İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta 1.4 Euro 4 Dizel Hararet Sorunu


Turan Göçmen

Recommended Posts

Turan Göçmen

Selamlar Fiesta aracım ile hararet sorunu yaşamaya başladım 

2 yıldan fazladır bende hiç su eksiltme olmazdı takip ettiğimde su eksilmiş sonra baktım kalorifer giriş çıkış hortumlarından birinden su damlıyordu hortumu çıkartım boruya baktığımda aşınmalar alt kısmı çürümüş gibi ucu yoktu elimle temizleyip küçük kalan parçaları hortumu yerine taktım kelepçeyi değiştirdim bida su eksiltme olmadı ama araç hararet yaptı 

radyatör triger devirdaim termostat değiştirdim yağa su karışma yok suya yağ karışma yok hortumlarda şişme yok 

120-130 km hızlarda yada rampalarda hararet 107-110 derecelere kadar yükseliyor 

uzunca yazdım ama okuyup bi akıl verirseniz sevinirim en son kalorifer giriş çıkış by-pass edip öyle deneyeceğim yine devam ederse motor açılacak gibi 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
(düzenlendi)
Turan Göçmen yazdı:

hortumu çıkartım boruya baktığımda aşınmalar alt kısmı çürümüş gibi ucu yoktu elimle temizleyip küçük kalan parçaları hortumu yerine taktım kelepçeyi değiştirdim bida su eksiltme olmadı

Bu kısımda hava kalmış olabilir mi? Usta gördü mü? 

Bidonun kapağı ve gerekirse kapakla beraber bidon değişimi gerekebilir. Kapak bozulmuş olabilir

tarihinde Oğuzkan Erışık tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Turan Göçmen yazdı:

Selamlar Fiesta aracım ile hararet sorunu yaşamaya başladım 

2 yıldan fazladır bende hiç su eksiltme olmazdı takip ettiğimde su eksilmiş sonra baktım kalorifer giriş çıkış hortumlarından birinden su damlıyordu hortumu çıkartım boruya baktığımda aşınmalar alt kısmı çürümüş gibi ucu yoktu elimle temizleyip küçük kalan parçaları hortumu yerine taktım kelepçeyi değiştirdim bida su eksiltme olmadı ama araç hararet yaptı 

radyatör triger devirdaim termostat değiştirdim yağa su karışma yok suya yağ karışma yok hortumlarda şişme yok 

120-130 km hızlarda yada rampalarda hararet 107-110 derecelere kadar yükseliyor 

uzunca yazdım ama okuyup bi akıl verirseniz sevinirim en son kalorifer giriş çıkış by-pass edip öyle deneyeceğim yine devam ederse motor açılacak gibi 

 

Sizin sorunda buna benzer olabilir 

Yorum bağlantısı
Turan Göçmen
Oğuzkan Erışık yazdı:

Bu kısımda hava kalmış olabilir mi? Usta gördü mü? 

Bidonun kapağı ve gerekirse kapakla beraber bidon değişimi gerekebilir. Kapak bozulmuş olabilir

Hiç su kaynama kapaktan atma yok rölantide normal 97 derecede fan açıyor 

Murat Sahın yazdı:

Havasını alamamış olabilirsiniz.

2 defa antifiriz değişti usta ertesi gün eksilir dedi su ekledim basmaya rampa çıkmaya korkar oldum 

Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

Kalorifer giren yerde yani su tam devirdaim yapmıyor bu sebeple araba hararet yapıyor bence. Kalorifere giden su kalorifer kapali olsa bile aynı kanal üzerinden sisteme devam edip devirdaimi tamamlamali. Bu noktaya yogunlamsanizi tavsiye ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bu motorda hava almaya gerek yok, kendisi alır, termostad açtımı (rolantide açmaz haberiniz olsun, ısınsın diye beklemeyin boşta gaza basıp ısınsın demeyin ısınmaz, süreceksiniz arabayı, az seri sürün turbo anında halleder gerisini) kalorifer tam dolar ve genleşme kabındaki su azalır, suyu boşalttıysanız fulleme sonrası termostad açtığında kalorifer kısmına giden su yüzünden 1.5 lt. su eksilir, doldurun devam edin, kaloriferi sıcağa alın, fırın gibi üfelerse tamamdır zaten (bunda vana yoktur su hep dolaşır kaloriferde),  hortum çürümesinden ziyade kalorifer çatal hortumu (ahtapot ta derler) tam üstünden geçen hava filtresinin sert plastik borusuna sürtmesi sebebiyle uzun sürede olmak kaydıyla deliniyor bilginiz olsun, o kısım korumalı olmalı, file gibi birşey olmalı kalorifer hortumunun üstünde, bendekinde değiştiydim bu hortumu, ayrıca değmesin diyede hortumları uzaklaştırıp cırt kelepçeyle tedbir almıştım (cırtı hortuma direk takmayın, hortumun üstüne başka bir hortum parçası gibi birşey sarın sonra kelepçeleyin), motoru düzenli şekilde kontrol edin, zamanla olabilecek sürtünme kaynaklı hasarlardan korunursunuz, hortum kablo vs. bunlara bakın....

gerçi bu kontrolü her arabada yapın, bazı gıcık sorunların önüne geçmiş olursunuz, genelde çoğu arabada bu tip sürtünme kaynaklı dertler çıkabiliyor, helede günümüz elektronik sensör vs. dolu araçlarda....

 

sizde kaçak yağ vs. olmadığına göre büyük ihtimal termostad arızası hala olabilir, değişsenizde tam açmıyor olabilir, antifiriz kullanımlayan bir dönem olduysa yapar haberiniz olsun (termostadı değiştiğiniz için eledim bu kısmı), aynı sorundan hortumlarıda bozar su, bunada unutmayın, bu motor antifirizi sever bayılır, eksik etmeyin :)

 

normal çalışma ısısı 97-98 derece civarıdır ve yazın klima açık rampada çıksanız 100 ü geçmez pek tabii bu esnada çok kontrol etmedim üstüne çıkıyordur, yinede bana çok gelmedi 107-110 derece, dizel bu sıcağı sever o ısılar birşey değil bu motorda ibreye bakın eğer yarının az altında duruyorsa o dediğiniz ısılarda sorunu yoktur, yarı ve üstündeyse kesin sorun var, net.

 dikkat ederseniz klima açmadığınız durumlarda bu motor fan bile açmaz, normalde açtığını 200.000 km kullandığım araçta ben hiç görmedim :) sıcak severdir kendisi, eğer 97-98 derece altındabir değer görürseniz, mesela tam ısınmış motorda, 96-95-94 gibi, direk termostadı değişitirin, erken açmaya başlamıştır bilginiz olsun.....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Turan Göçmen
Doğukan Çoktay yazdı:

Kalorifer giren yerde yani su tam devirdaim yapmıyor bu sebeple araba hararet yapıyor bence. Kalorifere giden su kalorifer kapali olsa bile aynı kanal üzerinden sisteme devam edip devirdaimi tamamlamali. Bu noktaya yogunlamsanizi tavsiye ederim

Bi kalorifer kaldı zaten giriş çıkıştan suyu basacam az az gelirse tıkalıdır galiba 

Yorum bağlantısı
Turan Göçmen
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bu motorda hava almaya gerek yok, kendisi alır, termostad açtımı kalorifer tam dolar ve genleşme kabındaki su azalır, suyu boşalttıysanız fulleme sonrası termostad açtığında kalorifer kısmına giden su yüzünden 1.5 lt. su eksilir, doldurun devam edin, kaloriferi sıcağa alın, fırın gibi üfelerse tamamdır zaten (bunda vana yoktur su hep dolaşır kaloriferde),  hortum çürümesinden ziyade kalorifer çatal hortumu (ahtapot ta derler) tam üstünden geçen hava filtresinin sert plastik borusuna sürtmesi sebebiyle uzun sürede olmak kaydıyla deliniyor bilginiz olsun, o kısım korumalı olmalı, file gibi birşey olmalı kalorifer hortumunun üstünde, bendekinde değiştiydim bu hortumu, ayrıca değmesin diyede hortumları uzaklaştırıp cırt kelepçeyle tedbir almıştım, motoru düzenli şekilde kontrol edin, zamanla olabilecek sürtünme kaynaklı hasarlardan korunursunuz, hortum kablo vs. bunlara bakın....

gerçi bu kontrolü her arabada yapın, bazı gıcık sorunların önüne geçmiş olursunuz, genelde çoğu arabada bu tip sürtünme kaynaklı dertler çıkabiliyor, helde günüzüm elektronik sensör vs. dolu araçlarda....

 

sizde kaçak yağ vs. olmadığına göre büyük ihtimal termostad arızası var tam açmıyor olabilir, antifiriz kullanımlayan bir dönem olduysa yapar haberiniz olsun, aynı sorundan hortumlarıda bozar su, bunada unutmayın, bu motor antifirizi sever bayılır, eksik etmeyin :)

 

normal çalışma ısısı 97-98 derece civarıdır ve yazın klşma açık rampada çıksanız 100 ü geçmez pek, dikkat ederseniz klima açmadığınız durumlarda bu motor fan bile açmaz, normalde açtığını 200.000 km kullandığım araçta ben hiç görmedim :), eğer 97-98 derece altındabir değer görürseniz, mesela tam ısınmış motorda, 96-95-94 gibi, direk termostadı değişitirin, erken açmaya başlamıştır bilginiz olsun.....

Eyvallah ustam herşeyi detaylı anlattınız ona göre tekrar kontrol ederim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Turan Göçmen yazdı:

Eyvallah ustam herşeyi detaylı anlattınız ona göre tekrar kontrol ederim 

bir dakika senin araç 2010 muş, bunda hararet göstergesi yoktu sanırım, benim ibreden test planı çöktü bu durumda :)

benim araba bir alt kasaydı, motor aynı ama içi böyle, hararet göstergesine dikkat et, bulunduğu konum normalde hiç değişmez, hep aynı yerde durur, farklı durursa anında sorun aramaya başlarsın, gösterge candır.

e899f1e6c969d4781b9b9431a2e32ca5.jpeg?im

 

tıkalı petek aslında hararet yaptırmaz ama bunun boru bağlantı şekli biraz antika, eğer tıkalıysa çatal hortumun arkada petekten çıkıp termostada giden birleşim (Y şeklinde) yerinde hava boşluğu olabilir, tam emin değilim ama olabilir bilgin olsun, havada malum sıkıntıdır.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...