İçeriğe Yönlendir

6 Aylık 1.6 Cvt Megane Hb Tecrübesi ve Gözlerim


Enes Talha Tüfekçi

Recommended Posts

Enes Talha Tüfekçi

Merhaba,

 

6 ay önce aldığım Megane 3 1.6 CVT Benzin-LPG aracım Touch Plus paket. 2015 yılı 3 kasaların son yılı ve sadece 2 paketle satılmış. Touch Plus ve GT-line. GT-lineda genel olarak otomatik park freni, gri ayna ve ön sis farı detayı, yarı deri koltuk, perde hava yastığı, karartmalı dikiz aynası gibi ekstralar mevcut. Opsiyonel olarak Multimedia ve Sunroof var. İki pakette de  anahtarısz giriş-çıkış, star-stop, far-yağmur-park sensörü, mercekli far aracın üzerinde geliyor. Aracı aşağıdaki başlıklarda değerlendirdim. Almak isteyenlere faydalı olması dileğiyle.

Aracım 97 bin kmde. 83 bin kmde aldım.

 

Yakıt:

1-Araç 1.6 atmosferik ve CVT şanzıman. Şehir içinde 8-9 litre Benzin/LPG şehir dışında 6,5-7 Benzin/LPG tüketimi var. Aslında araç LPG'ye tam uyumlu ama 8 enjektörlü olduğu için 8 enjektöre uygun LPG takılmalı. Takıldığında sorunsuz çalışıyor. Ben sorun yaşamadım. Sadece LPG bitince benzine geçerken sarsıntı oluyor. Bu da enjektör sayısı ile ilgili olabilir. Yani şiddetli geçişi yaratabilir.

2-Simit tank 33-34 litre alıyor. Bir depo LPG ile Şehir içinde 360 km şehir dışında 120-130 km hızla 420-430 km gidlebiliyor. 

 

Şanzıman:

1-Yeni nesil CVT şanzıman. Nissanlardaki şanzıman. 40 bin kmde bir şanzıman yağı değişmeli. NS-3 kodlu yağ kullanılıyor. Ben genel olarak memnunum. Evet hissiyatı zayıf. Şanzıman gücü 35 devirden sonra verebiliyor. Geçişler sorunsuz. Ben özel bir problem yaşamadım. Daha önce klasik otomatik şanzıman kullandım ama eski nesildi. O sebeple mukayese sağlıksız olur. 

2- Yarı otomatik kısmı 4 vitese kadar gidiyor. Hissiyatı fena değil. Yüksek hızlarda kullanmak mantıksız. Ben genelde yokuş aşağı inerken 1'le inmek için kullanıyorum. Motoru yavaşlatıyor.

 

Motor:

1- H4M kodlu motor 115 HP. Genel olarak tatminkar. Yokuşlarda bayılmıyor. 155 nm torku var. Bana yetiyor. Gücü 35 devirden sonra veriyor. Atik diyemeyiz ama ölü bir motor da değil. Benim önceki aracım 1.4 4 vitesli tam otomatik VW Polo beni yoruyordu. 

2-Motor gerçekten sessiz çalışıyor. Sadece ani hızlanmalarda fazla bağırıyor ama ince güçsüz bir ses. Ben atmosferik motor sesini sevidğim için beni rahatsız etmiyor. Özellikle hızlanma bitince 120 km hızı 20-22 devirle götürüyor ki motordan ses duyulmuyor bile. Daha düşük hızlarda motor çalışıyor mu acaba dediğim seviyede sessiz oluyor. En çok sevdiğim yanı bu. 

3-Bu motordan anlamayan ustalar da var. Çünkü Nissan-Renault yapımı bir motor. Ama ben Renault Ankara Garaj Ahmet Usta'ya götürüyorum. Aslında bilindik düz bir 1.6 atmosferik motor ama bazı Renault ustaları 1.5 dci'dan ötesini bilmiyor. 

 

Bakım: 

15 bin kmde bir bakım yapılıyor. 90 bin bakımını 600 TL ye Kasım 2021de yaptırdım. Renault Ankara Garaj yaptı. Genel olarak parçaları uygun diyebiliriz. Özel bakım isteyen bir şey yok. 40 bin kmde bir şanzıman yağı değişmeli o kadar. Normal ağır bakımda da klasik şeylere bakılmalı bobin, buji, şanzıman takozu vb. Bir de bu araçta triger zincir şeklinde. 180-200 bin kmde bir zincir değişmeli. Kayış yok bu araçta. V kayışı illa ki var :)

 

Bagaj-İç Alan ve Diğerleri

1-Aracın bagaj hacmi yedek lastik bagaja koyunca daralıyor. Ama yine de belirli düzeyde bir hacim kalıyor. Ben bir ara mini boy stepne düşündüm. Çünkü araçtaki orjinal stepne. Tam boy . 

2-İç alan beklediğinden iyi. Arkada 3 kişi oturabilir rahatlıkla. Şaft tüneli büyük değil. Baş-diz mesafesi harika değil ama kötü de değil. Arkada kol dayama, klima çıkışı ve çakmaklı-soket girişi mevcut. Arkada yolculuk yapanlar için önemli artılar bence.

3- Araç estetik olarak bilhassa önden çok güzel. Arka stopların led olmaması ve 2010 dan bu yana aynı stopların kullanılması eksik tarafı. 

3- Araçta beni şaşırtan seviyede yalıtım mevcut. Taban yalıtımları ve kaputla ön konsol arasındaki alan yalıtımları baya iyi. Araç 120 den sonra ses alıyor. Uluslararası bazı testlerde iyi notlar almış. Sizi şaşırtabilir. 

4- Kapı hissiyatları iyi değil :( O sbeple kapı döşemelerini söküp içine yalıtım yaptım. Az da olsa faydasını gördüm. Araç 1300 kg a yakın iken bu kapı hissi zayıflığı üzücü.

5- Trim sesleri de iyi değil. Yani çok rahatsız etmiyor ama maalesef araçtaki plastik kalitesi düşük ve yumuşak malzeme kullanımı az. Bence bu araç daha kaliteli bir malzemeyi hak ediyor.

 

Güvenlik

Araç 4 airbagli. Perde hava yastığı yok. Ama yanılmıyorsam ön koltuklardaki yan airbagler arka camları/yolcuları koruyacak şekilde açılıyor diye bir bilgi de mevcut. Bir nevi 6 airbagli diyebiliriz. Euro NCAP'ten 4 yıldız almış 2015'te. 1 yıldız yayaları koruma noktasındaki ve otomatik frenleme gibi eksiklerden kırılmış. Özellikle bebek koltuğu ve emniyet kemeri koruması iyi. Ben İngilizce dokümanları da okudum.

 

Genel olarak araç bir sürü teknolojik imkan sunuyor, performansı fena değil, yol tutuşu idare eder, malzeme kalitesi idare eder, yakıtı LPG varsa baya cazip, kronik büyük bir sorunu yok. Tek sorunu sübap erimesi. Ama onun da çözümü var. Biraz maaliyetli (3-4 bin TL) olsa bile 20 bin km LPG'li gidildiği taktirde kendini amorte ediyor.

Ben araca ekstra olarak beyaz plakalık, bagaj-kapı fitili, döşemelere yalıtım, Stark Mini H7 kısa ve uzun led montajı (harika bir görüş mesafesi ve çizgi ötesi derinlik sunuyor), led plaka ışığı, arka stopların ampül değişimi, renault sibop kapağı gibi şeyler yaptım. 

 

Araca 10 üzerinden 7 veriyorum  :)

Detaylı bilgi için:

https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/308850-megane-3-16-cvt-araç-için-mekanik-bilgiler/?tab=comments#comment-3696240

 

  • Beğen 15
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

90 binde sibap ayarı yapıldı mı ?

Ankara garaj işlerinde iyiler ama biraz suratsızlar. Ben de suratsız esnafı pek sevmiyorum. Ahmet ustanın en sevdiği laf "aklına birşey gelmesin" :D 

Start stop özelliği yok diye biliyorum. Cvt şanzımanlılara has bir özellik mi ? Yoksa Start stop düğmesinden mi bahsediyorsunuz ? 

Yumuşak bir lastikle virajlarda daha çok keyif verecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Supap yenileme üst kapak açma 2 sene önce de 3-4 bin liraydı. Hala mı aynı para

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Supap yenileme üst kapak açma 2 sene önce de 3-4 bin liraydı. Hala mı aynı para

:) 5-6 desek bile LPG ile benzin arasındaki km başı 0,35 TL fark var. 20 bin kmde 7000 TL yapıyor. Yani 15 bin km üstünde kâra geçiriyor yine de. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Oğuzkan Erışık yazdı:

90 binde sibap ayarı yapıldı mı ?

Ankara garaj işlerinde iyiler ama biraz suratsızlar. Ben de suratsız esnafı pek sevmiyorum. Ahmet ustanın en sevdiği laf "aklına birşey gelmesin" :D 

Start stop özelliği yok diye biliyorum. Cvt şanzımanlılara has bir özellik mi ? Yoksa Start stop düğmesinden mi bahsediyorsunuz ? 

Yumuşak bir lastikle virajlarda daha çok keyif verecektir.

Start stop düğmesi var sadece. Sübap ayarı yapılmadı. Ama geç değilse yaptırırım. 

Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Oğuzkan Erışık yazdı:

90 binde sibap ayarı yapıldı mı ?

Ankara garaj işlerinde iyiler ama biraz suratsızlar. Ben de suratsız esnafı pek sevmiyorum. Ahmet ustanın en sevdiği laf "aklına birşey gelmesin" :D 

Start stop özelliği yok diye biliyorum. Cvt şanzımanlılara has bir özellik mi ? Yoksa Start stop düğmesinden mi bahsediyorsunuz ? 

Yumuşak bir lastikle virajlarda daha çok keyif verecektir.

Şu anda benim aracımda bir sorun yok. Subap erimesinin belirtileri mevcut değil. Ama subap ayarı 300-400 TL lik bir işlem sanırsam. Yaptırabilirim en kısa zamanda. 

Bir web sitesinde şöyle bir ifade var: 

"LPG'li araçta sübapta aşınma başladıkça, motor özellikle soğuk iken aracın stop ettiği gözlenir. Motorda bulunan 4 silindirde farklı sübaplar aşınma gösterebilir. Bu sebeple motorun performansı düşecektir. En sağlıklı test yöntemi bujilerin sökülmesi ve karbüratör basınç testi uygulamasının yapılmasıdır. Eğer silindirlerde birbirinden farklı basınç değerleri çıkıyorsa, sübaplarınız da yavaş yavaş erimeye başlıyor demektir." 

Gidip baktırmak da mantıklı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
Enes Talha Tüfekçi yazdı:

Merhaba,

 

6 ay önce aldığım Megane 3 1.6 CVT Benzin-LPG aracım Touch Plus paket. 2015 yılı 3 kasaların son yılı ve sadece 2 paketle satılmış. Touch Plus ve GT-line. GT-lineda genel olarak otomatik park freni, gri ayna ve ön sis farı detayı, yarı deri koltuk, perde hava yastığı, karartmalı dikiz aynası gibi ekstralar mevcut. Opsiyonel olarak Multimedia ve Sunroof var. İki pakette de  anahtarısz giriş-çıkış, star-stop, far-yağmur-park sensörü, mercekli far aracın üzerinde geliyor. Aracı aşağıdaki başlıklarda değerlendirdim. Almak isteyenlere faydalı olması dileğiyle.

Aracım 97 bin kmde. 83 bin kmde aldım.

 

Yakıt:

1-Araç 1.6 atmosferik ve CVT şanzıman. Şehir içinde 8-9 litre Benzin/LPG şehir dışında 6,5-7 Benzin/LPG tüketimi var. Aslında araç LPG'ye tam uyumlu ama 8 enjektörlü olduğu için 8 enjektöre uygun LPG takılmalı. Takıldığında sorunsuz çalışıyor. Ben sorun yaşamadım. Sadece LPG bitince benzine geçerken sarsıntı oluyor. Bu da enjektör sayısı ile ilgili olabilir. Yani şiddetli geçişi yaratabilir.

2-Simit tank 33-34 litre alıyor. Bir depo LPG ile Şehir içinde 360 km şehir dışında 120-130 km hızla 420-430 km gidlebiliyor. 

 

Şanzıman:

1-Yeni nesil CVT şanzıman. Nissanlardaki şanzıman. 40 bin kmde bir şanzıman yağı değişmeli. NS-3 kodlu yağ kullanılıyor. Ben genel olarak memnunum. Evet hissiyatı zayıf. Şanzıman gücü 35 devirden sonra verebiliyor. Geçişler sorunsuz. Ben özel bir problem yaşamadım. Daha önce klasik otomatik şanzıman kullandım ama eski nesildi. O sebeple mukayese sağlıksız olur. 

2- Yarı otomatik kısmı 4 vitese kadar gidiyor. Hissiyatı fena değil. Yüksek hızlarda kullanmak mantıksız. Ben genelde yokuş aşağı inerken 1'le inmek için kullanıyorum. Motoru yavaşlatıyor.

 

Motor:

1- H4M kodlu motor 115 HP. Genel olarak tatminkar. Yokuşlarda bayılmıyor. 155 nm torku var. Bana yetiyor. Gücü 35 devirden sonra veriyor. Atik diyemeyiz ama ölü bir motor da değil. Benim önceki aracım 1.4 4 vitesli tam otomatik VW Polo beni yoruyordu. 

2-Motor gerçekten sessiz çalışıyor. Sadece ani hızlanmalarda fazla bağırıyor ama ince güçsüz bir ses. Ben atmosferik motor sesini sevidğim için beni rahatsız etmiyor. Özellikle hızlanma bitince 120 km hızı 20-22 devirle götürüyor ki motordan ses duyulmuyor bile. Daha düşük hızlarda motor çalışıyor mu acaba dediğim seviyede sessiz oluyor. En çok sevdiğim yanı bu. 

3-Bu motordan anlamayan ustalar da var. Çünkü Nissan-Renault yapımı bir motor. Ama ben Renault Ankara Garaj Ahmet Usta'ya götürüyorum. Aslında bilindik düz bir 1.6 atmosferik motor ama bazı Renault ustaları 1.5 dci'dan ötesini bilmiyor. 

 

Bakım: 

15 bin kmde bir bakım yapılıyor. 90 bin bakımını 600 TL ye Kasım 2021de yaptırdım. Renault Ankara Garaj yaptı. Genel olarak parçaları uygun diyebiliriz. Özel bakım isteyen bir şey yok. 40 bin kmde bir şanzıman yağı değişmeli o kadar. Normal ağır bakımda da klasik şeylere bakılmalı bobin, buji, şanzıman takozu vb. Bir de bu araçta triger zincir şeklinde. 180-200 bin kmde bir zincir değişmeli. Kayış yok bu araçta. V kayışı illa ki var :)

 

Bagaj-İç Alan ve Diğerleri

1-Aracın bagaj hacmi yedek lastik bagaja koyunca daralıyor. Ama yine de belirli düzeyde bir hacim kalıyor. Ben bir ara mini boy stepne düşündüm. Çünkü araçtaki orjinal stepne. Tam boy . 

2-İç alan beklediğinden iyi. Arkada 3 kişi oturabilir rahatlıkla. Şaft tüneli büyük değil. Baş-diz mesafesi harika değil ama kötü de değil. Arkada kol dayama, klima çıkışı ve çakmaklı-soket girişi mevcut. Arkada yolculuk yapanlar için önemli artılar bence.

3- Araç estetik olarak bilhassa önden çok güzel. Arka stopların led olmaması ve 2010 dan bu yana aynı stopların kullanılması eksik tarafı. 

3- Araçta beni şaşırtan seviyede yalıtım mevcut. Taban yalıtımları ve kaputla ön konsol arasındaki alan yalıtımları baya iyi. Araç 120 den sonra ses alıyor. Uluslararası bazı testlerde iyi notlar almış. Sizi şaşırtabilir. 

4- Kapı hissiyatları iyi değil :( O sbeple kapı döşemelerini söküp içine yalıtım yaptım. Az da olsa faydasını gördüm. Araç 1300 kg a yakın iken bu kapı hissi zayıflığı üzücü.

5- Trim sesleri de iyi değil. Yani çok rahatsız etmiyor ama maalesef araçtaki plastik kalitesi düşük ve yumuşak malzeme kullanımı az. Bence bu araç daha kaliteli bir malzemeyi hak ediyor.

 

Güvenlik

Araç 4 airbagli. Perde hava yastığı yok. Ama yanılmıyorsam ön koltuklardaki yan airbagler arka camları/yolcuları koruyacak şekilde açılıyor diye bir bilgi de mevcut. Bir nevi 6 airbagli diyebiliriz. Euro NCAP'ten 4 yıldız almış 2015'te. 1 yıldız yayaları koruma noktasındaki ve otomatik frenleme gibi eksiklerden kırılmış. Özellikle bebek koltuğu ve emniyet kemeri koruması iyi. Ben İngilizce dokümanları da okudum.

 

Genel olarak araç bir sürü teknolojik imkan sunuyor, performansı fena değil, yol tutuşu idare eder, malzeme kalitesi idare eder, yakıtı LPG varsa baya cazip, kronik büyük bir sorunu yok. Tek sorunu sübap erimesi. Ama onun da çözümü var. Biraz maaliyetli (3-4 bin TL) olsa bile 20 bin km LPG'li gidildiği taktirde kendini amorte ediyor.

Ben araca ekstra olarak beyaz plakalık, bagaj-kapı fitili, döşemelere yalıtım, Stark Mini H7 kısa ve uzun led montajı (harika bir görüş mesafesi ve çizgi ötesi derinlik sunuyor), led plaka ışığı, arka stopların ampül değişimi, renault sibop kapağı gibi şeyler yaptım. 

 

Araca 10 üzerinden 7 veriyorum  :)

Detaylı bilgi için:

https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/308850-megane-3-16-cvt-araç-için-mekanik-bilgiler/?tab=comments#comment-3696240

 

Enes Bey detaylı ve objektif anlatımınız için çok teşekkür ederim. Hayırla kazasız günlerde kullanın inşallah... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

merhaba,

 

bende 2011 meg 3 kullanıyorum,benim aracımda yerli üretim ama bu airbag işi kafamı karıştırdı,zira benim aracımda perde airbag mevcut,

birde şu dikkatimi çekti bâzı modellerde tavan aydınlatmanın orda gözlük saklama kabı varken bâzılarında yok,benimkinde var mesela sizde de var mı?

 

şunuda ekleyeyim,zincirli motorlarda motor soğukken,yağ kartere inmiş şekilde iken,ilk çalıştırmada ses yoksa değişime gerek yoktur,şahsi fikrim.

onun dışında bu 1.6 motor ve cvt kombinasyonu sanırım juke ve qashqai lerdeki ile aynı,nissan servislerindede destek alabilirisiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

güzel paylaşım olmuş elinize sağlık :bravo: , herkes kullandığı aracı kendi tecrübelerine göre anlatsa güzel yanlarını kronik sorunlarını vb güzel olurdu bence

bende aracı değiştirdiğimde bir önceki aracım ile karşılaştırmıştım :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Kutluay Selçuk yazdı:

merhaba,

 

bende 2011 meg 3 kullanıyorum,benim aracımda yerli üretim ama bu airbag işi kafamı karıştırdı,zira benim aracımda perde airbag mevcut,

birde şu dikkatimi çekti bâzı modellerde tavan aydınlatmanın orda gözlük saklama kabı varken bâzılarında yok,benimkinde var mesela sizde de var mı?

 

şunuda ekleyeyim,zincirli motorlarda motor soğukken,yağ kartere inmiş şekilde iken,ilk çalıştırmada ses yoksa değişime gerek yoktur,şahsi fikrim.

onun dışında bu 1.6 motor ve cvt kombinasyonu sanırım juke ve qashqai lerdeki ile aynı,nissan servislerindede destek alabilirisiniz.

Maalesef gözlük saklama alanı yok. Olsa iyi olurdu. Araçtaki eksiklerden biri. Ben detaya inmedim. Ama eşya gözü de zayıf. Bu arada torpido soğutmalı. Güzel bir özellik. Triger değişimine kadar bende kalmaz araba :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...