İçeriğe Yönlendir

5. ve 6. Vites Oranları- Tüketimleri


Öner Kurukuz

Recommended Posts

Servet Aydın
İzledim abi. Ortam karışık orada [emoji4] 
 
Oradan yola çıkarak kendi arabası için olanı denemeli arkadaş. Sende de 90’da 6 eşit veya fazla yakıyor ama acaba durumu 110-120’de ne. 
 
video çekse daha güzel olur

1500dd altında tüketim artıyor. Bazen 5 6dan az yakıyor bu nedenle. Aynısını pasatta yapıyor.
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Metin Uzunoğlu yazdı:

Bu işte bir yanlışlık var düz yolda 90~130 km/h hızlarda en az yakan 6.vites (mondeo 1.6 tdci)

90 km hızda 6.vitesin az yakması bana pek mümkün gelmiyor.

75km hizda 4. vites daha az yakıyor bende. 5 daha fazla yakıyor.

 

Tekrar uzun yola çıktığımda mutlaka video çekeceğim.

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova
90 km hızda 6.vitesin az yakması bana pek mümkün gelmiyor.
75km hizda 4. vites daha az yakıyor bende. 5 daha fazla yakıyor.
 
Tekrar uzun yola çıktığımda mutlaka video çekeceğim.
82 km hız sabit 6. vites, 40 km lik yol 1.6 dizel Mondeo 3.8 lt tüketiyor. 5. vitesi denemedim ama daha da az yakamaz.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Mondeo 1,6 tdci 2000 d/d 5.viteste 94, 6.viteste 111 km/h hız yapıyor,  Dolayısıyla 6 da daha az yakıyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

O motor maksimum torkunu 1850 d/d'de veriyor diye biliyorum. Devir bunun altına düştüğünde çok yakması normal. Devir olması gerekenden düşük olduğunda araç hızı tutabilmek için fazladan yakıt harcıyor. Ayrıca devire göre vuruntu da yapar. 

 

Çağlar abiden ödünç aldığım vesile ile, dizeller düzgün devirde kullanılmayı sever. Maksimum torku ürettiği devirin üzerinde sürüş aracı yormaz, daha az yaktırır. Atıyorum, vitesi 4'den 5'e attığınızda motor devrinin 2000 devirin altına düşmemesine özen göstermelisiniz. Düşük devirde daha az yakacak diye bir şey yok. 80'e cc açıyorum, yolun eğimine, aracın yüküne, rüzgarın şiddetine ve yönüne göre bazen 4. viterste 5. vitese göre daha az yakıyor. Çünkü 5. vitesteyken çevirdiği devirde ürettiği güç aracın o hızda tutunmasına yetmiyor. Bu durumda araç bu eksik gücü fazladan yakıt ile tölere etmeye çalışıyor. Sonra gelsin vuruntu, dolsun dpf :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Çünkü 5. vitesteyken çevirdiği devirde ürettiği güç aracın o hızda tutunmasına yetmiyor.

Ali Darbaz Stylaaa. Kayış edition. 

 

Murat Sahın yazdı:

Bu durumda araç bu eksik gücü fazladan yakıt ile tölere etmeye çalışıyor.

 

Şöyle oluyor 14,7:1 stoichiometry oran vardır.  Araba yüke bindi, 14,7:1 oran yetmedi. Daha fazla güç için benzini dayıyor motora. Grafikde Best power denilen alana giriyor. Benim arabada dip gaz basınca 12,8 afr veriyor. Best Power moduna girerse araba çok yakar . Yani %100 motor yüküne ulaşır. 

 

airfuel.jpg

 

Bazı arabaların  bsfc haritalarında 12,5 afrye girince yakıt tüketimleri artıyor . Mesela bu bsfc haritası afr ayarını 12,8lere kadar düşürebilen bir araba . %50 motor yükünden sonra benzini bol yakıyor.  Afr 14,7:1  iken 235 gram benzin yakıyor ise, motor yüke bindiğinde 12,8:1 afrde 275 grama yükseliyor. 

 

Brake-Specific-Fuel-Consumption-BSFC-for

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Mesela bu motor gazı köklemeden yani afr 14,7:1 değeri tutmayı başardığım sürece oluşacak harita  

 

BSFC-map-of-the-engine-7-BSFC-brake-spec

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

bsfc haritalarında 12,5 afrye girince yakıt tüketimleri artıyor

tam tersi. teknik olarak hatalı cümle, afr bir yere girip çıkmaz

vesile ile şu afr işini bizim coğrafya kadar karıştıran olmadı sanırım, o da lpg tayfasından ileri geliyor

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

6. Vites neden var sorusunun yanıtı basit. 5 ve 6 viteste 150km hızda 5. Vites 6. Ya göre daha fazla yakıt tüketir. Çünkü motorun daha devirli dönmesi gerekir. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

tam tersi. teknik olarak hatalı cümle, afr bir yere girip çıkmaz

vesile ile şu afr işini bizim coğrafya kadar karıştıran olmadı sanırım, o da lpg tayfasından ileri geliyor

 

Afr zengine dönünce tüketim artıyor diyeyim ozaman . Sonucta manifold basıncı 14,5 psi . Giren hava miktarı aynı ise değişen şey püsküren benzinin miktarı. Daha fazla benzin püskürtüp 12,8 mol havaya 1 mol benzin düşüyor. %10 - 15 lik bir tüketim artışı var. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Afr zengine dönünce tüketim artıyor diyeyim ozaman

o da tam tersi tüketim artmışsa afr oranı sayısal olarak düşer. let zenon tayfası gibi oldu bizde bu afr işi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Doğru kıyas şu olmalı. 
5. vites 170 km 

6. vites 170 km

Neden 90-100-110 değilde 170 yasal olmayan bir rakam 132 km/h geçmeden denemek lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Sorunun yanıtı çok basit. Dsg olsa ne yapardı :)

Metin Uzunoğlu yazdı:

Neden 90-100-110 değilde 170 yasal olmayan bir rakam 132 km/h geçmeden denemek lazım.

images?q=tbn:ANd9GcQDDk0dfVThELIH1co-6_q

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sorunun yanıtı çok basit. Dsg olsa ne yapardı :)

images?q=tbn:ANd9GcQDDk0dfVThELIH1co-6_q

 

Z hatfide olması gerekmiyormuydu

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Metin Uzunoğlu yazdı:

Neden 90-100-110 değilde 170 yasal olmayan bir rakam 132 km/h geçmeden denemek lazım.

90-100-110 da 6. Vites daha az yakar :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Z hatfide olması gerekmiyormuydu

Harf marf yok. Bam bam bam :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Harf marf yok. Bam bam bam :) 

 

Depoyu kim dolduracak. 15 litre anlık var 150 km hızda. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Depoyu kim dolduracak. 15 litre anlık var 150 km hızda. 

Zevkin veresiyesi olmaz :) 

 

şaka yapıyorum. Riskli hızlar tabi. Ben de sırf süzülme uğruna ankara yolunda 150 yaptım ama yanlış tabi

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bazı istisnai durumlarda dışında : yavaş giden az yakar, üst vitesle giden en az yakar.  Bazı araçlar son sürate en üst vites ile ulaşamazdı bu yüzden 5.vitese ekonomi vitesi denirdi. ( 5. Vites son sürat 155, 4 . vites 160 km /s gibi.)

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sorunun yanıtı çok basit. Dsg olsa ne yapardı :)

images?q=tbn:ANd9GcQDDk0dfVThELIH1co-6_q

DSG olsa ~ vitese çoktan atmıştı 🤣

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İsmail Sefer
Mehmet Ozyurek yazdı:

90-100-110 da 6. Vites daha az yakar :)

Yok abi 5. vites daha az yakıyor bu süratlerde

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İsmail Sefer yazdı:

Yok abi 5. vites daha az yakıyor bu süratlerde

Motor ne ? 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Manuel dci

 

90-120 arasında 5. vites en az yakıyor. Bu hızın altında 4. vites, üstünde 6. vites az yakıyor. 

 

Ya da 100 ile giderken

 

yol düz ise 5. vites az yakıyor, 6'ya alınca fazla yakıyor. Ama yokuş varsa 6. vites iki kere fazla yakıyor. Hafif bayır varsa 6. vites daha az yakıyor.

 

5. viteste 82 ile giderken 4. vitestekinden çok yakıyor. Yokuş varsa daha da çok yakıyor. 

 

Mesela yarın sabah aynı yerde deneme yapayım. (Çok yaptım da tekrar yapayım.)

 

Bugün hafif yokuş olan bir yerde 4. vites 82 ile 3,7-4 arası anlık tüketim ile geldim. Yarın aynı yeri 5. vites ile geleyim. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...