İçeriğe Yönlendir

İ20 2015 1.2MPI Yeni Aracım ve Genel Sorular


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI

Olaylı i10 sürecinden sonra forumdan da aldığım destekle i10 dan vazgeçtim. Hiç planda yokken birden i20 almış bulundum. i20 de en sevdiğim kasa ve jant ile birlikte denk gelmiş oldu. 

Direksiyondaki kaplama çok çirkin göründüğü için ilk işim onu uzun yıllardır takip ettiğim bir yerde fabrika çıkışlı gibi özel kılıf diktirdim. Güncel fotoğrafını daha sonra paylaşıyor olurum.

 

Aracın airbag kontrolleri yapılı. Şasi podye işlemsiz. Değişeni yok. Lpg yaklaşık 8 ay önce yeni atiker takılmış (Ne yazıkki simit takılmamış :() Tavan orjinal, tavan altı boyalı. Gram boya takıntım yok pek umurum değil :)

2015 i20 Style Led paket Manuel Benzin + lpg 186.000km değişen tramer yok 275.000₺ ye aldım. 

Kuzenimin elindeki araçlardan bir tanesiydi. Al sat işi yapıyor. Uzun yıllardır abi kardeş gibiyiz kendisiyle klasik akraba klasmanında olan birisi değil. Çok iyi kontrol ettirip alıyor araçlarını.  i10 mevzusunda kafam motordan dolayı karışık olduğu için niye öyle bir işe giriştin gel ben sana i20 yi vereyim elindeki peşinatı ver istersen kalanını aydan aya taksit öde sen nasıl istiyorsan öyle yap gibisinden ön ayak olmuş oldu. Bende düşündüğüm zaman kapımda i10 olup kafamda soru işaretiyle yıllarca borcunu ödeyeceğime, aylık 3.000₺ fazla öderim en azından sevdiğim beğendiğim bir arabam olur kapımda diye i20 ye yükselmiş olduk.

 

Ön arka tampon + jantları da boyatıp verecek.


Araçla ilgili tek sorunum fren konusu. Fren pedalı çok aşağıda kavramaya başlıyor. Yani en sona kadar bastığımız hali 1, hiç basılmamış hali 10 ise 7-8 ve 9 da pedal sadece bomboş aşağı gidiyor. 7 den sonra pedala sıfırdan basmışsın gibi fren tutmaya başlıyor. Bunun bir ayarı var mıdır? Fren servisine götürsem çözülebilecek bir şey midir? Fren pedalında çok ölü bölge var. 

 

Motorun çalışırkenki videosunuda ekliyorum.

 

 

@Süleyman Can @Çağlar Bayur @Sani Gerşon @Erol Güven @Alptuğ Özcan  @Murat Sahın @Ali Darbaz @Ümit Türk

WhatsApp Image 2022-11-05 at 13.02.22.jpeg

WhatsApp Image 2022-11-05 at 13.02.21.jpeg

WhatsApp Image 2022-11-05 at 13.02.18.jpeg

WhatsApp Image 2022-11-05 at 13.02.16.jpeg

WhatsApp Image 2022-11-05 at 13.02.15.jpeg

WhatsApp Image 2022-11-05 at 13.02.14.jpeg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

:nazar: iyi seçim

fren pedalı hisleri markaya özgündür normal ise ellenmesine gerek yok, fren balata markası nedir o da önemli

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Güzel bir otomobil, yabancı oto dergilerinden övgü almıştı.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Çağlar Bayur yazdı:

:nazar: iyi seçim

fren pedalı hisleri markaya özgündür normal ise ellenmesine gerek yok, fren balata markası nedir o da önemli

Abi şuana kadar 2014 dizel 208 -- 2004 benzin fiesta -- 2020 benzin clio -- 2022 crossland -- 2006 benzin bmw vb. bir çok araç kullandım. Hiçbirinde bu tarz bir şey görmedim. O yüzden markaya özgü olacağı ihtimali pek ihtimal gibi gelmedi bana. Normal olduğunu çok düşünmüyorum çok mantık dışı bir şey çünkü. Fren balatalarını bilmiyorum ama balatalar %90 ihtimalle %50 ve altıdır. Bosch marka veya orjinal balatalar ile 4 taneyi de değiştirmeyi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Hayırlı olsun, güzel tercih.

Fren pedalı işi Çabinin de belirttiği gibi markaya özgü olabilir. Onu bir hyundai tamircisine danışmak iyi olacaktır

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İ10 1.0 motoru ile i20 1.2 motor özünde kardeşdir.  Siz rampada lpg de fazla sıkıştırmamaya özen gösterin.

İ10da frenler aşağıda kavrama gibi bir sorun yoktu. İ10 ve i20 aynı fren tertibatlarını kullanıyor. Diskler büyük küçük olabilir..

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Mert Gülkokan yazdı:

fren hidroliğini değiştirin

Hayırlı olsun

Hocam dot4 bosch fren hidroliği 500ml den 2 adet alsam yetiyor sanırsam. İnternetten gördüğüm kadarıyla 700-800ml civarı diye belirtiyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

2014 dizel 208 -- 2004 benzin fiesta -- 2020 benzin clio -- 2022 crossland -- 2006 benzin bmw vb. bir çok araç kullandım. Hiçbirinde bu tarz bir şey görmedim

çıta yı o kadar yüksek beklememek  lazım frende :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ford ta ayarliyorlar ama nasıl yapıyorlar bilmiyorum. El frenini de ayarliyorlar, tek tık çekme ile fren tutuyor.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Evren Erakçora yazdı:

El frenini de ayarliyorlar, tek tık çekme ile fren tutuyor.

Yanlış bir uygulama ve riskli. Fabrikasyon olan ve olması gereken 6-8 tık ile max tutuştur. O mesafeyi kısaltmak için teli çok germek gerekir, bu da hem teli zorlar hem de olası bir temas halinde ani kilitlenme vs yapar kaza yaptırır

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ü.Emre Kartal yazdı:

Yanlış bir uygulama ve riskli. Fabrikasyon olan ve olması gereken 6-8 tık ile max tutuştur. O mesafeyi kısaltmak için teli çok germek gerekir, bu da hem teli zorlar hem de olası bir temas halinde ani kilitlenme vs yapar kaza yaptırır

6,8 tık çok fazla. Fordlarda tek tık yeterli çoğu zaman. Sıfırken de böyleydi.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Evren Erakçora yazdı:

6,8 tık çok fazla. Fordlarda tek tık yeterli çoğu zaman. Sıfırken de böyleydi.

Teknik datalarında böyle bir uygulama yok ama. 3-4 dişte bitiyorsa el freni kolu, ayarı çok gergindir. Tek dişte tam tutma vs zaten olmamalı, sıfır aracın da ayarı hatalı olabilir o yanıltmasın. 

 

Geri giderken çektiğinizde kilitlemediğini de görürsünüz hatta. Elimde ayarlanması gereken seviyelere dair belgesi olacaktı, bulduğumda onu da eklerim. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
(düzenlendi)

Çok ucuza rot balanscılar fren testi yapıyor. Muayene öncesi yapılan işlem. Bilgisayar % kaç olduğunu direk çıkartıyor. Şayet yapısı bu şekilde değilse balatalar bitmiştir. Onun çözümü kolay.  Benim araç da zayıf hissettirmişti, aldık teste %80 çıktı. Meğersem pedalın üstüne çıkmak gerekiyormuş biraz.

 

Motor sesi benzinli olmasına rağmen biraz sesli geldi bana. Telefonun mikrofonundan da olabilir. Düşük kmli başka bir 1.2 mpi ile kıyaslamakta fayda var. 

tarihinde Süleyman Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil

hayırlı olsun

senelerce kullandığım araç, motor yetersiz turbolu olsa tadından yenmezdi ama değil bayılıyor haricinde gayet iyi sınıfının en geniş araçlarından ve çok yakışıklıydı bana göre.

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Hayırlı olsun.

İ10'dan daha iyi bir tercih olmuş bence

Tasarımı benim de hoşuma gidiyo

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Astra g nin sert frenlerinden sonra sonatanın fren pedalı pamuk gibi gelmişti. Bir hafta sonra alıştığımı anlamadım bile. Fren hidroliği değişimi ve fren tertibatı kontrolleri sonrası kendine alışmak için zaman tanı. Hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Köksal Yılmaz yazdı:

Astra g nin sert frenlerinden sonra sonatanın fren pedalı pamuk gibi gelmişti. Bir hafta sonra alıştığımı anlamadım bile. Fren hidroliği değişimi ve fren tertibatı kontrolleri sonrası kendine alışmak için zaman tanı. Hayırlı olsun.

Abi sertlik falan konusu değil. Fren pedalında çok ölü bölge var. Neredeyse yarıya kadar boşa basıyorsun yarıdan sonra algılıyor.

Mesut Eyibil yazdı:

hayırlı olsun

senelerce kullandığım araç, motor yetersiz turbolu olsa tadından yenmezdi ama değil bayılıyor haricinde gayet iyi sınıfının en geniş araçlarından ve çok yakışıklıydı bana göre.

O konuda hiç tereddütüm yok. A noktasından B ye ekonomik şekilde götürsün yeter. 0-100 15 saniye olmuş yokuşta vites düşürmüşüm bunlar hiç takıldığım konular değil. Motor sorunsuzluk konusunda yeterli veriyi göstersin bana kafi.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Hayırlı olsun. Bu kasalar çok yakışıklı. Fren diski ve balatalar bitmek üzere ayrıca, hidrolik değişimi de yerinde olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Mavi ve füme renk olanları hala çok hoşuma gider :nazar:

c6b91b79e6b541478cc728b8c56a792b.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...