İçeriğe Yönlendir

Renault Clio 2020 - Servis Bakımı ve Motor Yağı Tercihi Ne Olmalı?


Celal YÜCEL

Recommended Posts

Celal YÜCEL

Selamlar,
Aracım 2020 Clio 0.9 TCe. Henüz 7900 kilometrede. Servisin önerdiği ve kayıtlarımda kullandığı yağ 5w40 RN710. Ancak bazı kaynaklarda bu yağ kullanılmıyor yerine motrio daha uygun/ucuz olduğu için servisler bu yağı tercih ediyor şeklinde bahsediliyor. Aracımın garantisi devam ediyor ve buna bağlı olarak 10 bin bakımını yaptırdım. Şimdi 20 bin bakımı yaklaşıyor ve sanırım en az +2000/2500 lira fiyat verilecek. 

Sizce servise devam edilmeli mi? Yoksa parçaları güvenilir bir yerden satın alarak bir ustaya yaptırmalımıyım? Aracın garantisi toplamda 3 yıl.

Yorum bağlantısı
Celal YÜCEL

Peşin pazarlık yapıp bu sefer ki bakımda aracın başında beklemeyi teklif edeceğim. Buna müsade ediliyor mu biliyor musunuz? @Koray Demir

Yorum bağlantısı
Erkam Elma

Ocak ayında aynı model motora 1700 e ilk 20 bin bakım yaptırdım peşin için fiyatın değişeceğini düşünmüyorum artı bekleme salonuna alıyolar genelde🤔

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Celal YÜCEL yazdı:

Peşin pazarlık yapıp bu sefer ki bakımda aracın başında beklemeyi teklif edeceğim. Buna müsade ediliyor mu biliyor musunuz? @Koray Demir

 

Servisine göre değişir bazıları hiç tınlamazken, diğerleri izin vermiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal YÜCEL
(düzenlendi)

Anladım, teşekkür ederim. Açık konuşmak gerekirse parasında değilim. En son yaşadığım motor suyu eksikliği için ilk bakımda umursamamaları ve sonrasında bunun telaşına düşmem canımı sıktı. En azından serviste bu tür şeylerin olmaması lazım. Teşekkür ederim yanıtlarınız için.

tarihinde Celal YÜCEL tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Celal YÜCEL yazdı:

Peşin pazarlık yapıp bu sefer ki bakımda aracın başında beklemeyi teklif edeceğim. Buna müsade ediliyor mu biliyor musunuz? @Koray Demir

İnisiyatif alırsa girilebilir yoksa iş güvenliği mevzuatına aykırı girip bekleyeni de var biliyorum. Genelde şartlar elverdiği ölçüde dinlenme alanındaki camekandan yapılan işlemler izlenebiliyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Celal YÜCEL yazdı:

Selamlar,
Aracım 2020 Clio 0.9 TCe. Henüz 7900 kilometrede. Servisin önerdiği ve kayıtlarımda kullandığı yağ 5w40 RN710. Ancak bazı kaynaklarda bu yağ kullanılmıyor yerine motrio daha uygun/ucuz olduğu için servisler bu yağı tercih ediyor şeklinde bahsediliyor. Aracımın garantisi devam ediyor ve buna bağlı olarak 10 bin bakımını yaptırdım. Şimdi 20 bin bakımı yaklaşıyor ve sanırım en az +2000/2500 lira fiyat verilecek. 

Sizce servise devam edilmeli mi? Yoksa parçaları güvenilir bir yerden satın alarak bir ustaya yaptırmalımıyım? Aracın garantisi toplamda 3 yıl.


20 bin bakımını araç 20 bine ulaştığı zaman yaptırın. Senesi doldu diye aracı bakıma götürmenin hiç bir tutarlı nedeni yok. Ayrıca garantinin devam etmesi için yetkili servise gitmeye de gerek yok böyle bir iddiaları da yok. 
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Selçuk Keleş yazdı:


20 bin bakımını araç 20 bine ulaştığı zaman yaptırın. Senesi doldu diye aracı bakıma götürmenin hiç bir tutarlı nedeni yok. Ayrıca garantinin devam etmesi için yetkili servise gitmeye de gerek yok böyle bir iddiaları da yok. 
 

Senelerdir tanıdığım Selçuk bunu yazıyor olamaz :)

Yağın dayanımı için 1 sene şart. Türkiye şartlarında garantinin devam edebilmesi için mahkeme hariç anlatabileceğin derdini bi Marko Paşa kalır. 

Bunları bile bile yazmış olamazsın. Yeğen falan herhalde ele geçirdi bilgisayarı :D 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Sani Gerşon yazdı:

Senelerdir tanıdığım Selçuk bunu yazıyor olamaz :)

Yağın dayanımı için 1 sene şart. Türkiye şartlarında garantinin devam edebilmesi için mahkeme hariç anlatabileceğin derdini bi Marko Paşa kalır. 

Bunları bile bile yazmış olamazsın. Yeğen falan herhalde ele geçirdi bilgisayarı :D 


Bu konuyu daha önce Ateşli’nin konusunda konuşmuştuk. Reno’ya sormuştum, onaylanan ürünler kullanıldığı takdirde garantide herhangi bir sorun olmuyor. Hiç bir marka “sen bana bakıma getirmedin” diye garantiden kaçamaz tabii bu sorunun ne olduğuna da bağlı.
Yağ değişim konusunda da düşüncem bu şekilde, az kullanılan aracın süresi geldi diye yağını değiştirmenin pratikte hiç bir faydası yok. Ekmek mi bu bayatlasın. Sana gelmeden önce kutusunda yıllarca bekleyen yağlar var. 1 yıllık süre konması o süre sonunda kontrollerini yapıp gerekiyorsa değiştirmen için var, yoksa hava filtresi durduğu yerde kirlendiği ya da yağ eskidiği için değil.
Benimkinin de süresi geldi ancak geçen seneden beridir fazla km yapmadığım için bakıma götürmedim.
Servisin daha çok para kazanması, sürücünün de kendini rahat hissetmesi için uydurulmuş şeyler bunlar.

Yorum bağlantısı
Celal YÜCEL
Selçuk Keleş yazdı:


20 bin bakımını araç 20 bine ulaştığı zaman yaptırın. Senesi doldu diye aracı bakıma götürmenin hiç bir tutarlı nedeni yok. Ayrıca garantinin devam etmesi için yetkili servise gitmeye de gerek yok böyle bir iddiaları da yok. 
 

Bakıma gitmeden önce çağrı merkezi ile görüşte yapmıştım ve detayları da serviste konuştum. Rutin bakımları bu araç için 10bin kilometre dolduğunda, dolmaması durumunda 1 yıl sonunda verilen tarihte yaptırılması gerektiği yönündeydi. Garanti kapsamı dışında kalmasın ve bilmediğim ustaların elinde işlem yapılmasın diye gittim. Şimdi evrakları kontrol ettiğimde sonra ki bakım tarihim yine aynı ay ve sonra ki yıl. Garantinin devamı için servis uygulamasın şart olup olmadığını bilmiyorum. 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Araç kısa mesafe kullanıldığında yağ daha çabuk eskiyor, bir yılda yağ değişme sebebi o.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Selçuk Keleş yazdı:

Ekmek mi bu bayatlasın. Sana gelmeden önce kutusunda yıllarca bekleyen yağlar var.

Tabii ki. Lakin hiç biri oksijenle buluşmuyor :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ne hikmet ise aynı motor kalahari çölünde 25 30.k bakıma giriyor bizde 15. Hâlâ buna karşı haksız kazanç davası açılmadı otomotiv çakallarına

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Sani Gerşon yazdı:

Tabii ki. Lakin hiç biri oksijenle buluşmuyor :) 

 

Glişeler glişeler :) Bu sorgusuz kabullenme itaat niye?

Yağın biri kutuda diğeri motorda bekliyor. Yağın özellikleri belli, hiç birinde şu süre sonra değiştirilmelidir yazmıyor, raf ömrü neyse o.

Reno bana 20'de bir demişse ona göre yağ koymuştur hadi araba mutlu olsun diye 15'de bir değiştir.

Önceden 406'da tam sentetik kullanıyordum 15 bindi.

Ama 8-10 bin yapmış yağın değiştirilmesi israf ve çevreye zarardır.

Evren Erakçora yazdı:

Araç kısa mesafe kullanıldığında yağ daha çabuk eskiyor, bir yılda yağ değişme sebebi o.

 

Motor eskiyor, yağ değil. :)

 

 

Celal YÜCEL yazdı:

Bakıma gitmeden önce çağrı merkezi ile görüşte yapmıştım ve detayları da serviste konuştum. Rutin bakımları bu araç için 10bin kilometre dolduğunda, dolmaması durumunda 1 yıl sonunda verilen tarihte yaptırılması gerektiği yönündeydi. Garanti kapsamı dışında kalmasın ve bilmediğim ustaların elinde işlem yapılmasın diye gittim. Şimdi evrakları kontrol ettiğimde sonra ki bakım tarihim yine aynı ay ve sonra ki yıl. Garantinin devamı için servis uygulamasın şart olup olmadığını bilmiyorum. 

 

 

Clio 5 için 20 bin diye biliyorum teyit edeceğim, sizin 4 kasa için 10 bin ise durum değişir. Son bakımdan bu yana kaç km yaptınız? 

Yorum bağlantısı
Celal YÜCEL
(düzenlendi)
Selçuk Keleş yazdı:

Clio 5 için 20 bin diye biliyorum teyit edeceğim, sizin 4 kasa için 10 bin ise durum değişir. Son bakımdan bu yana kaç km yaptınız? 

Clio 4 için 10 bin kilometre ya da 1 yıl şeklinde bilgi aldım. İlk bakım 4500 kilometrede yapıldı. Araç şuan 7900 kilometrede ve 3400 kilometre yol yapmışım. Yazılı normlar her ne kadar yağın değişmesi gerektiğini yazsada bir yılda yağın özelliğini yitirdiğini sanmıyorum. Değiştirmeme gibi bir seçeneğim varsa bunu ertelemek isterim.

tarihinde Celal YÜCEL tarafından düzenlendi
İlave
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Celal YÜCEL yazdı:

Selamlar,
Aracım 2020 Clio 0.9 TCe. Henüz 7900 kilometrede. Servisin önerdiği ve kayıtlarımda kullandığı yağ 5w40 RN710. Ancak bazı kaynaklarda bu yağ kullanılmıyor yerine motrio daha uygun/ucuz olduğu için servisler bu yağı tercih ediyor şeklinde bahsediliyor. Aracımın garantisi devam ediyor ve buna bağlı olarak 10 bin bakımını yaptırdım. Şimdi 20 bin bakımı yaklaşıyor ve sanırım en az +2000/2500 lira fiyat verilecek. 

Sizce servise devam edilmeli mi? Yoksa parçaları güvenilir bir yerden satın alarak bir ustaya yaptırmalımıyım? Aracın garantisi toplamda 3 yıl.

benim arabada rn710 ve 720 kullanılmıyor, yetersiz yağlar, servis ilk bakımda rn720 kullandı demediğimi bırakmadım, bakım fiyatında uçtular, iyice kızdım yaptırmıyorum dedim, garanti yanar dediler, zor yanar dedim, bakımla garantinin alakası yoktur mahkemeye veririm dedim sağlam indirim aldım....

 

2. bakım geliyor, üst spec RN17 yağ ülkede sadece Motul de var (Mobil ve Liqui Molly dede var ama o specte yağlarda ülkede bulunmuyor, diğerlerinin zaten yok)

 5.4 lt yağ 1200-1300 tl. civarı, yağı kendim alıp gideceğim yapın bakımı diyeceğim, fiyatta makul olmalı tabii, kıvırdıkları an, kenara çekip kendim yapacağım, bu kadar basit, sana uyarsa malzemeyi al servisi dene, olmadı dışarda yaptır kardeş, bosch gibi servisleri tercih et mesela...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Celal YÜCEL yazdı:

Clio 4 için 10 bin kilometre ya da 1 yıl şeklinde bilgi aldım. İlk bakım 4500 kilometrede yapıldı. Araç şuan 7900 kilometrede ve 3400 kilometre yol yapmışım. Yazılı normlar her ne kadar yağın değişmesi gerektiğini yazsada bir yılda yağın özelliğini yitirdiğini sanmıyorum. Değiştirmeme gibi bir seçeneğim varsa bunu ertelemek isterim.

 

Yetkili serviste ilk bakım fabrikasyon hataların giderilmesi, ilk kullanım sonrası kontroller için faydalı.

Bundan sonrasını yetkili servise sorarsanız elbette ki riske girmeyip "her yıl getirin" diyecek sonuçta para sizin cebinizden çıkıyor :)

Benim bakımdan sonraki bir yılda yaklaşık 8.000 kilometre olmuş , o nedenle km'si dolduğunda götüreceğim. Ayrıca, kullandıkları rn710 yağın kullanım ömrünü (10/15) teyit etmem lazım. 

Bunun dışında yağ seviyesini de düzenli olarak kontrol etmek gerekiyor, eksilmesinden kaynaklı bir sorunda -düzenli olarak hatta zamanından önce yetkili servise götürmüş olsanız bile- sorumlusu yine siz olacaksınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ali Cihangiroğlu yazdı:

benim arabada rn710 ve 720 kullanılmıyor, yetersiz yağlar, servis ilk bakımda rn720 kullandı demediğimi bırakmadım, bakım fiyatında uçtular, iyice kızdım yaptırmıyorum dedim, garanti yanar dediler, zor yanar dedim, bakımla garantinin alakası yoktur mahkemeye veririm dedim sağlam indirim aldım....

 

2. bakım geliyor, üst spec RN17 yağ ülkede sadece Motul de var (Mobil ve Liqui Molly dede var ama o specte yağlarda ülkede bulunmuyor, diğerlerinin zaten yok)

 5.4 lt yağ 1200-1300 tl. civarı, yağı kendim alıp gideceğim yapın bakımı diyeceğim, fiyatta makul olmalı tabii, kıvırdıkları an, kenara çekip kendim yapacağım, bu kadar basit, sana uyarsa malzemeyi al servisi dene, olmadı dışarda yaptır kardeş, bosch gibi servisleri tercih et mesela...

 

RN710 tam sentetik Castrol GTX , nası yeterli değil? 

Yorum bağlantısı
Celal YÜCEL

Aracın detaylı durumunu, kilometresini vs. müşteri hizmetlerine mail olarak yazdım. Umarım istediğim gibi bir yanıt gelir ve haklarımızı öğrenmiş oluruz. Bana kalırsa en ufak bir pürüzde araç servis takibinde değilse yetkili serviste işlem görmediği için garanti dışıdır şeklinde karar verebilirler. Sonrasında hukuki olarak şikayetin ucu açık olsa da bunlarla uğraşmak mesele. 
 

@Ali CihangiroğluCastrol GTX için biraz araştırma yapmıştım yağ özellikleri itibari ile kabul görmüş iyi bir yağ olarak geçiyor. Yazılanlar yanıltıyor olabilir bu konuda hiç bilgim yok maalesef haklı olabilirsiniz. Ancak aracı yüksek devirlerde kullanmıyorum ve uzun kilometreler yapmıyorum. İyi yağ kullanılmasını isterim tabii ki ama bunu kendilerine nasıl izah edebiliriz.

 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Celal YÜCEL yazdı:

Aracın detaylı durumunu, kilometresini vs. müşteri hizmetlerine mail olarak yazdım. Umarım istediğim gibi bir yanıt gelir ve haklarımızı öğrenmiş oluruz. Bana kalırsa en ufak bir pürüzde araç servis takibinde değilse yetkili serviste işlem görmediği için garanti dışıdır şeklinde karar verebilirler. Sonrasında hukuki olarak şikayetin ucu açık olsa da bunlarla uğraşmak mesele. 
 

@Ali CihangiroğluCastrol GTX için biraz araştırma yapmıştım yağ özellikleri itibari ile kabul görmüş iyi bir yağ olarak geçiyor. Yazılanlar yanıltıyor olabilir bu konuda hiç bilgim yok maalesef haklı olabilirsiniz. Ancak aracı yüksek devirlerde kullanmıyorum ve uzun kilometreler yapmıyorum. İyi yağ kullanılmasını isterim tabii ki ama bunu kendilerine nasıl izah edebiliriz.

 


Arızanın ne olduğuna bağlı.
Aracınız garantide, bakım zamanı geldi, götürmediniz, radyatör sıvısı ya da yağı eksildi, farketmediniz, yolda motor arıza verdi, bu durumda garanti kapsamına almayabilirler, haklılar da. Çünkü sorumluluk her zaman size ait.

Ama atıyorum kliması bozuldu bunu garanti kapsamında onarmak zorundalar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal YÜCEL
(düzenlendi)
Selçuk Keleş yazdı:


Arızanın ne olduğuna bağlı.
Aracınız garantide, bakım zamanı geldi, götürmediniz, radyatör sıvısı ya da yağı eksildi, farketmediniz, yolda motor arıza verdi, bu durumda garanti kapsamına almayabilirler, haklılar da. Çünkü sorumluluk her zaman size ait.

Ama atıyorum kliması bozuldu bunu garanti kapsamında onarmak zorundalar.

Müşteri hizmetleri dönüş yaptı, ilgili davrandılar ve detayları aktardılar. Yıllık bakım öneriliyor, ya da 10 bin kilometre şeklinde. Garanti detaylarından bahsettim, servis bakımları olmayacaksa bile yetkili ve istenilen TSE gibi standartları sağlayan firmalarda yapılması gerektiğini aktardı. Kullanılan parçalarında aynı şeklinde önemi büyük. Ancak farklı yerlerde yapılan bir bakımdan sonra oluşabilecek hasarlardan yetkili servis sorumlu olmuyor. Bakımların düzenli yapılmaması durumunda oluşabilecek bir arızada (detayları var) bu konuda garanti kapsamında işlem yapamayabiliriz şeklinde bilgi verdiler. Kısacası görüşmemiz düzenli bakımları yetkili servis tarafından yapılsın ve mağduriyet yaşamayın şeklinde sonlandı. 

Bahsetmiş olduğunuz gibi teknik bir arızada garanti kapsamında olur ancak kullanılacak muadili bir parçada veya yanlış bir uygulamada garanti dışı kalabilir dediler.

tarihinde Celal YÜCEL tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Beklenen cevap.
Sonuç ben bu işlerden pek anlamam, uğraşamam, sonradan başım ağrımasın diyorsanız yetkili servis takvimine uyacaksınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal YÜCEL yazdı:

Müşteri hizmetleri dönüş yaptı, ilgili davrandılar ve detayları aktardılar. Yıllık bakım öneriliyor, ya da 10 bin kilometre şeklinde. Garanti detaylarından bahsettim, servis bakımları olmayacaksa bile yetkili ve istenilen TSE gibi standartları sağlayan firmalarda yapılması gerektiğini aktardı. Kullanılan parçalarında aynı şeklinde önemi büyük. Ancak farklı yerlerde yapılan bir bakımdan sonra oluşabilecek hasarlardan yetkili servis sorumlu olmuyor. Bakımların düzenli yapılmaması durumunda oluşabilecek bir arızada (detayları var) bu konuda garanti kapsamında işlem yapamayabiliriz şeklinde bilgi verdiler. Kısacası görüşmemiz düzenli bakımları yetkili servis tarafından yapılsın ve mağduriyet yaşamayın şeklinde sonlandı. 

Bahsetmiş olduğunuz gibi teknik bir arızada garanti kapsamında olur ancak kullanılacak muadili bir parçada veya yanlış bir uygulamada garanti dışı kalabilir dediler.

ağdalı cümleler ile servise davet etmiş, elbette yağı koyarken tapayı sıkmaz ise olmaz, bunu demek istemiş kısaca,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...