İçeriğe Yönlendir

Fiat Bravo mercekli fara xenon


Şener Yener

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Bixenon tabiki iyidir.. tavsiye ederim ancak.. şunu da bilinki uzun farlarınız zayıf değildir. sadece xenon kısanız yanında sönük kalmaktadır diye düşünüyorum..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Berk Şahin

Forumumuzda usta/montajcı/dükkan önerisi yapılmıyor. Kendiniz yapacaksanız yardımcı olabiliriz (ki çoğu cevaplanmış) , değilse ilgili mesajlar silinecektir.

Benim teknik bilgi ve becerim sizlerinkisi kadar iyi değil. Ben bu işte acemiyim ve sadece istediğim uzunlarımın daha net aydınlatması. Kısaların performasından memnunum. Sadece 4300k ampül alarak performansları biraz daha arttırabileceğimi düşünüyorum. Ancak bixenon uygulaması en iyi seçecek aydınlatma açısından.

Benim bu işi kendi başıma yapabilecek bir durumum olmadığı için bu işi bilen kişilerden yardım almam şart...

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Erhan Yalçın
(düzenlendi)

Merhaba tekrar.

Aracımla ufak bir kaza yaptım farlar değişeceğinden, değişmişken yaklaşık 2 senedir salladığım projeyi yapayım dedim.

Bravo forumdan arkadaşlardan 2 kırık far bulup camını söktüm. Far reflektörünü çıkarıp merceklerini söktüm. İçinden bosch h1 mercek çıktı markadan ve ölçülerinden dolayı en uygun olacağını düşünüdüğüm d2s bosch bi-xenon projektor, kit olarakta forza d2s 4300k aldım. Rtv ve siyah silikonum, motip boyam ve kafamda bazı sorular var.

1-) mercek montaj vida delikleri arası 93-94mm bi-xenon merceğin delikleri aralığı ise 96mm. Tam oturmayacak, o delikleri nasıl nizami şekilde genişletirim. ( aklıma ilk gelen lehim aletiyle eriterek delikleri genişletmek. Üst vidalara montaj sırasında bakıcaz artık)

2-) farın uzun reflektörü hariç içinin heryerini mat siyaha boyamak istiyorum, sırıtır mı, yakışır mı

3-) komple siyah zeminli far (uzun reflektörü hariç) muayenede sıkıntı olur mu?

4-) gecikmeli timer devre yaptım, 3 sn den kısa süreli uzun far açmalarda uzun far halojen reflektörü çalışmayacak sadece bi-xenon un solenoidi çalışarak sellektör yapacak. Eğer 3 sn den daha uzun süre uzunlar açık kalırsa bi-xenonla halojen uzunlarda yanacak. ( eğr kısa farlar açık değilse sellektörde sadce uzun farlar çalışacak)

5-) ahmet beyden aldığım forzanın balastlarını farın içine koymayı düşünüyorum(yer müsait gibi) oraya koysam kısa vadede bozulma falan olur mu? F arın içi çok ısınırda far içindeki elemanların ömrünü azaltmış olur muyz?

Aklıma geldikçe yazarım

Arabam bu

bdMPBGMl.jpg

tarihinde Sadece_erhan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Öncelikle Bosch bi-xenon mercek bu mercek şapkasına oturuyor mu?H1 versiyonun çapı küçük diye biliyorum.Aslında deliklerin arasında çok fark yok.H7 mercektede aynı durum mevcut.

Tas üzerinde oynama yapma tavsiye etmem.

Merceğin sabitleme delikleri tasın üzerindeki sabitleme deliklerine paralel ise mercek üzerindeki delikleri genişletmen yeterli olacaktır.Her iki taraftanda delikleri genişletmelisin ve ortalamalısın.Bir taraftan genişletme olmaz.

Dikkat edeceğin husus Bosch merceği sabitlediğinde mercek perdesi açılınca sürtmemesi.Buna çok dikkat etmelisin.

Bu farın bu mercek şapkası çok güzel ve haricen tas hllinde bile pahalıya satılıyor.Kırık farları kaça aldınız?

Halojen uzunu gecikmelide olsa iptal etmemeni tavsiye ederim.Renk takıntın var ise 5000k halojen al tak derim.

Muayenede halojen ampulle gideceksin.Karatma falan sıkıntı olmaz.

Orijinal farın içine değişim olacaksa kırık tas ile upraşman bence hata olur.Merceği bu tasta alıştır hazırla sağlama monte et derim.

Far akarartma açık renk araçlarda güzel durur ama önce photoshop gibi bir çalışma ile deneme yap sonra karar ver.Yada aynı renk araca uygulama yapıldıysa bulup incele derim.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Yalçın
(düzenlendi)

Teşekkürler :) tasın uç tarafı merceğe dar gelecek maalesef 2,5-3 cm kesicem mercek mhafazasını, açıkta kalan kısmı ise megan 2 mercek kapağı ile kapatıcam, o da parlak. kötü görüneceğini düşünmüyorum, renk takıntım hiç yok ama solenoidle sellektör yaparken oluşan efekti halojen uzunlar bozar diye kısa süreli sellektörlerde halojenleri istemedim. Ama kısa farlar kapalıyken sellektör yapınca bekleme olmadan direk halojen uzunlar yanacak

Farlara para vermedim ama kargoları birinin 70 birinin 40 tl tuttu. Bir daha şehir dışından far alışverişi olursa şehirler arası otobüse vermelerini isticem

tarihinde Sadece_erhan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Mercek kapagına gerek kalmaz hesabını iyi yaparsan merceğin metal kısmını 600derecelik siyahada boyarsan nefis olur.Haricen şapka çirkin durabilir yada çok ince çerçeve gibi bir ek olabilir.

Mercek cam hizasında kesme derim.Kırık kısmı düzgünce kesin.diğerinide aynen o şekilde kesin.İçte kalsın bence en güzeli bu olacaktır.

Demek istediğim far tası olarak montaj yapıp digerine aktarma olacak ise temiz olana üstteki gibi montaj yapın derim.İlave parça bu far görünüşünde güzel olmaz.

Yorum bağlantısı
Erhan Yalçın
(düzenlendi)

Valla abi hesaplarıma göre tas ve mercek aslında aynı boyda ama tasın uç kısmına doğru daraldığından mercek geride kalacak kesmedende omercek oraya girmez maalesef, merceğin çapı 78mm tasın çapı 63mm yani 2,5 cm lik kısım açıkta kalacak kesince. Bişey düşünücez artık. Fotoğrafada işaretlediğim yerden kesicem muhtemelen. Tam işaretli yerin (uç tarafa yakın olan) çapı 80mm

tarihinde Sadece_erhan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Yazdığım gibi tvsiye etmem.Kırık kısmı düzeltme yap yeterli derim.Merceğin camı dışta kalacak şartı olsun diye o kadar kesme derim.Mercek içte kalsın.Arkaya çıkıntı yapsın.Sabitleme içinde buna göre yükseltme yani araya boşluğu dolduracak şekilde somun yada başka bir şe ile vidaları sabitle derim.

Karar ve işçilik senin tabiki.

Yorum bağlantısı
Erhan Yalçın

Hmm şimdi anladım, kapak kısmını boru ekleyip arkaya uzat diyorsun. Sağ tarafda problem olmazda Sol farın tam ampül kapağının 3 cm arkasında fıskıye depo kapağı var. Valla bi ölçüp biçeyim olursa çok güzel olur. Peki kırık yeri aldım 0 ladım diyelim, taşladığım yerin uç kısımları artık krom görünmeyecek birde mercek lensi kapakdan geniş olduğu için daha arkada durmuş olacak, kapağa göre gömük kalacak öyle değilmi

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Afl sistem farlardaki gibi içte duracak.Mercekli Audi,Bmw farlarını incele.

Kestiğin yeri kroma zarar vermeden pürüzsüz şekilde zımparala öyle kalsın.Göze çarpacak kadar aykırı durmayacaktır.Krom kısımlar bu boşluğu kapatır.Ha mercek metalini siyah yaparsan burayıda siyah yap belli bile olmaz diye düşünüyorum.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Yalçın
Afl sistem farlardaki gibi içte duracak.Mercekli Audi,Bmw farlarını incele.

Kestiğin yeri kroma zarar vermeden pürüzsüz şekilde zımparala öyle kalsın.Göze çarpacak kadar aykırı durmayacaktır.Krom kısımlar bu boşluğu kapatır.Ha mercek metalini siyah yaparsan burayıda siyah yap belli bile olmaz diye düşünüyorum.

Mercek metalini boya demişken onu boyarım da esas perdeyi siyaha boyasam (devil eye mı diyorlar neyse) mercekden içerisi siyah görünecek ama perdedeki RV kalkanını zırhını ya da adı herneyse (RV shield diyorlar hidplanette) da siyaha boyasam ne olur, o rv şeysi ne işe yarıyor?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Yapmadığım için tecrübem yok.Yapanlardan da aksi ters yorum okumadım.Mahmut yada Erkan okuduklarında net cevap verecektir.

Yorum bağlantısı
Erhan Yalçın
(düzenlendi)

Aynı Model araçlar için açılan bütün konar birleştiriliyor mu? çünkü bu konu çok eski (2009) ve içerisinde geneli h1 xenon kit tavsiyesi olmak üzere 1-2 tane mercek tavsiyesi mesajı var. benim durumum biraz daha ciddi ve artık 2. sayfanın sonundan başlıyor. üzüldüm.

tarihinde Sadece_erhan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Üzülecek bir durum yok.İçin rahat olsun.Konu mercek montajı ile alakalı farklı bir konu değil. :good1:

Senden sonuca ulaşıp sabırla konuyu kıvamına getirmeni son durumu paylaşmanı bekliyoruz.Bu konuda ilk olabilirsin.

Yardım konusunda şüphen olmasın. :good1:

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Yalçın

Bravo farının içindeki bosch marka H1 merceği çıkartıp ,farın iç yapısını ve mercek kapağını bozmadan hiçbir bi-xenon merceği takamazsınız..

ilker bey böyle demiş, hay Allah..

Yorum bağlantısı
Erhan Yalçın
(düzenlendi)

tekrar merhaba,

mercekler geldi, öncelikler merceklerin kalitesi nasıl, d1s mi alsaydım acaba, mrecek çerçevelerini zaten geri göndericem kesin, merceklerinde d1s olanını alabilirim gerekirse. 3. fotoğrafdaki mercek önündeki nokta desenleri nedir? (erhan bunu sevmedi :) )

sorulara geleyim 1. fotoğrafda

1. nolu alandaki çıkıntı diğer tarafda yok orayı 0 lamalımıyım.

2. nolu alandada delikleri içe doğru 2şer mm genişletmem lazım, nasıl yaparım.

post-8078-0-10532000-1429176000_thumb.jp

post-8078-0-93771300-1429176001_thumb.jp

post-8078-0-92632900-1429176855_thumb.jp

tarihinde Sadece_erhan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

1- Merceğin o kısmında ışık çıkışı yok bu yüzden engel teşkil etmiyor , bazı lenslerde bu tarz şekiller görülebilir ...

2- Merceğin tasarımı ile ilgili düzeltmeye gerek yok ...

3- Sanıyorum 5mm genişliğe sahip o delikler , sırasıyla 7 sonra 8 mm lik matkap ucu ile hızlı devirde genişletebilirsiniz ...

Yen, nesil Bosch bi-xenon mercek alırsanız D1S/D2S ampul kullanabilirsiniz ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Yalçın
(düzenlendi)

1- Merceğin o kısmında ışık çıkışı yok bu yüzden engel teşkil etmiyor , bazı lenslerde bu tarz şekiller görülebilir ...

2- Merceğin tasarımı ile ilgili düzeltmeye gerek yok ...

3- Sanıyorum 5mm genişliğe sahip o delikler , sırasıyla 7 sonra 8 mm lik matkap ucu ile hızlı devirde genişletebilirsiniz ...

Yen, nesil Bosch bi-xenon mercek alırsanız D1S/D2S ampul kullanabilirsiniz ...

yeni nesil dediğini d1s tutuculu olan, d2s yi vida ve pul ile tutturduğumuz değilmi, bu d2s yi tercih etmemin nedeni d2s ampül tutucusunun olmasıydı vidayla falan uğraşmayım diye. Aydınlatma ve kesilme çizgisi olarak en ufak fark varsa bile değiştirmek isterim d1s olanla. delik mevzuuna gelirsek, delik çapı dediğiniz gibi 5mm, ama deliğin dışta kalan yeri etli değil sadece 1mm kalınlığında. 7mm ile deliği genişlettiğimde delikte 1mm lik 8 ile delince de 1,5mm lik genişleme olucak ki deliğin bir tarafı tamemen gidicek. 7 yi delicem, inşallah 8 i de delebilirim, 7 den sonra dış taraf baya incelecek, 8i delerken muhtemelen kenarı kırılacak :)

o halde halojenli orjinal mercek tasın üzerindeyken kesilme çizgisini işaretleyip, bu merceğin vidalarını sıkmadan kesilme çizgisini ayarlamam gerekicek.

birde bu solenoid siperi siyaha boyamak istiyorum, karşıdan bakınca kapkara görünsün içi, problem olurmu? (d1s deki RV metali bunda daha farklı, boyasak ne olur, söksem ne olur)

post-8078-0-75716000-1429183055_thumb.jp

post-8078-0-40732600-1429183516_thumb.jp

post-8078-0-43811500-1429184326_thumb.jp

tarihinde Sadece_erhan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Kahya

Bu projektöre d1s / d2s / d3s / d4s takabilirsin. Büyük ihtimalle d3s için çentiği vardır. Onu pense ile eğersen hepsi takılabilir. Takmadan önce güzelce temizlersin o mercekteki karartılar da çıkmış olur. Delikleri genişletmeden önce orijinal kapak üzerinde dene ona göre uygulama yaparsın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Alan çok kısıtlı oraya takılacak mercek kapağı çerçeveye çarpacak buda yükseklik motorunun hareketini engelleyecek . Çok ayrıntılı çalışmak lazım ...

Yorum bağlantısı
taner eviş

Aklıma fiesta kapağı geldi sizin orjinal kapak bölümünü tamamen keserseniz sanki sığar gibi . Gerçi abilerim benden daha iyi bilir ama aklıma o geldi eğer ki olmaz sa kalın alüminyum folyolar var onunla etrafını donerseniz çok kötü olacağını sanmıyorum. Kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Erhan Yalçın
(düzenlendi)

deneme yapmak için ayak üstü saksıdan bir parça kestim, daha düzgün yapılırsa ısıya dayanır mı acaba?

Qk3NKnyl.jpg

GIqnqxCl.jpg

rGR2lqQl.jpg

nuOJ7vCl.jpg

tarihinde Sadece_erhan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...