Halil Şahin1679652584 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Arkadaşlar,Fiat fiorino aracın H4 olan far gurubunu sevgili Şlker'in sayesinde mercekli bi-xenon'a dönüştürmeya başlayacağız,fakat aklıma takılan sorun şu oldu??Kısa hüzmeden uzun hüzmeye geçiş esnasında kısalar sönüyor,sürekli yanması gereken xenon ampul bu geçişlerde ne yapacak ?Eğer uzun hüzmeye geçince yanmaya devam edecek olan xenon ampül yada ballast aradaki saliselik kapanıp açılmalarda zarar görürmü ?Bu uygulamayı yapan arkadaşlar varmı?Aracın far kolu ile ilgili sorun yaşarmıyım? bende de kesiliyordu.uzun kısa soketi arasına diyor kayarak çözdüm olayı.hatta bir tarafa koyuncada oluyor ama ben garanti olsun diye iki soketede koydum diyot.kola zararı olacağını sanmıyorum çünkü röle kullandım her far için.kısadan uzuna geçiş çok kısa zamanda oluyor bende acaba gözle görülür derecede kesilme olur mu diyte düşündüm ama herhangi bir kesilme belirtisi yok yani hemen elektirik akımı devam ediyor.bu çok kısa süre içinde balast elektirik kesilmesini algılamıyor sanırım.aam voltajda dalgalanma oluyordur muhakkak ancak sorun olacağını sanmıyorum.ustadlar daha dogrusunu bilir.şimdi benimde aklıma takıldı kısalardan uzunlara geçerken milisaniyelik bir olsa bu elektrik dalgalanmasının zararı olur mu? üstadlar yardım..kafamızda soru işareti kalmasın Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 (düzenlendi) Bi-xenon mercek montajından sonra aracınızın farının h4 ile pek bir alakası kalmayacak. Merceğinize d2s xenon ampülü takacaksınız ve bu ampül uzn-kısa farketmeksizin farları yaktığınızda hep aynı şekilde yanacak. uzunları yaktığınızda merceğinizin içinde bulunan perde çekilecek ve yanmakta olan d2s xenon ampülünüzün ışığını daha ileriye vermiş olacak. Aşağıda olduğu gibi.. 7 Mart 2010 tarihinde H tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Zafer B. 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Bi-xenon mercek montajından sonra aracınızın farının h4 ile pek bir alakası kalmayacak. Merceğinize d2s xenon ampülü takacaksınız ve bu ampül uzn-kısa farketmeksizin farları yaktığınızda hep aynı şekilde yanacak. uzunları yaktığınızda merceğinizin içinde bulunan perde çekilecek ve yanmakta olan d2s xenon ampülünüzün ışığını daha ileriye vermiş olacak. Aşağıda olduğu gibi..Şşin o kısmı öyle olacak zaten fakat beim sorum kısa hüzlere sönmekte yani şimdiki sistemde kısa hüzmelere giden elektrik uzuna alınca sönmekde,d2s ampül sürekli yanacağı için ve elektriğini kısa hüzmeden alacağı için uzuna geçince elektriği nerden alacak ?Ve bu geçiş esnasında saliselik bir kesinti olacakmı idi ? Yorum bağlantısı
Misafir 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Yapacağınız kısa fardan ampüle gelen hatta röle bağlamak olacak.Rölenin bobin uçlarından birisi kısa fardan gelen elektriğe bağlanacak.Diğer ucu araç şasesine yada akü eksisine bağlanacaktır.Rölenin platin uçları birisi sigorta ile aküye diğeri sağ ve sol balastlara geçecek.Tek röle iki balastı rahatlıkla kaldırır.Uzun hüzmeden gelen voltajıda bir adet dioda bağlayıp kısa hüzmeden röleye bağlamış olduğunuz röle ucuna bağlıyacaksınız.Diodun üzerinde (1n4001 serisi uygun olacak)Beyaz çizgi vardır.Beyaz çizgi röle bobinine bağlı(kısadan gelen uçla birleşik)Çizgi olmayan uçta uzun hüzmeden gelen uca bağlayın.Yinede milisaniyelik kesinti olacaktır.Far kolu illaki uzun kısa arasında boşluk yapar.bunuda önlemek için Balastlar için kullandığınız rölenin bobin uçlarına paralel 470 mf 25 voltluk kondansatör bağlayın.Kondasatörde Eksi ucu yada artı ucu belirleyen işaretlere göre bağlantınızı gerçekleştirin.Kondansatör anlık boşluklarda röleyi sabit tutacaktır.Hemde orjinal far hattınız ve far kolununz iki adet xenon balastın yükünden kurtulacaktır. Yorum bağlantısı
Zafer B. 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Yapacağınız kısa fardan ampüle gelen hatta röle bağlamak olacak.Rölenin bobin uçlarından birisi kısa fardan gelen elektriğe bağlanacak.Diğer ucu araç şasesine yada akü eksisine bağlanacaktır.Rölenin platin uçları birisi sigorta ile aküye diğeri sağ ve sol balastlara geçecek.Tek röle iki balastı rahatlıkla kaldırır.Uzun hüzmeden gelen voltajıda bir adet dioda bağlayıp kısa hüzmeden röleye bağlamış olduğunuz röle ucuna bağlıyacaksınız.Diodun üzerinde (1n4001 serisi uygun olacak)Beyaz çizgi vardır.Beyaz çizgi röle bobinine bağlı(kısadan gelen uçla birleşik)Çizgi olmayan uçta uzun hüzmeden gelen uca bağlayın.Yinede milisaniyelik kesinti olacaktır.Far kolu illaki uzun kısa arasında boşluk yapar.bunuda önlemek için Balastlar için kullandığınız rölenin bobin uçlarına paralel 470 mf 25 voltluk kondansatör bağlayın.Kondasatörde Eksi ucu yada artı ucu belirleyen işaretlere göre bağlantınızı gerçekleştirin.Kondansatör anlık boşluklarda röleyi sabit tutacaktır.Hemde orjinal far hattınız ve far kolununz iki adet xenon balastın yükünden kurtulacaktır.Peki bu önerinizi kağıda basıp montajı yapacak fiat servisindeki elektrikçiye versem sanırım anlar değilmi ? Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 (düzenlendi) Anlamazsa oradan ayrılın başkasına gidin zaten. Bu tür işlerde belki mercek montajı yapılarak ortaya çok güzel bir far çıkmış oluyor fakat, montaj esnasında bu işten anlamayan arkadaşların tarafından yapılan hatalar sebebi ile farın bütün özelliği gidiyor ve sıkıntılar başlıyor.. 7 Mart 2010 tarihinde H tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Yapacağınız kısa fardan ampüle gelen hatta röle bağlamak olacak.Rölenin bobin uçlarından birisi kısa fardan gelen elektriğe bağlanacak.Diğer ucu araç şasesine yada akü eksisine bağlanacaktır.Rölenin platin uçları birisi sigorta ile aküye diğeri sağ ve sol balastlara geçecek.Tek röle iki balastı rahatlıkla kaldırır.Uzun hüzmeden gelen voltajıda bir adet dioda bağlayıp kısa hüzmeden röleye bağlamış olduğunuz röle ucuna bağlıyacaksınız.Diodun üzerinde (1n4001 serisi uygun olacak)Beyaz çizgi vardır.Beyaz çizgi röle bobinine bağlı(kısadan gelen uçla birleşik)Çizgi olmayan uçta uzun hüzmeden gelen uca bağlayın.Yinede milisaniyelik kesinti olacaktır.Far kolu illaki uzun kısa arasında boşluk yapar.bunuda önlemek için Balastlar için kullandığınız rölenin bobin uçlarına paralel 470 mf 25 voltluk kondansatör bağlayın.Kondasatörde Eksi ucu yada artı ucu belirleyen işaretlere göre bağlantınızı gerçekleştirin.Kondansatör anlık boşluklarda röleyi sabit tutacaktır.Hemde orjinal far hattınız ve far kolununz iki adet xenon balastın yükünden kurtulacaktır.abi bu kondansatörü nasıl baglayacağız.şuanda senin bu anlatımına göre ben sadece kondansatör baglamamışım.ben her far için ayrı ayrı röle sistemi kurdum 6a10 gibi bir diyot kullandım.kesilme oluyormu bilemedim yani ben hissetmedim ancak bu milisaniyelik kesilmenin balastlara veya herhangi bir yere zazrar vermesinden de çekiniyorum.bu kondansatörü nasıl baglayacağımızın resmini çizebilirsen sevinirim..kondansatörü nereye nasıl baglayacağımı anlamadım..(( Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Xenon'a elektriği kısa fardan değil, parklardan verebilirsiniz.. Bu sayede hiç sönmeyecektir.. Yada, uzun ve kısa far roleleri arasında bir diyot bağlarsınız.. Uzun fara elektrik gidince diyot aracılığı ile role elektriği kesmiş olsa bile diyottan devreyi tamamlayacaktır.. Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 abi bu kondansatörü nasıl baglayacağız.şuanda senin bu anlatımına göre ben sadece kondansatör baglamamışım.ben her far için ayrı ayrı röle sistemi kurdum 6a10 gibi bir diyot kullandım.kesilme oluyormu bilemedim yani ben hissetmedim ancak bu milisaniyelik kesilmenin balastlara veya herhangi bir yere zazrar vermesinden de çekiniyorum.bu kondansatörü nasıl baglayacağımızın resmini çizebilirsen sevinirim..kondansatörü nereye nasıl baglayacağımı anlamadım..(( Yorum bağlantısı
Misafir 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 Muhammed göstermiş.Benim kangoda far kolu çabuk boşluk yapıyordu.Kısadan uzuna geçerken bazen farlardan herhangi biri sönüyordu.Röle bobinine (üstte resimde)paralel kondansatör bağlayınca bobin yarım saniye kadar çekili kalmaya devem ediyor.Bu vesile ile farda kırpışma olmuyor.Şayet yapılan mevcut sistemlerde farlarda selektör yada uzun kısa geçişlerinde sönme yoksa kondansatörede gerek yok.Tek sıkıntısı farlar kapalı selektör yapınca bendeki gibi tek reflektörlü sisteme sahipseniz selektör kolunun çekip bırakınca far hemen sönmüyor.Yarım saniyelik gecikme oluyor. Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 Muhammed göstermiş.Benim kangoda far kolu çabuk boşluk yapıyordu.Kısadan uzuna geçerken bazen farlardan herhangi biri sönüyordu.Röle bobinine (üstte resimde)paralel kondansatör bağlayınca bobin yarım saniye kadar çekili kalmaya devem ediyor.Bu vesile ile farda kırpışma olmuyor.Şayet yapılan mevcut sistemlerde farlarda selektör yada uzun kısa geçişlerinde sönme yoksa kondansatörede gerek yok.Tek sıkıntısı farlar kapalı selektör yapınca bendeki gibi tek reflektörlü sisteme sahipseniz selektör kolunun çekip bırakınca far hemen sönmüyor.Yarım saniyelik gecikme oluyor.Benim gözlemlediğim boyle bir gecikme yok, ben göremedim.. Kondansatör olunca kısalardan uzunlara uzunlardan kısalara gecerken de mi yarım saniyelik gecikme oluyor? yoksa sadece kapalıyken mi gecerli bu durum? benim tek korkum aracın elektirik sistemine veya balastlara bu cok kısa süreli elektrik kesilmesinin zararı olması.. Yoksa öyle bariz bir kesilme söz konusu değil.. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 8 Mart 2010 Paylaş 8 Mart 2010 206'nın tekli fardan çiftliye geçişi için özel hazırlanmış bir dönüşüm aparatı vardı, serviste belki bulunabilir. Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 12 Mart 2010 Paylaş 12 Mart 2010 ben bu kondansatörden bişi anlamadım ve vaz geçtim.çünkü ilk deneme başarısız. uzunları yakınca hem sigorta atti hemde cat die bir ses ve kondansatörün biri off diğeride sigortayı düzelttikten sonra gitti..kısaca ikiside patladı Yorum bağlantısı
Misafir 12 Mart 2010 Paylaş 12 Mart 2010 Genelde Kutuplu kondansatörü ters bağlayınca patlar Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Mart 2010 Paylaş 12 Mart 2010 Genelde Kutuplu kondansatörü ters bağlayınca patlar Bunun için, üstünde + ve - belirgin olarak işaretlenmiştir.. Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 15 Mart 2010 Paylaş 15 Mart 2010 abiler yukardaki şekle göre bagladım yani ters baglamadım..neden patladılar bende anlam veremedim.hafta sonu şehir dışına cıktım gece sellektörde falan herhang i bir kesilme hissetmedim.aslında gerekde yok bu kondansatöre ama her ihtimale karsı belki baglarım gerekde yok balkasta ve elektronik sisteme bu şekilde kesinlikle zararı yok derseniz ben bu sekilde kullanayım ama illaki bir zarar olur derseniz ozaman ugrasayım bu kondansatörle ne dersiniz?not:kondansatör uzunları yakınca patladı.. Yorum bağlantısı
İbrahim Kınay 28 Mart 2010 Paylaş 28 Mart 2010 Transporter' in H4 tek hüzme olan farlarını çift hüzmeli Caravelle farına çevirdim.Buraya kadar herşey yeterince başarılı. Ancak fonksiyonel olarak bir sıkıntım var.Kısa : Xenon Problemsiz yanıyor,Selektör : Problemsiz yanıyor,Uzunlar : Kısa Xenonlar sönüyor, tek başına halojen iç hüzmeler yanıyor.Sıkıntı burada, uzunlara geçtiğimde kısalar sönüp sadece selektörde yanan halojen iç hüzmeler yanıyor. Yani Xenonlar söndüğünden aracın önündeki takribi 10m alanda kör noktalar oluşuyor.Sizlerden beklentim bu yönde ne yapabilirim_?Uzunlara geçtiğimde Xenon olan kısaların sönmemesini nasıl sağlarım_?Teşekkürler... Yorum bağlantısı
Murat Şen 28 Mart 2010 Paylaş 28 Mart 2010 forumda konusu vardı.. biraz araştırırsanız bulabilirsinz Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 merhababenim bu sistemede kafamı karıştıran nokta var yardımcı olursanız sevinirim..geçen fark ettim ki bizim araclarda kısaları yakınca iki soketede + geliyor,uzunları yakınca da - ve + nın yeri değişiyor bişiler oluyor yani h4 de surası + burası - burası da uzun + diyemiyorum ama bu semaya göre baglıyorum diyotla falan oynuyorum bir şekilde sorunsuzca yakıyorum xenonu sorunsuzca sellektör falan yapıyorum 30 dak. gece yolculşuğu da yaptım herhangi bir sıkıntı olmadı ama benim yaptığım bu sistemde aracın beynıne veya kendi elektronik tesisatına zararım olur mu acaba diyede aklımdan geçiyor?ayrıca bu şemayı evdeki güç kaynağı ile test ederek baglıyorum arabaya gidince olmuyor uzunları yakınca sigorta atıyor ancak diyotun yönünü değiştirince sorun düzeliyor..sizce herhangi bir sorunn var mı? tesisata veya herhangi bir şeye ilerde zarar gelir mi?cevaplarınızı sabırsızlıkla merak içinde beklemedceyim.. Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 yok mu bi fikri olan???????????? Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 8 Nisan 2010 Paylaş 8 Nisan 2010 araciniz + şaseye sahip sadece. herhangi bir problem yok, olmasi gereken gibi. kisayi ve uzunu bulmak icin farlar yanmazken avometrenizin bir ucunu akunun - kutbuna diger ucunu da + geliyor dediginiz soketin herhangi + bir ucuna baglayin, 12 v olcumunu alin. sonra kisalari yakin, hangi + soket ucunda avometre olcumu sıfıra dusuyorsa kisa ucunuz odur. Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 8 Nisan 2010 Paylaş 8 Nisan 2010 araciniz + şaseye sahip sadece. herhangi bir problem yok, olmasi gereken gibi. kisayi ve uzunu bulmak icin farlar yanmazken avometrenizin bir ucunu akunun - kutbuna diger ucunu da + geliyor dediginiz soketin herhangi + bir ucuna baglayin, 12 v olcumunu alin. sonra kisalari yakin, hangi + soket ucunda avometre olcumu sıfıra dusuyorsa kisa ucunuz odur.teşekkurler abi..farlar açıkken soketlere elektirik gelmiyor.kısaları acınca iki soket ucuna + geliyor.sanırım uzunları acında 0 a düşen kısa olmalı değil mi? Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 8 Nisan 2010 Paylaş 8 Nisan 2010 uzunlari acinca hangisi +'dan -'ye geciyorsa, daha dogrusu avometrenin bir ucu akunun -'sinde iken diger uc hangisinde 0'a dogru dusuyorsa uzun uc odur.aslinda bunu neden merak ediyorsun anlamadim. sonucta araban + saseye sahip. ve de + sasede diyot zaten ters olmali...bak sana baska bir yol daha soyleyeyim. bu daha kolay gelir sana sanirim. sigorta kutusundan kisa far sigortasini bul. oradan soket ucuna giden kabloyu daha kolay bulabilirsin avometre ile. avometrenin kablo test kipinde, bir ucu sokete, diger ucu sigorta kutusundaki kisa far sigortasina. hangi soket ucunda test sinyali alirsan kisa uc odur.. Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 8 Nisan 2010 Paylaş 8 Nisan 2010 uzunlari acinca hangisi +'dan -'ye geciyorsa, daha dogrusu avometrenin bir ucu akunun -'sinde iken diger uc hangisinde 0'a dogru dusuyorsa uzun uc odur.aslinda bunu neden merak ediyorsun anlamadim. sonucta araban + saseye sahip. ve de + sasede diyot zaten ters olmali...bak sana baska bir yol daha soyleyeyim. bu daha kolay gelir sana sanirim. sigorta kutusundan kisa far sigortasini bul. oradan soket ucuna giden kabloyu daha kolay bulabilirsin avometre ile. avometrenin kablo test kipinde, bir ucu sokete, diger ucu sigorta kutusundaki kisa far sigortasina. hangi soket ucunda test sinyali alirsan kisa uc odur..zaten diyotu ters baglayınca oluyor.ancak öteki farda diyotun yönü far etmiyor bir taraftaki diyot yeterli geliyor sanırım.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts