İçeriğe Yönlendir

Fiat Grande Punto'ya xenon uygulama


Alp Belgen

Recommended Posts

Alp Belgen

Arkadaşlar herkese merhaba,

Öncelikle bu forumu ilgisi ve bilgisi ile bizlere sunan herkese çok teşekkürler. Gerçekten son derece akıcı ve bilgilendirici bir forum.

Tüm forumu okumama, uygulamayı yapan yerlerle yazışma ma rağmen halen beni tatmin edecek yeterli bilgiye sahip olamadığımdan dolayı böyle bir başlık açarak sorunuma çözüm bulmak istiyorum. Soruma gelince,

Arkadaşlar bende 2006 model Grande Punto araç var. Aracı ufak ufak modifiye ediyorum. Bu kapsamda sıra Xenon lara geldi. Ancak forumda okuduğum kadarıyla H4 ampul kullanan sistemler için pek iyimser yorumlar yapılmıyor.

- Mercekli far olmadan (KŞ MERCEK UYGULAMASI YAPMAK ŞSTEMŞYORUM !) yapılan uygulamanın çok verimli olmadığı söyleniyor. Doğrumudur? (Merceksiz uygulamada kuru havalarda eski aydınlatma performansım ne kadar artar ? Yağmurlu havalarda performansım eskiye göre azalırmı ?)

- Uygulamayı Bixenon olarak yapmak istiyorum, ancak piyasadaki tüm kitlerde farlar kapalıyken selektör için araya röle takılması gerektiği söyleniyor. Bu uygulama Xenon kitte hasara ve kullanım süresinin azalmasına neden olurmu?

- Yetkili servis bu uygulamayı yaptıklarını ve merceksiz kullanımdan dolayı oluşan saçılmaları giderdiklerini söylüyor. Sizce doğrumu yoksa yine bir servis muamması ile karşıkarşıyamıyım?

- Eğer Bixenon uygulama için sorularıma olumsuz cevap verirseniz sadece kısaları xenon yapmayı düşünüyorum. Yanı kısalar Xenon Uzunlar Halojen, Bu MÜMKÜNMÜDÜR ??? (BU DURUMDA FARLARIM KAPALI ŞKEN HALOJENLER ŞLE SELEKTÖR YAPABŞLŞRMŞYŞM ?)

- Taktırmayı düşündüğüm kit MTEC H4 6000K HI/LOW 550 ytl civarı nedersiniz ? Sizin öneriniz nedir ?

Vereceğiniz bilgiler benim için çok önemli ilginiz için şimdiden çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1- Mercekli far olmadan (KŞ MERCEK UYGULAMASI YAPMAK ŞSTEMŞYORUM !) yapılan uygulamanın çok verimli olmadığı söyleniyor. Doğrumudur? (Merceksiz uygulamada kuru havalarda eski aydınlatma performansım ne kadar artar ? Yağmurlu havalarda performansım eskiye göre azalırmı ?)

2- Uygulamayı Bixenon olarak yapmak istiyorum, ancak piyasadaki tüm kitlerde farlar kapalıyken selektör için araya röle takılması gerektiği söyleniyor. Bu uygulama Xenon kitte hasara ve kullanım süresinin azalmasına neden olurmu?

3- Yetkili servis bu uygulamayı yaptıklarını ve merceksiz kullanımdan dolayı oluşan saçılmaları giderdiklerini söylüyor. Sizce doğrumu yoksa yine bir servis muamması ile karşıkarşıyamıyım?

4- Eğer Bixenon uygulama için sorularıma olumsuz cevap verirseniz sadece kısaları xenon yapmayı düşünüyorum. Yanı kısalar Xenon Uzunlar Halojen, Bu MÜMKÜNMÜDÜR ??? (BU DURUMDA FARLARIM KAPALI ŞKEN HALOJENLER ŞLE SELEKTÖR YAPABŞLŞRMŞYŞM ?)

5- Taktırmayı düşündüğüm kit MTEC H4 6000K HI/LOW 550 ytl civarı nedersiniz ? Sizin öneriniz nedir ?

Vereceğiniz bilgiler benim için çok önemli ilginiz için şimdiden çok teşekkürler.

1-Doğrudur. Kuru havada; ne kadarını bilemem de çok artar... Eskiyi bilmem ama iyi bir ampule göre seçtiğin renge göre azalabilir..

2-Roleye gerek yok.. Ama selektör kitin ömrünü azaltacaktır.. Rolede bunu engellemeyecektir..

3-Bence servis xenon satmak istiyor.. Bir arkadaşımın aracına (GrandePunto) takmıştık... Memnun kalmadı ve sonunda arabayı bile sattı..

4-Ne kısa ne uzun, Tak night breakerları bak keyfine...

5-Çook pahalı bence... (Tabi bence)

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

aslında bütün sorunlarınınız cevabı mercek montajı fakat yapmak istemiyorsunuz anladığım kadarıyla. bixenon mercek ve kaliteli bir kit taktığınız taktirde bütün sorularınız cevaplanmış olur. hemde 550 ytl den daha ucuza gelir.

xenon kit rölesinin girişi için alınan tetik kısa far soketinden değilde park lambası soketinde alınırsa. selektör yaptığınızda kısaları sönmesi sorunundan kurtulursunuz (sadece tek başına park lambalarını yakamazsınız fakat bence önemli değil)

normalde xenonlar kapalıyken selektör yapabilmek için H4 xenon kitlerin high low olanları değilde uzun için ayrıca bir halojen ampul kullananlarından tercih edebilirsiniz. yoksa xenon ampulleri o şekildeki selektöre dayanamaz zaten ısınmadığı için tek selektörlerde yanmaz bile. yetkili servis tam anlamıyla sallamış. mercek kullanılmadan halojen farlara takılan xenon kit ne kadar ayarlanırsa ayarlansın. karşıdan geleni kör eder.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Bence sen zaten kararını vermişsin bile. Forumdaki ilgili başlıkları okuyup bu kadar olumsuz şeye rağmen halen H4 kitin avantajlarını/dezavantajlarını sorabiliyorsan eğer, ben bu sonuca varıyorum.

Önerim H4 kiti taktır, kullan, zaten tartışılacak bi tarafı olmayan bir seçenek. Gerçekten bilinçli bir modifiye yapmak istediğinde buna göre alternatiflerin başka bir şekilde yeniden konuşulur.

Yorum bağlantısı
Alp Belgen

Yani sistemin H4 ise hiç uğraşma diyorsunuz. :)

Anladım. Ne yapalım O zaman Halojenlerle yola devam.

Bilgi ve paylaşım için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Can Ekin
Yani sistemin H4 ise hiç uğraşma diyorsunuz. :)

Anladım. Ne yapalım O zaman Halojenlerle yola devam.

Bilgi ve paylaşım için teşekkürler.

enazından ampüllerini Osram NightBreaker la değiştirerek biraz olsun görüş artışı sağlayabilirsin..

işallah yakında gr.puntolara tuning markaları tarafından mercekli fln far çıkarılırda sizde rahatlıkla xenon taktırırsınız..

ama ozaman bile o farda orjinal merceği değiştrmenizi tavsiye eder burda çoğunluk aklınızda olsun :)

Yorum bağlantısı
Alp Belgen

Arkadaşlar

Piyasada birde H4 ler için kısa Xenon, uzun Halojen kitler olduğu söyleniyor. Bunlar hakkında bilgisi olan varmı?

Paylaşım için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Alp Belgen

Arkadaşlar herkese merhaba öncelikle, siteyi sürekli takip etmeme ragmen hep ıcın ıcın sızlanır, ya bırkerede GP için angeleye uygulaması yapanbiri çıkmazmı derken tesadüf buya önceki hafta türkiyede mercekli angeleye ların satışa çıktığı bilgisine ulaştım. Ürünün görselliği harika olmasına rağmen performans konusunda ciddi endişelerim var. Ürünü kullanan birkaç kişiyle yaptığım görüşme sonrasında uzakdoğu (Julyan) malı olan bir ürün için çokta iyi şeyler söylemediler.Özellikle far yükseklik ayarının olmaması uzun farın aydınlatmasının yetersız olması v.b. (Uzun ve kısalar H1 kullanıyor angellarda)

Sonuç olarak şuan için aracımda H4 uzun kısa xenon kit kullanmaktayım. bildiğiniz üzere GP lerde far çanağı oldukça büyük olduğundan özellikle kısalarım inanılmaz genişlikte ve aydınlıkta bir performans gösteriyor, uzunlar ise dağıtmasına rağmen çok kötü değil size bu değişimi yaparsam görüş performansım ne olur ? ve tavsiye edermisiniz.

Şimdiden çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Performansın illaki şimdikinden kötü olur...

Ama o koca farlara xenon takıp çevreyi rahatsız etmektense o mercekli farları alıp, gerekirse merceğini değiştirip kullanmanı tavsiye ederim...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Angel eye farların merceklerini değiştirmedikçe düzgün xenon performansı alınamıyor. Angel eye fara bi-xenon mercek taktırarak uzunları yeterli hale getirmen mümkün.

Yorum bağlantısı
Alp Belgen
Angel eye farların merceklerini değiştirmedikçe düzgün xenon performansı alınamıyor. Angel eye fara bi-xenon mercek taktırarak uzunları yeterli hale getirmen mümkün.

Bu ürün zaten yeterince pahalı birde üzerine extra mercek degısımı butcemı asıyor. Yazdıklarınızdan yola şimdiki sitemle devam etmek daha iyi gibime geliyor yanılıyormuyum?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Şu anki farların da iyi değil ki. Trafiği rahatsız ediyor.

Angel farların ledleri de çok sık bozuluyor, bu kadar para vermeye değmez. Ama avantajı, yeni mercek montajın çok daha kolay olur, görüntüsü güzel olur vs vs.

Orjinal farına bi-xenon mercek ve angel halka tak diycem ama angel orjinal farda nasıl durur bilemiyorum, zevk meselesi güzel de olabilir.

post-5-1218541536.jpg

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

junyan farlar ne kadara satılıyor bilmiyorum fakat. bixenon merceklerin çifti 95ytl. eğer uzun kısmı yeterli olur dersenizde h7 valeo mercekle değiştirebilirsiniz. valeo h7 lerin çiftide 50ytl.

far kaç para olursa olsun mercek değişimi yapılmalı çünkü bu tip farların hepsinin mercekleri aşırı kalitesiz oluyor.

Yorum bağlantısı
Alp Belgen
junyan farlar ne kadara satılıyor bilmiyorum fakat. bixenon merceklerin çifti 95ytl. eğer uzun kısmı yeterli olur dersenizde h7 valeo mercekle değiştirebilirsiniz. valeo h7 lerin çiftide 50ytl.

far kaç para olursa olsun mercek değişimi yapılmalı çünkü bu tip farların hepsinin mercekleri aşırı kalitesiz oluyor.

Arkadaşlar tum yorumlarınıza ragmen bıle bıle gıttım aldım angel farları görüntu gerçekten cok guzel oldu. Fakat performans ıcın aynı seyı soylemek ımkansız, dun gece 2 saati aşkın far ayarı yapmakla ugrastık arkadaşla fakat yınede ıstedıgımız sonucu alamadık. Sağ taraf cok guzel bırsekılde odaklanıp aydınlatma yapmasına rağmen sol taraf (merceğin yapısındanmıdır emın degılım) 30-40 m den daha ılerı aydunlatmıyor ayrıca herıkı tarafta da aynı ampulu (H1 8000K) kullanmamıza ragmen ısık gucu yarıyarıya daha dusuk sızce bu neden olabılır?

Uzun farlar ıse çanağın yapısından dolayı xenonun yanında hıcbırsey aydınlatmıyor gıbı uzunlarda mtec superwhite kullandım. Sizce uzunları uzerınden cıkan halojenlerıyle kullansam daha ıyı bır sonuc elde edebılırmıyım?

Paylaşımlarınız ıcın sımdıden çok tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

önceki mesaja yazmıştım tekrar yazıyorum bu tip farların mercekleri kesinlikle kaliteli markaların mercekleriyle değiştirilmeli.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Ozyurek

Bence her halukarda 700-800 lira maliyetiniz olacak..

Çünkü; Ben orjinal bir çift farın depoda durması taraftarıyım. Hal böyle olunca, yükseklik ayarı çalıştırılması ve benzeri sebeplerden ötürü, çıkma yada depo marka sıfır bir çift far alınarak mercek takılması taraftarıyım.

Mercekli farda, seviye ayarı çalışmaz ise, yük durumunda, karşıdan geleni halojenden daha fazla rahatsız edersiniz, angel tarzı farlarda mercek takmak daha kolay ama, seviye ayarı sebebiyle yapılan işlem benim içime sinmiyor.

Saydığınız merceklerden hangisini takarsanız takın, selektör yapmakla falan söndüremezsiniz. Selektör yapınca, mercekler de yansın derseniz, role öncesi uzundan kısaya bağlayacağınız bir diyot ile bunu yapabilirsiniz.

Not: Videoları izlemedim..

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Her durumda H4 olduğu için selektör yapıldığında kısaların sönmesi durumunu çözümlemen gerekecek. Forumda bir çok yerde nasıl yapılacağı anlatılmış durumda, zor bişey değil.

1- En güzel seçenek. D1S sistemini önermemizin nedeni daha hızlı selektör yapması nedeni dışında daha yeni jenerasyon merceklerin artık sadece D1S ile üretiliyor olmasıdır. D2S ile de hızlı selektör yapılabilir, balasta göre değişir. Su alıp, buğu yapması konusuna kafanı takma, çok düzgün kapatsan bile farın iç dizaynını değiştirdiğin için buğu yapan araçlar olabiliyor. Mercek montajıyla ilgili muayenede bir sorun çıkmıyor, seviyesi düzgün ise sorun yaşamazsın.

2- Çöpe atılan para. Hiç bir açıdan cazip değil. Led şeriti de.

3- Xenonla NB arasında aşırı fark var. Biri halojen biri xenon sonuçta, atla eşeği karşılaştırmak gibi bişey bu.

Videoları izlemedim, gerek görmüyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Teşekkürler. Peki farlar kapalıyken selektör atınca sözünü ettiğim ısınıp flaş patlatma durumunu D1S ampullerle mi sağlıyorum? Yoksa ampul tipi farketmez her türlü farlar kapalıyken selektör anlamsız mı diyorsunuz?

Selektör anlamsız olur mu...

Avrupada, yol vermek demektir.. Bizde yola çıkma ezerim demektir. :p

Ben, sabah oğluma Allah'a ısmarladık demek, akşam geliyorum demek için kullanıyorum :)

Yorum bağlantısı
Ben, sabah oğluma Allah'a ısmarladık demek, akşam geliyorum demek için kullanıyorum :p

Yerim ben Arda'yı....(Merve'yide ) Canlandırdım bir an.Salon camından yada mutfak balkonundan bağırarak el sallaması...Özledim ya :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yerim ben Arda'yı....(Merve'yide ) Canlandırdım bir an.Salon camından yada mutfak balkonundan bağırarak el sallaması...Özledim ya :)

Geel.. :p

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

Selektöre hiç takılmayın. Zaten neden farlar kapalı geziceksinizki :D

ilgili konuda en az 3 punto modifiyem var oralarda fikir alabilirsiniz.

http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=4310&st=0

d1s kit ile yapılabilir ama montajı biraz zor olur. d1s ampulun arkası oldukça büyük olduğundan arkada yer ayarlamak gerekir.

Puntolarda her ne sebeptense 2008 yılından sonra soket değşikliği yapıldı. farlar birebir aynı ama soketleri farklı. 2 adet far alırken bu konuyu çok iyi inceleyin yoksa tüm emek boşa gider.

sanıyorum elimde 2 adet çıkma far olacaktı. dilerseniz özelden ulaşabilirsiniz. hatta yanlış hatırlamıyorsam çıkma değil 2. el olmaları gerekir. (yani herhangi bir tırnağı kazada kırılıp tamir edilerek çıkmaya gelen farlarda değil) mercek montajı yaptığımım bir müşterim aracındaki orjinal farlar.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Recep Yılmaz1679652592
(düzenlendi)

Selamlar;

Ne yazık ki bu siteyi bulmadan önce H4 xenon kit aldım ve bildiğiniz rahatsız edici ışık ortaya çıktı. Mercek modifiyesi yapmaya karar verdim.

H4 kitin 6000 K lambasını değerlendirmek için açtım ve hareketli kısmını sabitledim.

post-4888-1301422033_thumb.jpg

post-4888-1301422304_thumb.jpg

post-4888-1301422134_thumb.jpg

post-4888-1301422671_thumb.jpg

Bosch bi-xenon merceğe sabitlendi ve far tasına uygun kesim yapıldı.

img0069vn.jpg

img0072cxv.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Merceklerin sabitlenmiş hali.

img0064gcc.jpg

Uploaded with ImageShack.us

img0066jr.jpg

Farları kapattım ve denemeler.

Ve Final......

01032011c.jpg

Uploaded with ImageShack.us

01032011001l.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Site üyelerine ve Ahmet Kasapoğlu'na teşekkür ederim.

Üstatlar yorumlarınızı bekliyorum. En kısa zamanda duvar resimlerini ekliyeceğim. :blush:

post-4888-1301422498_thumb.jpg

tarihinde Recep Y?lmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hayırlı olsun, ampülün odağınıda düzgün yaptıysanız olamaması için sebeb yok sanırım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...