İçeriğe Yönlendir

VW Passat 5.5 (2001-2005) mercekli farına xenon


Serkan Sefiroğlu

Recommended Posts

Mustafa Arıkan

Merhaba arkadaşlar;

 

Forumu uzun süredir takip ediyorum. Ancak çok aktif değilim. Diyarbakır'da öğretmenim.

2003 model Passat B5.5 aracıma bi-xenon mercek montajı yapacağım. Marka forumlarında da konu hakkında istişare ettiğimiz arkadaşlarımız var. Ancak burası konu ile alakalı olduğu için konu açıp fikir edinmek istiyorum.

Aynı model araca daha önce uygulamalar yapılmış. Ancak konuların çok eski olmasından dolayı fotolar yok.

Öncelikle farın dıştan görünüşünde orjinalden hiç bir farkı olmayacak. Kafamda başka fikirler olmasına rağmen hepsinden vazgeçtim ve kesinlikle orjinal kalmasına karar verdim.

Mercek olarak yeni nesil Hella mercekte karar kıldık. Tedariğini bir arkadaşımız yapacak.

Balast olarak Valeo Gen7 D3s balast temin ettim. En büyük avantajı boyutlarının çok küçük olması. Ampul olarak da D3s 4300K aldım.

 

İlk aşamada kafama takılan halojen uzunları nasıl kullanmam gerektiği.

Aklımdaki uygulama şöyle; kısalar yanarken halojen uzunlar yanmayacak. Sadece bi-xenon uzunlar kullanacağım. Kısalar yanmıyorken ise sadece halojen uzunları kullanacağım. Bu iş için basit bir röle devresi yeterli iken kafamı kurcalayan şu; kısalar yanarken uzun devreye sadece bi-xenon motorunun yükü olacağından arıza lambası yanıp yanmayacağı? Bu konuda tecrübe sahibi olan varsa çok memnun olurum. Soğuk sellektörde xenonların yanmasını istemiyorum xenon ömrü için. Ayrıca xenonlar yanarkende halojenlerin yanmasını istemiyorum.

 

Birde balastların boyutu küçük olduğu için farı yekpare yapmak istiyorum. Balastları far üzerine monte edeceğim. Tüm elektriksel bağlantı far soketi üzerinden olacak. Haricen kablo tesisatı çekmek ve uğraşmak istemiyorum. 

Uygulama ilerledikçe fotoğraflarla destekleyeceğim.

Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Öncelikle uzun ampuller sökülüp arıza ışığı yakıyormu bakmak geekiyor.Yaktığına eminseniz arıza ışığı kesinle yanacaktır.Buna çözüm olarakta role uzun hüzme artı hattını iptal ettiğinde direnci devreye alacak bir şekilde bağlantı.

 

Nacizana tavsiyem iptal etmemen.Renk sorun olur derseniz beyaz ampullerden takın.

 

Zaten normal tesisat bağlantısı olacaksa gündüzleri sellektörde sadece halojen yanacaktır. 

 

Kullanacağınız balastlar eğerki versiyonu yeni tip ise soguk selletör özelliği olan ve o şekilde kullanıma sunulmuş ürünlerdir.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606

Mustafacım o kasalarda arıza ışığı yakmaz merak etme. Şu ana kadar hiç patlayan ampülün oldu mu? Benim Borada olmuştu ve arıza ışığı yakmadı.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Orijinal H7 Hella merceğin yerine eski tip Hella bi-xenon aynen takılabilir.Fakat D3s xenon olduğu için bu modelin sadece d1s modeli var.

 

Yeni tip Hella bi-xenon orijinal mercek sabitleme kısımları tıraşlanarak montajı yapılabilir.Diğer türlü mercek çok içerde kalacaktır.

 

Şimdi hatırladım bu araçta arıza ışığı yok.

İlk sayfalarda zaten resimler yok gib ama diğer sayfalarda mevcut ve genelde açılıyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Metin ve Oktay hocam teşekkür ederim. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Tekrar merhaba;

 

Valeo balastı farın altına monte edeceğim. Farın başka yerinde uygun alan yok. Tek çare farın altına tutturmak. Ancak Valeo balastın soketi yan tarafında. Bu yüzden izole etmek için fikrinizi almak istiyorum. Resimdeki şekilde balastı sabitleyeceğim. Soketin su ve nem almaması için silikon veya sıvı conta ile güzelce kapatsam uzun ömürlü olur mu? Balastın konumu nedeniyle de bozulduğunda değişmesi büyük zahmet olacak. O yüzden mümkün olduğunca sağlıklı hale getirmek istiyorum. Bu konuda fikir alabilir miyim? 

 

25127850044_434157d590_c.jpg

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Metin hocam uzun farın arkasındaki kapağa sığar ama farın arkasında mesafe olmadığı için bu defada kapağın açılmasını engelliyor. Oraya yapsam bile yine soketi bir şekilde izole etmem gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Sıvı conta daha iyi olur gibi geldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Silikon sprey sıkıp üzerine silikon yada sıvı conta uygulanırsa oluşabilecek oksitlenmenin önüne geçilmiş olur ...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa Arıkan

Tekrardan merhaba;

 

Bi-xenon dönüşümümü neredeyse bitirdim sayılır. Ufak tefek işlerim kaldı sadece.

 

Öncelikle balast ve ampul temin ettik. Valeo 7 Green D3S Balast ve Osram Xenarc 4300K ampulümüz.

 

25619735566_c5fabbf5f8_z.thumb.jpg.c37b6

 

25278319589_693c5ac817_z.thumb.jpg.b5cdc

25619730906_2ecf4c817f_z.thumb.jpg.ab4cf

 

Daha sonra Metin hocam sağolsun merceklerimizi temin etti. Hella merceklerimiz.

 

25864456960_0453701a25_z.thumb.jpg.7bd38

 

Ufaktan başladık işe. Önce balastları sabitlemek için uygun yer konusunda çok tereddütte kaldıktan sonra, uzun reflektörünün arkasındaki kapağa sabitlemeye karar verdim. 

Balast üzerinde işime yaramayan vida kulaklarını traşladım önce.

 

25917250721_a5a5a3dcde_z.thumb.jpg.30805

 

Daha sonra kapak üzerine sabitledim. Önce akrilik çift taraflı bant ile yapıştırdım. Daha sonra telle sabitledim. Vida deliği olmadığı için tele mecbur kaldım. 

25986272526_611ffa6808_z.thumb.jpg.dfea7

 

Far üzerinde

25379467104_f059eeaa01_z.thumb.jpg.5d802

 

25396938503_e1b0d2a4b4_z.thumb.jpg.0240f

 

Sıra merceğin sabitlenmesine geldi. Eski merceğin sac ayaklarını da kullanarak sabitledim.

25864116610_8d00882b35_z.thumb.jpg.bcd4f

26044483742_a68d19e508_z.thumb.jpg.72051

25532208174_6686a38887_z.thumb.jpg.a07e3

 

Daha sonra kırmızı sıvı conta ile sağlamlaştırdım. 

 

25551355994_57e3be89ec_z.thumb.jpg.93f6a

25553470143_f1ed0c7c89_z.thumb.jpg.8ecc1

25883241560_4c935dcba9_z.thumb.jpg.a2c35

26130172726_f6609e6ac3_z.thumb.jpg.9414c

 

Ampul D3S olduğu için D1S tutucusuna oturmadı. Tutucudaki çentiklerden birini traşladım.

 

25532543904_b2c3ffa0e9_z.thumb.jpg.aed3b

25864460580_2f82c4c50d_z.thumb.jpg.c4031

 

Mercek ve ampulun boyu daha uzun olduğu için arka kapak kapanmıyordu. Hemde arkasındaki boğaz dar geliyordu. Far ayarı yaparken ampulun hareket etme alanı kalmıyordu. Krem kutusundan arka kapak yaptım. 

 

26089783101_b8964be31a_z.thumb.jpg.3eb95

26089793131_d05381f6e4_z.thumb.jpg.904cd

26089786681_6463d4ab8b_z.thumb.jpg.b8171

26156122235_ae44c3df21_z.thumb.jpg.4786c

 

Halojen uzunları iptal ettim. Sadece muayene gireceğim zaman ampul takıp gireceğim. Kablolamayı ona göre yaptım.

 

25399877504_0ebf34b997_z.thumb.jpg.b54a8

 

Deneme

26111357686_76a971776d_z.thumb.jpg.6300a

 

Ufak tefek detayları bitirdikten sonra farı kapatacağım. Bitmiş halini ekleyeceğim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606

Eski merceğin ayaklarını bu şekilde kullanmak aklıma gelmemişti ne yalan söyleyeyim. Akıl akıldan üstündür :)

Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

aynı balast ve ampulden kullanıyorum ama gözlerim alışmamış çok sarı geliyo bana :) CBI 5000K öneririm. hayırlı olsun...

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Teşekkürler. Ampulden yana bir sıkıntım yok. 4300K gözüme daha güzel görünüyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Ufaktan toplamaya başladım farları.

 

25586882383_57c0a0f739_z.thumb.jpg.fc7e1

26097098792_7cf39c54c7_z.thumb.jpg.a24ee

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
  • Farların tüm işleri bitti sadece araca takma işlemi kaldı. Ancak son aşamada kafama bir şey takıldı. 
  • Aracımın üzerindeki farlar bir miktar nem yapıyor. Farın birini daha önce açtım ve geri toplarken bu konuda hassas davrandım ve güzelce silikonlamıştım. Diğeri orjinal olmasına rağmen aynı nemlenme onda da oluyor.
  • Şimdi yedek bir çift orjinal fara bi-xenon dönüşüm yaptım. Yine özenle geri topladım. Ancak yine rutubetlenme olmasından endişeleniyorum.
  • O kadar emek verdiğim farımın kötü görünmesini istemiyorum.
  • Bir yerde içerisine nem önleyici bir madde konduğunu duydum. Bazı elektronik cihazların kutularının da içinden çıkan küçük paketli şekilde olanlardan.
  • Farlar orjinal Hella. Üzerinde iki tane delik bulunuyor havalandırma için. Deliklerin önünde ise ucu aşağı bakan L şeklinde lastik hortumlar var. 
  • Daha profesyonel bir çözüm arıyorum. Bu konuda fikri veye tecrübesi olan varsa çok memnun olurum. Farları araca takmadan bunu halletmek istiyorum.
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
23 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

profesyonel bir çözüm arıyorum. Bu konuda fikri veye tecrübesi olan varsa çok memnun olurum

 

O paketlerin yüksek miktarda nemi emeceğini sanmıyorum. Nem tahliyesi farın iç dizaynına göre ayarlanan bir şey, far bir yerden su almıyorsa, buhar oluşsa bile kendiliğinden geçecektir. Kanalların açık ve temiz olduğuna emin olun.
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Farın genel yapısı ile ilgili problem yok. İçerisinde hava akışı bozacak bir değişim yapmadım. Ancak yinede nem olmasından çekiniyorum. Silika jel denilen ürünlerden sipariş geçtim 25gr'lık. Farın arka kapağını açıp içine koyacağım. Neme doyduğunda yeşil renge dönüyormuş. Bir süre bu ürünü kullanıp test edeceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Tekrardan merhaba;

 

Ufak bir problemimim var. Farları taktım. Taktığım gün akşam aracı kullandım farlar gayet güzel yanıyordu. Far ayarı yaptım hatta bir avm'nin otoparkında. Ertesi gün sabah yanmadı sağ taraf. Neyse dedim işe gittim. Öğleyin merak edip baktım bu defa yanıyor. Akşam eve geldim tekrar sönmüş. Solda sıkıntı yok. Sağ tarafta oluyor. Sağ-sok ampul değiştirdim yine sağ taraf yanmadı. Biraz uğraşınca yandı tekrar:)

Ama yine sönebilir kafası karışık sanırım:)

Balast soketi biraz gıcık Valeo 7 Green balastın. Soketi kırmızı sıvı conta ile yapıştırmıştım. Şimdi tekrar orayı elden geçireceğim. Umarım düzelir ve tekrar yapmaz. Çünkü artık farların tadını çıkarmak istiyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Bozz

Güzel iş elinize sağlık güle güle kullanın, soket kablo bağlantılarını kontrol edin inşallah halledersiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Yanan far artık tamamen yanmaz oldu :) 

Tekrar aynı sıkıntı çıkacağını bildiğimden sorunu bulmak için tekrar kontrol ettim. Balast soketini oynatınca far gidip geliyordu. Sorunu buldum deyip sökmeye başladım. Ancak en son çıkarırken hiç yanmaz oldu. Soketi oynatsam da yanmadı. Neyse dedim heralde soket iyice boşladı. Söküp eve getirdim. Ne yaptıysam tekrar yakamadım. Soketler, kablolar ve ampuller sağlam. Diğer balast ile sorunsuz yanıyor. Bu balast yakmıyor. Dedim belki lehim çatlağı olabilir. Balastı açtım ama içi tertemiz ve görünürde bişe yok. Malesef balast ömrünü tamamladı sanırım. Ama nasıl oldu anlamadım. İlginç bir problem.image.thumb.jpeg.f25f040d3d28e0cd68114c3

Yorum bağlantısı
Sırrı Polat

Bu balastın soket kısmı çok hassas bu bölgenin yalıtımını iyi yapmak lazım , mümkünse dikine sabitleyip balastın orjinal lastik contasından faydalanmak lazım , sıcak -soğuk farkından bile nemlenebiliyor eğer açık bir tarafı varsa..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Aslında kontrol ettiğimde çok da hassas bir yapısı yok. İçindeki devre kartı gövdeye perçinli. Soket kısımları gayet iyi ki zaten sorunum soket değilmiş. Soketi oynatınca yanıp sönmesi beni aldattı diye düşünüyorum.

Balastın soket kısmı aşağı bakacak şekilde ve soket komple kırmızı sıvı conta ile izole. Suyun içinde bile çalışır o kadar güvenirim şu haline :) Zaten bir gün kullandım ertesi gün bu problem oldu. Nasip diyelim artık. Nazara geldik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...