Ali Darbaz 18 Haziran 2021 Paylaş 18 Haziran 2021 Merhaba Arabaların motorlarının teknik verilerinde sıkıştırma oranı verisi vardır. Bu değerin hacimsel verimlilikle doğrudan ilişkisi vardır. Lakin Turbo otomobillerdeki sıkıştırma oranı, atmosferik arabadan daha düşük olabiliyor. Mesela opel grubunda 1,6 a16xer motorun sıkıştırma oranı 10,8:1 iken 1,4 turbo b14let motorun sıkıştırma oranı 9,5:1 . Motor turbo ise neden sıkıştırması az. Ea211 motorda sıkıştırma oranı 10,5:1 , Hyundai 1,0 kappa motoruda aynı sıkıştırma oranına sahip 10,5:1 Daha eski motorlarda, mesela 2000 model f16d 1,6 motorda sıkıştırma oranı 9,6:1, daha eski Honda D15B8 serisi sıkıştırma oranı 9,1:1 ( 90lı yıların en az yakan motoru) Yine hondadan örnek verirsek, son teknoloji ürünü L15B7 motor ise 10,6:1 sıkıştırma yapabiliyor. Mazda yakıt tüketimini daha düşürmek için çok aşırı sıkıştırma kapasitesine sahip Skyactiv motorlar çıkardı. Bunları hibrid olmadan , hibrid kadar ekonomik oldukları görülüyor . Skyactiv-G 1,3 litre motorun 14:1 sıkıştırma oranı ile rekora sahip. Nerdeyse bir dizel motor kadar basınç sağlıyor. Ortalama bir dizel araba 16:1 sıkıştırma oranına sahip. Sıkıştırma oranındaki sıkıntı yakıtın oktanından kaynaklı LSPİ sorunu , Bu yüzden daha düşük sıkıştırma oranını yakalamakta güçlük yaratıyor. Ne kadar yüksek sıkıştırılma sağlanırsa, o kadar yüksek güç ve yakıt ekonomisi sağlanıyor. Bugün ülkemizde alınabilecek en yüksek sıkıştırma oranına sahip motoru 128 beygirlik Ea211 evo 1,5 litre tsi motordur. 12,5:1 gibi büyük bir rakama sahiptir. Bu da ülkedeki en az yakan motor kılıyor. Otomobil satın alırken teknik özeliklerde sıkıştırma oranına şöyle bir bakmanızı tavsiye ederim. 5 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Haziran 2021 Paylaş 18 Haziran 2021 Atmosferik motor yüksek sıkıştırma ile güç üretiyor. Aşırı beslemeli motorda hava yakıt patlama gücü için daha yüksek sıkıştırma talebine ihtiyaç olmuyor. Basit anlatımı bu şekilde 4 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 18 Haziran 2021 Paylaş 18 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Yine hondadan örnek verirsek 2000 li yıllarda 2.0 litre atmosferikde güç rekoru kıran 247 HP s2000 motorunda sıkıştırma 11.7:1. Turbo çıktı mertlik bozuldu tabi 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 18 Haziran 2021 Paylaş 18 Haziran 2021 Sıkıştırma oranının artmasıyla sıkıştırma ve yanma sonu basınç ve sıcaklıkları yükselmekte, dolayısıyla ortalama efektif basınç artmaktadır. Sıkıştırma oranının vuruntuya neden olmayacak kadar yükseltilmesiyle birlikte çıkış gücü artmakta ve yakıt ekonomisi iyileşmektedir. Sıkıştırma oranı ne kadar fazla olursa silindirler içerisinde bulunan yakıt-hava karışımında da hava o kadar fazla olur. Bu da yakıt ekonomisinin nasıl sağlandığıyla alakalı gerekli ipucunu bize vermektedir.https://www.muhendisbeyinler.net/otomobillerde-sikistirma-orani-nedir/amp/ 4 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Haziran 2021 Paylaş 18 Haziran 2021 (düzenlendi) Mazda o oranı yakalamak için piston tasarımını değiştirdi. Egzoz manifoldunu uzattıkça uzattı. Supaplarla da oynadı vs. Turbo motorda zaten silindir içine basınçlı soğuk hava giriyor. Aşırı sıkıştırmaya gerek kalmıyor. VW 12,5 oranla sıkıştırma yaparken sanırım miller döngüsünü de kullanıyor. Tam bir 12,5:1 sıkıştırma sayılmasa da motor verimi çok yüksek. silindir duvarları farklı yapıda. Değişken turbo geometrisi vs gibi teknolojiler var tsi’da 18 Haziran 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Haziran 2021 Paylaş 18 Haziran 2021 Yüksek sıkıştırma oranı yüksek oktanlı benzin gerektiriyor , öyle değil mi? 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran 2021 Paylaş 18 Haziran 2021 Evren Erakçora yazdı: Yüksek sıkıştırma oranı yüksek oktanlı benzin gerektiriyor , öyle değil mi? eski yakıtlarda evet, artık zaten hepsi aynı Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Haziran 2021 Yazar Paylaş 18 Haziran 2021 (düzenlendi) Yüksek oktan benzin miss.. Tadı ekşi olurmuş 18 Haziran 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 18 Haziran 2021 Paylaş 18 Haziran 2021 Şimdi bu sıkıştırma oranının yüksek olması iyi bir şey mi kötü bir şey mi? Uzun vadede motorun ömründen yer mi? Bir de büyüklerimiz “fazla sıkıştırma” der ama tam olarak neyden bahsettiklerini anlamam. Yeri gelmişken sorayım dedim:) Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Haziran 2021 Paylaş 18 Haziran 2021 Stres altında çalıştırma motoru yüksek devir çevirme gibi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran 2021 Paylaş 18 Haziran 2021 Emre Şimşek yazdı: Şimdi bu sıkıştırma oranının yüksek olması iyi bir şey mi kötü bir şey mi? Uzun vadede motorun ömründen yer mi? iyi kötü diye birşeyi yok, tasarım stratejisi diyelim, aynı motoru şöyle böyle farklı orantılı üretelim diye birşey yok, (eskjiden vardı).ömüre de fazlası zarar azı karar diye bir şeyi yok. 3 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 18 Haziran 2021 Paylaş 18 Haziran 2021 Şimdi bu sıkıştırma oranının yüksek olması iyi bir şey mi kötü bir şey mi? Uzun vadede motorun ömründen yer mi? Bir de büyüklerimiz “fazla sıkıştırma” der ama tam olarak neyden bahsettiklerini anlamam. Yeri gelmişken sorayım dedim:)Benzinli motor için normalde iyi, fakat günümüzde aşırı beslemeli benzinli motorlar standarda bindi, atmosferik üretilmiyor gibi bir şey (hybrid veya birçok uzakdoğu araçları hariç)Dolayısıyla şunu sormalı, “yüksek sıkıştırma oranına gerek var mı?”Turbo bambaşka bir olaya taşıdı motor teknolojisini. Dizel için nötr, çünkü motor yapısı gereği zaten yüksek sıkıştırma oranına sahip. 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 Celal Aydın yazdı: yüksek sıkıştırma oranına gerek var mı?” sıkıştırma oranı artarsa verim artar, daha az tüketime daha yüksek beygir gelir. o zaman haydi hepsi artırsın denebilir, oran arttıkça mekanik ömürde, parçalarda sıkıntı başlar. en makul en hesaplısını imal ederler o yüzden 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Haziran 2021 Yazar Paylaş 19 Haziran 2021 Sıkıştırma oranı yüksek arabaya lpg takınca nasıl bir sonuç çıkar acaba. Şaka maka A16xer 10,8 : 1 sıkıştırma oranı epey iddalı bir değer. Yorum bağlantısı
Hamit inan 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: 128 beygirlik Ea211 evo 1,5 Merak edip biraz baktım. Özel yüzey işlemlerinden kaplamalarından bahsetmişler. Verimliliği iyi hasta ömrü bitince nasıl rektifiye olur randıman alır mı muamma. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 Hamit inan yazdı: Merak edip biraz baktım. Özel yüzey işlemlerinden kaplamalarından bahsetmişler. Verimliliği iyi hasta ömrü bitince nasıl rektifiye olur randıman alır mı muamma. magnezyum vs kullanililyor ki predetonasyon olursa piatonun kenari, valf yatagi vs bozulmasin. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Haziran 2021 Yazar Paylaş 20 Haziran 2021 Allahım sana geliyorum. Merak ettim , yeni nesil Toyota Corolla 1,5 TNGA motorun sıkıştırma oranı nedir. Toyota eu sitesinden baktımki ne göreyim... %40 termal verimi olan motorun Sıkıştırma oranı 13,9:1 imiş. Ülkemizde en yüksek sıkıştırma oranına sahip motoru . Vay anam babam vay. Para biriktirip alalım Toyota sıkıştıralım 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Haziran 2021 Paylaş 20 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Allahım sana geliyorum. Merak ettim , yeni nesil Toyota Corolla 1,5 TNGA motorun sıkıştırma oranı nedir. Toyota eu sitesinden baktımki ne göreyim... %40 termal verimi olan motorun Sıkıştırma oranı 13,9:1 imiş. Ülkemizde en yüksek sıkıştırma oranına sahip motoru . Vay anam babam vay. Para biriktirip alalım Toyota sıkıştıralım 1.6 nın yerine gelen , gitmiyor denilen motor mu bu? 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Haziran 2021 Yazar Paylaş 20 Haziran 2021 Evren Erakçora yazdı: gitmiyor denilen motor evet. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Haziran 2021 Paylaş 20 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Allahım sana geliyorum. Merak ettim , yeni nesil Toyota Corolla 1,5 TNGA motorun sıkıştırma oranı nedir. Toyota eu sitesinden baktımki ne göreyim... %40 termal verimi olan motorun Sıkıştırma oranı 13,9:1 imiş. Ülkemizde en yüksek sıkıştırma oranına sahip motoru . Vay anam babam vay. Para biriktirip alalım Toyota sıkıştıralım Yalan o hani o motor için hem otto hem atkinson diyorlar ya. Konu o. Supapların zamanını ayarlayıp piston yukarı çıkarken supaplar açık kalıyor. O yüzden tam bir. 13,9:1 değil o. 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 23 Haziran 2021 Paylaş 23 Haziran 2021 Eskiden dizel motorlar yüksek sıkıştırma oranına sahipti, sonra benzinli motorlarda da yüksek oranlar elde etmeye başladılar. Tabi turbo teknolojisi ile iş farklı boyuta taşındı. Yüksek sıkıştırma oranı tork ve gücü arttırırken özgül yakıt tüketimini de düşürür. Egzoz gazı emisyonu da azalır. Toyota örneğinde olduğu gibi Japonlar yüksek sıkıştırma oranlarına sahip motorlar ürettiler. Ancak şimdi turbo teknolojisi olduğu için aynı hacimdeki atmosferik ve turbo motor düşünüldüğünde turbo motorlar daha performanslı. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts