Servet Aydın 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 İzledim abi. Ortam karışık orada [emoji4] Oradan yola çıkarak kendi arabası için olanı denemeli arkadaş. Sende de 90’da 6 eşit veya fazla yakıyor ama acaba durumu 110-120’de ne. video çekse daha güzel olur1500dd altında tüketim artıyor. Bazen 5 6dan az yakıyor bu nedenle. Aynısını pasatta yapıyor. Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 4 Eylül 2021 Yazar Paylaş 4 Eylül 2021 Metin Uzunoğlu yazdı: Bu işte bir yanlışlık var düz yolda 90~130 km/h hızlarda en az yakan 6.vites (mondeo 1.6 tdci) 90 km hızda 6.vitesin az yakması bana pek mümkün gelmiyor. 75km hizda 4. vites daha az yakıyor bende. 5 daha fazla yakıyor. Tekrar uzun yola çıktığımda mutlaka video çekeceğim. Yorum bağlantısı
Ali Gök 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 @Ali Darbazbenin arabada 120 130 ile giderken 5 le mi gidersem az yakar 6 mı ? Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 90 km hızda 6.vitesin az yakması bana pek mümkün gelmiyor. 75km hizda 4. vites daha az yakıyor bende. 5 daha fazla yakıyor. Tekrar uzun yola çıktığımda mutlaka video çekeceğim.82 km hız sabit 6. vites, 40 km lik yol 1.6 dizel Mondeo 3.8 lt tüketiyor. 5. vitesi denemedim ama daha da az yakamaz. 2 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 Mondeo 1,6 tdci 2000 d/d 5.viteste 94, 6.viteste 111 km/h hız yapıyor, Dolayısıyla 6 da daha az yakıyor. 2 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 O motor maksimum torkunu 1850 d/d'de veriyor diye biliyorum. Devir bunun altına düştüğünde çok yakması normal. Devir olması gerekenden düşük olduğunda araç hızı tutabilmek için fazladan yakıt harcıyor. Ayrıca devire göre vuruntu da yapar. Çağlar abiden ödünç aldığım vesile ile, dizeller düzgün devirde kullanılmayı sever. Maksimum torku ürettiği devirin üzerinde sürüş aracı yormaz, daha az yaktırır. Atıyorum, vitesi 4'den 5'e attığınızda motor devrinin 2000 devirin altına düşmemesine özen göstermelisiniz. Düşük devirde daha az yakacak diye bir şey yok. 80'e cc açıyorum, yolun eğimine, aracın yüküne, rüzgarın şiddetine ve yönüne göre bazen 4. viterste 5. vitese göre daha az yakıyor. Çünkü 5. vitesteyken çevirdiği devirde ürettiği güç aracın o hızda tutunmasına yetmiyor. Bu durumda araç bu eksik gücü fazladan yakıt ile tölere etmeye çalışıyor. Sonra gelsin vuruntu, dolsun dpf Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 Murat Sahın yazdı: Çünkü 5. vitesteyken çevirdiği devirde ürettiği güç aracın o hızda tutunmasına yetmiyor. Ali Darbaz Stylaaa. Kayış edition. Murat Sahın yazdı: Bu durumda araç bu eksik gücü fazladan yakıt ile tölere etmeye çalışıyor. Şöyle oluyor 14,7:1 stoichiometry oran vardır. Araba yüke bindi, 14,7:1 oran yetmedi. Daha fazla güç için benzini dayıyor motora. Grafikde Best power denilen alana giriyor. Benim arabada dip gaz basınca 12,8 afr veriyor. Best Power moduna girerse araba çok yakar . Yani %100 motor yüküne ulaşır. Bazı arabaların bsfc haritalarında 12,5 afrye girince yakıt tüketimleri artıyor . Mesela bu bsfc haritası afr ayarını 12,8lere kadar düşürebilen bir araba . %50 motor yükünden sonra benzini bol yakıyor. Afr 14,7:1 iken 235 gram benzin yakıyor ise, motor yüke bindiğinde 12,8:1 afrde 275 grama yükseliyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 Mesela bu motor gazı köklemeden yani afr 14,7:1 değeri tutmayı başardığım sürece oluşacak harita Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 Ali Darbaz yazdı: bsfc haritalarında 12,5 afrye girince yakıt tüketimleri artıyor tam tersi. teknik olarak hatalı cümle, afr bir yere girip çıkmaz vesile ile şu afr işini bizim coğrafya kadar karıştıran olmadı sanırım, o da lpg tayfasından ileri geliyor 1 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 6. Vites neden var sorusunun yanıtı basit. 5 ve 6 viteste 150km hızda 5. Vites 6. Ya göre daha fazla yakıt tüketir. Çünkü motorun daha devirli dönmesi gerekir. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 Çağlar Bayur yazdı: tam tersi. teknik olarak hatalı cümle, afr bir yere girip çıkmaz vesile ile şu afr işini bizim coğrafya kadar karıştıran olmadı sanırım, o da lpg tayfasından ileri geliyor Afr zengine dönünce tüketim artıyor diyeyim ozaman . Sonucta manifold basıncı 14,5 psi . Giren hava miktarı aynı ise değişen şey püsküren benzinin miktarı. Daha fazla benzin püskürtüp 12,8 mol havaya 1 mol benzin düşüyor. %10 - 15 lik bir tüketim artışı var. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 Ali Darbaz yazdı: Afr zengine dönünce tüketim artıyor diyeyim ozaman o da tam tersi tüketim artmışsa afr oranı sayısal olarak düşer. let zenon tayfası gibi oldu bizde bu afr işi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 Doğru kıyas şu olmalı. 5. vites 170 km 6. vites 170 km 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 Mehmet Ozyurek yazdı: Doğru kıyas şu olmalı. 5. vites 170 km 6. vites 170 km Neden 90-100-110 değilde 170 yasal olmayan bir rakam 132 km/h geçmeden denemek lazım. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 Sorunun yanıtı çok basit. Dsg olsa ne yapardı Metin Uzunoğlu yazdı: Neden 90-100-110 değilde 170 yasal olmayan bir rakam 132 km/h geçmeden denemek lazım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Sorunun yanıtı çok basit. Dsg olsa ne yapardı Z hatfide olması gerekmiyormuydu Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Eylül 2021 Paylaş 4 Eylül 2021 Metin Uzunoğlu yazdı: Neden 90-100-110 değilde 170 yasal olmayan bir rakam 132 km/h geçmeden denemek lazım. 90-100-110 da 6. Vites daha az yakar 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Eylül 2021 Paylaş 5 Eylül 2021 Ali Darbaz yazdı: Z hatfide olması gerekmiyormuydu Harf marf yok. Bam bam bam Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Eylül 2021 Paylaş 5 Eylül 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Harf marf yok. Bam bam bam Depoyu kim dolduracak. 15 litre anlık var 150 km hızda. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Eylül 2021 Paylaş 5 Eylül 2021 Ali Darbaz yazdı: Depoyu kim dolduracak. 15 litre anlık var 150 km hızda. Zevkin veresiyesi olmaz şaka yapıyorum. Riskli hızlar tabi. Ben de sırf süzülme uğruna ankara yolunda 150 yaptım ama yanlış tabi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Eylül 2021 Paylaş 5 Eylül 2021 Bazı istisnai durumlarda dışında : yavaş giden az yakar, üst vitesle giden en az yakar. Bazı araçlar son sürate en üst vites ile ulaşamazdı bu yüzden 5.vitese ekonomi vitesi denirdi. ( 5. Vites son sürat 155, 4 . vites 160 km /s gibi.) Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 5 Eylül 2021 Paylaş 5 Eylül 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Sorunun yanıtı çok basit. Dsg olsa ne yapardı DSG olsa ~ vitese çoktan atmıştı 🤣 1 1 Yorum bağlantısı
İsmail Sefer 6 Eylül 2021 Paylaş 6 Eylül 2021 Mehmet Ozyurek yazdı: 90-100-110 da 6. Vites daha az yakar Yok abi 5. vites daha az yakıyor bu süratlerde Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Eylül 2021 Paylaş 6 Eylül 2021 İsmail Sefer yazdı: Yok abi 5. vites daha az yakıyor bu süratlerde Motor ne ? Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 6 Eylül 2021 Paylaş 6 Eylül 2021 Manuel dci 90-120 arasında 5. vites en az yakıyor. Bu hızın altında 4. vites, üstünde 6. vites az yakıyor. Ya da 100 ile giderken yol düz ise 5. vites az yakıyor, 6'ya alınca fazla yakıyor. Ama yokuş varsa 6. vites iki kere fazla yakıyor. Hafif bayır varsa 6. vites daha az yakıyor. 5. viteste 82 ile giderken 4. vitestekinden çok yakıyor. Yokuş varsa daha da çok yakıyor. Mesela yarın sabah aynı yerde deneme yapayım. (Çok yaptım da tekrar yapayım.) Bugün hafif yokuş olan bir yerde 4. vites 82 ile 3,7-4 arası anlık tüketim ile geldim. Yarın aynı yeri 5. vites ile geleyim. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts