İçeriğe Yönlendir

Sis farı tesisatı


Çağatay Çaparlı

Recommended Posts

Çağatay Çaparlı
(düzenlendi)

clio2 aracımda sis farı için önlerde tesisat bulunmamakta. sadece sol arka yanıyor sisleri açtığım zaman.

sanayide bu araç için sis farı buldum sormak istediğim:

arka sağda tesisat yok orada yansın istiyorum, oraya tesisat yapılacak, ayrıca önlere de tesisat yapılacak sanırım, arka sislerin kablosundan çekecekler önler için hattı. yalnız şu kafamı kurcalıyor. sis kolu ve kablolar şu anda sadece sol arkadaki sis için kullanılıyor o da 5watt. ancak önlere ve sağ arkaya takılacak lambalar şimdkinden daha yüksek güç çekecek. buna anahtarın olduğu kol ve kablolar dayanır mı? herhangi bir ekstra işleme gerek var mıdır?

bu araçların genelde sislerinde ne tip takılı olur, kaç wattır? herhangi bir sorun yaşar mıyım?

mercekli yan sanayi farları 55 ten, sisleri de tam fiyat yok ancak 25-30 ytl civarından alacağım. bugün alacaktım ancak toptancı kapatmış, dükkanında elinde yokmuş alamadık :)

ekleme: farlar sanırım DEPO marka. internetten baktığımda sislerin H1, uzunların H7 olduğunu farkettim http://www.depo.com.tw/asp/pdf/R_RN_CLIO_THALIA.pdf 98-02 model

tarihinde ccaparli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Makyajlı Clio II'de kısa H7, uzun H1 kullanır. Tampondaki sis de emin olmamakla birlikte H11'di orjinalde. (Hepsi de 55W)

Arka sis farı 5W olmaz bütün araçlarda 21W'dir. Yan sanayi far ve stoplarda bu ampul tipleri değişebilir. Ön sisler için arkadan kablo çekmek yerine sigorta kutusu ya da ön switchden röle ile hat çekilse daha iyi olacaktır bana kalırsa. Hatta ön sis için ayrı bir switch kullanılırsa daha sağlıklı olur.

post-5-1192475003.jpg

post-5-1192475011.jpg

Yorum bağlantısı
Çağatay Çaparlı
Makyajlı Clio II'de kısa H7, uzun H1 kullanır. Tampondaki sis de emin olmamakla birlikte H11'di orjinalde. (Hepsi de 55W)

Arka sis farı 5W olmaz bütün araçlarda 21W'dir. Yan sanayi far ve stoplarda bu ampul tipleri değişebilir. Ön sisler için arkadan kablo çekmek yerine sigorta kutusu ya da ön switchden röle ile hat çekilse daha iyi olacaktır bana kalırsa. Hatta ön sis için ayrı bir switch kullanılırsa daha sağlıklı olur.

makyajlı clio 2 dediğim verdiğiniz değil aslında.

bu:

snf_1119902984_clio_2.jpg

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Senin şu anki farların desenli olandan ise mercekli farları taktırdığında uzunlara ayrı kablo çekmek gerekecek.

post-5-1192520276.jpg

post-5-1192520281.jpg

post-5-1192520286.jpg

Yorum bağlantısı
Çağatay Çaparlı

az önce geldim elektrikçiden. sis lambaları için yuva gerekiyormuş ayrıca çok iş var akşama kadar beklersin dedi bende vazgeçtim sislerden.

mercekli farları taktırdım h4 ten hb3 ve h7 çıkartıldı. ancak h4 ün özelliği bunlarda da devam ediyor.uzunlar açıldığında kısalar sönüyor(selektör değil, uzunları tam çeince kolu). bu da sanırım koldan kaynaklanıyor ama çok öenmli bir sorun değil.

tek sinirimi bozan hb3 ampuller oldu. farın tanesini 55 ytl ye aldım ama ampulun tanesi 20 ytl. neredeyse yarısı. içime sindi şu anda farlar. ancak daha eskiden alınan darbe yüzünden sağ far biraz yere bakıyor. o da o kadar aşırı bir şey değil yinede. bir de akşam deneyeceğim farları.

Yorum bağlantısı
Suat Toker

Ben de çıkma HB3 ampulu 20 YTL'ye taktırmıştım aynı araca. Güya bulunmuyormuş çıkması bile.

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Aytek Etem

aranızda yeni sayılırım uzun zamandır konularınızı takip ediyorum.aracıma sis farı takmak istiyorum (focus 01 amb. sedan) bildiğiniz gibi sis far anahtarı yok.benim istediğimde zaten arka sis ve normal lambalardan bağımsız olarak çalışmasını istiyorum.sisi açmak için farklı bir anahtar koymayı düşünüyorum.bunun için gerekli olacak malzeme isimlerini bağlantısı hakkında yardımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
(düzenlendi)

aranızda yeni sayılırım uzun zamandır konularınızı takip ediyorum.aracıma sis farı takmak istiyorum (focus 01 amb. sedan) bildiğiniz gibi sis far anahtarı yok.benim istediğimde zaten arka sis ve normal lambalardan bağımsız olarak çalışmasını istiyorum.sisi açmak için farklı bir anahtar koymayı düşünüyorum.bunun için gerekli olacak malzeme isimlerini bağlantısı hakkında yardımlarınızı bekliyorum.

Aytek bey hoşgeldiniz gerekli malzemeler burada kısaca bağlantıyı anlatayım

on-off anahtar-röle-sigorta-sigorta yuvası-dişi,erkek fiş-2*1.5 kesitli kablo-bant-makaron vs...

1-Araç motor bölümünden içeriye kablo çekilir

2-On-off anahtarı araç içinde uygun bir yere kablo montajı yapıldıktan sonra takılır

3-Her iki sis farı +/- kutuplarına dikkat edilerek ampule kablo tesisatı bağlanır

4-(+) röle tetiği mutlaka park lambaları,kısa far veya kontak anahatarının ACC konumunda çalışmalıdır,kontaksız konumda aküden direk bağlandığında açık unutulabilir,sorun yaşamayın

5-Sisteme sigorta koymayı unutmuyoruz (+) bağlantısına

6-Röle Bağlantı şemasını ayrıca resimle eklerim

7-Röle 30A 4 bacaklı - sigortası 30A

8-Sis için sigorta 15A

Kafanıza takılan bir şey olursa sorabilirsiniz kolay gelsin...

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

şu role ayaklarına takılan dişi soketten bir türlü bulamadım :angry2:

Bende var göndereyim sana istersen kardeşim :yes:

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Röle bağlantısı bu şekilde,malzeme ve uygulamada herhangi bir eksik veya hatalı durum varsa forum arkadaşlarımız mutlaka ilave yorumlarla destek vereceklerdir,kolay gelsin...

Yorum bağlantısı
Orhan Yüksekyol

tekli sarı tip dişi fişler, ev elektriği işi yapanlarda yada oto elektrik malzemesi satan yerlerde bulabilirsiniz hiç olmadı karaköy'deki selanik pasajında bulabilirsin.

Yorum bağlantısı
Misafir

şu role ayaklarına takılan dişi soketten bir türlü bulamadım :angry2:

Oto İsmail'e gidilir, h4 ampül soketi kablolu istenir :)

Yorum bağlantısı
Aytek Etem
(düzenlendi)

hepinize çok teşekkür ederim yardımlarınız için en kısa zamanda uygulamaya geçecem bu işi.devre için ayrıca teşekkür ederim MAHMUT Bey.

tarihinde Aytek Etem tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Mahmut bey

Resimdeki 15amperlik sigortaların gereksiz oldugu fikrindeyim.30amperlik sigortanın yeterli olcagını düşünüp olası bir kısa devre anında zaten 30amperlik sigorta atacaktır.Ayrıca ön sisler yaklaşık 10 amper civarında akım çekecegi için 30 amperlik sigorta yerine daha hızlı atması için 15 veya 20amperlik sigorta takılması gerektigini düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Mahmut bey

Resimdeki 15amperlik sigortaların gereksiz oldugu fikrindeyim.30amperlik sigortanın yeterli olcagını düşünüp olası bir kısa devre anında zaten 30amperlik sigorta atacaktır.Ayrıca ön sisler yaklaşık 10 amper civarında akım çekecegi için 30 amperlik sigorta yerine daha hızlı atması için 15 veya 20amperlik sigorta takılması gerektigini düşünüyorum

Olur tabi ki neden olmasın,ben araca ilave tesisatlarda nedense fazla garantici olmaya başladım... :unknw:

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Ali Oğan

merhaba foruma yeni katıldım az cok elektronik bilgim var bi soru olucaktı sisle ilgili..

yukardaki şemaya göre şimdi ben 30 nolu uca beslemeyi aküden mi almalıyım yoksa kontak açıldığında sabit bir 12 v gerilimden mi ?

ayrıca 86 nolu uca anahtarı nasıl bağlayacağımıda anlamadım, tek bir sokete anahtar nasıl bağlanıyor onu çözemedim :s

Yorum bağlantısı
Erkan Kahya
merhaba foruma yeni katıldım az cok elektronik bilgim var bi soru olucaktı sisle ilgili..

yukardaki şemaya göre şimdi ben 30 nolu uca beslemeyi aküden mi almalıyım yoksa kontak açıldığında sabit bir 12 v gerilimden mi ?

ayrıca 86 nolu uca anahtarı nasıl bağlayacağımıda anlamadım, tek bir sokete anahtar nasıl bağlanıyor onu çözemedim :s

85 nolu ucu şaseye bağla. Anahtarin iki ucundan birini 86ya diğer ucunu artik hangisi aktifken kullanmak istiyorsan ordan + alacaksin. Doğrusu parklardan + alman olur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...