İçeriğe Yönlendir

BMW 3 E46 (1998-2006) Xenon far


Burak Baykara

Recommended Posts

Sırrı Polat
11 saat önce, Aydın Akın yazdı:

İlgi icin oncelikle tesekkur ederim.

 

Bi xenon'da oncelikli tercihim net ve yeterli bir aydinlatma elde edebilmek. 

Bunu sagladiktan sonra, bahsi cok gecen hani su meshur simsek patlamasi olayi. Madem el atacagim o da olsun.

Soguk sellektoru daha once sormustum, anladigimi saniyorum ama yine de bazen kafam karismiyor degil. İyi bir sey ise o da olsun:fiuw: D2S ampulum var. İgnitor de var sanirim.

Ha bir de clera lens olayi. Onu ileriki zamanlarda da halledebilirim sanirim. Su anda sart degil.

 

Vee can alici soru. Butun bunlari bir arada barindiran, D2S ampulumu takabilecegim bi xenon mercegi kimden alabilirim.

Bu cahil halimle arastirdiklarimdan anladigim intemo en iyilerden oluyor galiba. Yok mu elinde mercegi olan:soshelp:

Montaji yapabilirim iyi kotu. Bosluklari doldurur fazlaliklari kesebilirim:birin: Ama yine de orjinal kapaklarimi kesip bicmek zorunda kalmasam da iyi olurdu.

 

Baglama, deneme kisimlarina hic girmiyorum simdi, o konular icin mercegi aldigim kisinin basina eksiyecegim:flowers:

Bende var , numaram da altta var , arayın yardımcı olayım

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Akşam kısa farlar açıkken yapılacak sellektör çok etkili olur.Helede oem uzun hüzme sarısı ile çok daha etkili.

Yorum bağlantısı
Aydın Akın
15 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Bu yanan zaten bi-xenon mercek

Bu hususta anlayamadigim bir sey var.

Uzuna alinca xenon perdeyi indiriyor da neden sellektorde perdeler inmiyor?

5 saat önce, Sırrı Polat yazdı:

Bende var , numaram da altta var , arayın yardımcı olayım

Abi okulda cok yogundum bugun. Bu aksam olmasa da yarin gun icinde mutlaka arar rahatsiz ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Akın

Muhtemelen. Halojenden bixenon motoruna paralel hat alınsa sıkıntı olmadan çözülür müydü acaba sanırım?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Bu Zkv merceğin bi-xenon  mekanik aksamı,mantığı biraz farklı ve yavaş.Buna mukabil seri şekilde performans verecek bir yapı olmayabileceğinden bu şekilde bir mantık ile yapmış olabilirler.

Direkt baglantı aracın tesisatı için bir sıkıntı olurmu bilmiyorum lakin motora baglı ucu ayırıp direkt ampul soketine paralel baglaman iyi olur.Dier uç boşta kalır.

Başka konuda halojen uzun ile xenon sellektör ayrımı olsun deniyordu  bak aracında buna benzer bir özellik mevcut ve bu özelliği kullanmak daha kolay olur.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Akın
(düzenlendi)
53 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Başka konuda halojen uzun ile xenon sellektör ayrımı olsun deniyordu

Bendeki bunun tam tersi sanırım. Hep uzun olunca xenon perdesi iniyor sellektörde sadece halojenler yanıyor.

Ben o zaman söylemiştim, bir kol lazım diye :) Meğer cevap bendeymiş :p

 

 

 

Intemo bixenon aldım diyelim. Sadece bendeki xenon ampul bağlantısı ve motor bağlantısı ile hazır hale gelecek mi sizce? Yoksa aracın yukarıda bahsettiğimiz özelliğinden dolayı sellektörde biXenon'u kullanamayacak mıyım?  Bilmemek ne kadar kötü:sorry:Bilen var mı acaba yoksa varsayımlardan ve deneme yanılmadan mı ilerlememiz gerekiyor?

tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Akın
(düzenlendi)

Sırrı Abi bu senin ilandan alınma bir görüntü.

Bu merceğin ClearLens olma ihtimali nedir?

Bir de siyah çerçeve arası çapı nedir merceğin?

Adsız.jpg

tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Akın

Benim çerçeveye büyük gelecek o zaman. 66 - 67 mm olsa iyi olur, çerçeveyi kesip uğraşmam.

Yorum bağlantısı
Aydın Akın
(düzenlendi)

Üşenmedim gittim baktım

Bu sol xenon aydınlatması ve merceği. Kurtlanmış:lol:

20170416_004430.jpg

20170416_004452.jpg

Bu da sağ xenon aydınlatması ve merceği.

20170416_004528.jpg

20170416_004724.jpg

Bu da halojen uzunlarla beraber. Biraz sağa kaymış görünüyor sanırım sebebi de ayar vidası ile reflektörü öne çekmeyi unutmuşum sol farı toplarken.

20170416_004618.jpg

20170416_004634.jpg

tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Akın
(düzenlendi)
3 saat önce, Sırrı Polat yazdı:

intemo clear lens değil ama bir aralar uğraşmıştım aşağıdaki konuda paylaştım resimleri

 

Kesinlikle uzun bir süre için vazgeçtim:fiuw:

 

Ayrıca uzun ve kısaları kapalı iken kontrol ettim. Araba çalışırken ve farlar kapalıyken sellektör yaptım ve bingo. Xenonlar yanmadı:sorry: Mecburen halojenden beyine röle uygulaması gerekli.

tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
On 14.04.2017 at 02:18, Aydın Akın yazdı:

Bendeki bunun tam tersi sanırım. Hep uzun olunca xenon perdesi iniyor sellektörde sadece halojenler yanıyor.

Ben o zaman söylemiştim, bir kol lazım diye :) Meğer cevap bendeymiş :p

 

 

 

Intemo bixenon aldım diyelim. Sadece bendeki xenon ampul bağlantısı ve motor bağlantısı ile hazır hale gelecek mi sizce? Yoksa aracın yukarıda bahsettiğimiz özelliğinden dolayı sellektörde biXenon'u kullanamayacak mıyım?  Bilmemek ne kadar kötü:sorry:Bilen var mı acaba yoksa varsayımlardan ve deneme yanılmadan mı ilerlememiz gerekiyor?

 

Hayır terside değil düzüde değil.Role kullanarak o konudaki uygulama yapılabilir diye düşünüyorum.

 

Son yazdığına göre Role şart gibi ve farlar açık değilken xenon ilede sellektör yapabilmek için roleli sistem şart.Eğerki araçta xenon sistemi için yazılımlı bir kontrol ünitesi var ise önce bu kısım kontrol edilmeli ve seöçenek mevcut ise uygulanalı.Bunu tespit etmeden tesisat ile uğraşma derim.

 

Bi-xenon olayını şu anki merceğinlede takacağın intemo merceğinde alakası yok yani mercekle alakası yok her ikiside bi-xenon mercek.Merceği sen zkw merceğin durumundan dolayı değişeceksin bu şart.Önceki mesajlarımda yazdığım gibi şu anki kullanılan balastın önceikle soguk sellektör işlevi için tespitin şart ve bu tespiti yapmadan soguk sellektör hayalini kurma.

 

Yada Linkteki konuda balastın modeli için özellikleri yazılmış ise bir bak.

 

http://www.geceucusu.com/topic/961-balast-tipleri-resimleri-ve-teknik-%C3%B6zellikleri/

 

Her şekilde soguk sellektör işlemi için aracın tesisatında yapılacak uygulama ile bunu yapabileceksin.Ayrıca emin değilim lakin balastı söktüğünde araçta arıza ışığı yanıyormu?Yanmaz diye biliyorum lakin Bmw bu?

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Akın
(düzenlendi)
6 saat önce, Oktay Toker yazdı:

soguk sellektör hayalini kurma.

Soğuk sellektör anladığım kadarıyla farlar kapalıyken kullanılıyor. Bu durum da genelde gündüzleri oluyor. Gündüz zamanında da sellektör çok belli olmuyordur. Yani soğuk sellektör çok az kullanılan ve çok az farkedilen bir şey. Mi?:unsure2: Eğer öyleyse çok şart değil benim için. Gündüz yapılan sellektörü çoğu kişi de farketmiyor özellikle seyir halinde; benim şimdiye kadar olan izlenimim bu şekilde.

6 saat önce, Oktay Toker yazdı:

farlar açık değilken xenon ilede sellektör yapabilmek için roleli sistem şart

Aynen öyleymiş:shok: Neyse yapacağız artık başka çare yok. Hayatımdaki ilk röle uygulamasını da yapmış olacağım böylelikle Allah izin verirse.

tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sırrı Polat
(düzenlendi)
Şimdi, Aydın Akın yazdı:

Soğuk sellektör anladığım kadarıyla farlar kapalıyken kullanılıyor. Bu durum da genelde gündüzleri oluyor. Gündüz zamanında da sellektör çok belli olmuyordur. Yani soğuk sellektör çok az kullanılan ve çok az farkedilen bir şey. Mi?:unsure2: Eğer öyleyse çok şart değil benim için. Gündüz yapılan sellektörü çoğu kişi de farketmiyor özellikle seyir halinde; benim şimdiye kadar olan izlenimim bu şekilde.

 devreye yine basit bir röle ekleyerek gündüz sellektörlerinde bi-xenon uzunla birlikte halojen uzunların çalışmasını sağlayabilirsiniz , hava karardığında farları açtığınızda ise sadece bi-xenon uzunlar çalışır. ayrıca soğuk sellektör özellikli bi-xenon sellektörler gündüz de farkedilir 

tarihinde Sırrı Polat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Akın
(düzenlendi)
6 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Eğerki araçta xenon sistemi için yazılımlı bir kontrol ünitesi var ise önce bu kısım kontrol edilmeli ve seöçenek mevcut ise uygulanalı.Bunu tespit etmeden tesisat ile uğraşma derim.

 

Çok güzel dedin abi ama bunu yapabilecek USTA var mıdır burada onu bilmiyorum işte. Bırakmazlar da ben bakayım, kendileri çok anlıyormuş gibi. Yani o iş biraz zor abi ama deneyeceğim Pazartesi günü.

11 dakika önce, Sırrı Polat yazdı:

 devreye yine basit bir röle ekleyerek gündüz sellektörlerinde bi-xenon uzunla birlikte halojen uzunların çalışmasını sağlayabilirsiniz , hava karardığında farları açtığınızda ise sadece bi-xenon uzunlar çalışır.

Detaylı anlatımından sonra düşündükçe daha da anlaşılır hale geliyor benim için. Sıkıntı yaşamadan halledebileceğimi düşünüyorum.

 

Merceklerin çizgilerini de aldım dün gece. Sol taraf hala görülebilir durumda yani sıkıntısız onu da işaretleyebileceğim.

 

--------------

 

Sağ merceğin ışık çizgisi ve dağılımı sol merceğinkine göre daha yamuk ve dağınık gibi geldi bana. Sağ farı söküp takmıştım pazartesi günü akşamında; bundan mıdır acaba diye düşünüyorum ama herşeyi güzel taktıp kapattım, eksik bırakmadım. Reflektörün tahrip olan kısımları da bu ışık dağılımına sebep olabilir mi?

tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sırrı Polat
Şimdi, Aydın Akın yazdı:

Çok güzel dedin abi ama bunu yapabilecek USTA var mıdır burada onu bilmiyorum işte. Bırakmazlar da ben bakayım, kendileri çok anlıyormuş gibi. Yani o iş biraz zor abi ama deneyeceğim Pazartesi günü.

Detaylı anlatımından sonra düşündükçe daha da anlaşılır hale geliyor benim için. Sıkıntı yaşamadan halledebileceğimi düşünüyorum.

 

Merceklerin çizgilerini de aldım dün gece. Sol taraf hala görülebilir durumda yani sıkıntısız onu da işaretleyebileceğim.

 

--------------

 

Sağ merceğin ışık çizgisi ve dağılımı sol merceğinkine göre daha yamuk ve dağınık gibi geldi bana. Sağ farı söküp takmıştım pazartesi günü akşamında; bundan mıdır acaba diye düşünüyorum ama herşeyi güzel taktıp kapattım, eksik bırakmadım. Reflektörün tahrip olan kısımları da bu ışık dağılımına sebep olabilir mi?

 

olabilir , nispeten düzgün olan merceği bozma , diğer mercekle yer değiştirip iki tarafın çizgisini de düzgün olan mercekle alabilirsin

Yorum bağlantısı
Aydın Akın
6 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Bi-xenon olayını şu anki merceğinlede takacağın intemo merceğinde alakası yok yani mercekle alakası yok her ikiside bi-xenon mercek.

Bi xenon motorunun sellektörde çalışmadığı, sadece uzunlarda çalıştığını daha önce hem seninle hem de Sırrı abimle değerlendirdik. İkinizden de aldığım çözüm önerisi bixenon motoruna uzun halojenden paralel hat çekmek. Buraya kadar her şey çok güzel.

 

Bixenon motoruna gelen kabloyu far kolundan bulup sellektör kısmına ek yapsak da aynı şekilde çözülebilir mi acaba? Şu an tamamen hayal kuruyorum:flowers:

 

Asıl merak ettiğim şu; çekeceğim bu paralelde herhangi bir direnç veya başka bir eleman kullanmak gerekli mi acaba? Ben gerekli olduğunu düşünmüyorum ama bilen birilerinden duymak da rahatlatacaktır beni. 

Yorum bağlantısı
Aydın Akın

Bu da benim merceklerin internet üzerinde değiştirilme videosu. Her şey benim farlarımın aynısı.

Yeni taktığı mercek hangisi acaba? Ben hiç anlamadım. Tek gördüğüm şey 3 delik ve civata ile her şey yerli yerine oturdu.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Sırrı Polat
(düzenlendi)
9 saat önce, Aydın Akın yazdı:

Bu da benim merceklerin internet üzerinde değiştirilme videosu. Her şey benim farlarımın aynısı.

Yeni taktığı mercek hangisi acaba? Ben hiç anlamadım. Tek gördüğüm şey 3 delik ve civata ile her şey yerli yerine oturdu.

 

 

 

 

Taktığı mercekler çakma çin malı Oem malzeme değil , arkası somunlu tip , 6 ay sonra bir daha sökmüştür o farı bence , çok dayanmaz çünkü

tarihinde Sırrı Polat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Akın

Allah o çinlileri ne yapsın bilmiyorum :) Aldığımız nefesin bile çakması çıkacak yakında:soshelp:

 

5:30 ve 5:53 arasında taktığı kablo, motora halojenden paralel alınmış kablo sanırım. Ben de bunun aynısını yapacağım değil mi?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Evet aynısı olacak.Uzun ampul soketine paralel baglanacak.

 

Far kolu tesisatı hayalini unut ve elini sürme.Arada elektronik kontrol ünitesi mevcutttur.

 

Şu an zaten hazırda bir yapı mevcut ve sadece mercek değişimi ile çözüme ulaşılacak.Takılacak merceği isterseniz yine eskisinde olduğu gibi orijinal perde motorunun kablosuna yeni merceğin perde motorunun kablosunu baglarsınız oem çalışır.Yada direk uzun kablosuna baglarsınız akşalrıda sellektörde işlevsel hale gelir.Bu kadar kendinize düşüncesel ve hayal boyutunda eziyet etmenizi gerektirecek bir yapı yok.Olan yapıyada müdehale etmenizide tavsiye etmem.

Yorum bağlantısı
Aydın Akın
4 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Far kolu tesisatı hayalini unut ve elini sürme.Arada elektronik kontrol ünitesi mevcutttur

Hem de neredeyse 20 cm uzunluğunda bir ünite.Zaman bakımından zaten çok sıkışıkken kol ile uğraşmak yapabileceğim en son şey olur sanırım. Pararlel bağlama olayı kolay. Bakalım nasıl bir şey çıkacak ortaya, merakla ve zevkle bekliyorum.

 

Ciddi anlamda yapacağım ilk çalışma olacak.

Yorum bağlantısı
Aydın Akın

Farlar kapalı iken sellektör yaptığım zaman xenonlarımda hiç bir yaşam belirtisi yok. Bu nedenle uzun halojenden xenona röle takmam gerektiğini biliyorum.

Burada takıldığım nokta ise;

1. Alacağım rölenin tam olarak işlevi ne olmalı? Hangi röleyi, nereden almalıyım?

2. Bağlanması gereken uzun halojen +, akü + ve xenon hatlarını rölenin hangi bacaklarına bağlamalıyım?

 

Bu konularda henüz sıfır durumdayım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...