İçeriğe Yönlendir

Fiat Egea Cross Lounge (1.4 Fire 95 hp) Nasıl Bir Araç?


Ahmet Çalışkan

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ha bi de servisin koyduğu yağı eksiltiyor. Vay anam.
 

 

Valla egsozu tüten benzinli egea görmedim.

 

Euro6 motor yakıtı benim beklentimi çok fazlası ile karşılıyor. LPG takmadan bile biniliyor. Hatta LPG parasını cikarack km yüksek diye bana makul gelmedi. 

 

Ha lpglisi alınsa km başına yakıt maliyeti efsane olur. 100 bin km bincek olsam takarım . 

 

Mjet  güzel motor ama yaklaşık 100 bin TL fark oluyor arasında o maliyeti çıkarana kadar mjet masrafı çıkma olasılığı daha fazla. Ha bakım aralığı iki ye katlıyor onlar 20 binde bir. Ama Maliyetleri arasında bakımda ne kadar fark var bilmiyorum 

Mjet de de adblue dpf dertleri olacak.

 

 

Performans için de mjet 1.6 değilse çokta saapmayin.

 

1.6 m jet de yakıtta performans işine girince çok ekonomik değil.

 

Bak darbaz bile hala düşüremedi ortalamayı. Primden yiyor

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

1.4 fire evet çekişi düşük. 6. Vitesle rampaya vurup dip gaz yapacağına 2 vites düşünce devirle yürüyor. 

Kıyas modele bağlı. Çok çabuk turbo benzililere alıştık. TSI çıkana kadar 102 beygir vw lere biniyorduk :)

 

A3 sportback 1.6 sr a 1 ay dayanamadım bak ama egea ile hala geziyorum. :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Valla egsozu tüten benzinli egea görmedim.

 

Euro6 motor yakıtı benim beklentimi çok fazlası ile karşılıyor. LPG takmadan bile biniliyor. Hatta LPG parasını cikarack km yüksek diye bana makul gelmedi. 

 

Ha lpglisi alınsa km başına yakıt maliyeti efsane olur. 100 bin km bincek olsam takarım . 

 

Mjet  güzel motor ama yaklaşık 100 bin TL fark oluyor arasında o maliyeti çıkarana kadar mjet masrafı çıkma olasılığı daha fazla. Ha bakım aralığı iki ye katlıyor onlar 20 binde bir. Ama Maliyetleri arasında bakımda ne kadar fark var bilmiyorum 

Mjet de de adblue dpf dertleri olacak.

 

 

Performans için de mjet 1.6 değilse çokta saapmayin.

 

1.6 m jet de yakıtta performans işine girince çok ekonomik değil.

 

Bak darbaz bile hala düşüremedi ortalamayı. Primden yiyor


işini bilen taksici az sorunlu motor + lpg kullanıyor. Dizel şehir içinde gereksiz bence. Daha maliyetli. 
 

senin yolunda 6-7 litre benzin yakar. Bende en az 10 :) 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


işini bilen taksici az sorunlu motor + lpg kullanıyor. Dizel şehir içinde gereksiz bence. Daha maliyetli. 
 

senin yolunda 6-7 litre benzin yakar. Bende en az 10 :) 

Senin yolun yol değil gardaş. Sen ondan hibrit ile geziyon. Bana hibrit gelmiyor. Ortalama hızım senden fazla dur kalk yok.

 

Ama niye İstanbul da tüm taksiler hibrit değil. Onu da bı düşünmek lazım.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Senin yolun yol değil gardaş. Sen ondan hibrit ile geziyon. Bana hibrit gelmiyor. Ortalama hızım senden fazla dur kalk yok.

 

Ama niye İstanbul da tüm taksiler hibrit değil. Onu da bı düşünmek lazım.


daha yeni. Yakında çoğu hibrit + lpg yapar. 60 kuruşa sürerler bugünkü fiyatla. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


daha yeni. Yakında çoğu hibrit + lpg yapar. 60 kuruşa sürerler bugünkü fiyatla. 

Toyoto bu işe girse bireysel kullanıcı hibrit bulamaz. 

 

Nasılsa filo ile işi götürüyor diye devam.

 

Koçun bı olayına şahit olduk . Bı ocakbaşı yapsak da anlatsam ben de çağlar abi gibi.

2. El araç leasing e konu edilir mi diyip kaçayım :vroom:

 

@Çağlar Bayur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

1.4 fire evet çekişi düşük. 6. Vitesle rampaya vurup dip gaz yapacağına 2 vites düşünce devirle yürüyor. 

Kıyas modele bağlı. Çok çabuk turbo benzililere alıştık. TSI çıkana kadar 102 beygir vw lere biniyorduk :)

 

A3 sportback 1.6 sr a 1 ay dayanamadım bak ama egea ile hala geziyorum. :p

 

Darbaz denmiş bildirim geldi. Bu egea cross 20 km trafiksiz yolda 4,6 litre altına düşüremedim. Düşürdüğüm durumlarda motor sıcaktı. Yani ilk kontak yapınca zaten 10 dakika ısınana kadar yol bitiyor . 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ha bi de servisin koyduğu yağı eksiltiyor. Vay anam.
 

 

Hepsi bahane aslında Tansu, @Ali Darbaz'a danışalım mesela, arabada yağ soğutucu var mı diye. Yoksa neden yağ eksilttiğini anlamak zor olmayacaktır :) Yoksa petronasın seleniası falan iyidir hoştur ama 1.3 mtj motora da opar yağ koyuyor servis, o neden eksiltmiyor? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Murat Sahın yazdı:

Hepsi bahane aslında Tansu, @Ali Darbaz'a danışalım mesela, arabada yağ soğutucu var mı diye. Yoksa neden yağ eksilttiğini anlamak zor olmayacaktır :) Yoksa petronasın seleniası falan iyidir hoştur ama 1.3 mtj motora da opar yağ koyuyor servis, o neden eksiltmiyor? 

images?q=tbn:ANd9GcQ7Pk2vJNU_dMK6XaHRKe5

 

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Hepsi bahane aslında Tansu, @Ali Darbaz'a danışalım mesela, arabada yağ soğutucu var mı diye. Yoksa neden yağ eksilttiğini anlamak zor olmayacaktır :) Yoksa petronasın seleniası falan iyidir hoştur ama 1.3 mtj motora da opar yağ koyuyor servis, o neden eksiltmiyor? 

 

Araba az yaksın diye silindir segmantları biraz garip tasarlanmış. Tam açıklamayı servisdeki arkadaş yapmıştı. Euro6D piston segmantları çok sıcak motor yağında , aşırı akışmadan dolayı yanma odasına eser miktarda yağ sızdırıyormuş. Mavi duman atmıyo ama eser miktarda yağ yanıyor.  Bunun önüne geçmek çok basit. Arabayı devirli kullanmayıp yüke bindirmeden ekonomik süreceksin. 

Arkadaşımın birisi 1,4 egea cross diğeri ise 1,4 sedan kullanıyor. İkiside iş arkadaşım, Kartal-Küçükyalı istikametinden gelen cros yağ yakmıyor. AMa Ümraniye - Küçükyalı yapan 6 ayda bir yağ ekletiyor.  Ümraniye trafiğinin bunda etkisi çok fazladır. Kartaldan gelen trafik az görüyor otobanda sürüyor ve hızlı gittiği için radyatöre daha fazla serinliyor. Ümraniye istikametinden gelen ful trafikden geliyor ve arabası çok sık fan açıyor. 

 

Cevap aslından burda görülüyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Normalde selenia zaten ama benim araç 2017 den beri yetkili servis bakımlı ve araç geçmişindeki yağların hepsi opar olarak kayıt edilmiş. Halen de opar ile devam ediyorlar. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Valla egsozu tüten benzinli egea görmedim.

 

Euro6 motor yakıtı benim beklentimi çok fazlası ile karşılıyor. LPG takmadan bile biniliyor. Hatta LPG parasını cikarack km yüksek diye bana makul gelmedi. 

 

Ha lpglisi alınsa km başına yakıt maliyeti efsane olur. 100 bin km bincek olsam takarım . 

 

Mjet  güzel motor ama yaklaşık 100 bin TL fark oluyor arasında o maliyeti çıkarana kadar mjet masrafı çıkma olasılığı daha fazla. Ha bakım aralığı iki ye katlıyor onlar 20 binde bir. Ama Maliyetleri arasında bakımda ne kadar fark var bilmiyorum 

Mjet de de adblue dpf dertleri olacak.

 

 

Performans için de mjet 1.6 değilse çokta saapmayin.

 

1.6 m jet de yakıtta performans işine girince çok ekonomik değil.

 

Bak darbaz bile hala düşüremedi ortalamayı. Primden yiyor

Aksine 1.3 10binde bir 1.4 20binde bir bakıma giriyordu, değişti mi? 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Evren Erakçora yazdı:

Aksine 1.3 10binde bir 1.4 20binde bir bakıma giriyordu, değişti mi? 

Kadranda 20 bin diyor da Tofaş 10 binde gel görüşelim diyor 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Serkan Derya

Bu 1.4 fire motorların yağ yakma muhabbeti ilk egea lardan beri efsane oldu gitti. Ocak ayında egea cross aldım. (1.4 Urban) Araç şu an 4500 km de. 2500 km de servis gel bir kontrol edelim dedi. Günlük 15 +15 olmak üzere 30 km iş mesafesinde haftanın 5 günü hatrı sayılır dur-kalk ile işe gidip geliyorum. (Eyüp Sultan - Levent arası) 2500 km de servis , arabanın hiç yağ eksiltmediğini ve ekleme yapılmadığını söyledi. 10 k olunca görüşürüz dediler. (Ya da yıl dolarsa) 

 

Ben bu konuyu servise sordum neden bu yağ sorunu var diye egealarda. Servis danışmanı az kalsın dalacaktı bana sinirden. ''Abi sen bunu nereden duydun anlatır mısın?'' dedi. 

 

Dedim forumlarda ortalık yıkılıyor, siz mağarada mı yaşıyorsunuz? Dedi ki, ilk serilerde kullanılan yağ, ince kaldığı için kitapçıkta yazan (max.400 ml) miktardan biraz fazla eksiltti. Bu da atmosferik aracın yüksek ısıdan dolayı yağı buharlaştırdığını , sonrasında daha kalın bir yağ ile (şu an Opar Olio kullanıyor servisler.) bu sorun giderildi dedi. 

 

Ben aracı 2 kez Tekirdağ yolunda denedim, yüksek devir çevirdim motor biraz açılsın diye. Bence performans olarak çok büyük beklentisi olmayanlar için biçilmiş kaftan bir araç.

 

Yalnız LPG düşünenler için şunu söylemeliyim, LPG daha yüksek ısı yayan bir yakıt olduğu için, motor yağı bu duruma özel viskozite de olmalı. (Serviste bu konuda uyarı yapıyor zaten.) Ve naçizane servisin önerdiği kit kullanılmalı. (Landirenzo tavsiye ediliyor.)    

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erkam Elma

Ben de  20 gündür kullanıyorum aynı aracı urban versiyonuyla motor hariç aracı beğendim fiyat ve performans aracı diyebilirim.800 km yakıt ortalaması 6,8 gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Erkam Elma yazdı:

Ben de  20 gündür kullanıyorum aynı aracı urban versiyonuyla motor hariç aracı beğendim fiyat ve performans aracı diyebilirim.800 km yakıt ortalaması 6,8 gösteriyor.

1.4 fire ile 6.8 çok iyiymiş maşallah. Zannediyorum çok trafikte kalmıyorsunuz. Ben 5 aydır 10 lt altına indiremedim hala. Araç yeni ve dur kalk fazla onunda etkisi var. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...