Eren Gökmen 6 Eylül 2021 Paylaş 6 Eylül 2021 Merak ettim ben de denedim. Yol bilgisayarinin anlik tuketimi dogru yazdigini dusunursek, dümdüz yol bulmak cok kolay olmuyor gerci ama 6. Vites daha az yakiyor. Belki yokus yerde bir tik fazla yakiyor gibi gordum (0,2-0,3 lt gibi) Benim yol bilgisayari ortalama yakiti 0,3-1,2 lt arasi az gosteriyor bu arada. Son zamanlardaki surus hizlarim ve karakteri ayni olmak uzere hep bir ust viteste gittim ve depo ölçümü ile daha az yaktim ama gazlamak gerekince de vitesi dusurdum. Motor ile de alakali olabilir tabi. Bendeki 2.0 hdi 150beygir Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Eylül 2021 Paylaş 6 Eylül 2021 Benim araba lastiklerini indirdiğim günden beri artık 6 litreli rakam görmez oldu. Lastikleri indirdim çünkü, alt takımın sağlığını korumak için gerekli olduğu düşündüm. Rotlar, Akslar vs sert lastiklerin verdiği stres ile mundar olmasın. 7,6 litre ile geziyorum. Artık razı oldum. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 6 Eylül 2021 Paylaş 6 Eylül 2021 Bir üst vites, altındaki vitesin attığı pası karşılamalı.Geçiş anında gazı kesip, tekrar gazladığında zorlanmamalı, akışın devamını getirebilmeli. Aksi halde bir üst vites yakıt tasarrufu sağlamaz, daha çok yakar. Misal dizel motor 6. Vites 2.000 d/dk’da gidiyoruz, hızlanmak istedik, hafif de yokuş var diyelim, 6. Viteste gazlamak, 5. Viteste gazlamaktan daha çok yakar. Onun yerine 5’e alıp, gazlayıp, sabit istenilen hıza ulaşıldığında 6. Vitese alıp, o hızda devam etsek, araç daha az tüketecek. Son dişli oranının mantığı bu, aracı susturmak. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts