Ersin Durmuş 17 Mart 2015 Paylaş 17 Mart 2015 Osram Nightbreaker'larımla mutluyum ancak yaz boşluğunda DIY proje olarak uğraşabilirim diye araştırmaya başladım. Araç Mazda 3 2012 model, H11 HB3 tü sanırım uzun kısa far, kısalar mercekli. Bi-Xenon kitin muayeneden geçmesi için bildiğim kadarıyla 3 şart var: xenon mercek olacak, far yıkama olacak, otamatik yükseklik ayarı olacak. Far yıkama cepte.Aracımın üst versiyonunda (malesef bu üst versiyon sadece benzinlisinde satıldığından alamadım) Xenon far da mevcut. Yani bendeki farın içindeki merceği değiştirebilirim ancak uzunlar boşta kalmış olacak bu durumda ve işçilik zorlukları oluşacak. Daha mantıklı olarak üst donanımdaki xenon farı ya da oem xenon mercekli modifiye farları satın alabilirim. Yukarıdaki ikisi varken ve vicdan sahibi biriyken otomatik far yükseklik ayarı olmasa da karşıdakileri rahatsız etmeyecek yükseklik seviyelerinde kullanırım aracımı tabi far değişimi-modifiyesi yükseklik motorlarını iptal etmemiş olacak. Ancak muayene vs. için uğraşmak istemiyorum, karşıdakilerin göz sağlığının benim ellerimde olmasını da istemiyorum Bu otomatik yükseklik ayarını nasıl çözeriz, var mıdır yolu yordamı? Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 17 Mart 2015 Paylaş 17 Mart 2015 Bir üst versiyonda varsa yapılabilir ama çeşitli zorluklar çıkacaktır. Far soket pinleri uymayacak ecu ya tanıtılması gerekecek. Yada bunlarla hiç uğraşmadan vize öncesi xenon ampul yuvasına önceden uyarlanmış halojen H7 ampul takılırsa sorunsuz geçilir muayeneden. Yorum bağlantısı
Ersin Durmuş 17 Mart 2015 Paylaş 17 Mart 2015 (düzenlendi) Yukarıdaki çift mercek olayı hoşuma gitti aslında, ancak otomatik yükseklik olayına takıntılıyım. O muayeneden sorunsuz geçilecek Şöyle bir şey buldum, bilgi sahibi olan var mıdır? Ayrıca mesajım taşınmış, teşekkürler ilginiz için ancak H7 (ve H3) farlı Mazda 3 ilk nesil, ikinci nesilde H11/HB3, üçüncü nesli ben de bilmiyorum. Aracın mirai donanımında (malesef dizelde yoktu bu donanım) orjinal Xenon farı var, ancak merceği vs ne kadar kalitelidir hiç bir fikrim yok. Örnek görsel için bir ilan vermek zorunda kaldım malesef http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-memurdan-mazda-3-mirai-otomatik-202786408/detay 17 Mart 2015 tarihinde Ersin Durmuş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 19 Mart 2015 Paylaş 19 Mart 2015 Güncel kasa (3. jenerasyon, 2013-) xenon farlı model D4S, halojen farlı modelde H11/H15 imiş. Bu konu ve senin aracın üstte fotoları olan 2. jenerasyondu (2008-2013) (H7/H3) değil mi ? Yorum bağlantısı
Ersin Durmuş 19 Mart 2015 Paylaş 19 Mart 2015 (düzenlendi) İkinci nesilde uzun HB3, kısa H11, sisler makyajsızlarda HB4, makyajlılarda H11. http://am-application.osram.info/en dan aldım bilgiyi. Kendi aracımda uyguladığım kadarıyla da doğru http://www.geceucusu...__fromsearch__1Makyaj detayı çok ufak, detayını bilmeyen farketmez. Çok ender 2011'lerde karşıma çıksa da 2012-2013'ler makyajlı kasalar. Makyajlılarda sis farı yuvarlak, makyajsızlarda köşeli (yukarıdaki xenon mercek modifiyeli olan makyajsız) 19 Mart 2015 tarihinde Ersin Durmuş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts