İçeriğe Yönlendir

BMW 3 E46 (1998-2006) Xenon far


Burak Baykara

Recommended Posts

Oktay Toker

Net bir kesilme çizgisi alamazsın.Bu mercekte böyle.Uzak mesafe 15 metreden falan çizgi biraz daha beyaz duvarda belli olur.

 

 

Yorum bağlantısı
Aydın Akın
(düzenlendi)

Eski merceklerle bu merceklerin farkı nedir? Hangisi iyidir? Anlaşılır mı ne oldukları ve yorum yapılabilir mi?

 

Eski

 

IMG-20170410-WA0009.jpeg

IMG-20170410-WA0013.jpeg

 

Yeni

 

20170419_192545.jpg

20170426_093933.jpg

Bu arada yukarıdaki resim yeni merceğin montaj sonrasındaki durumu. Mercek kapağı neredeyse hiç bir işlem gerektirmeden tam oturdu yerli yerine. Tırnakları da işlevini sürdürüyor, herhangi bir yapıştırıcı kullanmadım.

tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Biri zamanla eriyen biride zamanla krom kaplaması ısı nedeni ile performansı düşen ürünler.Her ikiside oem sınıf ve kendini kanıtlamış marka olan araçlarda kullanılıyor.Hella'nında ilk zamanlar plastik kılıf xenon merceği var lakin sınıf atlamış.Astra g oem mercekli farı Hella ve plastik reflektör kullanmış.Her şekilde fabrikasyon saat ve ömür biçilmiş ürünler.Kullanım oranlarına görede değişen bir durumdur.Bu zkv merceğin bir üst versiyonu reflektörü bu versiyondan daha iyi.Bunu kabul edersek her ikiside bence asla kötü ürün değil.Aydınlatma değilde sadece seri sellektörde mekanik aksam basitliği ve kalitesinde Hella ve bence koito'da dahil çok önde. 

 

O mercek kapagı Hella merceğe göre tırnağı yok ve oturur gibi görünsede tırnaklar gergi yapıyor mercekte tırnaklara oturmuyor ilerde yerinden pırtar bence imkanın varsa ve zaten camda kolay açılıyor rtv silikonla sabitleme yap derim.

 

 

 

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Akın

Silikon yapmamamin tek sebebi su an elimde bulunmayisidir :fiuw:

 

Saat 3.30 ve farlarimla ilgili soguk sellektor role montaji haric her sey tamamdir. Yeni cektigim fotograflar ve sellektor ile ilgili kisa bir video insallah yarin huzurlarinizda olur, onceki detayli anlatimimin icine eklerim. Herkese hayirli bir gece diliyorum...

Yorum bağlantısı
Aydın Akın
(düzenlendi)
On 25.04.2017 at 10:22, Aydın Akın yazdı:

İki gecedir 3'ten önce uyuyamıyorum:shok:

Çizgileri tutturdum sonunda. 4 tane de somunlu civata aldım. Yapıştırmaya, parça eklemeye vs gerek kalmadı. Kapak da öyle güzel oturdu ki yerine. Sanki benim farlar 

için yapılmış :p

 

Ama tabi daha bir tanesini yapabildim :D

 

Acemiliğimi attım üstümden. Diğer farı bir çırpıda bitiririm sanırım. Daha önce de paylaşmıştım D2S ampulün içinde leke vardı. Sanırım ondan kaynaklanıyor ışığın parlaklığındaki sıkıntı. Beni tatmin etmedi açıkçası. Sizlerin de yorumunu alabilirim bu konuda.

 

Toparlayacak olursak;

 

Farı açmadan önceki hali

20170422_210201.jpg

20170416_004452.jpg

 

Far kapağı, mercek kapağı ve mercek reflektörünün vahim durumu...

20170410_203502.jpg

20170422_210338.jpg

20170422_214418.jpg

20170422_214445.jpg

 

Çizgi almayı unutmuşum. Her şeyi tak yerine tekrar. Haydi çizgi almaya :D Az daha yansa çizgi falan kalmayacakmış.:unsure2:

20170422_235557.jpg

20170422_235607.jpg

 

D2S ampulümün lekeli olduğunu fark ettim. Henüz aydınlatmaya etkisi olup olmadığını bilmiyorum. Diğer farı da tamamlayınca ampulleri değiştirip deneyeceğim. Ama sağ far daha iyi yanıyor sanki, şüphelerim var...

20170422_211304.jpg

 

Sıkıntılar olmazsa olmaz. Kablo izolasyonu kendinden geçmiş. Müdehale şart. Geçici tedbir aldım. Merceklerin ikisinin de montajı bittikten sonra son temizlik ve bakım aşamasında ona da sıra gelecek.

20170422_233014.jpg

 

Yeni mercek ve montaj aşaması... Somunları takarken fotoğraf çekemedim, unuttum :unsure2:; saat 3'ü geçmiş, ben de kendimden geçmişim :)

20170419_192512.jpg

20170425_015813.jpg

20170425_015816.jpg

20170425_015821.jpg

20170425_015828.jpg

20170425_015833.jpg

20170425_015840.jpg

 

Veee saat 8'den 3'e, duvarda mutluluğun yansıması :yess:

20170425_080434.jpg

20170425_080445.jpg

 

Sanki sol tarafa doğru ışık çizgisi yükseliyor. Önceki kılavuza bakıyorum o da yükseliyor. Yapı ile alakalı olmalı diye düşünüyorum.

 

Fotoğraflama aşamasında eksik kalan bölümler için lütfen kusura bakmayın. Diğer merceği yaparken eksik olan kısımları da tamamlamaya çalışacağım. Umarım faydası dokunur.

 

Saygılarımla.

 

İşe kaldığım yerden devam ettim. İkinci farı da kesip biçip tamamladım. Yukarıda eksik kalan kısımları da fotoğraflamaya çalıştım. Umarım aynı sıkıntıyı yaşayanlara yol gösteren bir çalışma olmuştur.

 

Daha önce sol farda D2S ampulün lekelendiğinden bahsetmiştim. Sağ farın ampulü de aynı şekilde lekeli. Şu an parlaklıkta sıkıntı yok ama ilerde değiştirmeyi düşünüyorum.

20170426_230713.jpg

 

Bunlar da kesip biçmeden fotoğraflar. Çok zor olmadı. Yeni hellalar eski zkw'lere göre daha küçük olduğu için zaten sığdırmakta da sorun yaşamadım. Vida deliklerine uygun yerlere delik açarak somunlu civata kullandım. Oldukça sağlam duruyor.

 

 

20170426_211356.jpg

20170426_211404.jpg

20170426_211412.jpg

20170426_215607.jpg

20170426_215610.jpg

20170426_215614.jpg

 

Mercek kapaklarını sabitleştirmek çok daha kolay oldu. KApağın tırnaklarının hizasına el matkabı ile oyuk açtım ve tırnakların merceğe sıkı bir şekilde geçmesini sağladım. Mesafe önemli çünkü biraz daha geride tırnaklar oyuklara yetişmiyor, daha ileride ise mercekle kapak arasında boşluk kalıyor ve kapak düşüyor.

 

 

20170426_223145.jpg

20170426_223150.jpg

 

Kısa ve uzun duvar görüntüleri

 

 

20170427_002514.jpg

20170427_013828.jpg

 

Uzun kısa deneme videosu. Televizyon açık kalmış :p, gece 3'te dizi seyretmek huyum değildir normalde :) 

 

Bi xenon motorunun kablolarını Uzun halojenden paralel alarak yapmak gerekiyor. Bu noktada yanılgıya düşmeyin. Eski motor kablolarını yeni motora uzundan paralel gelen hatla beraber bağlamayın yoksa çalışmıyor :D Eski motordan gelen kabloları kestim ve sorun düzeldi. Tekrar edeyim; Yeni merceğin perde motor kablolarını sadece uzun halojene giden kablolara paralel bağlayınız. Bunu yapınca merceğinizi uzun ve kısa olarak kullanabileceksiniz.

 

Saygılarımla...

tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Ellerine sağlık.

 

Duvar dibinden görüntü çekim işe yaramaz 10 metre civarından yoruma müsait bilği verecektir.

 

Zkv perde motoru farklı bir yapıda.Helladaki gibi bobin ohm degeri yok.Araç kontrolü kabul etmemesi ve Çalışmaması bence normal

Yorum bağlantısı
Aydın Akın
(düzenlendi)

Teşekkür ederim abi, emeği geçen herkese ayrıca teşekkürler.

 

Araç üzerinde ciddi anlamda ilk deneyimimdi ve sanırım iyi bir iş çıkardım. Mercek kapakları bu işlemler sırasında iyice yıprandı. Bir ara onları da boyama / yenileme çalışmalarına girişeceğim. Şimdilik bir sıkıntı yok gibi. Yansıma çizgisi çok net ve düz değil, ona kafa takıyorum ama belki de normaldir. Uzun mesafe çizgi görseli almam gerekecek.

 

Gece fotoğraflarını da müsait bir zamanda çekip paylaşacağım.

tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Kahya

Güzel bir çalışma olmuş kutlarım. Ampuller lekeli değil orijinal şekli bu elektrik akımı ile gaz fazına geçiyor yoksa normalde katı. Yansıma çizgisi de projektörün yapısından dolayı çok net olmayabilir duvar fotoğraflarını görürsek daha iyi olur. :bravo:

Yorum bağlantısı
Aydın Akın

Tesekkur ederim. Bekledigimden kolay oldu. Umarim uzun soluklu olur, sikinti cikarmaz.

Duvar fotograflari icin uygun zaman bekliyorum. Apartman duvarlarinda olmayacak anladim. Fotograflari cekince paylasacagim.

Yorum bağlantısı
Selim Uslu
On 28.10.2016 at 18:53, Selim Uslu yazdı:

 

 

Selamun Aleyküm Abilerim. 2-3 ay önce kaparto boyaya sokmuştum, şimdi toplandı. Fakat xenonlar göz kırpıyo ve sonra sönüyor soketi çıkarıp takınca yanıyor tekrar sönüyor. Bunun sebebi ne olabilir ? 2 Farda aynı şekilde yapıyor. Farın çanaklarını ve 1 tanesinin beynini değiştirmiştik. 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Kaporta öncesinde bu durum yoksa ve sonrasında bu değişimlerle oluşan bir durum ise ve yan sanayi xenon sistemi ise normal.Toplama aşamasında öncesinde takılı olan bir parça takılmamış olabilir.

 

Orijinal xenon ise bu hata olmaması gerekiyor. 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Akın
(düzenlendi)
2 saat önce, Selim Uslu yazdı:

1 tanesinin beynini değiştirmiştik.

Aleyküm Selam.

Sanırım sıkıntının cevabı burada gibi. Detaylı bilgisi olanlar yorum yapacaktır elbette ama bu tarz değişimler her türlü sıkıntıya sebebiyet vermeye hazırdır.

Evde denemelerimde sıkıntısız çalışan farlar araca taktığımda uzunlarda hiç kıpırdamamıştı. Sıkıntı da ekstradan paralel bağladığım kablolardaydı. Bir kablo onu yapıyorsa bir beyin neler yapmaz varın siz düşünün.:unsure2:

tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Girgin

 

On 28.04.2017 at 01:03, Aydın Akın yazdı:

Tesekkur ederim. Bekledigimden kolay oldu. Umarim uzun soluklu olur, sikinti cikarmaz.

Duvar fotograflari icin uygun zaman bekliyorum. Apartman duvarlarinda olmayacak anladim. Fotograflari cekince paylasacagim.

 

 

Tebrikler çalışmalar gayet iyi görünüyor Oktay beyin dediği gibi birde duvar fotosu olunca daha iyi anlaşılacak.  size bir Espark yolu göründü gibi otoparkta bir foto yakışır :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Akın
7 saat önce, Mert Girgin yazdı:

Tebrikler çalışmalar gayet iyi görünüyor Oktay beyin dediği gibi birde duvar fotosu olunca daha iyi anlaşılacak.  size bir Espark yolu göründü gibi otoparkta bir foto yakışır :)

 

Ahh; şu an Eşkişehirde olsaydım :) Esparkta duvar fotosundan önce yapacağım o kadar çok şey var ki araçta :) Aracın fotoğrafı çekilecek pek hali kalmadı da bakalım hayırlısı eski hallerine inşallah getireceğiz zamanla.

Yorum bağlantısı
Selim Uslu
(düzenlendi)
22 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Kaporta öncesinde bu durum yoksa ve sonrasında bu değişimlerle oluşan bir durum ise ve yan sanayi xenon sistemi ise normal.Toplama aşamasında öncesinde takılı olan bir parça takılmamış olabilir.

 

Orijinal xenon ise bu hata olmaması gerekiyor. 

 

Oktay Bey daha önce burayada foto atmıştım eski çanaklar kararmıştı yeni çanaklar bulup farları tekrar toplamıştım. Daha önce Farların 1 Tanesinin beyni orjinal, diğeri değildi. Şimdi ikiside Bosch beyinlerin Aracıma takmadan önce beyini aldığım ustada denetmiştim o zaman çalışmıştı kırpma falan olmadı. Benim Aklıma takılan bir soru var Farlar aynı anda göz kırpıyor. Diyelim ki yeni aldığım beyinde problem var, diğeri neden aynı anda göz kırpıyor  ? Kafama takılan nokta bu bi kaç usta denedi ama onlarda çözemedi sorunu. Yabancı forumlara baktım Aracın topraklama kablosuyla bir problem olacağını yazmışlar. Siz ne düşünüyorsunuz ?

22 saat önce, Aydın Akın yazdı:

Aleyküm Selam.

Sanırım sıkıntının cevabı burada gibi. Detaylı bilgisi olanlar yorum yapacaktır elbette ama bu tarz değişimler her türlü sıkıntıya sebebiyet vermeye hazırdır.

Evde denemelerimde sıkıntısız çalışan farlar araca taktığımda uzunlarda hiç kıpırdamamıştı. Sıkıntı da ekstradan paralel bağladığım kablolardaydı. Bir kablo onu yapıyorsa bir beyin neler yapmaz varın siz düşünün.:unsure2:

Aydın Bey, yeni taktığım beyini almadan önce denetmiştim o zaman sıkıntısız çalışıyordu. Zaten eğer yeni aldığım beyinin olduğu far çalışmasa direk aldığım yere gidip beyinde sorun olduğunu söylicem. Ama hiç ellemediğim diğer Farda aynı anda göz kırpıyor. Buda bana sanki hatanın beyinden kaynaklanmadığını düşündürüyor.

tarihinde Selim Uslu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Akın

Biraz yukarida benim cektigim hata videosunu seyrettiniz mi? Farlari takmadan once hic bir sikinti olmadan evde calistirmistim hem uzun hem kisalari. Araca taktim sikinti oldu. Kisalar calisti uzunlar ise soldaki farda goz kirpma seklinde tepki verdi sagda ise hic tepki yoktu halbuki iki farin da ayni sekilde baglanmisti kablolari. Beyinden degilse de baglantidan da olabilir. 

 

Disarida kontrol etmekle aracta calismasi farkli olabiliyor. Aldiginiz beyin eskisinin aynisi miydi? Farkli ise mevcut sisteme uymamis da olabilir. Cok karisik bir o kadar da cok kolay bir sikinti gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Selim Uslu

Beyin aynı Abi özellikle baktım alırken karşılaştırdık. Ben sadece tek fara işlem yaptım, diğerine hiç bir işlem yapmadım. Bu topraklama olayı bana mantıklı geldi bu şekilde sorununu çözen çok kişi var y.dışında arka stoplar falan da sökülüp, tekrar takıldı. Bana arabanın topraklama kablosunda bi sıkıntı olabilir gibi geliyor. Oktay Abide fikrini söylerse bu konuda bir sonuca varabileceğimizi düşünüyorum. Mesela Bu topraklama kablosundaki sorun nedeniyle aracın LCM modülü ( Işık kontrol modülü) nün kendini sürekli resetlediği, bununda farlarda kırpmalara neden olduğu yazılmış. Yorumu sizlere bırakıyorum. Bana da çok kolay hallolcakmış gibi geliyo, karışık görünmesine rağmen

Yorum bağlantısı
Sırrı Polat

İkisi aynı anda yapıyorsa bağlantı problemi olabilir yada şarj dinamosu veya akü ile ilgili bir durum da olabilir , daha çok araç çalışırken mi yapıyor yoksa araç stop ederken mi , Bağlantılar tekrar kontrol edin , sorunun kaynağı şarj dinamosu yada akü değil ise röle ile direkt aküden beslemeyi düşünebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Selim Uslu

Akü arabanın uzun süre yatmasından dolayı boşalmış fakat daha sonra doldurup çalıştırdık şu anda şarj ediyor, araba çalışırken akünün voltajını ölçtük 13,5 civarı gösteriyor. Bunuda deneyebiliriz Abi, bu sorunu çözmek için bir kaç yol denememiz gerekiyor bu da onlardan biri.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Araç orijinalinde xenon farlı model ise sonradan takılma değil ise veya sonradan takılıp pc den ayar ile düzenleme oldu ise her durumda Kaporta süresinde akü sökülü kaldı ise ve uzun süreli ise hafıza silinmesi olma ihtimali yüksek olabilir.Yani araç ecu yazılımı resetleme yapmış olabilir.

Aracı pc ye bağlatın ve xenon menüsüne bakın kapalı ise açın.Şu an halojen versiyonda görünüyor hataya düşüyor.Diğer türlü balastların sorunlu olduğunu sanmıyorum.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Uslu

Ben Aracı bugün kendim bağlayıp, bütün hataları sildim Oktay abi. Sonra tekrar denedeğimde yine aynısını yaptı ama özel olarak xenon menüsüne girip kapalı veya açık olduğuna bakmadım yarına ona da bakarım. Topraklama konusunda ne düşünüyorsunuz ?

Ayrıca bugün aracı pc ye bağladığımda kontak ve kapı açıktı bu şekilde 1 - 1.5 saat sonra aracı çalıştırmak istediğimde marş basmadı. Tekrar takviye yaparak çalıştırdım. Ama aracı calıştırıp voltajı ölçtüğümüzde 13-13,5 gösteriyor

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Tesisat orijinalse topraklama vesaire yanlış olmaz.Şase olayı halojen far yerine xenon far takıldığında xenon balastı iiçin ayrı bir şaseleme olduğu için halojendeki ortak şaselemeden dolayı olan pin farkıdır.Ayrıca kaporta öncesi çalışan tesisat şimdi sorun veremez.Vermesi için önceki mesajda yazdığım gibi önceden baglı olan bir parça şimdi baglı degil demektir.Buda xenon far sonradan takıldı ise ve bu xenon şase pin düzenlemesi için takılan bir kablonun takılmadığı olabilir diyeceğim lakin siz far yanıp sönüyor diyorsunuz.Bu durumda xenon balastı şase alıyor demektir.Araç kontrol ünitesi şu an halojen ampulüm baglı degil kontrol edin diyerek korumaya geçiyor.Buda dediğim gibi resetleme olduysa menü geçişi değişmiş ve düzenlenince durum stabil olacaktır.

 

Aracı çalıştırınca akü voltajını göremezsiniz.Görünen voltaj şarj dinamosunun ürettiği voltaj.Araç çalışmadan en az görülmesi gereken voltaj 12.30 volt olmalıdır.Yazdığın duruma göre akü akım seviyesi oldukça düşmüş görünüyor.Bence aküyü haricen en az 12 saat doldurtun sonra takın kullanın.

 

Pc baglantısında arıza ışığı söndürme ile alakalı bir durum degil bu .Menü değişimi ile pin açılması durumu.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...