar daha erken eline alıyor sadece. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Sanayilerde sadece DSG şanzıman bakan yerler var. Bu tamirhaneler sağdan soldan duyulan safsatalarla iş yapıyor olamazlar değil mi [emoji4] VW amerika’da neden tam otomatik seçeneği de koymak zorunda kaldı mesela. Gözleri yummaya gerek yok. DSG’nin zevki yanında bunlar da olan gerçekler. Ha DSG öyle bir hale geldi ki, sorunlar sorunsuz şekilde çözülüyor. O yüzden dsg arızası korkulacak bir dert olmaktan çıktı. Sert kullananlar daha erken eline alıyor sadece. 
Olay aynısı kaynımda var olunca iste safsataya dönüyor [emoji16] Alayına da bozulmuş veya bozukmuş muamelesi yapmamak lazım. Bu laneti sorunsuz kullananların sayısı da fazla.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

Olay aynısı kaynımda var olunca iste safsataya dönüyor emoji16.png Alayına da bozulmuş veya bozukmuş muamelesi yapmamak lazım. Bu laneti sorunsuz kullananların sayısı da fazla.

Kimse “hepsi bozuluyor” demiyor ki zaten. Bozulma ihtimali var ve diğerlerine göre bir tık fazla deniyor. Diğerleri dediğim de tam otomatikler. Yoksa başka markaların tek-çift kavramaları da dsg gibi

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Kimse “hepsi bozuluyor” demiyor ki zaten. Bozulma ihtimali var ve diğerlerine göre bir tık fazla deniyor. 
İş o kısma gelince o ihtimal ZF Aisin Active Select Jatco vs alayında var işte.
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Alman kökenli Autubild ( Ülkemizde Autoshow) dergisi DSG lerin çok sorun çıkardığını yazmıştı. Bir mekanik parça değiştirilip tamir edildiğini anlatıyordu. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Kimse “hepsi bozuluyor” demiyor ki zaten. Bozulma ihtimali var ve diğerlerine göre bir tık fazla deniyor. 

İş o kısma gelince o ihtimal ZF Aisin Active Select Jatco vs alayında var işte.

Sert kullanılsa bile 14 binde arıza çıkaran tam otomatik göremezsin gibi bir şey. Genel istatistiklerden konuşuyoruz tabi. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Sert kullanılsa bile 14 binde arıza çıkaran tam otomatik göremezsin gibi bir şey. Genel istatistiklerden konuşuyoruz tabi. 
Her markada oldugu gibi Vw nin de tam otomatiği sorunlu değil ki.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen
Aslan Kara yazdı:

 

OPEL - 1.2 130 HP BENZİN MT 6 - ESSENTIAL - 224.900 TL

 

Listedeki opel manuel. Eğer manuel alabiliyorsanız seçenek daha çok. Ben manuel alacak olsam volkswagen grup alırdım. Nissan qq bakmıştım ben de araç büyük olduğu gibi masrafı da büyük lastikler 17 19" bakım aralıkları hem kısa hem pahalı. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Çift kavramada iki arıza var, birisi mekatronik arızası diğeri kavramanın bitmesi. 

 

Dsg'de mekatronik arızası ilk yıllarda epey vardı ama sonrasında çok azaldı. Hala olabiliyor. Kavrama bitmesi ise başka bir şey. 

 

Bu durum tüm çift kavramalar için geçerli. Edc de sorunlu mesela. Ya da insanlar neden powershit diyorlar. 

 

Çift kavrama bir gül ve dikeni var. Alan bunu bilerek alsın. Çift kavrama çok yoğun dur-kalk trafiği sevmiyor mesela. Ya da yokuşlu yollarda manuel kullanın diyorlar. Bunları bilmek lazım. 

 

Tüm dünya bir anda çift kavramaya üretmeye başlarken neden tam otomatiklere döndü ya da japonlar, mitsubishi, honda, toyota, nissan ve subaru dahil niye cvt kullanıyor. Bunun bir sebebi var, sorunsuzluk. 

 

Şu an çift kavrama alacak olsam dsg alırdım, sebebi hem dsg'li araç sayısının çok olması sebebiyle tamiri yaygın hem de vw servis geçmişi olan bacanak var.  Yani edc ile uğraşmak yerine dsg ile uğraşmak evladır benim için. Ama yine de çift kavrama almazdım herhalde. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aslan Kara

Arkadaşlar tekrardan merhaba,

 

İlginiz ve bilgilendirme amacıyla verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

 

1- İkinci el araç almaktan vazgeçtim. Sıfır araç alacağım.

2-Ortada bi faiz indirimi konusu dönüyor, bunun gerçekçiliği ile ilgili bilgisi olan var mıdır ?

 

 

3- Ve en önemlisi gözden kaçırdığım Seat Arona dışında otomatik vites / SUV / 230 bin TL civarında önerebileceğiniz araç var mıdır ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Aslan Kara yazdı:

..

2-Ortada bi faiz indirimi konusu dönüyor, bunun gerçekçiliği ile ilgili bilgisi olan var mıdır ?

..

Komik..

 

3- HYUNDAI i20 otomatik alın benzinli.

Yorum bağlantısı
Aslan Kara
Mehmet Göktürk yazdı:

Komik..

 

3- HYUNDAI i20 otomatik alın benzinli.

 

Mehmet Bey,

 

i20 benim için çok küçük araç içine sığamıyorum :)

Yorum bağlantısı
Metin Akbal



Komik..


Belli mi olur geçen sene kredi çekenler yeni ödemeye başlayacaklar.
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Aslan Kara yazdı:

 

Mehmet Bey,

 

i20 benim için çok küçük araç içine sığamıyorum :)

sığılır sığılır. bi deneyin. 

Yorum bağlantısı
Aslan Kara
Mehmet Göktürk yazdı:

sığılır sığılır. bi deneyin. 

 

Mehmet Bey,

 

Ford fiestaya zor inip biniyordum,

 

2 metre boy 120 kilo var , gerçekten gidip deneyeyim mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Aslan Kara yazdı:

 

Mehmet Bey,

 

Ford fiestaya zor inip biniyordum,

 

2 metre boy 120 kilo var , gerçekten gidip deneyeyim mi?

ayyirmiye yazık olur bence :)

Mehmet Göktürk yazdı:

sığılır sığılır. bi deneyin. 

veriler, sığılmayacağı yönünde bence

https://youtu.be/YRJv0qU62YE?t=81

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Aslan Kara yazdı:

 

Mehmet Bey,

 

Ford fiestaya zor inip biniyordum,

 

2 metre boy 120 kilo var , gerçekten gidip deneyeyim mi?

Yüksek tavan van lazım :) 

Yorum bağlantısı
Aslan Kara
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

Yüksek tavan van lazım :) 

 

Arona gayet yeterli geldi bana  :)

 

Yarın kısmetse pazarlığa gideceğim.

tarihinde Aslan Kara tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...