Mehmet Çelik1679652576 10 Aralık 2007 Paylaş 10 Aralık 2007 Sevgili Voltron söylediklerini yapmaya çalıştım resimleri çektim gönderdim inşallah işine yarar Bugün yağmur vardı samimi söylüyorum karanlıkta geldim arabada far yıkama sistemi yok farları iyice inceledim gördüğüm kadarı ile islenme ve tozlanma yok saygılarımla şimdiden teşekkürlerhttp://picasaweb.google.com/yakom1/BMW Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 10 Aralık 2007 Paylaş 10 Aralık 2007 Bu farlar xenon ve yıkaması da var (farın altındaki kapakçıktan fıskiyeler çıkar) Duvardaki ışık desenini gece çekseydin daha iyi belli olurdu ancak gördüğüm kadarıyla seviye ayarı da düzgün. Şlginç olan uzun farlarının daha da güçlü ışık verebiliyor olması. Sanıyorum ampullerde sorun var, önceki sahibi değiştirniş olabilir mi acaba ? Öyle görünüyor ki ampulleri değiştirerek denemeye başlamanız gerekecek. Bulunduğunuz yerde yeni bir xenon ampulü bir tarafa takarak deneyebilirsiniz. Servis dışında sanayide vs. güvendiğiniz bir elektrikçi var mı ? Yorum bağlantısı
Mehmet Çelik1679652576 11 Aralık 2007 Paylaş 11 Aralık 2007 (düzenlendi) Çok teşekkür ederim Voltron kardeş Sanayide güvendiğim elektrikçi var Dediğin gibi bi deneme yapalım bakalım Değişen bişey olacakmı?? Senin de dikkatini çektiği gibi uzun xenon da problem olmaması.Kısa ve uzun Aynı Ampul içinde bidiğim kadarıyla Kısa göstermiyor ama uzunda problem yok.Yani kısa nın gazı azaldı uzun da var; Böyle bişey olabilirmi?Mantıksız ama düşünüyor insan. Yeni Ampul için önerin nedir benim bu işi hiç bilmediğimi konuya tamamen yabancı olduğuu da bil lütfen Emeğin için Çok teşekkürler 11 Aralık 2007 tarihinde yakom1 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 11 Aralık 2007 Paylaş 11 Aralık 2007 Çok teşekkür ederim Voltron kardeş Sanayide güvendiğim elektrikçi var Dediğin gibi bi deneme yapalım bakalım Değişen bişey olacakmı?? Senin de dikkatini çektiği gibi uzun xenon da problem olmaması.Kısa ve uzun Aynı Ampul içinde bidiğim kadarıyla: KIsa göstermiyor uzunda problem yok.Yani kısa nın gazı azaldı uzun da varmı; böylebişey olabilirmi?Ampulün zayıflaması için çok fazla kullanılmış olması lazım.Bir tarafın ampulünü değiştirip duvarda sağlı sollu kısaların ışıklarını karşılaştırın, düzelme olursa zaten çözüm bulunmuştur, yani umarım çözülür Yorum bağlantısı
Mehmet Çelik1679652576 11 Aralık 2007 Paylaş 11 Aralık 2007 (düzenlendi) Yeni Ampul alırsam önerin nedir benim bu işleri hiç bilmediğim sistemden dahi anlamadığımı bil Elektrikçi arkadaş ta sanırım xenon lar hakkında fazla bilgili değildir. Hangi Marka ve benim araba için hangi cins ampul almalıyım Birde lütfen mümkün olduğu kadar yağmurlu havalarda göstersin gözlerim bozuk olduğu için yağmurlu havalarda halojenlerle kör gibi oluyodum.Xenon larla da mümkünse aynı sorunları yaşamak istemiyorum İnternet sitelerinden araştırıyorum bir kelvin değerinden bahsediliyor.Budeğer arttıkça ampulun aydınlatması da artıyormu yoksa sadece renkle mi ilgili Emeğin için çok teşekkürler sağol 11 Aralık 2007 tarihinde yakom1 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Can Ekin 12 Aralık 2007 Paylaş 12 Aralık 2007 Kesinlikle Kelvin değeriyle ampülün aydınlatma kuvveti yani Lumen(lm) tamamen farklı ve biririne tamamen bağlantılı diyemeyiz..Ancak xenon ampül için konuşursak en yüksek LUMEN sayısı 4100-4300Kelvin arası ampüllerde 3200lm dir..kelvin arttıkça renk maviye dönüşmekrte gözün ışığa hassasiyeti azalmakta aynı zamanda lumen(lm) sayısıda mavileştikçe(kelvin arttıkça yani) düşmektedir..6000K ampüller ortalama 2800lm 8000K ampüller ortalama 2200-2400lm dir..yanılmıyorsam kaliteli bir halojen ampül şuanda 1400-1700lm arasını verebiliyor böyle düşünün..sizin ampülünüzün modeli D2S..yeni ampül gerekicekse philips yada osram ın D2S 4300K lık ampüllerinden almanız gerekecek.. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 12 Aralık 2007 Paylaş 12 Aralık 2007 sizin ampülünüzün modeli D2S..yeni ampül gerekicekse philips yada osram ın D2S 4300K lık ampüllerinden almanız gerekecek..+1Ampul tipleri, resimleri ve teknik özellikleri sayfasından D2S 'in resmini görebilirsin.Bir de şu anki ampuller yerine düzgün oturtulmuş mu kontrol ettirin, tırnakları vardır gerçi ama oynamış olabilir. Çıkardığınız ampulün resmini üzerindeki yazıyı vs. gönderirseniz yorum yapmamız kolaylaşır.Bu sorun eğer ampul değiştirmeyle çözülmezse çok ilginç ve masraflı hale gelebilir. Merceklerin islenmesi gibi bir sorun varsa servis direk farları değiştirmek isteyecektir. Yorum bağlantısı
Mehmet Çelik1679652576 12 Aralık 2007 Paylaş 12 Aralık 2007 Yarın denemeye çalışacağım, yarın olmazsa zaten Cumartesiye kalacak.Kesinlikle size sonuçtan Haber vereceğim.Eğer islenme olmuşsa temizlenemezmi yada nasıl temizlenir??Anladığım kadarı ile bana H7 D2S 4300 k ampul tavsiye ediyorsunuz philips yada osram burda hemfikiriz sanırım ÇOK TEŞEKKÜR EDERŞMsaygılar Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 12 Aralık 2007 Paylaş 12 Aralık 2007 Yarın denemeye çalışacağım, yarın olmazsa zaten Cumartesiye kalacak.Kesinlikle size sonuçtan Haber vereceğim.Eğer islenme olmuşsa temizlenemezmi yada nasıl temizlenir??Anladığım kadarı ile bana H7 D2S 4300 k ampul tavsiye ediyorsunuz philips yada osram burda hemfikiriz sanırım ÇOK TEŞEKKÜR EDERİMsaygılarRica ederim.Ampul H7 değilD2S olacak.Philips 85122 veya Osram Xenarc 66240İslenmenin olup olmadığını anlamak kolay olmayabilir, merceğin içine dikkatli bakmak lazım , islenme olmuşsa farın sökülerek ön camının açılması gerekir. Mercek yumuşak bir bezle silinir ve ön cam yeniden silikonlanır. Yorum bağlantısı
Mehmet Çelik1679652576 26 Aralık 2007 Paylaş 26 Aralık 2007 Size sonucun ne olduğunu bildireceğimi söylemiştim.Şşlerimin yoğunluğu nedeniyle şimdiye kadar ilgilenemedim ama bugün sonunda oto elektrikcisi arkadaşımla olaya baktık.Öncelikle Ampul değiştirdik bir fark olmadı bunun üzerine farı sökmeye karar verdik.tamponu sökerek farı sökmeyi başardık Tampon sökülmeden far sökülmüyor.çünkü altta da üstte de tırnaklar var.Neyse farı ele alıp arkasını çevirdiğimizde ve ampulü yuvasından çıkardığımızda manzara şuydu.Ampulun ayna yeri yani ampulün içinde olduğu koni şeklinde ki yuva plastik malzemeden yapılmış ve kullanıma bağlı olarak ampulün ısısı ile kısa mercek tarafı olan alt kısım yanmıştı yani iyice kararmıştı Ampul deliğinden girerek silme işlemimiz başarısız oldu çünkü yanmıştı. Benim için çözüm anlaşılan xenon ampulun takıldığı o yuvanın yenisini bulmak ve değiştirmek olacak anlaşılan. Sizden gene ricam bu yuva bulunabilirmi bana yol gösterebilirmisiniz yoksa komple far mı almak lazım. Şimdiye kadar olan yardımlarınız ve bundan sonra olacaklar için şimdiden çok teşekkürle sağolun Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 26 Aralık 2007 Paylaş 26 Aralık 2007 orjinal bmw farında bu derece yanıcak kadar nasıl deforme olmuş açıkçası baya şaşırdım.o bahsettiğiniz kısım tek başına bulunmaz bulunsa bile %90 mercek o bölüme perçinlidir. en kolay çözüm çıkma olarak sizin merceğin aynısından bulmak ve değiştirmek.bulduğunuz yere ve durumuna bağlı 50 100 ytl arasına halledersiniz. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 27 Aralık 2007 Paylaş 27 Aralık 2007 orjinal bmw farında bu derece yanıcak kadar nasıl deforme olmuş açıkçası baya şaşırdım.o bahsettiğiniz kısım tek başına bulunmaz bulunsa bile %90 mercek o bölüme perçinlidir. en kolay çözüm çıkma olarak sizin merceğin aynısından bulmak ve değiştirmek.bulduğunuz yere ve durumuna bağlı 50 100 ytl arasına halledersiniz.+1Benzeri durum bir kere de B5.5 passatta rapor edilmişti o far halojendi ama. Normal bir durum değil, acaba farın havalandırma delikleri tıkandı ve bu yüzden ısıyı sirküle edemedi mi ? Ya da ampulün ilk yanması esnasında ark oluşuyor da olabilir, konnektör iyi oturmamıştır. Ama o zaman ampulün arkasına takılan konnektörün de kararmış olması lazım. Sorunun iki tarafta da olması istisnai bir hata olduğunu gösteriyor.Farı açıp içindeki mercek modülünü tamamen değiştirmek lazım. Projektör (mercek) tipleri, resimleri ve teknik özellikleri sayfasında 2. satırda BMW 3 E46 (makyajlı) yazan yerdeki modülleri kastediyorum. Bence bununla uğraşmak yerine temiz çıkma far bulunup değiştirilse daha kolay ve mantıklı olur gibime geliyor, öteki türlü mevcut farı aç, merceği sök/tak/ayarla/kapat vs. vs., tabii yanlış merceği almış olma riski de var işin içinde, bütün bunlar işi zorlaştırıp macera haline getiriyor.Orjinal farların tanesi perakende fiyatı 300 euro+kdv görünüyor. (adet fiyatı, balast ve ampulü hariç). İşçiliği falan servis toplamda ne kadar ister bilemiyorum artık. En garantili ve sorunsuz çözüm bu, tabii en pahalı olanı da. Yorum bağlantısı
Emre Pekçevik 11 Kasım 2009 Paylaş 11 Kasım 2009 bu konuda benim araba (bmw 3,16 ti) ile ilgili sorularda sorulduğu için buraya yazmak istedim. bir senedir önceden seyrek olarak, sonradan da sık sık sol farım yanmamaya başladı, nerdeyse bir haftadır da hiç yanmıyor. bir elektrikçiye gösterdik, ampül satabilmek için hemen ampül değiştirelim dedi ama sağ ile sol ampülü değiştirdim yinede sol farda sorun dewam ediyor. acaba sorun nerden kaynaklanabilir ? balast olabilir mi ? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 13 Kasım 2009 Paylaş 13 Kasım 2009 Sanıyorum orjinal xenon farın var. Ampulde sorun olsa hiç yanmaması gerekirdi, bir yanıp bi yanmayan ampul olmaz ki. Balastın kablo bağlantılarını kontrol edin gevşeme olabilir. Balastlar genelde kaliteli üretilirler pek ihtimal vermesem şans işidir sana denk gelebilir. Modelini belirtmemişsin, ampul olarak D2S kullanılıyor olduğunu sanıyorum, balasttan kabloyla ampule giren ayrı bir parça vardır bu ateşleyicinin bozulması da bu duruma neden olur. Mümkünse bunu sağ sol yer değiştirmeyi deneyin bakalım ne olcak. Yorum bağlantısı
Emre Pekçevik 1 Aralık 2009 Paylaş 1 Aralık 2009 Cevap için teşekkürler, dediğiniz gibi ateşleyicidenmiş sorun değiştirdik sorun çözüldü. Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 29 Aralık 2009 Paylaş 29 Aralık 2009 link gözükmüyor hata veriyor düzenlerseniz yardımcı oluruz Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 30 Aralık 2009 Paylaş 30 Aralık 2009 Şlanda yazılana göre, bir çift xenon far+ 2 ampul + 2 balast 399 euro. Fiyatı uygun bence.Ancak araca uygulamada bazı sorunlar olacaktır, orjinal far seviye motorun buna takılabilecek mi, elektrik konnektörü muhtemelen uymayacak ona adaptör alman gerekecek. Bunları biraz araştırman lazım benzeri şeyler muhakkak yapılmıştır. Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 (düzenlendi) bir an noluyoruz dedim burada olsa kısalara park ampulü taksan geçiyor tüvden. orada öyle sıkı bir denetleme olması çok güzel. burada da olsa keşke 22 Ocak 2010 tarihinde impress tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alper Korkmaz1679652587 4 Mart 2010 Paylaş 4 Mart 2010 Arkadaşlar yeni 2001 model e46 kasa 3.16i aldım fakat araçta bildiğimiz merceksiz far ve standard ampüller var. Daha güvenli bir şekilde aracımı kullanmak için xenon far taktırmayı düşünüyorum ama bu konu hakkında en ufak bir fikrim yok bir kaç yerden sordum bana bu işlem için 2 şeye ihtiyacım olduğunu söylediler.Bunlardan birinci xenon kit ikincisi ise mercekli angel far. bunlar hakkında bir araştırma yaptım ama xenon kit olarak MTEC R1 i önerdiler, angel far konusuna gelince her kafadan bir ses çıktı tabii hiçbir fikrim olmadığı için yanlış işlem yapmak istemiyorum sizin yardımınıza ihtiyacım var .Birkaç tane sorum var bunlar1)Hangi marka xenon kit almam aracıma uygunluk açısından mantıklı olur galiba balastların uyumlu olması lazım2)Hangi marka angel eye almam mantıklı olur forumda okuduğum kadarıyla mercek kalitesi aydınlatma açısından önemliymiş3)Kaç kelvin taktırmam lazım (araştırmalarım sonucu en verimli olanının 6000k olduğunu öğrendim)şimdiden yardım ettiğiniz için teşekkürler. Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 4 Mart 2010 Paylaş 4 Mart 2010 selamlaröncelikle hoşgeldiniz aramıza. aracınız için Mtec R1 uygundur. zira oem kitler arasında şu an en kalitelisidir. aracınıza mercek montajı ile maksimum performans alırsınız. elimde de 1 takım e46 komple mercekli iç takımı var. uzun süredir duruyor. dükkanıma uğrayabilirseniz duruma göre hareket edebiliriz. kelvin olarak maksimum fayda 4300k ile sağlanmaktadır. ancak mtec 6000k ile sınırlı olduğundan malesef seçeneklerinde bulunmuyor.iyi akşamlarsaygılar... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 5 Mart 2010 Paylaş 5 Mart 2010 Orjinal mercekli farın iç kısmı uyarlanabiliyorsa en iyisi bunu uygulaman olur, angellerın hiçbirisi optik olarak iyi değil. Zaten orjinal mercekli farda da 4300K kullanılıyor sen de 4300K kullan. -> http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=2446 Yorum bağlantısı
Onur Yaşar 12 Nisan 2010 Paylaş 12 Nisan 2010 Arkadaşlar hepinize merhaba,Arama yapmama rağmen bmw veya e46 ile ilgili sonuç çıkmadı ama dolaşırken bu başlığı gördüm.Sormak istediklerim ilk mesaj ile pek alakalı değil ama farklı bir başlık açmak istemedim.Aracım 2003 model makyajsız e46 3.18 Cabrio. Farı mercekli D2S ampullü Xenon. Sorularım sonuç olarak Bi-Xenon uygulamasına çıkıyor, onu da baştan söylemek istedim.Aracın faturasında farların Bi-Xenon olduğu yazıyor ama kısalar mercekten, uzunlar merceğin yanındaki sarı ampulden yanıyor. (Belki de eski sahibi sonradan bi-xenon olmayan farlarla da değiştirmiş olabilir, orasını bilemiyorum)2003 yılında e46 coupe veya cabrio aracında şimdiki bildiğimiz şekilde Bi-Xenon (yani uzun ve kısa aynı mercek içinden yanan Xenon olarak) var mıydı? Yoksa faturada yazan Bi-Xenon ibaresi farklı bir şeyi mi ifade ediyor acaba. Çünkü hiçbir yerde Bi-Xenon'lu far görmedim.Bu nedenle de parça sorduğum zaman bir Xenon far oluyor genelde, bir de Bi-Xenon oluyor. Bu Bi-Xenon'un gerçekten Bi-Xenon olduğunu bilsem belki parama kıyıp alabilirim ama aracın faturasında Bi-Xenon yazıyor olmasına rağmen Bi-Xenon olmayışı nedeniyle düşündürüyor. Kimse de bilmiyor gerçekte nasıl olduğunu. Yani "daha önce bundan getirttik, uzun ve kısalar aynı merceğin içinden xenon olarak yanıyor" dese oh diyeceğim ama malesef o da yok.Bu konuda beni aydınlatabilir misiniz (mümkünse 4300k ile aydınlatınız ki gözümüz çıkmasın ) Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 12 Nisan 2010 Paylaş 12 Nisan 2010 3 serisinin tüm farlarında bi-xenon var. Makyajlı/makyajsız ikisinde de. Ayrıca bulunan içteki halojenler de kısalar kapalıyken selektör yapar, kısalar açıkken bi-xenona destek verirler.Farlarının bi-xenon olup olmadığını basit bir testle anlayabilirsin. Aracın burnunu bir duvara bir kaç metre mesafe kalcak şekilde yanaştır. Uzun far tarafına gelecek şekilde bir bez ört. Kısa farlarını aç, sadece kısa desenini ve kesilme çizgisini göreceksin. Daha sonra birisi selektör yapsın, farın yanındayken bi-xenon motorunun sesini duyup hem de uzun far desenini duvarda görüyorsan bi-xenondur. Aşağıda bi-xenonun kısa/uzun örnek ışık desenleri var. Yorum bağlantısı
İlker Kemal1679652572 13 Nisan 2010 Paylaş 13 Nisan 2010 Makyajsız E 46 farlarının üretilmiş üç modeli var.Merceksiz far, Ufak mercekli d2s ve Büyük mercekli d2s bi-xenon.Üç farda bosch marka. Yorum bağlantısı
Recommended Posts