İçeriğe Yönlendir

VW Passat 5.5 (2001-2005) mercekli farına xenon


Serkan Sefiroğlu

Recommended Posts

Metin Akbal1679652606
(düzenlendi)

http://www.ebay.com/...471688f&vxp=mtr

Bu mercekler passat farına sığır mı? Forumda yaptığım araştırma sonucunda clear lens almadan bixeon mercek alsam dahi aydınlatmanın çok iyi olmayacağı kanaatine vardım. Hatta H7 Mercek ile Bi xenon mercekte kullanılan lenslerin aynı olduğu kanaati oluştu. Bilmiyorum Doğrumu yoksa yanlış m? düşünüyorum.

Ne çektin be Zekeriya abi :D Gözünü sevim şu merceklere vereceğin 170 dolar ve yaklaşık 340 liraya 50-100 daha ekleyip komple set alıyorsun. Seni anlamak mümkün değil. Ayrıca nerden anladın bixenon mercek alsan dahi clear lens almadan aydınlatmanın çok iyi olmayacağını? Paşalar gibi kullanıyorum ben capcanlı örnek ve iki tane de şahit var. Gökhan bile kendi orijinal xenon aydınlatmasından benimkinin daha iyi aydınlattığını kabul etmiş. Ayrıca benim bildiğim zaten H7 mercekle Bixenon un farklı olan kısmı soket ve bixenonun motorlu olmasıdır. Mercek kısmı aynı olabilir. Hala kafanda soru işareti varsa alalım :) Ayrıca bu mercekler gümrüğe takılır :bambam::clapping::):bravo: :bravo:

tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zeki Dinç

Ne çektin be Zekeriya abi :D Gözünü sevim şu merceklere vereceğin 170 dolar ve yaklaşık 340 liraya 50-100 daha ekleyip komple set alıyorsun. Seni anlamak mümkün değil. Ayrıca nerden anladın bixenon mercek alsan dahi clear lens almadan aydınlatmanın çok iyi olmayacağını? Paşalar gibi kullanıyorum ben capcanlı örnek ve iki tane de şahit var. Gökhan bile kendi orijinal xenon aydınlatmasından benimkinin daha iyi aydınlattığını kabul etmiş. Ayrıca benim bildiğim zaten H7 mercekle Bixenon un farklı olan kısmı soket ve bixenonun motorlu olmasıdır. Mercek kısmı aynı olabilir. Hala kafanda soru işareti varsa alalım :) Ayrıca bu mercekler gümrüğe takılır :bambam::clapping::):bravo: :bravo:

Biz senin gibi zengin değiliz bu nedenle kırk düşünüp bir yapıyoruz. Çıkma balast ve ampulleri ne kadar kullanıldığı ve performansını nasıl anlayaçağız o da kafamda soru işareti.:(:blink:

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Forumdan bir arkadaş bmw'ye clear lens 55 wat zenon kitle yaptığı uygulamanın aydınlatma gücünün yüzde 70 daha fazla olruğunu sadece clear lens ile % 50 raha fazla aydınlatma sağlana bileceğini yazmış bende o nedenle clear lehs konusunu gündeme aldım.

Abartmış. Nasıl ve nereden ölçmüş merak ettim :) Yoğunluk artışı olacaktır ama o kadar fazla olmaz. Ayrıca ışığın fazla olması yasal standartları da çiğnemesi anlamına geliyor. Sanki hella ya da diğerleri bilmiyor mu clear lens kullanmayı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Alınacak eski tarihli Hella güzel narin ince bir temizlik sonrasında ve alacağınız Gen4 orjinal oem balast ve ampul o linki verilen üründen kat kat ömürlü ve performansını daha uzun süre koruyacaktır.Ben yaptıklarımdan bu sonuca vardım.Bir çok arkadaşta aynısını yazabilir.Siz sıfır ürün diye kendinize pisikolojik olarak adapte ettiğiniz sürece çıkma oem ürüne ısınamayabilirsiniz ama gerçek olan durum bu.İnanın bu çıkma oem ürün sizin cebinizide korur önünüzüde fazlasıyla aydınlatır.Bence içiniz rahat olsun. :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606
(düzenlendi)

Biz senin gibi zengin değiliz bu nedenle kırk düşünüp bir yapıyoruz. Çıkma balast ve ampulleri ne kadar kullanıldığı ve performansını nasıl anlayaçağız o da kafamda soru işareti. :(:blink:

Bunun zenginlikle alakası yok. Ben zengin olsam yazılımlı 1.8T Passat a binerim, önce Necvox, sonra Pioneer double din takarım :) Canını, cananını, malını düşünüyorsan bazı şeylerden ödün veremezsin. 100 lira kar yapacağım diye hiçbirşey yapamayacaksın daha kötüsü elinde patlayacak. Antepteki Ömer abinin balastının biri ya bozuk çıkmıştı ya da bozulmuştu. Arkadaş tereddütsüz yenisini yolladı. Ben yaklaşık 2 senedir kullanıyorum sorun olmadı. Far yaptığım arkadaşlardan biri 1 senedir, biri de 3 aydır kullanıyor bir sorun olmadı. Elindeki 6000K ampül ve çin malı balasttan daha performanslı olduğunu söylememe bile gerek yok. Ayrıca benim söylediğim yol en uygun yol. Ha birde yine forumdan Fatih Özbaş 4300K D2S ampül satıyor. Madem sende de balast var. D2S dönüştürücü kablo satın alırsın balast almak zorunda kalmazsın. 200-250 liraya işin tamam olacak. Yoksa bu gidişle hiçbir yere varamayacaksın.

Merceklerin aynı olduğunu düşünmüyorum.Bi-xenon merceğinin yapısı biraz daha farklı.Elimdekilerde öyle.

Siz üstadların yannda bana laf söylemek düşmez sadece bir tahmin :) Karşılaştırma çizgisi gibi birşeyler görebilirsem daha net yorumlayabiliriz.

tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mahmut Akbulut

İlker bey, bu mercek 2003 model passat'ın h7 merceklerinin yerine takıla bilir mi? Bildiğim kadarıyla 2004 model passat'ın hella farlarında hella h7 mercekler var. onları söküp bunları takabilir miyim.

Resimde ki hella H7 merceği almanız yeterli Zekeriya bey . Bosch mercek passat hella nın yerine uymaz...

hellah7mercek1.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zeki Dinç

Resimde ki hella H7 merceği almanız yeterli Zekeriya bey . Bosch mercek passat hella nın yerine uymaz...

hellah7mercek1.jpg

Bu mercekler bixenon değil galiba, yoksa internette satlık melez olarak tabir ettiğiniz h7 lens ve bixenon'un birleştirilmiş halimidir.

Bu arada benim sentinel marka xenon farlara birşeyler oldu önce sağ far uzun kullanımlarda sönmeye başlamıştı. Şimdi o sıkıntısız yanıyorken dün sol far hiç yanmaz oldu. Bakalım bu işin sonunda ne olacak.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Zeki Dinç

Selam forum üyeleri.

Uzun zamandır araştırma aşamasında olan 2003 model confortline passata bixenon mercek montajını tamamladım. Sistem yeni tip hella mercek, velo G6 balast ve philips D1S ampullerden oluşuyor. Confortline passatın farlarında orjinalinde h7 mercekler vardı. Onları söküp yerine yeni tip hella bixenon mercekleri taktım. Mercek selonoidlerini uzun far bağlantısına bağladım. H7 uzun hüzmelere uzun far bağlantısını aynen bıraktım. Soğuk selektör yapmak için arkadaşların tavsiyesi üzerine uzun hüzme ile kısa hüzme kablolarını 6A'lik diyot ile birbirine bağladım. Herşey güzel çalışıyordu. Ama peş peşe bir kaçkez soğuk sellektör yaptıktan sonra arabın uzun far sigortası (10A ) atıyor. Sigorta atınca hem halojen uzun yanmıyor hem bixenon selonoid çalışmıyor. Ama nedense xenonlar pırpır yaparak sönük yanıyor. Sağ farda bir sıkıntı yok. Henüz diyota bakmadım. Diyotu bir kontrol edeceğim. Bağlantı yününü ben beyaz çizgi kısa far kablosuna doğru yaptım. Çizgiyi kontrol edeceğim. Doğru ise diyotu değiştireceğim. Diyottan önce 5 bacak role ile bu işi yapmaya çalıştım olmadı. Bir kez uzunu yakınca rolede birdaha kısaya geçemedim. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Diod baglantısı ile uzundaki ampul veya balast ile kısa hüzmedeki balastı aynı anda çalıştırdığınız için siğortayı 20amper kullanacaksınız.Düzelecektir.

Bu diod baglantısı aslında H4 farlardaki bi-xenon baglantısı için geçerli.

Fakat linkteki role devresini yapıp kullanmanı yada sigorta kutusunda hem uzun hem kısa far rolesi var ise o diodu bu rolelerin tetik uçlarına diodun çizgili kısmı kısa far rolesinin tetik ucuna gelecek şekilde bağlaman doğru olacaktır.

http://www.geceucusu...-neler-yapilir/

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zeki Dinç
(düzenlendi)

b2ug.jpg

Oktay bey bu şemayı uygulamamı öneriyorsunuz sanırım. Ama bunda aküden direk bağlantı gerekiyor. Ben balastları farın altına sabitledim. elektiriğini de farın soketinden aldım. Bunu bu şekilde yaparsam dışarıdan bir hat çekmek zorunda kalacağım. Haricinde bu rolenin ortaki bacağı 87 yazıyor bendeki rolelerde hep o bacakta 87a yazıyor böyle bir role (orta bacağı 87 yazan) piyasada var mı? Ben görmedim. Ayrıca telefonunu arıyorum ulaşamıyorum. Özelden telefon nosunu msj gönderir misin.

tarihinde Zekeriya Dinç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Demirtaş1679652601

KAngooda da soğukkken sigorta attırıyordu.Yüksek amper sigorta ile sorunu çözdüm..

Yorum bağlantısı
Zeki Dinç

Yüksek amper sigorta aracın tesisatına zarar vermez mi? Sigorta zaten tesisat zorlandığı için atıyor. Biz sigortayı yüksek amper takarak tesisatı riske atmıyormuyuz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celaleddin Tozluoğlu

Yüksek amper her zaman çözüm olmayabilir. Arkadaşımın hondasında hız ölçücüsü vardı, 2-3 güne sigorta atıyordu, yüksek amper takmış elektrikçi motor kısmından tesisat yandı. Allah'dan arabayı yakmadı.

Yorum bağlantısı
Murat Engin

Abilerim benden daha iyi bilir ama gündüz selektörü için balastları kullanmak zaten çok gerekli değil, orijinal uzun H7 ler yeterli olur, bi xenonun asıl hüneri gece ortaya çıkıyor. Yani o diodu çıkarmanızı öneririm.

Yorum bağlantısı
Zeki Dinç

Aslında bende bu konuda oldukça kararsız kalmıştım. Kararsız kalmamın nedeni de uzun süredir bixenon kullanmadığım için gündüz xenon mercekten sellektör yapmanın ne kadar gerekli yada verimli olduğundan emin değilim. Role ile sigortadan hat çekerek sorun aşılabilir. Ancak ben balastları farın altına monte ettim dışarıdan hiçbir kablo gözükmüyor. Far soketle sükülüp soketle takılıyor. Ya çektiğim hattı bir şekilde sokete pin ekleyeceğim ve yine far soketle sökülüp takalacak, yada gündüz holojen sellektör yapacağım. Arkadaşların fikir ve görüşlerini bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Oktay bey bu şemayı uygulamamı öneriyorsunuz sanırım. Ama bunda aküden direk bağlantı gerekiyor. Ben balastları farın altına sabitledim. elektiriğini de farın soketinden aldım. Bunu bu şekilde yaparsam dışarıdan bir hat çekmek zorunda kalacağım. Haricinde bu rolenin ortaki bacağı 87 yazıyor bendeki rolelerde hep o bacakta 87a yazıyor böyle bir role (orta bacağı 87 yazan) piyasada var mı? Ben görmedim. Ayrıca telefonunu arıyorum ulaşamıyorum. Özelden telefon nosunu msj gönderir misin.

Roleli sistem mecburen aküden direkt bağlantısı ile çalışır.Şemada anlatılmak istenen 87 nolu uca 2 balast paralel baglanacak şeklinde.Başka yolu yok zaten.

5 bacaklı roleler standard dır.Role aramanıza gerek yok.

Sabah baktım banada çagrı mesajı gelmiş.Evin konumundan dolayı bazen sinyal çok fena sıkıntılı oluyor beni çok üzüyor ama yapabileceğim bir şey yok.

Sağlam çalışma siğorta kutusunda roleler var ise oraya diod bağlantısı,yada bu haricen role bağlantısı ile olur.

Bazı anlarda gündüzleri sellektör oldukça önemlidir.Korna ile gürültü yapmaktan çok daha iyidir ama her birinin yeri ayrı tabiki.

Umarım yanlış anladım.

Roleye siğortadan hat çekmeyeceksiniz akü + kutup başına bağlayacaksınız ve araya siğorta koyacaksınız.Sigorta kutusundan bir sigorta ile uğraşmayın.

Role tetiğini farın kısa hüzme soketinden alınacak.

Bağlantı tesissatını nereden alacağınız size bağlı.Ya far soketinin araç kısmındaki uçlardan alşırsınız yada farın içindeki soketi kullanırsınız.İlla soket yapmanız şart değil.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zeki Dinç

Role tetiği farın kısa hüzmesinden mi? alınacak ben uzun hüzmeye bağlamayı düşünmüştüm. Sellektör yapınca uzun hüzme bağlantısından elektirik akmayacak mı? Benuzun far kablosuna selenoidin artısı, halajen ampul ve diyot ile kısa far kablosuna bağlantı yapmıştım. Şimdi direk aküden rolenin 30 nolu bacağına artı çekeceğim. Rolenin 85 nolu bacağını uzun fara bağlayacağım (+ tetik) 86 nolu baçak uzun farın eksisine (- tetik) 87 nolu bacağını da kısa far kablosuna (buna balastlar bağlı) bağlayacağım doğru değil mi? Balastların bağlı olduğu kısa hüzme ile rolenin 87 nolu bacağı arasına yine diyot bağlamam gerekir mi?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Yazmayı unutmuşum role tetiğinin + ucuna 1n4001 diodu çigili kısmı role ucuna bağlanacak şekilde takacalsın ve uzun hüzme + ucunuda bu dioda bağlayacaksın.

Balastlar bu role işelminde tamamen aküden beslenir.Ayrıca kısa far soketine bağlayamazsın.

Aynı role sistemini ister her far için uygula istersen 1 tane yap paylaştır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...