İçeriğe Yönlendir

Opel Vectra B (1995-2002) xenon dönüşümü


Evren Uyanık

Recommended Posts

Ahmet Hekimsoy

Arkadaşlar öğrenci olduğumdan dolayı işler çok yavaş ilerliyor farkındayım.

Sadece boş vakitlerimde dönüşümle ilgileniyorum.

Geldiğim son noktayı özetleyecek olursam ;

* Farlar arkadan çalışılacaksa baya kesilmek istiyor. En kaba ölçü 8,5 x 10 cm.

buna daha projektörün etrafını kapatacak parçayı hesab edersek 10x11cm lik parça kesmek icab eder.

bunun sonucunda; projektörü derine oturtursak sabitlemek için güçlük çekecz gibi.

ayrıca oturttuğumuzu kabul edersek kısa far reflektörüne projektörü yapıştırmak zor olacak, bunun nedenide projektörün yumurtamsı şekli. 10x11 lik en geniş yeri geçince kesit daralmaya başlıyor.

Projektör ne kadar derine giderse reflektör ile projektör arasındaki boşluk artıyor ve bu boşluk Pattex Rapid-auto katalizörlü 404 tarzı yapıştırıcılarla sağlıklı şekilde doldurulamaz.

* Çalışma esnasında farın içine aşırı pislik doluyır her ne kadar basınçlı hava, elektrik süpürgesi vb yöntemlerle çıkartmaya çalışsakta kıvrım yerlerinde kalabilme ihtimali ortaya çıkıyor.

Sonuç ;

Vectra B farına Valeo projektörleri oturtmak için far arkasından çalışmak akıl karı değil :p.

* Bunun üzerine Fön makinasıyla baya uğraşarak farı açmayı başardım.

ama açtıktan sonra farın içindeki ayna kısmı üstten tutan küresel başları ayırmakta baya güçlük çektim

hatta biri kırıldı.

şu an çıkma far üzerindeçalıştığım için kırılması çatlaması vs. pek önemli değil maksadım alacağım 0 farlar üzerinde nasıl çalışacağımı talim etmek.

----------------

Şimdi önemli sorularım var sizlere bunların tatmin edici cevabını bulamazsam bu işten baya soğuyacak gibiyim.

Arkadaşlar şimdi bu projektörü sabitleyecek yapıştırıcının markası nedir ? mermer lavoboyu mermer bankoya yapıştıran malzemeyi kullanmayı düşündüm uçuk geldi.

Bison kit adında bir yapıştırıcı aldım beş para etmez çıktı...

ikinci nokta farın açılması konusu . bunu nasıl başarıyorsunuz lanet siyah silikon açılmıyor kiminizin farı fırına attığını bile okudum :)

derece kaçtaydı ?

üçüncü nokta ise elektrik sistemine röle bağlanıyor. bu rölenin değerlerini bulamadım bunu açıklarmısınız.

sormak istediğim son nokta ise ;

kısa far kablosundan tetik alacağımıza göre aracın yol bilgisayarı 12v 55w ı kontrol ediyor.

ballastın çekeceği güç sonunda hata vermesi bence kesin gibi bunun nasılönüne geçeriz ? araya dirençmi bağlamak gerekir ?

Buda şu an ki son nokta. tüm ölçülerim belli sadece istediğim projektör kapağını tornada yaptıracm o kadar daha rengi seçemedim krom kaplatıp orijinal görüntüyü bozmasammı yoksa siyah mı yapsam diye...

black8hj.jpg

(bu arada siyah boya ısıya dayanıklı)

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Valeo'ların ölçülerini bilmiyorum, acaba benim yaptığım gibi arkayı nerdeyse hiç kesmeden (ya da sadece soket kısmı kadar keserek) yapabilir misin bunu bir düşün. Dediğin gibi merceği geri çektikçe reflektör ve projektörün şeklinden dolayı uyumsuzluklar başlıyor.

Ancak senin hedefin merceği tutan ana bağlantı noktası reflektörün arkası olmamalı. Aşağıdaki gibi merceği reflektöre alttan sabitleyecek bir ayak yaptırmalısın.

6.jpg

Benim yaptırdığım gibi bişey de olabilir sana fikir vermesi açısından aşağıda örnek veriyorum:

9.jpg

Bu şekilde sabitledikten sonra arka tarafı tutturmayı düşünmek gerek. Belki de benim yaptığım fardaki gibi arkayı yapıştırman ya da kesmen bile gerekmeyebilir.

Yapıştırıcı olarak 404 plastik çelik bence gayet iyi seçim. Ayrıca bir de Bison'un macun şeklinde bir yapıştırıcısı vardı, yuvarlayıp hamur yapıp yapıştırıyorsun 10 dakika sonra tutuyor ve 24 saat sonra taş gibi oluyor. Şkisi de benzer aslında. Şki tüp halinde satılan yapıştırıcıları sevmiyorum düzgün karıştırılıp iyice beklemek gerek.

Belli bir ısı düşünmedim, fırını üstteki rezistansını sonuna kadar açarak, (kapak ta açıktı haliyle far sığmıyor) üstlü altlı tost gibi 5'er dakika beklettim iyice ısınınca macun daha rahat çıkıyor.

Son olarak, siyah rengi sevmem kromu tercih ederim. Kolay gelsin. :)

Yorum bağlantısı
Orkan Nar

ben eski arabam için bayağı uğraşmıştım. farları da hazırladım ancak takmak kısmet olmadı. farlarını 150 derecede 6-8 dakika fırında kapağı kapalı ısıtarak açabilirsin. ama dikkat et rezistansa fazla yaklaştırma.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Evren Uyanık

Vectra CDX aracım var, araçtaki ampülleri daha mavi yananları ile değiştirmek istiyorum. 6000K veya 8000K ampülü Türkiye'de nereden bulabilirim? Araçtaki ampüller Philips, fiyatları tanesi 150 YTL civarında. Sitenin linkler bölümünden ulaştığım bir sitede oem ampüller vardı uygun fiyatlı. Bu şekilde daha ekonomik ve mavi ışık verecek ampül satan bildiğiniz yerler var mıdır, varsa bilgilerini verebilir misiniz? Markasız veya kaliteli marka olmayan ampüllerin fiyat/performans oranı hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa bu konuda da bilgi verebilirlerse çok sevinirim. Yani düşük fiyatlı bir ampülü alıp orijinal 4000K ampüllerden kötü performansla karşılaşmamız mümkün müdür?

Teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Evren, orjinal Xenon farlarındaki D2S ampullerin 8000K gibi türevleri bulunmuyor.

Genelde 4100K civarında olan Hella, Osram, Philips gibi markalar var. Philips'in ColorMatch modeli var belki senin isteğine uygundur.

Kit satan firmalarda D2S türü ampul bulunabiliyor mu bilemiyorum belki vardır.

Olsa bile de ECE normlarına uygun olmadığından performans ve ömür olarak yeterli olacaklarını sanmıyorum.

Vectra'nın ampulleri zaten mavi görünüyordu şimdiye kadar gördüklerim hep öyleydi?

Yorum bağlantısı
Evren Uyanık

Merhaba,

Arabanın orijinal ampülü mavi gösteriyor, evet; ama bir tanesi orijinal değil, daha önceden değiştirilmiş, Osram mı General Electric mi ne, o biraz sarı gösteriyor. Tek onu değiştirsem Philips alsam (benim mavi gösteren ampül orijinal Philips çünkü), bu sefer de yenisiyle eskisi birbirini tutmayabilir diye düşünüyorum; ondan dolayı iki tane yeni alsam diye düşündüm ucuz olanlardan, hazır almışken 6000K da alabilirim daha iyi olur dedim. Otofar.com'da düşük fiyatlı ampüller görünüyor web sitesinde, bugün arayıp soracağım orada satılan H7 ampüllerin benim arabaya olup olmayacağını. 6000K Philips ampüller de var listede, ama onlardan iki tane almaya kalkarsan uzak doğu üretimi kit fiyatına geliyor sadece iki ampülün fiyatı.

Yorum bağlantısı
Evren Uyanık

Şimdi otofar.com'la görüştüm. Aşağıdaki ürünlerin fiyatları tek ampül için 75 YTL'ymiş. Benim arabaya uyar mı diye sordum, baştan D2S ise uymaz dediler, sonradan H7 olduğu için uyar dediler, soketleri uymayabilir belki ama o da ayarlanır dediler. Uyup uymayacağını tam anlayamadım ben. Sizin fikriniz nedir?

B6H7 H7 6000 Kelvin Kristal beyaz 40 ?

B8H7 H7 8000 Kelvin Mavi beyaz 40 ?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Orjinal xenon far kullandığın için sadece ve sadece D2S almak zorundasın. H7 uymaz. Çakma şeyler yaptırmanı da önermiyorum tabii ki :)

Yeniler Aksesuar - (212) 2865809 ile görüşüp orjinal Philips D2S (4300K) ve Philips D2S ColorMatch fiyatları alsana bi.

Biliyorsun ki, bu ürünler sanayide falan çeşitli far falan satan aksesuarcılarda rastgele de bulunabiliyor. Daha ucuza bulma ihtimalin var piyasada.

Yorum bağlantısı
Selim Aydın1679652569

yaa benimde merak ettiğim konu philips kitler 4200K olanlar en ucuz otopolde mi? acaba yoksa daha ucuza bulabilir miyim?

Yorum bağlantısı
Harun Karayel
Merhaba,

Arabanın orijinal ampülü mavi gösteriyor, evet; ama bir tanesi orijinal değil, daha önceden değiştirilmiş, Osram mı General Electric mi ne, o biraz sarı gösteriyor. Tek onu değiştirsem Philips alsam (benim mavi gösteren ampül orijinal Philips çünkü), bu sefer de yenisiyle eskisi birbirini tutmayabilir diye düşünüyorum; ondan dolayı iki tane yeni alsam diye düşündüm ucuz olanlardan, hazır almışken 6000K da alabilirim daha iyi olur dedim. Otofar.com'da düşük fiyatlı ampüller görünüyor web sitesinde, bugün arayıp soracağım orada satılan H7 ampüllerin benim arabaya olup olmayacağını. 6000K Philips ampüller de var listede, ama onlardan iki tane almaya kalkarsan uzak doğu üretimi kit fiyatına geliyor sadece iki ampülün fiyatı.

Bildigim kadari Philips 4100-4200K Philips ampulun beyaz yanmasi gerekiyor. Ve yanilmiyorsam omru azalan ampuller gittikce mavilesiyor sanirim. Ciftini degistirmeniz bence de dogru bir hareket olur. Yalniz ben uzakdogulari onermem. Ikinci olarak 4200K ile 6000K arasinda lumen farki var yani sizin anlayacaginiz 6000K'da mevcuta gore birazcik daha az aydinlatma olacak. :)

Yorum bağlantısı
Harun Karayel
otopolde de 1.181 ytl fiyatı var

Ben Izmirde en ucuz 1.250 YTL'ye bulabildim. Daha ucuzu yoktu. Yurtdisinda, ozellikle Amerikada yari fiyati..

Yorum bağlantısı
Evren Uyanık

Daha önceden foruma yazdığım konularda 2000 model Vectra CDX aracımın ampüllerinin birinin beyaz, birinin sarımsı yandığını belirtmiştim. Beyaz yanan fardaki ampül Philips, sarımsı yanandaki ampül Osram'dı. Ben bu değişikliğin markadan olduğunu sanarak bugün çıkmacıları dolaşıp Philips ampül aradım. Çıkmacılardan birinde pazarlıkla 85 YTL'ye Philips D2S ampül buldum. Ampülü Osram'ın yerine taktık, yine Osram gibi sarımsı yandı. Başka bir tane deneyelim dedik, başka bir tane Philips taktık, yine aynı, başka marka deneyelim dedik çıkma Osram taktık çıkmacının bulduğu, yine aynı. Yani taktığımız 3-4 adet ampülün hepsi benim beyaz yanan Philips'e oranla sarımsı göründüler. Denediğimiz çıkma Philips ampüllerin hepsi D2S 85122'ydi. Benim arabanın üzerindekini çıkardık baktık D2S 85123. Çıkmacı 85123 olanını aradı, bulamadı, bir şey yapmadan çıktık döndük.

Şimdi internetten 85122 ile 85123 arasındaki farklılığı anlamak için araştırma yaptım. Almanca bir sitede şu şekilde bir bilgi buldum.

85122 Philips D2S 4100K E-Zulassung

85123 Philips D2S 4900K E-Zulassung

Buradan çıkardığım sonuç benim arabadaki ampülün 4900 K olduğu. Çıkmacıda denediklerimizinse 4100K olduğu. Muhtemelen benim arabadaki diğer Osram ampül de 4100K, çünkü çıkmacıda denediğimiz Philips'lerle aynı renkte yanıyor benim sarı yanıyor dediğim Osram ampülüm.

Ancak anlamadığım olay, acaba arabanın orijinalinde 4100K Osram vardı da sonradan bir sebepten bir tanesini 4900K Philips'le mi değiştirdiler, yoksa Vectra CDX'in orijinalinde 4900K Philips mi çıkıyor 85123 olarak. Bir ara bunu da araştırabilirim Vectra CDX satan bir galeri bulup görüşerek, arabanın üzerindeki ampüllere bakarak.

Bugün öğrendiklerimi buraya da yazmak istedim. Belki başka arkadaşlara da faydası olur bu bilgilerin.

Yorum bağlantısı
Hidayet Derinöz

Bende şu anda bir proje üzerinde çalışıyorum çıkma balastlar aldım sitedeki projelerin neredeyse hepsinde 85122 ampül kullanılmış..hepside beyaz yanıyor gibi görünüyor..geçenlerde bende bi yerden çıkma 85122 aldım 2 adet

sonradan farkettimki birisi 85122+ imiş..

internetten baktım + ne demek diye 85122+ 5000K imiş..2 ampülde sarı yanıyordu sonra götürüp geri verdim..

maslakta ampül ararken çoğu yerde 85123e rastlamıştım hatta 85122 hiç yoktu..o zaman internetten baktığımda 85123ün kesilme çizgisinin mor olduğu yazıodu sanırım 122ninki ise yeşil tarzındaydı

ama çok emin değilim bundan voltron bu konuda daha çok yardımcı olacaktır..bu haftasonu ikitelli atatürk sanayisitesinden 85122 aldım 45ytlye vede çok az kullanılmış ve bu beyaz yanıyor..

Yorum bağlantısı
Evren Uyanık

Benim okuduğum yerde 85123'ün BMW'ye özel üretildiği gibi bir şey vardı sanki, ama tam da emin değilim, Almanca'ydı site, yanlış anlamış da olabilirim. Bizim denediğimiz 85122'ler hep sarı yanıyordu, çok ilginç gerçekten, denemeden karar vermemek lazım o zaman hiç bir durumda. Ben Şzmir'deki çıkmacıları bir ara tekrar dolaşıp araştırayım biraz. Olmadı bir ara Şstanbul'a yolum düştüğümde sizin 85123'lerden ararım.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Daha önceden foruma yazdığım konularda 2000 model Vectra CDX aracımın ampüllerinin birinin beyaz, birinin sarımsı yandığını belirtmiştim. Beyaz yanan fardaki ampül Philips, sarımsı yanandaki ampül Osram'dı. Ben bu değişikliğin markadan olduğunu sanarak bugün çıkmacıları dolaşıp Philips ampül aradım. Çıkmacılardan birinde pazarlıkla 85 YTL'ye Philips D2S ampül buldum. Ampülü Osram'ın yerine taktık, yine Osram gibi sarımsı yandı. Başka bir tane deneyelim dedik, başka bir tane Philips taktık, yine aynı, başka marka deneyelim dedik çıkma Osram taktık çıkmacının bulduğu, yine aynı. Yani taktığımız 3-4 adet ampülün hepsi benim beyaz yanan Philips'e oranla sarımsı göründüler. Denediğimiz çıkma Philips ampüllerin hepsi D2S 85122'ydi. Benim arabanın üzerindekini çıkardık baktık D2S 85123. Çıkmacı 85123 olanını aradı, bulamadı, bir şey yapmadan çıktık döndük.

Şimdi internetten 85122 ile 85123 arasındaki farklılığı anlamak için araştırma yaptım. Almanca bir sitede şu şekilde bir bilgi buldum.

85122 Philips D2S 4100K E-Zulassung

85123 Philips D2S 4900K E-Zulassung

Buradan çıkardığım sonuç benim arabadaki ampülün 4900 K olduğu. Çıkmacıda denediklerimizinse 4100K olduğu. Muhtemelen benim arabadaki diğer Osram ampül de 4100K, çünkü çıkmacıda denediğimiz Philips'lerle aynı renkte yanıyor benim sarı yanıyor dediğim Osram ampülüm.

Ancak anlamadığım olay, acaba arabanın orijinalinde 4100K Osram vardı da sonradan bir sebepten bir tanesini 4900K Philips'le mi değiştirdiler, yoksa Vectra CDX'in orijinalinde 4900K Philips mi çıkıyor 85123 olarak. Bir ara bunu da araştırabilirim Vectra CDX satan bir galeri bulup görüşerek, arabanın üzerindeki ampüllere bakarak.

Bugün öğrendiklerimi buraya da yazmak istedim. Belki başka arkadaşlara da faydası olur bu bilgilerin.

Geri bildirim için teşekkürler. 85123 görmedim şimdiye kadar bazı BMW'lerden çıktığını okudum ben de. Renk ısısı daha yüksek ancak dış piyasaya verilen bir ürün değil demek ki.

Bence kesinlikle orjinal olarak Osram var sende, biri bozulunca BMW'den çıkma ampul takılmış. Hiç uğraşma çünkü tüm arabalardan aynı ampul çıkmıyor, bir sonuca varamazsın. Philips Colormatch'i (CM) denemeni öneririm.

Yorum bağlantısı
Evren Uyanık

Bu akşam birkaç çıkmacı daha dolaştım, en az 10 tane 85122 çıkardılar ama 85123 yok. Aramaya devam...

Yorum bağlantısı
Evren Uyanık

Bu konuyu açtıktan sonra bi askerlik yaptım geldim, cevabı ancak yazabiliyorum :)

Bugün çıkmacıda D2S taktık denedik, onlar da sarı. Benim fotoğrafta mavi yanan ampül Philips D2S 85123'müş, çıkmacılardakiler ise 85122, bundan dolayı bir farklılık var.

Bu arada ophell.com forumunda bir arkadaş benim yaşadığım sorunun aynısını yaşamış, onda da ampüllerin biri Philips D2S 85123, diğeri Osram'mış, o da çıkmacılardan 85122 bulabilmiş ama rengi yine Osram gibi sarı çıkmış. Çok cins bir durum.

benim bildiğim osram ve GE nin ampulleri 4300K philips in ampulleri 4100K

hatta seti arkadaşımdan aldığımda 2 adet yeni ampul vardı elimde biri philips biri osram. philips osramın yanında bariz sarı yanıyodu.

tabiki aynı markada bile farklı üretim zamanlarında az da olsa renk farklılıkları olur.

bence git sanayiye orda bi osram d2s i philips in yerine taktır ikiside aynı olucak.

geçen hafta bostancı sanayide projektör aldım orda gördüm sordum yepyeni osram d2s leri 50 ytl ye weriolardı.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Benim de şu anda 4300K philipsler takılı ve sarıya yakın ışık veriyor. Zamanla mavileşeceğini umuyorum ;) Olmasa bile şu anda bu renge gözüm alıştı , bu hali hoşuma gitmeye başladı :p

Gördüğümüz renkte projektörün de payı olduğunu unutmayalım, dizayn edilirken yansıma noktaları ile oynanarak renk hakimiyeti değiştirilebilir.

Yorum bağlantısı
Evren Uyanık

Bugün bir BMW çıkmacısından 85123 buldum, taktık ama ne yazık ki o da sarı yandı. Nasıl iş anlamadım.

Daha önceden birileri ampülden değil ballast'tandır belki falan demişti, ama benim mavi yanan 85123'ü sağa takarsak sağ taraf mavi yanıyor, sola takarsak sol taraf mavi yanıyor, yani farda bir olay yok, ampülde farklılık. Bugün taktığımızın seri numarası benim arabanın üzerindekiyle aynı olmasına rağmen niye sarı yandı aynı renk yanmadı anlamadım. Belki bu belirli bir süre kullanma olayındandır, sonradan mavileşecektir ama ampülü de çıkmacıdan bulduk sonuçta, yeni olsa ayrı da çıkma olunca zaten yeterince kullanılmış olması gerekir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...