İçeriğe Yönlendir

Far Camı Açma ve Silikonla Kapama


Zafer Özbek

Recommended Posts

  • 1 yıl sonra...
İsmail Ertuğrul

Bu ürünü kullansam, tekrar farları açmam gerekirse sorun olur mu acaba? Merceği tasa yapıştırmak için kullandım. Çok etkili bir yapıştırma sağladı, donunca baya lastik kıvamını aldı.

post-8185-0-67622900-1436773998.jpg

Yorum bağlantısı
İsmail Ertuğrul

Şimdilik bir şey yok ama ilerde bir şey olur açmak gerekir mi diye düşündüm. Forumda dolaştıkça bir şeyler dürter mi sonra :)

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Barış Güner

far camını actıktan sonra  camı tekrar yapıştırmak için siyah dayson extra (siyah) kullansak  geri acmamız gerektigi zaman acmak kolay olurmu 

ve mercegi tas a yapıştırırken  ne kullanmamızı önerirsiniz  yine dayson extra kullansak olurmu ?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Oktay Toker

Farlar yeniden açılmayacaksa poliüretan silikonlar iyi sonuç verir.

 

Solventsiz silikonlar ideal seçim olur.

Yorum bağlantısı
Sümer Cem DOĞU

Geçen hafta parmağımı sakatlamadan evvel, sol ön farı açtım bizim C2'nin.Birkaç püf noktayı hem konuya güncel olsun diye, hem de tecrübelerimi aktarmak adına yazmak istedim.Tekrar konu açmayayım dedim.

 

 

Öncelikle çıkma farda alıştırma yapma şansım oldu.Aracımı ilk aldığımda korkunç bir işçilikle karartılmıştı farlar.İçeride bez izleri, reflektörün kromundaki açılma izleri derken, yan sanayii de olsa bundan iyidir diyerek Depo marka farlar almıştık.Epey de sorun çıkarmadan idare etti diyebilriim.Sonuçta orjinal tek far fiyatına sağ-sol far değiştirmiştik.Derken arka kapağı tam oturtamamışız sanırım, içeriye buhar aldı ve is yaptı farlar.Ayrıca bu nemden ötürü de sol ön farın yükseklik motoru cozlamış.Ayar yapmıyordu malesef.

 

 

Hal böyleyken, daha evvelden açılmış orjinal farı açmaya karar verdim, amacım içerisindeki yükseklik motorunu almaktı.Bu farlar orjinaldi ve siyah silikon + beyaz silikon karıştırıp öyle kapatmışlar farları.Durum böyle olunca açması kolay oldu.Falçata ile silikonu kesip, fön ile ısıtarak 5 dakika gibi bir sürede parçalamaya başladım farları.İçerideki reflektörü yedekledim, far motorlarını ve bağlantı pimlerini aldım,yükseklik ayar vida kısmını ve kablo tesisatını söktüm.Gövde ve cam iş görmez olduğu için çöpü boyladılar.Sırada daha önce açılmamış yan sanayii farlarımız vardı.150 TL'yi gözden çıkararak onu da bir tanıdığımın dükkanında sökmeye başladım.

 

 

İlk yapacaklar sakın korkmasınlar.Ben çekine çekine 3 ay erteledim bu işi.Artık en son bir farım Allah'a bir farım toprağa bakıyordu.Alet edevatı sıralayayım.

 

Farı açmak için kalın, ince düz uçlu tornavidalar

Yedek bağlantı aparatları (Çıkma farınız varsa reflektörü tutan pimler, vidalar vesaire)

Far Ayar Motorları (Arızalı ise gereklidir)

LCD temizleme için kullanılan tüysüz bezler (Mikrofiber bez bile far içini çiizebiliyor)

APC diye tabir ettiğimiz genel temizleyici (Sulandırmanız şiddetle tavsiye olunur.REFLEKTÖR İÇİN KULLANMAYIN)

Siyah Silikon ya da yurt dışından tedarik edilebilirse far sealant'ı.Headlight Sealant olarak geçer.

Sıkıştırma mandalları, yani mandal tipi mengeneler (Farı kaparken hayat kurtarırlar)

Sanayii tipi fön, pürmüz, ne derseniz.

 

 

İlk olarak ortamınızı hazırlayın.Masanın üzerine yumuşakça bezler serin ve bu bezleri sabitleyin.Isı duyarlı eldiveninizi takın, fön makinasını 5-10 cm uzaklıktan farın camına değil, arka plastik kısmın köşelerinden tutun.Yaklaşık 10 dakika boyunca ısıtmalısınız ki zorlanmadan ayrılsın.Sabit bir yeri ısıtmadan, sürekli çevirin.Ardından varsa tırnakları kaldırın, zaten ısı sayesinde hamur gibi olacaklar endişelenmeyin.Kırılsalar bile silikon ile yalıtımı sağlayacaksınız.Düz tornavidayı sağlam gördüğünüz köşeden sokun ve camı ayırmaya başlayın.Zorlandığı her yere ekstra ısı tatbik edin.Far camını aldığınızda içine çok dokunmadan temiz bir köşeye kaldırın.

 

İçerideki işlem far motorunuzun değişimiyse; reflektörler genelde 1 vida+sıkıştırılmış bir pimle yapılıyor.Benim orjinal farımda vida vardı.Ancak Depo marka farımda pimler tutuyordu.Dikkatli bir şekilde kastırarak çıkardım.Kontrol Kalemi gibi ince bir tornavida ile plastik pimi kastırabiliyorsunuz ancak fazla abanmamakta fayda var, özellikle yedeğiniz yoksa.Benim vardı.Reflektörü kaldırdığınızda far motoru ayakları da aynı pimlerle reflektöre tutunuyor olabilir ki bende böyleydi.Yine nazikçe kastırarak çıkartabildim ve far motoru karşımdaydı.Şans eseridir ki, orjinal farlarla yan sanayii farlarda aynı kasa tipinde motorlar kullanılmış.Orjinalde AL marka alman malı bir motor, Depo'da ise markası belli olmayan ancak parça numarasına kadar aynı tipte motor konulmuş.Soketler de aynı.Hal böyle olunca yapmam gereken tek şey arka taraftan far ayar motorunun vidalarını gevşetmek, ardından soketini çıkarıp yenisini takmak oldu.İşim burada bitmişti.

 

 

İçerideki işlem far karartma ise; yukarıdaki işlemler sizin için önemli değil.Far camını ve far kasasını el değmeyecek temiz biryere kaldırdıktan sonra, farın kasasının içinde reflektörden hariç kalan yeri masanıza alın.Ardından zımpara işlemine tabii tuttuktan sonra 3 kat ısıya dayanıklı boya ile boyayın.Tavsiyem, 3 kat ta vernik atmanız yönündedir.Far karartma işinde en az 12 saat kuruma gerekiyor zira, siz dokunabilseniz de kuruma prosesi devam ediyor.Bu esnada boyadan gazlar salındığı için, far camına zarar verme ya da içeride istenmeyen buğuların oluşması mümkün.

 

 

İçerideki işlem mercek montajı ise, hiçbir fikrim yok.Ancak farı sökmek kolay geldiği için araştırmalarıma başladım, bütçem el verdiğince yaptığım an postumu güncellerim :)

 

 

Kapatmadan evvel, far camındaki ve far kasasındaki silikonların tamamen temizlenmesi gerekiyor.Bunun için de ısı kullanılabilir.Far camındaki silikon çok kalmıyor üzerinde, ancak far kasasında oluk oluk yapıştırıcı kalıyor.Bunu temizlemenin en iyi yolu tornavidayı sokup, biraz ısı tatbik edip hepsini far kasasını bozmadan kazımak.

 

Kapatırken de, oluğun içerisine siyah silikonu çekinmeden sıkın.Ve ısıtarak kapatın.Kapatma işlemi bittiğinde mandal tipi mengene ile sıkıştırın ve en az 6-7 saat kurumasına izin verin.Mümkünse aracınızı 24 saat yıkamayın, yağışlı havada kullanmayın.Ben Sista silikon kullandım, 1 haftada bir sorun gözlemlemedim, yağmur da gördü kar da.Detaylı temizlik te gördü, buğulanma açılmamış far kadar oldu o da soğuk havalarda olan cinsten.Camın ya da reflektörün içerisinde parmak izi vesaire kaldıysa, LCD temizleme bezleri iş görecektir, ancak baskı uygulamayın, reflektöre kimyasal sürmeyin.Far camının içerisinde is varsa, Meguairs markasının Plastix ürünü ve el pedi ile çok hafif aşındırma yapın, ardından APC ile yine tüysüz bezle baskısız olarak temizleyip kurutun.Su kullanmayın.Reflektördeki izlere ise temiz tüysüz bezle baskısız müdahale edin.

 

 

Zamanını ayırıp okuyanlara teşekkürlerimle :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Murat Cesur

iyi akşamlar cümleten size bir sorum olucak polo aracımı aldığımda benden önceki sahibi farın arkasındaki kapağı açık unuttuğundan far toz almıştı bende açıp temizleyip bildiğimiz beyaz slikonla yapıştırmıştım şimdi tekrar açıp far karartma işlemi yapmak istiyorum etrafımdan duyduğuma göre açılan farı birdaha açamazsın dediler acaba ilkindeki gibi açabilirmiyim yoksa far camı falan elimde kalırmı yarımlarını bekliyorum şimdiden teşekkürler

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
  Murat Cesur yazdı:

iyi akşamlar cümleten size bir sorum olucak polo aracımı aldığımda benden önceki sahibi farın arkasındaki kapağı açık unuttuğundan far toz almıştı bende açıp temizleyip bildiğimiz beyaz slikonla yapıştırmıştım şimdi tekrar açıp far karartma işlemi yapmak istiyorum etrafımdan duyduğuma göre açılan farı birdaha açamazsın dediler acaba ilkindeki gibi açabilirmiyim yoksa far camı falan elimde kalırmı yarımlarını bekliyorum şimdiden teşekkürler

 

Genişlet  

 

Hiçbir sıkıntı olmaz :good1: mevcut silikonun dışta kalan kısımlarını iyice temizleyin ve maket bıçağı ile far camının girdiği kanala çizik atın , dikkatli şekilde çok kastırmadan yavaş yavaş ayırın ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sümer Cem DOĞU

Daha kolay oluyor.Ben de eski farlarımı parça niyetine açtım.İçerisindeki far tasını ve onu tutan klipsleri, motorları yedeklemek amaçlı.Eski sahibi karartma yapmış, siyah+beyaz silikon karışımı birşey olmuş tahminen defalarca açılmış.Fön makinasıyla bile ayırabildim.Maket bıçağını dikkatli kullanın derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Cesur

Çok sağolun sadece tornavidayla açtım galiba slikon çok dandikmiş ?fotoğrafları yeni konuda atarım

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Arıkan

Aksilikler peşimi bırakmıyor :) Balast yaktık şimdi de bu çıktı.

Farı kapatırken sista siyah silikon kullandım. (Solventsiz) Yapıştırdıktan sonra farlar 2 gün dinlendi. Bu sürede far içinde kullandığım ısı büzüşmeli makaronların üzerine silikon buharı oluşmuş. Elimi dokunduğumda yapış yapış oluyor. Neyse önemli değil dedim. Reflektör ve cama baktım herhangi bir şey yok. Far 2 gündür aracın üzerinde. Havalarda sıcak şu aralar. Sabah baktığımda gördümki silikon buharı camın içine yapışmış. Aynı su buharı gibi bir görüntüsü var. Ama su buharı değil eminim. Aynı silikonla daha önce de far topladım. Aylarca kullandım bir problem yaşamamıştım. 

Daha önce başına gelen var mı? İşin kötü yanı farı açsam bile temizlemesi zor. Fikri olan var mı acaba?

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Dünden beri farı havalandırdım. Gece sabaha kadar baya azalmıştı. Gündüzde güneşte yattı baya araç. Buhar kaybolmuş. Umarım tekrar etmez. Zira çok sinir bozucu.

 

image.thumb.jpeg.d8a7290a7a845a7c1345d79

 

image.thumb.jpeg.3f5189981dfc08e322c8ec3

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Geç okudum ben de havalandırmanı önerecektim. Geçmiş olsun.:)

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Evet Selçuk hocam havalandırınca düzeldi ama inşallah tekrar etmez.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
İsa Ölmez

Selamlar iyi formlar.bu seferde ön fara girişmek için yardımınız lazım :) çıkma bir takım far aldım birisi valeo diğeri hella.valeo nasıl bir sistemle o far camını oraya mante etti anlamış değilim ne silikon gözüküyor nede camın birleşim yeri.camı açıp iç temizliği yapıp hem karartma hemde led uygulaması yapmak istiyorum.sizce valeo yu nasıl açabilirim ?

Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

valeo camı gövdeye preslemiş. çatlatmadan açmanız zor. fazla ısıtırsanız da eriyor. valeoyu düzgünce arka tarafından (kasadan) kesin. hella yı fırına atarak veya ısıtarak açabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Hazar Erulusoy

Merhabalar. Yapıştırma için bir çok fikir söylenmiş kafam karıştı. Şİmdi Sista akvaryum mu? Mastik mi? Würth mü? Sıvı contamı? Solventsiz kısmı tamam derken Cem Doğu arkadaşımız sıkıntı yaşamış. Güncel olarak tavsiyeniz nedir? 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Mantık olarak orijinal fabrikasyon tarz bir işlem olmayacağı için adını saydığınız her silikonda sıkıntı olmaz demek yada sıkıntı olur demek hatalı yorum olur.Farların cam oturan kanalı eski silikondan tem,Temizlenecek.sonra içeriginde solvent olmayan ve tercihende siyah olan bir silikon lakin yazdığınız markalar haricinde mastik ve sıvı conta olanlar hariç kullanılabilir.Cam kapatıldıktan sonra araç üzer,inde farların içi hava ile dolu olduğu için ilk başlarda kenarlarda faln bgulanma ve biraz nemlenmeye dayalı damlacıklar oluşacaktır,bunun önüne geçilemez.Far kendi hava kanalları ile bu içteki havayı kendisi ayarlayınca bu durum azalarak sonlanır.Bu arada arka kağaklar açılmamalı.açılırsa süreç tazelenerek devam eder.

 

Her far için olumlu sonuç alınır diye bir kaide yok.Mercek montajı halojen far tasarımındaki ısı dagılımı hesaplaması ile yapılan hava kanallarının hava değişimi absort eden mantığını değiştirince bugulanma ve memlenme sürecide farklılık gösterir.İlave olarak haricen bırakılmış hava kanallarını açıp üzerine orijinal filtrelerini takmakta maalesef çözüm olmuyor çüzki hesaplanması zor olan bir işlem olması nedeniyle öylesine yapılmış olur.

 

Bu işlemin günceli veya eski olmuyor.Tek yolu solventsiz suya dayanıklı tipte olan silikonlardır.Buda sista,würth veya d,ğer üst kalite silikonlar ile mümkün.İstediğiniz kadar en pahalı silikonu kullanın üstte yazdığım neden asla bugu olmaz demeye yetmiyor.Su alma diye bir şey zaten mantığına aykırı  ve kırık olmadığı sürece o kırıgıda su girmediği sürece zaten yok.Aşırı nemle oluşan su damlaları nedeniyle oluşan ir su birikimi olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy

Sista'yı bizde işlerimizde çok kullanırız lakin bir de akvaryum silikonu var. Akvaryumun ek özelliği birtek canlılara zarar vermemesi sanırım. Başka bir farkı var mı? Uygulamalar da tecrübe ettiğiniz. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...