Kadir Eren1679652583 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 (düzenlendi) .... 24 Ekim 2011 tarihinde Kadir Eren tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 eski far sisteminde sorun yoksa normal şekilde çalışıyor ise bundada çalışması gerekiyor.iki farında soketlerinin birbirinden çarpraz şekilde takıldı ise bunu yapar.bence soketlerin dogrulugunu kontrol edin.tesisat sorunu oldugunu sanmıyorum.şayet orjinal farlarındada bu sorun yok ise. Yorum bağlantısı
Kadir Eren1679652583 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 (düzenlendi) ... 24 Ekim 2011 tarihinde Kadir Eren tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 orjinal farlar h4 idi o nedenle ters takılacağını zannetmiyorum aracın sahibi tanıdığım üye olmuş gerekirse detaylı bilgi verir.detaylı bilgi daha dogru bilgi paylaşımını kolaylaştıracaktır.fikirler fikirleri üretir. Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 formumuzda benzeri konular ve cozumleri mevcuttu aslinda. farlar yakismis, hayirli olsun.. H4 yapi zaten dediginiz sekildedir. uzun yaninca kisa soner... yapmaniz gereken, yeni bir far rolesi ile kucuk bi modifiye. asagidaki semada var olan mercek motorunu siz uzun far olarak degerlendirin. bu islem genelde h4'ten bi-xenon'a gecenlere gerekli oldugu icin forumda; sema o yuzden boyle... Yorum bağlantısı
Oktay Toker 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 (düzenlendi) h4 çitf flaman oldugu için sanırım bu şekilde çalışıyor.h7 de tek flaman var o yüzden bu sorunu yaşıyorsunuz.muhammed beyin söylediklerine katılıyorum.bende hatırlamış oldum.böylece.tşk dolayısyla tesisat sorunu yok sadece baglantı şekli farklı. 3 Mayıs 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Mayıs 2010 Paylaş 5 Mayıs 2010 eski far sisteminde sorun yoksa normal şekilde çalışıyor ise bundada çalışması gerekiyorOrjinali H4'dü.. H4'lerde, uzuna geçince kısa sönerdi... Sigorta kutusundan, Uzun far rolesinden kısa far rolesine bir diyot bağlamak lazım... Bu sayede uzuna geçince kısaya akım verecek ve kısalar yanmaya devam edecektir... Yorum bağlantısı
Oktay Toker 5 Mayıs 2010 Paylaş 5 Mayıs 2010 Orjinali H4'dü.. H4'lerde, uzuna geçince kısa sönerdi... Sigorta kutusundan, Uzun far rolesinden kısa far rolesine bir diyot bağlamak lazım... Bu sayede uzuna geçince kısaya akım verecek ve kısalar yanmaya devam edecektir...katılıyorum.diod amperli olmalı ama. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 9 Haziran 2010 Paylaş 9 Haziran 2010 katılıyorum.diod amperli olmalı ama.kaç amper olmalı acaba? Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 9 Haziran 2010 Paylaş 9 Haziran 2010 (düzenlendi) kaç amper olmalı acaba?köksal hayırdır xenona mı geçiyorsun?? mercek motoruna göre değişiyor bosch da bana 6A önerdiler onu kullandım hellada daha küçüğü yeterli oluyor sanırım..bir nevi çekilen akıma göre değişiyor.. 9 Haziran 2010 tarihinde Halil ?ahin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 9 Haziran 2010 Paylaş 9 Haziran 2010 köksal hayırdır xenona mı geçiyorsun?? mercek motoruna göre değişiyor bosch da bana 6A önerdiler onu kullandım hellada daha küçüğü yeterli oluyor sanırım..bir nevi çekilen akıma göre değişiyor..6amper yeterli küçügü ısınır yeterlidir ama gereksiz takılacaksa 6a ve üstüm tercih edilmelidir. Yorum bağlantısı
Erdinç Yılmaz1679652600 6 Ocak 2015 Paylaş 6 Ocak 2015 Merhabalar ben forum içerisinde aradım ama sanırım çok anlayamadığım için kafam karıştı. Problem aracımın orjinal H4 farlarına hella d2s bi-xenon mercek montajı yapıldı. Orjinal farlarım far açıkken - kısa hüzmeler yanar vaziyette, sellektör yaptığım zaman uzunların yanması ama kısaların sönmesi. Yada soğuk sellektörde sadece uzun hüzmelerin yanması. Bi xenon bağlantısı için ne yapmam gerekli? Bi-xenon mercekte kısalar d2s bağlı sellektör için far kolunu çekince ampül sönüp perde hareket ediyor doğal olarak. Forum içerisinde diotlu veya roleli konular gördüm ama işin içinden çıkamadım. Roleli bağlantı için şema nasıl olmalı bağlantı ve diot - role şeması nasıl olmalı? Birde beslemeyi aracın kendi tesisatı ile değilde role tetiklemesi ile aküden yapmak daha iyi olur gibi düşünüyorum. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 6 Ocak 2015 Paylaş 6 Ocak 2015 Erdinç bey resimdeki uygulamayı yapın sıkıntı kalmayacaktır...Far soket +/- uçları amerikan menşeyli araçlarda farklı olabiliyor , bu çizimi onun için ekliyorum... 3 1 Yorum bağlantısı
Fatih Demirtaş1679652601 6 Ocak 2015 Paylaş 6 Ocak 2015 Of be sıf şu sorun için ne kadar uğraştım.çin malı uzun kıda yaptıran h4xenon beynialdım.bir sürüde kablo oldumuştu.Bu çok daha kolay oluyormuş.bi daha ki muaynedr sökersem o beyni söker böyle yaparım.. 1 Yorum bağlantısı
Erdinç Yılmaz1679652600 7 Ocak 2015 Paylaş 7 Ocak 2015 Aracın kendi tesisatı üzerinden beslemem sıkıntı oluşturur mu? Onun yerine role ile aküden direk besleme ile yapsam daha uygun mu olur sizce? Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 9 Ocak 2015 Paylaş 9 Ocak 2015 Aracın kendi tesisatı üzerinden beslemem sıkıntı oluşturur mu? Onun yerine role ile aküden direk besleme ile yapsam daha uygun mu olur sizce?Sıkıntı olmaz rölesiz bağlayabilirsiniz ... 1 Yorum bağlantısı
Sinan Çatalkaya 23 Kasım 2015 Paylaş 23 Kasım 2015 Yapacağınız kısa fardan ampüle gelen hatta röle bağlamak olacak.Rölenin bobin uçlarından birisi kısa fardan gelen elektriğe bağlanacak.Diğer ucu araç şasesine yada akü eksisine bağlanacaktır.Rölenin platin uçları birisi sigorta ile aküye diğeri sağ ve sol balastlara geçecek.Tek röle iki balastı rahatlıkla kaldırır.Uzun hüzmeden gelen voltajıda bir adet dioda bağlayıp kısa hüzmeden röleye bağlamış olduğunuz röle ucuna bağlıyacaksınız.Diodun üzerinde (1n4001 serisi uygun olacak)Beyaz çizgi vardır.Beyaz çizgi röle bobinine bağlı(kısadan gelen uçla birleşik)Çizgi olmayan uçta uzun hüzmeden gelen uca bağlayın.Yinede milisaniyelik kesinti olacaktır.Far kolu illaki uzun kısa arasında boşluk yapar.bunuda önlemek için Balastlar için kullandığınız rölenin bobin uçlarına paralel 470 mf 25 voltluk kondansatör bağlayın.Kondasatörde Eksi ucu yada artı ucu belirleyen işaretlere göre bağlantınızı gerçekleştirin.Kondansatör anlık boşluklarda röleyi sabit tutacaktır.Hemde orjinal far hattınız ve far kolununz iki adet xenon balastın yükünden kurtulacaktır.servet abi benim sorunumun tersi galiba bu bende farlar tamamen kapalı iken selektör atınca hem uzun hem kısa yanıyor ben farlar tamamen kapalı iken selektrö atınca sadece uzun hüzmedeki ampul yansın istiyorum farları açınca uzun kısa ikisi bir yansın ...(ikisi bir yanmasada olur far açık giderken seleketör yapınca kısa hüzme poryosunda bi xenon olacağı için uzun hüzmedeki ampul yanmasada olur) istiyorum bunun için ne yapabilirim bana yardımcı olur musun Yorum bağlantısı
Adem Akkuş 28 Temmuz 2016 Paylaş 28 Temmuz 2016 S.a arkadaşlar benim araç 99 model mitsubishi carisma aracımda suan hella marka bi xenon mercek var aracım h4 uyumlu far soketi mevcut fakat diger araçlar gbi sokete 2 artı + 1 eksi -güç kablosu yerine 2 adet eksi - 1 adet + güç kablosu gelmekte ve 1 adet role bulunmakta benim farlar uzunlara bastıgım zaman sellektörde sorun yok fakat uzunlarda takılı bıraktıgm zaman aydınlatma kesiliyo Ne yapmam gerekiyo bazı yorumlarda diyot tan bahsediliyo öyleyse nasıl diyot kullanmam gerek yardmci olursanız sevinirim Yorum bağlantısı
Oktay Toker 28 Temmuz 2016 Paylaş 28 Temmuz 2016 (düzenlendi) Hoş geldiniz. Anlatımınıza göre aracınızın elektirik tesisatında uzun hüzme sabit kaldığında korumaya geçiyor görünüyor.Yada uzun hüzme sinyal kolu gibi kolla çalışıyor diye biliyorum bu swich bölümünde bir sıkıntı var. Araç modelinde sellektörde hem kısa hem uzun sürekli aktif çalışabilmekte.Fakat sabit uzuna alınca ampul koruması amaçlı üstte yazdığım gibi kapatabilir.Bu aracın kendi elektronik aksamı ile alakalı. İlk bakılacak olan bence sigorta kutusunda hem kısa,hem uzun için ayrı ayrı role var ise bu rolelerin tetik uçlarına diod ile baglantı yapılması. Sokete baglanacak Diod seçeneği sellektör açısından sıkıntı olmaz ve zaten sıkıntınız yok.Sabit uzunda diod en az 8 amperlik olmalıki üzerinden akım geçeceği için ısınma sorunu olmasın.Fakat bu uzunları siz oldukça uzun süre kullanacaksanız kesinlikle roleli bir tertibat yapmanız gerekiyor.Ayrıca tek sıhhatli uygulama bu olur. Linkteki konularda cevaplarda zaten çeşitli şekillerde mevcut.İnceleyiniz. http://www.geceucusu.com/topic/496-xenon-i%C3%A7in-r%C3%B6le-ve-direk-ak%C3%BC-ba%C4%9Flant%C4%B1s%C4%B1/ 28 Temmuz 2016 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Adem Akkuş 28 Temmuz 2016 Paylaş 28 Temmuz 2016 malesef 2 adet role bulunmamakta 1 adet 4 çıkısli role mevcut Yorum bağlantısı
Sercan Kızıldere1679652671 6 Şubat 2017 Paylaş 6 Şubat 2017 (düzenlendi) Öncelikle selamlar herkeze uzun zamandır üye olmadan takip ediyordum ama artık aranızdayım ilk sorum şu olucak abilerim sizlere Mercedes ten sökme mercekli bi far sipariş verdim. Aracımın ampülü H4 Satıcının dediği- D2S xenon uyuyor, diyor ama benim aklıma takılan D2S ampülde 2 tane kablo var. Bununla sellektör yapma imkanı varmı yani D2S ampulü H4 gibi işlev görüyormu... (Akşam Detaylı Bir Şekilde Kendimi ve arabamın üstündekileri Tanıtıcam) 6 Şubat 2017 tarihinde Sercan Kızıldere tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sırrı Polat 6 Şubat 2017 Paylaş 6 Şubat 2017 (düzenlendi) 6 saat önce, Sercan Kızıldere yazdı: Öncelikle selamlar herkeze uzun zamandır üye olmadan takip ediyordum ama artık aranızdayım ilk sorum şu olucak abilerim sizlere Mercedes ten sökme mercekli bi far sipariş verdim. Aracımın ampülü H4 Satıcının dediği- D2S xenon uyuyor, diyor ama benim aklıma takılan D2S ampülde 2 tane kablo var. Bununla sellektör yapma imkanı varmı yani D2S ampulü H4 gibi işlev görüyormu... (Akşam Detaylı Bir Şekilde Kendimi ve arabamın üstündekileri Tanıtıcam) sadece ampülle olmaz d2-s ampülü çalıştırmak için bir çift d2-s balast aldıktan sonra H-4 ampüle ortak gelen eksi kutbu ve kısa hüzmenin pozitif kablosunu kullanacağınız balasta bağlarsınız , yine ortak eksi kutup ile uzun hüzmenin pozitif uçlarını da merceğin selenoid kablolarına bağlarsınız , ayrıca uzunların pozitif ucu ile kısaların pozitif uçları arasına aşağıdaki gibi bir diyot bağlarsanız çalışır. 6 Şubat 2017 tarihinde Sırrı Polat tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Sercan Kızıldere1679652671 6 Şubat 2017 Paylaş 6 Şubat 2017 (düzenlendi) On 2/6/2017 at 21:45, Sırrı Polat yazdı: sadece ampülle olmaz d2-s ampülü çalıştırmak için bir çift d2-s balast aldıktan sonra H-4 ampüle ortak gelen eksi kutbu ve kısa hüzmenin pozitif kablosunu kullanacağınız balasta bağlarsınız , yine ortak eksi kutup ile uzun hüzmenin pozitif uçlarını da merceğin selenoid kablolarına bağlarsınız , ayrıca uzunların pozitif ucu ile kısaların pozitif uçları arasına aşağıdaki gibi bir diyot bağlarsanız çalışır. Eyvallah Sırrı abim yani bana elektirikçi yolu gözüktü 10 Şubat 2017 tarihinde Selçuk Keleş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Salih Emirhan Melemez 6 Mart 2018 Paylaş 6 Mart 2018 Herkese iyi akşamlar, Aracım symbol h4 ampul var. Şuanda hella intemo mercek takıyorum. h4 ü bi-xenon bağlantısı nasıl yapmam gerekiyor? Yorum bağlantısı
Muhterem Bayır1679652700 26 Temmuz 2018 Paylaş 26 Temmuz 2018 Merhabalar üye olarak yeni olsamda bixenon konularını okuyucu olarak siteden yaklaşık 4 yıldır takipteyim. Sonunda mercek aldım ve montajını yaptım. Fakat yapamadığım bir şey var, aracım h4 soketli ampul h1 ara bağlantıyı nasıl yapabilirim? (araç 2011 symbol) konularda okuduğum uzun kısa far rölelerini bulamadım var mı yok mu bilmiyorum. Kısalar yanıyor ancak uzunlara alınca yanmıyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts