İçeriğe Yönlendir

Far karartma


Levent Bakal

Recommended Posts

Muhammed Andı
(düzenlendi)

bulasik makinasina at yika, nikelaj diye birsey kalmaz. sonra da isiya dayanikli sprey boya ile boyarsin. boyamada tek defada kaplamaya calisma. her boyama ince olsun, 2-3 kat olsun. aksi halde kalin boya akma yahut kristallenme yapar.

ha bu arada, boyanmayacak yerleri boyacilarda satilan maskeleme bandi(kagit bant) ile bantlamayi unutma.

tarihinde plusbil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Nikelajı alırsan ışıgın yansıması azalcak.Neden böyle bişeye ihtiyac duyuyorsunki?

Yorum bağlantısı
Guest neOn_321

Son resm Yucetesisat yazan kagıtdakı uygulama bana ait internetde cogu kişi kullanıyor izinsiz calarak :good1: burdan anlıyorum begenıldıgını =)

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Tolga Tatlı
(düzenlendi)

Merhabalar.Ben yeni üye oldum.Vectra C aracımın far içini boyamak istiyorum ama yansıtıcı kısmı boyamak istemiyorum.Fakat herkes buraya kağıt bant yapıştırılırsa nikelajın atacağını söylüyorBana yardımcı olursanız sevinirim.

post-4462-1282819980_thumb.jpg

post-4462-1282819996_thumb.jpg

tarihinde Tolga Tatl? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kağıt bant nikelaja zarar verebilir.. Çok dikkatli davranmalısınız, çok az yapıştırmak gerekir...

Yorum bağlantısı
Muhammed Andı

normal boya gecirmeyecek bir kagidi kagit bant ile yansiticiyi koruyacak sekilde kagit bandin yapiskan kismi yansiticinin disina(aslinda boyanmasi gereken kisima) gelecek sekilde yapistir. acikta kalan boyanmasi gereken yerleri boya, sonrada bandi sök, bandin altinda kalan boyanmasi gereken yerleri ise sulu boya fircasiyla dikkatli bir sekilde boya.ama bir sorun var. krom kaplama zimparalamazsan kolay kolay boya tutmaz, tutsa da kisa surede pul pul birakma yapmaya baslar. o yuzden boyamadan once boyanacak yerleri zimparalaman lazim.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
Nasıl yapabiliriz daha başka?

kagıt bantı bir yere bi kaç defa yapıştırıp kaldırın sonrasında yapıştırın.boyacıların taktigidir bu.

veya bildigimiz stecker etiketler varya onun büyük ebatta olanları var onlarda olabilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Muhammed Andı

etiketlerin zamki kuvvetli gelebilir. en iyisi kagit bant yahut diger ismiyle maskeleme bandı. boyacilarin taktigi guzelmis, tuttum oni.! :rolleyes: ki aslinda cok da korkulacak birsey yok. sanmiyorum ki krom kaplama ciksin. cunku ben de yapmistim farda bir bolume. uzun sureli yapistirmadiginiz surece bir problem cikarmiyor. uzun sureli kalirsa da krom uzerinde yahut zemin uzerinde zamk birakiyor, ispirtoyla da silinince geciyor gerci.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ahmet Kasapoğlu

kullanılan far çok çok eski değilse yani krom kaplama yıllanmış değilse hiçbir problem olmaz. Defalarca yaptığım bir iş. Sadece sürekli olarak ısı gören far tasının iç kısmında ampulun üstü gibi noktalar kolay çıkar. ama oralara zaten yapıştırmaya gerek yoktur. far tası içini kağıt ile doldurun. kağıt bant ile etrafınıda dönün.

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Cem Durna

Merhaba arkadaşlar. Far karatma için ısıya dayanıklı boya öneriliyor. Ama ben parlak siyaha boyamak istiyorum. Daha önce akçalı ile boyadım ama far için uygun olduğunu kesinlikle düşünmüyorum.

Aklıma kaparta boyacıda oto boyası yaptırmak grldi ama o boyanında ısıya dayanıklılığı nedir bilmiyorum. Sizlerin far çerçevesi boyamak için önerdiğiniz parlak sihay boya varmı ?

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Far çerçevesi için parlak siyah boyama çok sıkıntı olmaz ama reflektör boyanacak sa kullanılmamalı parlak siyah boya içeriğinde vernik bulunur 70/80 C' kadar sıkıntı olmaz ama far içi gibi 200/300C' bulan sıcaklıklarda boya kabarır ve dökülür...

Yorum bağlantısı
Cem Durna

Mahmut abi bundan önce focus 3 farının çerçevesini boyadım. Ve çerçevenin bazı yerleri daha da parlsmaya başladı garip bi hal aldı. Oyüzden parlak siyah sprey boyayla boyama konusunda tedirginim. Farların resminide paylaşıyorum. Ben kaporta boyacıda boyatsam daha kaliteli olcsğını düşünüyorum. Sizce nasıl olur ?

92d0e408a7c41b625c0f6e05475b9fb3.jpgcf9da800e6ed8cb95bbd0e396cbe16e3.jpg

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Astar atılmadığı sürece boyada sorun yaşanır ama kısa vadede ama uzun vadede , zımparalanmış temiz yüzeye önce astar sonra ince katlar halinde istenilen sonuç elde edilene kadar boyama yapılacak...

Yorum bağlantısı
Cem Durna

Mahmut abi ben profosyol bi şekilde ew ortamında boyuyabilceğimi düşünmüyorum. Kaporta boyacıda boyatsam mükemmele yakın bi sonuç elde etmezmiyiz

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Mahmut abi ben profosyol bi şekilde ew ortamında boyuyabilceğimi düşünmüyorum. Kaporta boyacıda boyatsam mükemmele yakın bi sonuç elde etmezmiyiz

Abartmaya gerek yok. Farın iç çerçevesi o kadar yüksek sıcaklıklara çıkmıyor. Kaportacının yaptığının da senin yaptığından daha iyi olacağını düşünmüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Durna

Haklısın abi. Ben plastik astarıda alıp mahmut abinin dediği gibi boyucam.

Kromu sirek zımparalıyımmi abi. Yoksa elma sirkesiyle söküp öylemi zımparalıyım ?

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Haklısın abi. Ben plastik astarıda alıp mahmut abinin dediği gibi boyucam.

Kromu sirek zımparalıyımmi abi. Yoksa elma sirkesiyle söküp öylemi zımparalıyım ?

Bulaşık makinasına at en yüksek derecede tek başına yıka nikelaj dan eser kalmaz :good1:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...