Hüseyin Semizark 15 Aralık 2019 Paylaş 15 Aralık 2019 Bu yeni gönderdiklerim 8-10 metre uzakliktan çekildi. Arabanın arkası biraz eğim aşağıya doğru olduğu için far ayarı biraz yüksek görünebilir. İlk iki resim telefonun normal modunda, son iki resim düşük ışık modunda çekildi. (belki bu mod kendisi ışık ayarını artırmış olabilir. Bundan dolayı yanıltıcı olabilir) Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 15 Aralık 2019 Paylaş 15 Aralık 2019 Çok büyük ihtimalle mercekler karardı ve yansıtma işlevini kaybetti . Ampullerde önemli bir diğer unsur tabi aydınlatma için , onlarında kontrolü şart . Temizlik çözüm olmuyor çoğu zaman , onun yerine farlar açılıp mercekleri değiştirip , farın içini ve camın iç yüzeyini temizleyerek yenilemek , en sağlıklısı bu olacaktır . 2 Yorum bağlantısı
Aykan Samet Uzun 30 Aralık 2019 Paylaş 30 Aralık 2019 Herkese merhaba.Passat B7 aracıma aliexpresden çan çin çon işi bi-xenon kit almıştım (aşağıda linkdeki).Neredeyse iki yıl olacak.Balastın biri bozuldu.Yerine ne balast taktıysam uymuyor.Ya ara ara gidip geliyor ya pır pır yapıyor.Hatta birebir aynı balastı buldum istanbuldan o bile uymadı.3 tane balast aldım geri gönderdim.Pır pır yapa yapa ampulünde ömrü gitti sarımsı yanıyor artık.Çalışan balastı alıp diğer tarafa takıyorum normal çalışıyor. Bir de şöyle bir sorun var.Xenon ampul tr'de kullanılan ampullerden daha küçük ve merceğin deliği dar.Ne çözüm önerirsiniz ? https://tr.aliexpress.com/item/1929515275.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dtKiqQP Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 31 Aralık 2019 Paylaş 31 Aralık 2019 6 saat önce, Aykan Samet Uzun yazdı: Herkese merhaba.Passat B7 aracıma aliexpresden çan çin çon işi bi-xenon kit almıştım (aşağıda linkdeki).Neredeyse iki yıl olacak.Balastın biri bozuldu.Yerine ne balast taktıysam uymuyor.Ya ara ara gidip geliyor ya pır pır yapıyor.Hatta birebir aynı balastı buldum istanbuldan o bile uymadı.3 tane balast aldım geri gönderdim.Pır pır yapa yapa ampulünde ömrü gitti sarımsı yanıyor artık.Çalışan balastı alıp diğer tarafa takıyorum normal çalışıyor. Bir de şöyle bir sorun var.Xenon ampul tr'de kullanılan ampullerden daha küçük ve merceğin deliği dar.Ne çözüm önerirsiniz ? https://tr.aliexpress.com/item/1929515275.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dtKiqQP Elektrik bağlantısını aküden direk hat alarak röleli bağlantıya çevirin eğer öyle yapılmadıysa. Yorum bağlantısı
Selman Hamza Özkan 12 Ocak 2020 Paylaş 12 Ocak 2020 (düzenlendi) On 22.10.2010 at 19:49, Recep Yazıcı yazdı: Ani bir kararla bende BI-Xenon landım. Sabah 09:00 dan bu yana far değişimi ile uğraşıyorum. Olmadık problemler nedeniyle akşam 18:00 de bitti işim. Far üzerinde viraj aydınlatması ve yükseklik ayarı mevcut. Bunların aktif olabilmesi için far içindeki kontrol unitesi dışında ayrıca bir modüle ihtiyaç var. Şu an sadece uzun-kısa olarak kullanıyorum. Montaj sonrasında Kadosanda Eşref otoya gidip yar ayarını güzelce yaptırdım. Bilenler vardır Eşref oto denilen yer Muayene istasyonlarındaki Far ayar cihazını kullanan bir işletme. Mevcut resimlerde firma ismi görünüyor. Reklama giriyorsa MOD arkadaşlar kaldıracaktır sanırım. herkeze merhaba foruma yeni üyeyim. Aracım 2010 model passat b6 halojen farlara sahip aydınlatma şikayetimden dolayı biraz araştırmaya girdim ve oem valeo bi xenon farlardan aldım. Aldığımda üzerinde bir tane ara dönüştürücü kablo çıktı. Bu kabloyla farı deneme amaçlı taktığımda parklar ve kısalar yandı ancak uzunlar ve selektör çalışmadı. ender elektronikten Bi tarafı 14 diğer tarafı 10 pinti xenon kablo dönüştürücü aparatı aldım. Viraj aydınlatmalar benim için önemli değil çalışmasada olur ancak uzunların çalıştırmam gerekiyor. Fotoğrafların linkleri öldüğü İçin eski mesajlardan çok çıkarım yapamadım. aldığım kablo ile de çalışmazsa uzun farlar ne gibi yol izlemeliyim. Yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim 12 Ocak 2020 tarihinde Selman Hamza Özkan tarafından düzenlendi Yaxı Yorum bağlantısı
Oktay Toker 12 Ocak 2020 Paylaş 12 Ocak 2020 Elinizde ki dönüşüm soketini takınız ve sonrasında sorun hala devam ediyorsa yapacağınız işlem orijinal halojen far soket pinleri ile şu anki ara soket pin baglantı dönüşümünü ona göre uyarlayarak sonuca ulaşmanız tek çözüm. Yorum bağlantısı
Selman Hamza Özkan 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 8 saat önce, Oktay Toker yazdı: Elinizde ki dönüşüm soketini takınız ve sonrasında sorun hala devam ediyorsa yapacağınız işlem orijinal halojen far soket pinleri ile şu anki ara soket pin baglantı dönüşümünü ona göre uyarlayarak sonuca ulaşmanız tek çözüm. teşekkürler cevabınız İçin. peki geçmiş mesajlarda okumuştum, aracın bi-xenon özelliğini açmak ile ilgili bişeyler. Onunla bi ilgisi olabilir mi acaba? Yorum bağlantısı
Hüseyin Semizark 6 Eylül 2020 Paylaş 6 Eylül 2020 Selamin Aleyküm abilerim kardeşlerim. 2007 Model Highline paket kendinden AFS'li aracıma, merceklerim karardığından dolayı, Hella yeni tip mercek değişimi yaptık( Mercek değişimi yapan ustamız ile beraber yaptık) montaj işleminden sonra Araba başlarken yaptığı farları sağa sola yukarı aşağıya döndüren kalibrasyon sırasında sağ ve sola doğru afs robotları zorlama yapıyor, darrr diye zorlama sesi geliyordu. Aynı zamanda mercek sağa sola dönmeyi bırakmıştı ve sadece aşağı yukarı yapıyordu. Bizde merceğin dönerken bir yerlere takıldığını düşündük ve bazı yerleri traşladık. Ampullerin alt kısmında bulunan kare yerlerin de dönerken takıldığını düşündük, onları da ters çevirip takma kararı aldık. Sanırım Bundan dolayı ışığın yolda dağılım geometrisi değişti Traşlama işlemi bittikten sonra mercekler araba başlarken sağa sola yukarı aşağı dönebiliyor artık. ama Ekranda hala AFS inoperative hatası var. - Ekranda hala afs hatası aldığıma göre ; Mercek sağa sola dönmesine rağmen hala bir zorlama mı var acaba ? - Diğer bir dikkat ettiğim sıkıntı : Farlarım orjinalken, başlagıç testinde : "önce aşağı, daha sonra sağa sola, daha sonra yukarı" şeklinde test yapıyordu. Şimdi ise, "önce sağ sol , daha sonra aşağı yukarı şeklinde oluyor. - Acaba Ampulleri ters çevirdiğimiz için ışık yanlış mı yansıyor da bkalibrasyon (sağ sol yukarı aşağı) ters oluyor ? - Işık dağılımından da şikayetçiyim Acaba yukarıda yazdığım gibi, ampuller ters olduğu için mi böyle oluyor ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 8 Eylül 2020 Paylaş 8 Eylül 2020 On 06.09.2020 at 23:15, Hüseyin Semizark yazdı: Selamin Aleyküm abilerim kardeşlerim. 2007 Model Highline paket kendinden AFS'li aracıma, merceklerim karardığından dolayı, Hella yeni tip mercek değişimi yaptık( Mercek değişimi yapan ustamız ile beraber yaptık) montaj işleminden sonra Araba başlarken yaptığı farları sağa sola yukarı aşağıya döndüren kalibrasyon sırasında sağ ve sola doğru afs robotları zorlama yapıyor, darrr diye zorlama sesi geliyordu. Aynı zamanda mercek sağa sola dönmeyi bırakmıştı ve sadece aşağı yukarı yapıyordu. Bizde merceğin dönerken bir yerlere takıldığını düşündük ve bazı yerleri traşladık. Ampullerin alt kısmında bulunan kare yerlerin de dönerken takıldığını düşündük, onları da ters çevirip takma kararı aldık. Sanırım Bundan dolayı ışığın yolda dağılım geometrisi değişti Traşlama işlemi bittikten sonra mercekler araba başlarken sağa sola yukarı aşağı dönebiliyor artık. ama Ekranda hala AFS inoperative hatası var. - Ekranda hala afs hatası aldığıma göre ; Mercek sağa sola dönmesine rağmen hala bir zorlama mı var acaba ? - Diğer bir dikkat ettiğim sıkıntı : Farlarım orjinalken, başlagıç testinde : "önce aşağı, daha sonra sağa sola, daha sonra yukarı" şeklinde test yapıyordu. Şimdi ise, "önce sağ sol , daha sonra aşağı yukarı şeklinde oluyor. - Acaba Ampulleri ters çevirdiğimiz için ışık yanlış mı yansıyor da bkalibrasyon (sağ sol yukarı aşağı) ters oluyor ? - Işık dağılımından da şikayetçiyim Acaba yukarıda yazdığım gibi, ampuller ters olduğu için mi böyle oluyor ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Aramıza hoşgeldiniz. Motor ya da beyne zarar vermiş olma ihitmaliniz yüksek. Mümkünse mercekleri motordan ayırıp denemek lazım, fazla ihtimal var, umarım bulursunuz. Işığın deseninin değişme nedenini biliyorsunuz zaten, olması gereken şekilde takın. Yorum bağlantısı
Hüseyin Semizark 8 Eylül 2020 Paylaş 8 Eylül 2020 (düzenlendi) Tekrar selamlar. Neden motora zarar vermiş olma ihtimalimizi yüksek görüyorsunuz ? Bence bu darr sesi gayet normal görünüyor, yeni taktığımız merceğin bir yerlere değmesi ile kalibrasyon ve test işlemi tamamlanamıyor, ve motor kendini geri bırakıyor. Sadece test tamamlanamıyor gibi görünüyor. Ama motorlar halen çalışıyor. İnşallah sizin dediğiniz gibi afs motorlarında zarar yoktur.(dediğim gibi, halen çalışmaya devam ediyor) Yeni keşfettiğim bir ihtimal, muhtemelen : Hella mercekler valeo'dan 1 cm kadar kısa olduğu için, sağa sola dönüş yaparken en sol ve en sağa giderken son noktaya ulaşamıyor. Yani merceğin dışındaki plastik far tasına takılıyor gibi görünüyor. Bu tasları traşlamayı düşünüyorum. Yani sürtme içten olmayabilir, dıştan tasa sürtme olabilir. Eğer bu işi çözemezsem hella mercekleri iptal edip, Valeo'ya dönmeyi deneyeceğim galiba. İnşallah valeo'ya döndüğümüzde tekrar AFS arızası almayız diye umuyorum. Sizce nasıl olur ? 8 Eylül 2020 tarihinde Hüseyin Semizark tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hüseyin Semizark 14 Haziran 2021 Paylaş 14 Haziran 2021 Tekrar merhabalar. Passat B6 2007 model aracımda, yaklaşık 1 sene kadar önce mercek değişimi yapmıştım. Şu anda başka bir sorunum/sorum var Sağ farım daha önceleri gidip geliyordu, far anahtarından farı kapatıp açınca geri geliyordu. Artık tamamen gitti. Sol farım çalışıyor ama, bazen o da kendiliğinden gidiyor, Far anahtarını defalarca açıp kapadıktan sonra geri geliyor. Birşey dikkatimi çekti, sürüş esnasında tek çalışan sol farım, derin bir kasise düşersem sarsıntıyla kapanıyor/gidiyor. Ve ayrıca, sol farım gittiğinde, sol dönüş farım da çalışmayı kesiyor. Bir yerlerde temassızlık varmış gibi görünüyor. Ancak bu temassızlık sadece kısa farımı değil, dönüş farımı da etkiliyor. Bu iş temassızlık kaynaklı değil ise, diğer ihtimal xenon balastı olabilir mi diye düşünüyorum. Acaba benim aracımda Balastlar ampulle beraber dönüş farını da kontrol ediyor mu ? Sizce sorun nerede ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 18 Haziran 2021 Paylaş 18 Haziran 2021 On 15.06.2021 at 00:45, Hüseyin Semizark yazdı: Tekrar merhabalar. Passat B6 2007 model aracımda, yaklaşık 1 sene kadar önce mercek değişimi yapmıştım. Şu anda başka bir sorunum/sorum var Sağ farım daha önceleri gidip geliyordu, far anahtarından farı kapatıp açınca geri geliyordu. Artık tamamen gitti. Sol farım çalışıyor ama, bazen o da kendiliğinden gidiyor, Far anahtarını defalarca açıp kapadıktan sonra geri geliyor. Birşey dikkatimi çekti, sürüş esnasında tek çalışan sol farım, derin bir kasise düşersem sarsıntıyla kapanıyor/gidiyor. Ve ayrıca, sol farım gittiğinde, sol dönüş farım da çalışmayı kesiyor. Bir yerlerde temassızlık varmış gibi görünüyor. Ancak bu temassızlık sadece kısa farımı değil, dönüş farımı da etkiliyor. Bu iş temassızlık kaynaklı değil ise, diğer ihtimal xenon balastı olabilir mi diye düşünüyorum. Acaba benim aracımda Balastlar ampulle beraber dönüş farını da kontrol ediyor mu ? Sizce sorun nerede ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. Farların enerjisinin gitmesi beyin kaynaklı da olabilir bunu hesaba katmak lazım. Onun dışında umarım basit bir temassızlık olsun, balastları sağ sol değiştirerek biraz ipucu elde edebilirsiniz. Soketleri açıp wd40 sıkın. Dönüş farının motoru balast tarafından besleniyordur ama ampulu direk far soketinden geliyor olması lazım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts